Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

Befolyásold a vásárlód döntéseit „user generated content”-tel

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes
  • Címkék: user generated content

A weboldalad célja az, hogy konvertáljon, ugye? Ha ez a konverzió vásárlás (mert épp az értékesítési tölcséred végéről beszélünk), akkor bizonyára befolyásolni akarod a látogatóid vásárlói döntéseit – magyarul a vásárlás felé terelgetnéd őket.

(Ha nem akarnál így tenni, akkor nem lennél piacképes. A befolyásolás önmagában sem nem gonosz, sem nem pozitív.)

De ehhez tudnod kell azt, hogy milyen tartalomban bíznak ma az emberek.

Nos, leginkább abban, amit ők maguk készítenek.

Te is ebbe a generációba tartozol?

Az 1980–1999 között született fiatalokra vonatkoznak az alábbi kutatások.

Őket „millenial” generációnak nevezik (ez Neil Howe és William Strauss felosztása). A Harvard Center Y-generációnak hívja kb. ugyanezt a korosztályt, az ezredforduló után született fiatalok pedig már Z-generációsok. Hogy még tovább bonyolítsuk: az Y-generációt többen az 1970-es évek közepétől 1995-ig osztják fel (már a születési évük szerint).

A lényeg viszont az, hogy ők (mi) most 19–37 év körüliek, és a vásárlóerejük óriási (leginkább 25 év fölött).

A Crowdtap 2014 januári felmérése szerint ez a generáció naponta átlagosan 18 órát tölt valamilyen multimédiás eszköz (telefon, PC, tablet) előtt – de ebbe belesorolták a mozit és az újságokat is. Summázhatjuk úgy, hogy napi 18 óra tartalomfogyasztás vagy interakció.

A legfontosabb adat viszont az, hogy az előző generációkhoz képest sokkal kevésbé bíznak a tradicionális médiában. (Tradicionális médiának számít pl. a tv.)

  • Az idejük durván harmadát (30%-ot, 5,4 órát) user generated content fogyasztásával töltik.
  • A social mediát minden más médiatípusnál jobban szeretik (71%-uk naponta aktív egy-egy social felületen).
  • A felhasználói tartalmat 50%-kal megbízhatóbbnak tartják (ezzel a user generated content megverte a tévét, újságokat és magazinokat is).
  • A UGC 35%-kal megjegyezhetőbb, mint bármely más forrás tényanyaga.

A 3 leghitelesebb hirdetésforma

A Nielsen millenialokat felölelő kutatásban azt is vizsgálta, hogy ez a generáció milyen marketingkommunikációra vevő. (Ha vevő egyáltalán bármilyenre.)

Azt találták, hogy 84%-uk hitelesnek tartja a „barátom ajánlotta” szóbeszédmarketinget (word of mouth), 69%-uk hisz a céges weboldalaknak és 68% az online vásárlói véleményeket keresi, ha hinni akar (már egy termék ígéreteinek).

Médiatípus szerint elsöprően hiteles a user generated content: átlagosan 53%-uk tartja hitelesnek.

Másik Nielsen-riportban látjuk az oly' sok marketingszakembernek rémálmokat hozó statisztikákat:

nielsen consumer trust

Szorul hátra a tradicionális reklám és média, jön fel a user generated content és a tartalommarketing. Üdvözöllek a kommunikáció korában.

De mi az a „user generated content”?

Olyan tartalom, amit a weboldaladon nem te hozol létre, hanem a látogatóid.

Például:

  • hozzászólások
  • termékértékelések
  • e-mail
  • social media
  • kritika és visszajelzés
  • fórumok
  • feltöltött fotók

És így tovább.

Tehát ha adott egy terméked, akkor a látogató rákeres arra, hogy mások kipróbálták-e már (és milyen tapasztalataik vannak). Megbeszéli Snapchaten egy ismerősével. Elolvassa a kapcsolódó fórumokat, megtalálja a Gyakorikerdesek.hu kapcsolódó kérdéseit. Megnézi az oldaladon a visszajelzéseket és Google-ben vagy Facebookon a melléd rakott csillagokat és értékeléseket.

