Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 14 perc

Kiterjesztett és virtuális valóság a digitális marketing jelenében és jövőjében

  • Szerző: Foki Zsófia
  • Kategóriák: Marketing
  • Címkék: digitális marketing, kiterjesztett valóság, marketing, tartalommarketing, virtuális valóság

Előveszünk most az elmúlt évek digitális marketing fiókjaiból két olyan eszközt, amik már kezdetektől fogva érdekesek, színesek, formabontóak voltak, csakhogy sokkal kevesebb reflektorfény irányult rájuk, mint amennyi mostantól fog. Az AR és a VR, vagyis a kiterjesztett és a virtuális valóság robbanásszerűen megnövekedett felhasználásáról, és az ennek köszönhető technológiai fejlesztésekről is szót ejtünk. Sokszor észre sem vesszük, amint egy-egy újítás a hétköznapjaink részévé válik, éppen ezért fontos tudatosítani magunkban azokat a trendeket, melyek nem csak nekünk, de a vásárlóinknak is hasznosak, vonzók lehetnek.

Idén már sok-sok példa akadt arra, hogy az online időtöltés miként válik nélkülözhetetlenné legtöbbünk életében. Valószínűleg a vírushelyzettől teljesen függetlenül is átalakultak volna az erőviszonyok az online média felületeken és a találati listákon egy idő után. A járványügyi intézkedések azonban még dinamikusabbá, sokszor kiszámíthatatlanná is tették a változást.

Utat törtek maguknak a régóta kialakulóban lévő high tech megoldások és ezzel párhuzamosan a felhasználóik száma is drasztikusan növekszik. Mivel már közel egy éve zajlik ez a szokatlan „esemény”, ezért elengedhetetlen, hogy egyfajta természetes immunválaszként bizonyos újdonságok megszokássá váljanak. Így hát szinte biztos, hogy az idei év trendjei közel sem tűnnek el jövőre, sőt!

Szerezz be egy jó kamerát és soha nem kell bezárnod a boltot!

Mit szólnál, ha akkor is lenne egy kimeríthetetlen boltvezetőd, amikor épp alszol? 2020-ban bizony végképp eljött az, amire eddig is számíthattunk: az emberek döntő többsége, de különösen a Z generáció (a ’95 után születettek) igényli az online megtekintést és a vásárlásai egyre nagyobb részét az online térben bonyolítja.

Ami még elképesztőbb, hogy a vizuális tartalom fejlődésének köszönhetően, sokan mindenféle fizikai kontaktus nélkül is tökéletesen tudnak kiválasztani és megvásárolni olyan termékeket, szolgáltatásokat, melyeket korábban eszükbe sem jutott volna „látatlanban” megvenni.

Avatárok az online közösségi terekben

A drogériák imádói számára jó hír, hogy a sminkcuccokat például egy AR technológia segítségével az arcodhoz próbálhatod, a frizurákat úgyszintén. Online természetesen stílustanácsadást is igénybe vehetsz, a későbbiekben pedig a mesterséges intelligencia bevonásával bármikor elcseveghetsz a témában a gépeddel is.

Ha nincs kedved kiöltözni, pár év múlva valószínűleg felkapod a VR szemüveged és online avatárként bármilyen outfitben „összefuthatsz” a haverokkal, randizhatsz, tanulhatsz, kirándulhatsz akár csoportosan is a virtuális éned segítségével. Idén még inkább előtérbe kerültek a közösségépítő, csoportos digitális megoldások. A személyes találkozókat talán sosem helyettesíti majd semmi, de kimagasló, minőségi alternatívákban azért bízhatunk.

Minden iparág elkezdi használni, csak idő kérdése!

Hétvégén, éjjel és nappal, a legborúsabb és legderűsebb napokon is vásárolunk online. Aki nem vásárol, az is bekukkant az online katalógusba, a hírlevélbe, a webshop kínálatába, vagy épp a véleményektől zajos fórumokra. Ebben nincs semmi újdonság. Azonban teljesen új távlatokat nyit az az elképzelés, miszerint 3D-ben, akár a fürdőkádunkban fekve választhatunk ki egy zuhanyfüggönyt, egyetlen kattintással összepróbálva a meglévő csempe színeivel.

