2013 karácsonya előtt sok Facebook-oldal tulajdonosa panaszkodott arra, hogy az eddig produkált rajongói elérésük a töredékére (vagy szinte a nullára) zuhant.
Ez teljesen érthető, hiszen az ünnepeket rengeteg hazai és külföldi cég próbálja folyamatosan meglovagolni; logikus volt, hogy a Facebook a hirdetések számát az ingyenes megjelenések rovására növelte és fogja növelni a jövőben is.
Év elején ez javulásnak indult, majd a Valentin-nap és húsvét körül tapasztalt újabb eléréscsökkenés után ma ismét ott tartunk, hogy egy-egy ügyesen kiposztolt tartalommal akár 50–80%-os elérést is össze lehet hozni.
És itt most nem babás-cicás-kiskutyás posztokra kell gondolni, hanem olyan értékesítési célú bejegyzésekre, amelyek mondanivalója érdekes, hasznos az olvasóknak, és az eladási szándék és a marketing csak másodlagosnak tűnik.
Mi az alapvető gond a Facebook-oldalakkal?
Vannak olyan Facebook-oldal-tulajdonosok, akik szerint a legnagyobb közösségi oldal egyszerűen meglopta és átverte őket. Kisebb vagyont kötöttek el arra, hogy minél több rajongót szerezzenek, most pedig ismét fizetniük kell azért, hogy a sok pénzért megszerzett rajongóikat el is érjék.
A helyzettel nem tudsz mit kezdeni. Ez van.
Gyakorlatilag két lehetőséged van
- Fizetsz azért a Facebooknak, hogy a lehető több rajongódat elérd.
- Olyan posztokat teszel ki, melyek izgalmas, érdekes tartalmak, és az emberek maguktól osztják meg minél többfelé.
A csavar az egészben az, hogy ha fizetsz azért, hogy elérd a látogatóiadat, unalmas, sablonos bejegyezésekkel akkor sem fogsz semmire jutni, legfeljebb csak a pénzedet égeted el. Vagyis mindenképpen érdekes, hasznos tartalmakat kell közzé tenned.
Ebben szeretnék most neked segíteni.
Hogyan lehet látogatókat szerezni a Facebookról és a többi közösségi oldalról? 3 bevált lépés!
- A kiposztolt tartalom mindig egy adott weboldalra csábítsa át a Facebookos rajongókat (pl. a céges oldalra). Vagyis egy önmagában feltöltött kép vagy videó nem jó megoldás. Mindig kell hozzá egy link is. (Itt hozzáteszem, hogy a külső hivatkozást tartalmazó posztok elérése arányaiban valójában alacsonyabb, hiszen a Facebook nem szeretné a felületéről elcsatornázni a látogatókat, azonban a konverzió mégis a legtöbbször a weboldaladon valósul meg: tehát akkor jársz jól, ha átkattintanak, és ott megtörténik a kívánt hatás, például vásárolnak tőled.)
- A kiposztolt tartalom csábító, figyelemfelkeltő címmel készüljön el (Pl. „Tudtad, hogy 10 emberből 9 nem meri ezt a cikket 3 sornál tovább olvasni?!”).
- A tartalom a céloldalon azt tükrözze, amit a címe is mutat.
Vagyis a „Megújultunk!”, „A nézzétek meg az új fűnyírónkat” jellegű bejegyzéseket el kell felejteni.
Ami eddig fel sem tűnt neked
A Facebookon és a többi közösségi oldalon nem a konkurenseiddel versenyzel. A fő vetélytársaid főleg a bulvár- és a trashmagazinok, amelyek brutális címekkel és lájkvadász témákkal sokkolják az embereket. Vagyis az általuk magasra állított ingerküszöböt kell túlszárnyalnod, nem pedig a konkurensek ajánlatait.
Pár valós példa, hogy miről is beszélek (ezek létező cikkek!):
- „Abszurd borzalom: borz falta fel a celeb-hasonmás törpe-p*rnósztárt”
- „Ismét lebukott a Való Világ nevű kamushow”
- „Így tartsa életben a gyerekét a játszótéren”
- „100 millió terhességből egyszer látnak ilyet az orvosok”
- „Conchita Wurst, a szakállas nő nyerte a 2014-es Eurovíziós Dalfesztivált”
Gondolom ezek után már érted, miről is beszélek…
Lapos, általános, unalmas cikkekkel és címekkel akkor sem fogsz sok embert a weboldaladra csábítani, ha napi 12 órában lapátolod a pénzt a Facebook kasszájába.
Mi a megoldás?
Ha most elkedvetlenedtél, hogy ezekkel nem lehet versenyezni, akkor tévedsz. Itthon több ügynökség is foglalkozik kreatív szövegírással, közülük emelkedik ki a Kreatív Kontroll, akiket érdemes megbízni az izgalmas és látogatómágnes tartalmak előállításával.
Dolgoztak már a Netrisknek, a Tescónak is, így az sem fog nekik gondot okozni, ha a Te vállalkozásod profiljában kell olyan cikkeket írniuk, amik méltó versenytársai lesznek a fenti tartalmaknak is.
(A cikk a Motivátor webmagazinban jelent meg, köszönöm nekik az ajánlást – Zoltán)
Show More