Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Mi az a marketing? (29 definíció)

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: marketing, pr, tartalommarketing

A marketing rejtélye, hogy az ember egyik legrégebbi tevékenysége, mégis az egyik legújabb üzleti alapelvként kezelik.

Michael J. Baker, Philosophy and Theory of Marketing, 1976

Szerinted mi a marketing?

Kifejezetten butának hathat a kérdésem, de gondolj bele egy pillanatra: hogyan határoznád meg a legszűkebben?

Mi az, amit te csinálsz, és szerinted a marketing fogalmába tartozik?

A baj az, hogy ha egy rövid mondatban határozod meg, akkor tudok olyat mondani, amit kihagytál. Ha megpróbálod hosszabban, csakhamar könyvvé növi ki magát az eszmefuttatás, és még mindig nem fedsz le mindent.

E cikk összeállítása során nem törekedtem arra, hogy minden definíciót összegyűjtsek – felesleges is lenne, hiszen tengernyi van és nincs két egyforma. A legérdekesebb meghatározásokat viszont elolvashatod itt.

Olyan gyűjtemény ez, amely önmagában is átalakíthatja azt, ahogyan a marketingről gondolkodsz. Korábban a tartalommarketingről is összegyűjtöttünk 44 meghatározást, most pedig szakmánk alapvetéseire vetünk egy pillantást.

 

A marketing „szótári” definíciói

 

A marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes definíció.

Wikipédia

 

A marketing a gazdasági cserekapcsolatok tanulmányozása és menedzselése.

Wikipedia

 

A marketing az a menedzsmentfolyamat, mely által a termékek és szolgáltatások a koncepció állapotából a fogyasztóhoz jutnak.

Business Dictionary

 

A marketing egy vállalat azon tevékenységeit jelöli, amelyek termékek vagy szolgáltatások vásárlásával és eladásával kapcsolatosak.

Investopedia

 

Mindazok a folyamatok, amelyekkel az emberekkel megismertethetők egy vállalat termékei és kommunikálható, hogy ezek a termékek megszerezhetőek.

Merriam-Webster

 

Szakmai szervezetek és szakértők szerint a marketing

 

A marketing azon tevékenységek, intézmények és folyamatok összessége, amelyekkel a fogyasztók, ügyfelek, partnerek és általában a társadalom számára értékkel bíró dolgokat létrehozzák, kommunikálják, leszállítják és cserélik.

American Marketing Association

 

A marketing a termékek, szolgáltatások és ötletek iránti kereslet meghatározása, menedzselése és kielégítése.

Wharton School, Pennsylvaniai Egyetem

 

Az a folyamat, amellyel meghatározzuk egy termék vagy szolgáltatás értékét és ezt az információt a vásárlók felé kommunikáljuk.

Canada Business Network

 

Az a menedzsmentfolyamat, amellyel a fogyasztók igényei jövedelmezően határozhatók és jósolhatók meg, illetve elégíthetők ki.

The Chartered Institute of Marketing

 

A marketing az érték felfedezésének, létrehozásának és átadásának művészete a célpiac igényeinek jövedelmező kielégítése céljából. A marketing kielégítetlen szükségleteket és vágyakat azonosít. Meghatározza, méri és számszerűsíti az azonosított piac méretét és a potenciális profitot. Rámutat a szegmensekre, amelyeket a vállalat a legjobban képes kiszolgálni és népszerűsíti a megfelelő termékeket és szolgáltatásokat.

dr. Philip Kotler

 

A marketing az társadalmi folyamat, amellyel bizonyos társadalmi csoportok kielégítik az igényeiket azzal, hogy termékeket és értéket hoznak létre és cserélnek ki egymással.

dr. Philip Kotler

 

A marketing, ha jól csinálják, a vállalat stratégiája – az értékajánlata, piacra lépési stratégiája, a brand pozicionálása és a világ felé mutatott arca. Ha nem jól csinálják, akkor a marketing reklámozási és népszerűsítési feladatok végtelen sora, amelyek sohasem valósulnak meg. A 21. századi marketingnek nagyrészt, de nem teljességében mérhetőnek kell lennie és így elszámoltathatónak az üzleti célok előremozdításában.