Vagy képzeld csak magad elé, hogy a nemrégiben bezárt konditerem egy VR szemüveg segítségével kinyit a kertedben, és még egy személyi edzőt is kapsz, hogy levezényeljen egy gyors köredzést. Ez akkor a VR? Vagy az AR? Mi a különbség? Mindjárt mutatjuk.

Tudtad, hogy az AR már most is a zsebedben van? 

Az AR, vagyis az augmented reality, magyarul kiterjesztett valóság a kézzel fogható valóságunk és a digitális tartalom egyfajta interaktív összemosása. Leegyszerűsítve: látjuk a közvetlen környezetünket, például a szobánkat magunk körül, csak épp bekerül mellénk a fotelbe egy kecske, egy űrhajó, vagy épp Albert Einstein. Ezt a mobilodon is tesztelheted, ha a keresőben 3D képekre szűrsz, amikhez AR funkció is kapcsolódik.

Észrevetted már, hogy a Google Maps-ben választhatsz live view, vagyis élő nézet gombot az útvonaltervezésnél? Ez is egy AR megoldás például. Ha nuku tájékozódási képességed van, akkor különösen jól jön. Egyszerűen felemeled a telefonodat, „körbenézel” a kameráddal, és élőben berajzolja neked az irányokat, jelöli a regisztrált székhelyeket, vendéglátóipari egységeket.

Játékfejlesztők az élvonalban

Vannak, akik kész akadálypályát, vagy csatateret alakítanak ki ezzel a megoldással. A leleményes játékfejlesztők az egyre növekvő igények kiszolgálására folyamatosan technológiai újításokba fognak. Biztosan emlékszel még pár éve a nagy slágernek számító Pokego őrületre. Ez is AR volt. Vagyis alkalmazkodott a meglévő valóságodhoz, környezetedhez, csak odavarázsolt egy-két extra elemet is a kijelzőre.

Így aztán mostanra már a parkban futva, vagy kerékpározás közben is minden sarkon jutalomfalatokat szüretelhetsz, serlegeket gyűjthetsz, kilométerköveket érhetsz utol stb. Az egész koncepció villámgyorsan fejlődik, azonban a legnagyobb durranások csak azután következhetnek, ha egyre többeknek lesz újszerű kamerarendszerük, VR szemüvegük, konzoljuk, egyszóval modern felszerelésük. Körülbelül, mint az 5G bevezetése, ahol szintén felhasználószám függő is, hogy mikor indulhat el majd szélesebb körben.

AR a tanulásban és tájékozódásban

Akár könyvet is olvashatunk manapság 3D-ben mozgó szereplőkkel kiegészítve, nem beszélve a mesekönyvekről! De többé a kínai használati útmutató sem jelenthet problémát, hiszen felette tartva a fordító alkalmazást, egyszerűen elolvashatod a fordítást. Ez a nyelvtanulási szokásainkat is megváltoztathatja, hiszen könnyen lehet, hogy hamarosan anyanyelvi robotokkal beszélgethetünk, fordíthatunk, tolmácsolhatunk.

De egyszerűbb és már elérhető példát említve: a ketchup címkéjét receptkönyvvel láthatod el, a városnézéshez éttermeket ajánlhatsz GPS alapján, valós időben. Ilyen szemléletes és valódi képekkel, felvételekkel könnyebben megszólíthatod és edukálhatod is a vásárlóidat, a hirdetéseid nem csak több dimenzióban, de több stílusban, több helyszínen és több időre is elérhetővé válhatnak. A lehetőségek tárháza ezzel sokszorosára nőtt az információ közlésében. És ez még csak a kezdet…

Az AR reklám a világhír küszöbén áll

Nem kell sokat várni arra, sőt lényegében itt-ott már működik is, hogy például egy szupermarketben a kameránkkal, vagy egy speciális szemüveggel nézelődve megkereshetjük a termékeket, az akciókat, bevásárlólista szerint haladhatunk a polcok között. Várható, hogy ezzel a lehetőséggel rengeteg kreatív reklámot csempésznek majd a látókörünkbe.

