Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Eljött a kötelező multi-platform közösségi marketing ideje (1. rész)

  • Szerző: Sólyom Bence
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős posztot a közösségi médiára?, Ingyenes, közösségi média
  • Címkék: social media

Ha ma valaki az aktuális közösségi marketingről kérdez minket, akkor 2 dolgot biztosan kijelenthetünk:

  1. dübörög
  2. már nem elég a Facebook

Aki szeretné maximálisan kiaknázni a közösségi oldalak előnyeit az értékesítés ésvagy a brandépítés, terén az idén már nem kerülheti meg a rendszerben gondolkodást.

A lehető legegyszerűbben: a Facebook az alap, az Instagrammal pedig jó, ha nagyon gyorsan megismerkedsz, amennyiben még nem vagytok jó viszonyban. Ezek mellé legalább egy, de inkább két másik felületet is muszáj lesz használnod.

Mit és miért? Összeszedtük nektek a tutit, de „sajnos” hosszabb lett, mint amennyit egy szuszra kényelmesen elolvasnátok, ezért cikksorozat lett belőle.

1. A Facebook alap és kötelező

Nem húzzuk az időt, nem írjuk le, hogy micsoda fantasztikus transzformáción esett át a Facebook (és minden csatolt platformja) az elmúlt pár évben, és a legnépszerűbb közösségi oldalból hogyan lett megkerülhetetlen marketingeszköz.

Ezt már úgyis tudod.

Abban is biztos vagyok, hogy a céged rendelkezik Facebook-profillal és próbálsz ott cégként kommunikálni, tájékoztatni a vevőidet és eladni a termékeidet, mert ma már úgyis mindenki ezt csinálja.

Szinte azt is biztosra veszem, hogy az olvasóink nagy része tudatosan, valamilyen ellesett, hallott, olvasott tartalomstratégia alapján kezeli az oldalát, amit ha nem is csinál tökéletesen, legalább próbálkozik.

Pár hete egy nagyobb társaságban szóba került, hogy miért jó, ha az ember fenn van a Facebookon. Az egyik hozzászóló azzal érvelt, hogy neki erre nincsen szüksége, nem akarja megmutatni, hogy mit evett, hol volt, mit és kivel csinált és különben is: neki nincs erre szüksége.

A Facebook-jelenlét mellett érvelő viszont azt mondta, hogy persze ebben igaza van a másik félnek, viszont ő azért regisztrált a legnagyobb közösségi oldalra, hogy megmutassa az ismerőseinek, követőinek („a világnak”), hogy mit csinál. Elmesélni, megmutatni és közvetíteni akar valamiről, amit ő megél és megélt.

Külön érdekesség, hogy az utóbbi beszélgető egy frissnek mondható facebookos volt, aki nem rendelkezett (akkor még) különösebben tág és mélyreható ismeretekkel a közösségi oldalak szociológiájáról és üzleti felhasználhatóságáról, mégis egész jól ráérzett a Facebook lényegére.

Ekkor gondolkodtam el azon, hogy én vajon hogyan magyaráznám el bárkinek a Facebook mint üzleti eszköz lényegét, hogyan győzném meg bármelyik ügyfelünket, hogy nemcsak jelenlétre, hanem minőségi jelenlétre van szüksége a Facebookon.

Az érveim és a szemlélet számodra is hasznos lehet, ezért megosztom veled is.

Alapvetően két részre szedtem a lehetséges érveket:

1. Számok, statisztikák, lehetőségek, tehát a szikár tények

Annak örülök, hogy láthatóan egyre többen veszik itthon is komolyan a statisztikákat és a számokat. Van persze olyan ága a marketingnek is, ahol az intuitív megoldások sikerre vezetnek, de az esetek döntő többségében sokkal jobban jársz, ha a számokra és a best practice-re hallgatsz.

  • 2017 elején a Facebookot heti rendszerességgel 5 831 000-en, a Messengert 4 671 000-en használták.
  • 2016 végén főleg a 25–44 évesek használták a legnagyobb közösségi oldalt, de a 18 év alattiak és az 55 év felettiek is nagy számban megtalálhatók.
  • gyakorlatilag mindent és mindenre hirdethetsz: promózhatsz eseményt, gyűjthetsz feliratkozót és like-ot az oldaladra, megnyomhatod a cikkeid megjelenését. Mindezt úgy, hogy rendkívül pontosan célozhatsz. Szűrhetsz életkor, nem, érdeklődés, lokáció stb. alapján. A Facebook alapjaiban változtatta meg a hirdetési szokásokat, egyszersmind megadta a lehetőséget a kis cégeknek, hogy a nagyokéhoz hasonló kampányokat csináljanak.

2. Amit a Facebook neked pluszban ad

Ha jól csinálod a Facebook-oldalad menedzsmentjét, akkor nem csupán a milliomodik unalmas céges profil lesz a tiéd, hanem egy olyan „miniportál”, egy olyan gyűjtőoldal, amelyre érdemes minden nap visszatérni a követőidnek.