Matt Blumberg

 

A marketing egy párbeszéd. Párbeszéd két ember között, akik nem ismerik egymást túl jól. A remek beszélgetések a szükségletek megértéséhez vezetnek, ez pedig nagyszerű termékekhez, amelyeket lebilincselő felhasználó élményt adva szolgáltatnak [a cégek].

Michael Brenner, Marketing Insider Group

 

A marketing: a vásárlóid fájdalompontjainak azonosítása, majd folyamatok és tartalom előállítása, hogy ezeket a legjobban megoldhasd – ami végső soron egyszerűbbé teszi a piacodnak a vásárlást, a vásárlóidnak pedig azt, hogy a vásárlóid maradjanak.

Joe Pulizzi, Content Marketing Institute
(Exkluzív interjú a Kontent magazin 2015/4-es számában.)

 

A marketing egy stratégiailag és taktikailag sokoldalú folyamat, mely támogatja az értékesítést, a fogyasztók kiszolgálását és megtartását is. Alapvető lépései a célpiac meghatározása; a marketing/kommunikációs stratégia, mely általában több módszert és csatornát (pl. reklámozást, PR-t, tartalmat, eseményeket, print kiadványokat) magában foglal; az eredmények mérése és értékelése, valamint a folyamat folyamatos finomítása a tapasztalatok és a piac változásai alapján. A marketing visszajelzései eszközzé is válhatnak a vállalat és annak vásárlói, potenciális vásárlói között, mely információval látja el és fejlődésében segíti a vállalatot.

Rebecca Lieb
(Exkluzív interjú a Kontent magazin 2015/3-as számában.)

 

A marketing minden rendelkezésre álló erőforrás csatarendbe állítása, hogy megtarthasd az alapvető irányelvet: nem az a fontos, mit akarsz eladni, hanem hogy a vásárlók mit akarnak megvenni. A sikeres marketingesek folyamatosan a vásárló szempontjából gondolkodnak és folytonosan azt kérdezik: „miért jó ez nekik?” A sikeres marketingesek bizalmat építenek minden kapcsolaton és tranzakción keresztül.

Jim Siegel, HealthCare Chaplaincy

 

A marketing általánosságban kommunikáció, információ átadása a közönség felé egy termékről vagy szolgáltatásról. A hatékony marketing kétirányú kommunikáció, amely a művészetet és a tudományt egyesíti magában. Végjáték nélküli terv, amit folyamatosan alakítani és tesztelni kell. A sikeres marketing titka, hogy megtaláld a branded, terméked vagy szolgáltatásod számára tökéletes kommunikációs mixet, megértsd, hogyan hathat ez a vásárlóidra vagy felhasználóidra a legjobban segítve őket.

Mike Sprouse, Epic Media Group

 

Marketing lehet bármi, ami átalakítja egy termék vagy szolgáltatás észlelt értékét vagy kívánatosságát.

Bill Tanner, A. H. Belo

 

A marketing kapcsolatokat épít a fogyasztók és brandek között. A folyamatot létrehozó alapelvek együtt hozzák létre a brand személyiségét úgy, hogy az kompatibilis legyen a célpiaccal. A marketing elcsábítja a vásárlót, remélve, hogy hosszú távú kapcsolat jön létre. Ehhez meggyőzés szükséges, és semmi nem alakítja úgy a véleményt, mint a PR ereje.

Deborah Weinstein, Strategic Objectives

 

A marketingesek [ma már] egy 360 fokos élményért felelősek. Minden érintkezés a felhasználóval a vevőszolgálattól az értékesítésen keresztül a kapcsolattartásig és azon is túl része az „új marketingnek”.

Toby Bloomberg, Bloomberg Marketing

 

A marketing lehet bármilyen kapcsolat, amit a vállalat olyannal teremt, aki nem része a vállalatnak. A marketing ugyancsak: az érdekessé tett igazság. A marketing annak művészete, hogy meggyőzzük az embereket véleményük megváltoztatásáról. A marketing egy lehetőség, hogy profitot termeljen a céged, egy esély, hogy más vállalatokkal együttműködjön a közösségedben és iparterületeden és hosszan tartó kapcsolatokat alakítson ki.

