Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Szegedi marketingperspektívák: hogyan legyél sikeres a marketingben, ha Szegedről indulsz?

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing

Milyen a marketing színvonala a napfény városában?

Miért Budapesten van szinte az összes tréning és konferencia?

Hol éri meg marketinget tanulni?

Gyakran föltett kérdésekre Szegeden és más magyar városokban szerzett benyomásaink alapján válaszolunk ebben a szerény tudósításban.

Miért nincs több marketingrendezvény Budapest határain túl?

Van egy konklúziónk, amelyhez a premissza az, hogy viszonylag sokat adtunk elő idén is. Ezt bizonyítandó rakom be az alábbi részt, de nyugodtan sikoljon át rajta a tekinteted, a lényeg alatta jön.

2018 első felében előadhattunk Szolnokon, Szarvason, Szegeden és Szlovákiában, az sz-betűk sorát Budapest töri meg (4 alkalmas tréning a Corvinuson, DIMSZ-workshop, BME-előadás, Várkert Bazár, IVSZ-tréning a Continental Hotelben, Ecommerce Expo és Marketing Fesztivál, illetve Piac & Profit háromszor), haladó tartalommarketing-tréning Siófokon kétszer, Inárcson egyszer, közben pedig saját rendezésben 260 fős meetup az A38 hajón, 100 fős meetup Újpesten, illetve egy hónapon belül 2 telt házas tréning – továbbá e sorok írásakor már fix Zoli tusnádfürdői előadása, a többi budapesti tréningünk, illetve a siófoki 3 napos Content Plage.

(Nem minden felkérést tudunk elvállalni, de mindegyikért hálásak vagyunk.)

A konklúziónk tehát az, hogy egyértelmű a Budapest-túlsúly. Ennek okait ezekben látjuk:

  • Több a szakértő Budapesten. Nem arról van szó, hogy itt vagy ott hígabb vagy nemesebb az embermatéria, mindössze statisztikai törvényszerűség, hogy az 1,7 milliós lélekszámú Budapest több szakértőt tud felvonultatni.
  • Ezek a szakértők Budapesten belül könnyebben mozognak. Főleg figyelembe véve a tényt, hogy Magyarországon a nagyobb konferenciák sem fizetnek az előadóiknak, ugyanakkor a tréningek jellemzően gázsisak (legalábbis mi ilyenekre kapunk felkérést, illetve ilyeneket szervezünk). Aki örömmel vállalja tisztán a megjelenésért, az általában nem húzónév – aki viszont szakértő, annak komoly óradíja (kiesik a munkából) és utazási költsége van, no és szolgáltat, tehát joggal vár el díjazást.
  • Nagyobb a budapesti felvevőpiac. Több a cég, a minden területen magasabb árak miatt a fizetőképes kereslet is nagyobb (ugyanakkor ez a szervezést is nehezíti, hiszen ha minden drágább, akkor a helyszín, technika és másegyéb is az, tehát jön a réven, megy a vámon).

Szegedre mentünk tartani 2 előadást arról, hogy reklámszövegírónak és marketingesnek lenni jó karrierút, ha egyetemista vagy ? Köszönjük a meghívást az SZTE GTK-nak.

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés, Máj 12., 2018, időpont: 4:10 (PDT időzóna szerint)

Az SZTE GTK rendszeresen szervez Marketing Klubesteket, melynek keretében visszahívja előadni azokat a sikeres marketingeseket és kommunikációs szakembereket, akik a szak hallgatói voltak. Rengeteg hallgató szeretne visszamenni mesélni, de félévente egyet választanak ki – ez most Enikő szövegírónk volt (aki 1 évvel a végzés után már visszamehetett, ez ritka), Balázs külsősként (mert nincs SZTK-s múltja) arról beszélt, hogy hogyan válhat valaki reklámszövegíróvá.

Itt van a régi, tompa nóta

A szegedi marketingkommunikáció utazás a múltba.

Végigfotóztam a kezem ügyébe és szemem elébe kerülő szegedi reklámokat – gyakran a dizájn és szövegezés 20 évvel ezelőtti kort idéz. A nagy marketingcsatákat Budapesten vívják az egymással konkurens országos márkák, dúlnak a plakátháborúk és egymást érik a plázákba szervezett rendezvények (van, amit a túl nagy érdkelődés miatt le kell fújni), ez pedig pörgeti az innovációt és a kreatívok minőségét (vagy ha azt nem mindig, az igyekezetet biztosan).