Újraközlöd az iparági híreket, megosztasz fényképet, videót és persze nagyon ütős szöveges tartalmakat posztolsz a saját blogodról.

Nem az a cél, hogy fenn legyél a Facebookon, mert a konkurensed is fent van Facebookon. Neked arra kell törekedned, hogy valami pluszt adjál a követőidnek. A Facebookon neked is egy szolgáltatónak kell lenned, aki híreket, érdekességeket, véleményeket, sztorikat, élményeket közvetít.

Tedd jobbá a követőid napját akkor is, ha te rágcsálóirtással, csatornatisztítással, vagy könyveléssel foglalkozol. Ha többet adsz, ha minőséget adsz, akkor te is többet fogsz kapni a követőidtől.

A Facebook azonban önmagában kevés, a tematizált közösségi oldalak egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek és ma már életkor szerint is szegmentálhatunk, ha okosan használjuk ezeket a platformokat.

2. Instagram

Az Instagramra tartalmat előállítani jóval egyszerűbb, mint a Facebookon, egyelőre nincs olyan nagy verseny a cégek között, mint Facebookon.

Ez persze már idén megváltozhat azzal, hogy a megjelenítésben bevezetett változtatások és a hirdetési lehetőség egyre több céget vonzanak az Instagramra is.

Több mint egymillió, zömében 30 év alatti magyar fiatal van jelen az Instagramon.

Az Instagramon képpel, videóval, minimális szöveggel és hashtagekkel kommunikálsz.

2016 nyarán elindult az Instagram Stories, amely a Snapchathez hasonlóan rövid, mindössze 24 óráig elérhető videókat, képeket nyújt az ismerőseinknek.

A fentiek tükrében az Instagram szükséges, vagy kötelező felület. Biztos, hogy nem lesz haszontalan, foglalkozzon bármivel is a céged.

Azonban ha nem érted meg, hogy mekkora érték az, hogy az ügyfeleid figyelmét reklámzajmentesen elérheted egy felületen (legyen az az Instagram vagy Snapchat vagy bármi), addig nem tartozhatsz a marketing élvonalába. A figyelem: minden.

3. YouTube

Majdnem 4 millió magyar felhasználót lehet mérni heti szinten a legnagyobb videomegosztón.

A Cisco szerint már jövőre a videók fogják uralni az internetet.

Nem véletlenül hangsúlyozzuk mi is, hogy 2017 a videomarketing éve lesz, pontosabban szerintünk hatalmasat fog robbanni a videós piac, ami felívelő pályára állítja az iparágat a következő pár évben.

Nincs más választásod neked sem, ha még eddig nem tetted, akkor nagyon gyorsan meg kell barátkoznod a videózással, saját videók készítésével, mert ez lesz az, ami kiemel a versenytársak közül.

4. Mit használj még?

Először is: a minimum 2, de inkább 3 plusz közösségi oldaladon nem posztolhatsz csak úgy vaktában. Nem oszthatod meg mindenhol ugyanazt a tartalmat, mert súlytalanná fogsz válni a követőid szemében.

Senkinek nincs szüksége duplikált tartalmakra, ahogy a tartalommarketingben, úgy a multi-platformos közösségi marketing esetén is igaz ez. Unalmas leszel, ha ugyanazt osztod meg mindenhol.

Ezért van szükséged egy kis kreativitás mellett arra is, hogy a tartalomstratégiád elkészítése során a közösségi felületeiden is összehangoltan kommunikálj.

Ha marad még energiád, akkor magyar viszonylatban nagyon ajánlom a Pinterestet és a személyes márkád építése, a szakértői státuszod építése, továbbá networking miatt pedig egyértelműen a LinkedInt ajánlom. Azon túl pedig a brutálisan növekvő Snapchatet.

Lehetne ennél bővebben?

Lehetne, fogom is. Kampánystratégiák, összehangolás, hirdetési trükkök, minden olyan segítséget meg fogunk adni, amellyel te is sikeres közösségi marketing stratégiát építhetsz ki idén.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan kerestünk 2 780 000 forintot egy landing page-dzsel?
Következő cikkCsináld magad: 10 lépés, hogy 5500 forintból készíts videókatKövetkező

Ezeket olvastad már?

Nagyvállalati tartalommarketing – céges magazin

Őszinte leszek: ez a cikk nem mindenkinek szól. Ha közép- vagy nagyvállalat marketingese vagy, akkor

Elolvasom »

Tartalommarketing 2015-ben – 12 tipp a marketingtervhez (webinárium-beszámoló)

A marketingszakmában mindennél fontosabb, hogy naprakészek legyünk. Sőt: holnaprakészek. Ezért fogtam a kis telefonom, feltárcsáztam

Elolvasom »

Storytellingre épülő hirdetési stratégia (amivel még Facebook-csoportok tagjaira is célozhatsz)

A Facebook nem az ingyenélő marketingesek játszótere, azt leszögezhetjük. A platform nem tolerálja a fejetlenséget

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.