Nem csak a termékajánlás, de az ismeretterjesztő funkció is jelentős, hiszen bármilyen terméket, épületet, tárgyat elláthatunk majd AR üzenetekkel és minden nyelven AR avatárok előadásában hallgathatjuk meg a hozzákapcsolódó infókat. Így egy újabb érintésmentes megoldás születik, hiszen anélkül is elolvashatjuk a tízféle szójaszósz feliratot, hogy a kezünkbe vennénk mindet.

Az AR ÉS VR határvonalán

Mindezt online is megtehetjük, és onnantól kezdve bizony már inkább VR/AR megoldásról beszélünk. Ebben az esetben a virtuális önmagunkkal sétálunk be a virtuális, vagy a valósidőben látható boltba a billentyűzetünk segítségével, majd körbejárjuk, válogatunk, kosárba gyűjtjük, fizetünk… ez már mindenkinek ismerős lehet.

Aztán az online fizetést követő online számlánkat, a hűségpontjainkat és minden mást is az avatár profilunkhoz rendeljük, utána becsukjuk a gépet és megvárjuk a futárt… vagy az önvezető autóval érkező drónokat.

Virtual reality – miben más, mint az AR?

A VR nagyjából egyszerre indult az AR technikával, csak más-más területeken fejlődött. A VR legnagyobb felhasználási területe jelenleg a gamerek világába kalauzol bennünket. Zavarbaejtően valóságos képi világával a VR szemüveggel egy teljesen más 3 dimenziós helyre kerülhetünk.

Megszűnik a körülöttünk lévő valóság és a virtuális tér tűnik csak igazinak. Eszméletlenül részletgazdag, animált és mesterséges intelligenciával fejleszthető szereplők, tárgyak, eszközök állnak rendelkezésünkre. Nem meglepő, hogy az egyébként is robbanásszerű grafikai fejlődésen átesett játékok talán a legfejlettebb VR minőséget kínálják jelenleg.

A VR egy teljesen más világba juttat el!

Ráadásul nem csak szemüveg, hanem szenzoros kontroller is rendelkezésre áll, így egyre több érzékszerv és az idegrendszerünk is egyre jobban bevonható ebbe a varázslatos világba. A játékok mellett az ingatlanpiac és a lakberendezők is lecsaptak már a lehetőségre. Egyre több helyen próbálhatjuk ki a leendő lakásunkat egy bemutatóteremben, vagy tervezhetjük meg a berendezést egy VR szemüveg és kézi kontroller segítségével.

A természetes fények, az élénk színek, a pontos méretek és minden apró részlet remekül előidézhető. Hasonló módon érdekeltek lehetnek az utazási irodák, a rendezvényszervezők, az építőipar, illetve a színház-és filmművészet is. A VR szemüvegek nem számítanak olcsó eszközöknek, de ahogyan egyre elterjedtebbé válik a módszer, bizonyára ez is változni fog. Az biztos, hogy remek befektetés azoknak, akik új szintre szeretnék emelni a vizuális élményeiket az online térben.

 AR és VR a közösségi médiában

A Facebook, a közösségi média elvitathatatlan csúcsragadozója, idén rengeteg olyan változtatást vezetett be, melyek a közösségi eseményeket teszik élhetőbbé, személyesebbé. A chat szobák fejlesztései, az Instagram, a WhatsApp és a Messenger összeolvasztása, illetve a vizuális, azon belül is videós tartalom előtérbe helyezése mind ezt a célt szolgálják.