Jay Conrad Levinson, Guerilla Marketing

 

A marketing: rávenni egy adott szükséglettel élő embert, hogy ismerjen és kedveljen téged, illetve megbízzon benned.

Jon Jantsch, Duct Tape Marketing

 

A marketing az a folyamat, amivel egy cég jövedelmezően alakítja a fogyasztói igényeket bevétellé.

Blue Focus Marketing

 

A marketing a jó üzenetet hozza össze a megfelelő személlyel. Megtalálni azt, akinek személyes kapcsolata van a termékeddel vagy szolgáltatásoddal vagy létrehozni azt nem agresszív, hanem csábító módon. A marketing egyszerű lehet, mint egy kapcsolatépítő esemény vagy olyan komplex, mint egy sok millió dolláros globális kampány a print, a digitális módszerek, a PR, a közösségi média és a hagyományos média integrációjával, amelyek egy meghatározott üzenetet egy adott cél elérése érdekében kommunikálnak.

Lisa Buyer, The Buyer Group

 

A marketing minden.

Regis McKenna

 

Ez utóbbi definíció szemlélteti a legjobban, mennyire megfoghatatlan fogalomról is beszélünk. Minden szakember, aki a marketingben tevékenykedik, máshogyan közelíti azt meg, s nyilván saját szakterületét súlyozza.

Van, aki szerint főleg a tartalomszolgáltatást jelenti, mások szerint a meggyőzésen, a stratégián, az analitikán vagy éppen a termékfejlesztésen van a hangsúly.

Igazságot tenni lehetetlen – tény, hogy a marketing egy vállalat szempontjából azon folyamatok összessége, amelyek segítenek a termékeit értékesíteni, de ma már egyáltalán nem ezt a nézőpontot tartjuk elsődlegesnek.

A legegyszerűbb talán az, hogy ha a Marketingszöveg.com szerzői maguk is leírják, hogy mi is az a marketing.

A mi marketingmeghatározásaink:

Megfelelően kommunikált értékteremtés.

Zoli

Hogyan mondjam el, hogy mit adok milyen áron és kinek ahhoz, hogy a cégem nyereséges, az ügyfelem pedig elégedett legyen.

Balázs

 

Minden, ami a vállalatodból látszik. Minden, ami alapján véleményt formálnak rólad, a termékeidről vagy szolgáltatásaidról. Kommunikáció (a piaccal, a partnerekkel, az iparral és még a cégen belül is), akár tudatos, akár nem. Gyakorlati szempontból: minden folyamat, mely egy meghatározott cél elérése érdekében egy meghatározott csoporttal szembeni kommunikációdat formálja.

Benyó

A marketing az én szememben az elérés és a meggyőzés eszköze. Elérni az embereket, és elérni, hogy tudjanak rólad. Majd meggyőzni, hogy téged válasszanak.

Viktor

Szerinted mi a marketing? Hogyan definiálnád, hogyan közelítenéd meg? Írd meg egy hozzászólásban!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk[Szövegírás] Hogyan írj mindennap legalább 1 cikket (11 tipp)
Következő cikkÍgy készítsd el első infografikád (40 lépéses checklist)Következő

Ezeket olvastad már?

676%-os látogatottságnövelés tartalommarketinggel

A minap a piacvezető szemészeti klinikával tárgyaltunk (e sorok írásakor úgy tűnik, hogy ügyfelünk lesz),

Elolvasom »

2 értékesítési hiba, melyet valószínűleg te is elkövetsz

2 olyan hibát veszek most át, amiket rendszeresen hallok, látok és tapasztalok. A cikk elolvasása

Elolvasom »

Brand mention, a SEO jövője – hogyan generálj és mérj márkaemlítéseket (4 remek eszköztippel)

A tartalommarketinged (és általában az online marketinged) egyik célja bizonyosan az, hogy brandedet ismertebbé és

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.