Mindezek a tartalmak hitelesebbek, mint a te céges kommunikációd, mert elfogulatlan harmadik felek mondják el a termékedről, hogy érdemes-e megvenni (vagy sem).

Természetes, hogy a saját reklámjaidban dicséred a termékeidet. Mindenki ezt teszi, és ezzel semmi baj nincs. Viszont ha egy vásárlód dicséri a termékeidet, az azért hitelesebb, mert elvileg csak akkor dicsér, ha tényleg kiváló a terméked.

A vásárlódnak nem fűződik anyagi érdeke a véleményhez.

Befolyásold a hírnevedet

Persze épp az a user generated content szépsége, hogy nem tudod befolyásolni (illetve tudod, de pl. a kommentvásárlással hamar be lehet bukni).

Viszont elősegítheted a látogatói tartalom virágzását.

  • Az egyértelmű, hogy a pozitív visszajelzéseket úgy érheted el, hogy kiváló a terméked.
  • Második lépésként hozd létre azokat a felületeket, amelyeket feltöltenél UGC-vel: értékelésekhez telepíts egy plugint, indíts egy fórumot, regisztrálj a közösségi médiába, indíts egy saját hashtaget (és told meg egy versennyel). A ma marketingesének legfontosabb feladata az, hogy a kommunikációs tereket létrehozza.
  • Harmadszor: bátorítsd a vásárlóidat az értékelésekre (akár valamilyen bónusszal, vagy egyszerűen csak kérd meg őket egy hírlevélben).
  • Negyedszer: keresd meg a piacod véleményvezéreit, és adj nekik ingyen termékeket azzal a feltétellel, hogy a tapasztalataikat írják meg. Remélhetőleg írnak róla blogbejegyzéseket, említik a közösségi médiában.

Végeredményben az internet és a weboldalad is tele lesz olyan véleményekkel és tartalmakkal, amiket a látogatóid hoztak létre.

A user generated content azért működik, mert a reklámzaj korában olyan emberekkel „reklámoztatod” magad, akik elfogulatlanok. Másrészt ha azt látom egy oldalon, hogy egy velem nagyjából egykorú srácnak tetszett a termék, akkor több kedvem lesz vásárolni nekem is (a srác lesz a referenciaszemély).

Ha neki bevált, akkor nekem is beválhat. Alapvető pszichológia.

Szóval a mai marketingfeladat: vedd végig a felhasználói tartalom típusait, és nézd meg, hogy a te cégednek melyik típusa lenne a legjobb (melyiket tudod a legkönnyebben elérni, melyik csatornán van a célcsoportod stb.). Ezután emeld be a marketingstratégiádba és dolgozz az online hírneveden (a feladatod leginkább az, hogy lehetőséget és teret adj a felhasználói tartalomnak, hiszen elkészíteni a vevőid fogják.)

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkÍgy írj információdús cikkeket
Következő cikkÍgy készíts minőségi tartalmat: lépésről lépésre előadás 11 percbenKövetkező

Ezeket olvastad már?

Látom, hogyan hirdetsz! Marketinges cégek és nagy webáruházak Facebook-hirdetései

Június 28-ától minden Facebook-oldal aktív hirdetéseit egyetlen menüpont alatt megnézheted. Kapva kaptunk az alkalmon és

Elolvasom »

Javíts az unalmas szövegeiden ezzel a 6 lépéssel

A legtöbb weboldalszöveg unalmas. Ez pedig pontosan azért gond, amiért nem vennél fel egy unalmas

Elolvasom »

1 biztos módszer, hogy népszerűvé tedd a cikkedet

A tartalomfejlesztés népszerűvé válásával egyre fontosabb, hogy minőségi tartalmat alkossunk. Most már nem fog megfelelni

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.