Az is látható, hogy az élő beszélgetések, a csoportos live bejelentkezések, az online jegyvásárlás, vagy akár a Youtube előfizetői rendszerei is arra mutatnak, hogy egyre több tartalmat és eseményt online használjunk ki a jövőben.

Mire kell rádöbbennünk idén?

Ha valamikor, akkor 2020-ban igazán könyörtelen módon kerültek napvilágra olyan hiányosságok, olyan kiforratlanságok a digitális marketing háza táján, melyek szigorúan, és olykor igazságtalan módon is, de változásra kényszerítenek. De a hatalmas zuhanások mellett rakétaüzemmódba kapcsolt szárnyalásokat is megfigyelhetünk.

Szabad olyat állítani, hogy valakinek épp kapóra jött egy világjárvány? Mielőtt ezt a súlyos kérdést megválaszolnánk, lépjünk csak egyet hátra, és tegyünk fel emellé még egy kérdést: vajon az idei évben extra profittal távozók egyik napról a másikra jutottak oda, hogy előálltak egy formabontó és ordítóan sikeres megoldással?

A találati listák élére kerülve, többmilliós követőtáborral a zsebükben, és persze minden szükséges tartalommal, kiforrott stratégiával fogták magukat a bejelentést követően és megnyomták a piros gombot: bumm!? És sikeresek lettek. Persze bőven van cinizmus ebben az okfejtésben.

Ha jobban belegondolsz, nem volt minden annyira váratlan

Ugyanakkor, ha tanulságra, jövőbemutató gondolatokra, kihívásra vágyunk, akkor sokkal inkább azt kell észrevennünk, hogy a marketing vállalkozások, a social media marketing szereplői már évek óta egy olyan tendenciát követtek, melynek várható célja egyezik azzal az eredménnyel, amit idén a kiugróan sikeres vállalkozások el is értek.

Ha tippelni kéne, talán a legfájdalmasabb mindebben azoknak, akik még a rajtvonalon ácsorognak, hogy valaki gyorsabb volt… És ennél a pontnál, ennél a felismerésnél, ha belegondolsz, el is dől, hogy mire szeretnél koncentrálni. Fókuszálhatsz arra, hogy lemaradtál, de akár észreveheted azt az aprócska szót is a rajtvonalon ácsorognak előtt… Hiszen, ha most MÉG ácsorogsz, lényegében nem jelent semmit.

Érdemes profikra bízni a tartalmaidat

Ha kellőképpen ráhasalsz a technikai és tartalmi elemekre, te is meglovagolhatod az elkövetkező idők szenzációs fejlődésének hullámait. Ha tartalomról van szó, akkor nem kérdés, hogy szívesen segítünk neked abban, hogy mind SEO, mind ügyfélszerzési szempontból kimagasló eredményeket érhess el.

Ráadásul a képzéseink és a bejegyzéseink segítségével önállóan is fejlődhetsz a digitális marketing nyüzsgő színterein. Arra bíztatunk, hogy a nehézségekre tekints kihívásként, a tanulásra pedig ugródeszkaként, hiszen ez fog segíteni abban, hogy bármilyen körülményt kizárhass, és csak a lényegre fókuszálj!

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan válaszd ki a szövegíródat?
Következő cikkÍgy szólíthatod meg célközönséged az online streaming szolgáltatásokon keresztülKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így célozlak be Facebookon (Út az 1000 feliratkozóhoz, 2. rész)

Az előző részben elolvashattad, hogy hogyan számoltuk ki, hogy egyáltalán megérné-e ez a kampány. A

Elolvasom »

10 online marketing konferencia Európában, amire érdemes elmenned 2017-ben

Aki az online marketing koronázatlan királyaitól szeretne tanulni, az bizony kimegy jövőre legalább egy konferenciára

Elolvasom »

Storytellingre épülő hirdetési stratégia (amivel még Facebook-csoportok tagjaira is célozhatsz)

A Facebook nem az ingyenélő marketingesek játszótere, azt leszögezhetjük. A platform nem tolerálja a fejetlenséget

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.