A tizedakkora városra nem jut akkora büdzsé, így dolgoznak az országos anyagokkal vagy a helyi szolgáltatókkal oldják meg – jóval kisebb verseny melletti jóval kisebb innovációkényszerben.

(Mielőtt budapesti kollégák hátradőlnek: elég a postaládát kinyitnom és a szórólapok által ömlenek ki a 90-es évek.)

Ebből a szempontból kényelmesebb marketingesnek és kommunikációs szakembernek lenni Szegeden. A dolog árnyoldala viszont az, hogy még kisebb büdzsé szorításában kell tánclépéseket tenni, a kisebb helyi cégek pedig nem tudják megfizetni a budapesti kreatívok árait (így a szegedi kínálat logikusan alacsonyabb árfekvésű).

Az Értől az Oceánig

Milyen karrierperspektívát adhat ez neked, ha épp Szegeden tanulod a marketinget?

A munka az munka, a hatékonyság az hatékonyság, a kreativitás az kreativitás – egy portfólióra rátekintve nem azt nézzük, hogy vajon milyen kemény piaci környezetben született az anyag, hanem azt, hogy az mennyire erős. E tekintetben nincs szakadék: aki lusta marketinges Budapesten, az az ország bármely pontján lusta marad – ezzel szemben akinek szemében szent akarások lobognak, az például Debrecenből fölépíthet egy nemzetközileg ismert és elismert szoftvert (lásd az Optimonk példáját). Sem előjog, sem kifogás nem lehet az, hogy hol laksz.

Ugyanakkor ha a Magyarországon elérhető legkompetitívebb marketingpiacon mérnéd magad, akkor be kell venned Budapestet.

Ha díjakra és csillogásra vágysz, akkor olyan budapesti ügynökséghez menj, amelynek nemzetközi lába van.

Ha networkingeznél, akkor a több ember és a minden héten egymást érő rendezvények miatt itt megteheted.

Dúskálhatsz a konferenciákban (érdemes ebben a Facebook-csoportban követni a friss rendezvényeket), a viszonylag friss tudásanyagban (a hullámzó színvonal, a megvásárolt előadások és a tucatnyi javítandó megérne egy misét, melyet máskor megejtünk) és a rengeteg cégben – amelyek megbízásáért jóval nagyobb a verseny.

Hogy a budapestiek se dőlhessenek hátra: az egyesült államokbeli piacok többsége jóval szakembert próbálóbb bárminél, mint amit a magyar piac kínálni tud, fejlődni mindig van hova. (Könnyítés persze, hogy nagyobbak a listák és a piacok, illetve tőkeerősebbek a vállalatok, viszont nehezítés, hogy már a kattintási költségek összeszorítják a szíved és jóval nagyobb a verseny a kreatívokban, az árazási technikákban, akár a garanciákban és lényegében mindenben. Magyar cikk egy amerikai konferenciáról.)

Gondolatok a (marketing)könyvtárban

Látogatói kártyát váltottam az SZTE Klebelsberg Könyvtárba, hogy meglessem azt, hogy milyen a marketingkönyvek felhozatala.

Sajnos nagyon kevés a friss szakkönyv: marketingkommunikációs könyveket futottam át, a megtaláltak közül 2010-es kiadású volt a legfrissebb (már az is 8 éves), hemzsegtek a kétezres évek könyvei (10-15 év), mutatóban megvannak még az 1990-es vagy még régebbi szakkönyvek is. Pedig a marketingben már fél év is sok idő.

(Gyermeki kíváncsisággal olvastam át egy olyan onlinemarketing-könyvet, melyet 2002-ben adtak ki.)

A könyvekre jellemző, hogy elméleti alapnak általában jók, gyakorlati szakemberek viszont ezen könyvek nyomán nem születhetnek (értve ez alatt például egy olyan szövegírót, aki képes hírlevelet megírni vagy egy olyan PPC-specialistát, akire a Google Ads-kampányaidat biztonsággal bízhatod). A könyveket sokszor olyan oktatók írják, akik kiváló kutatók és előadók, átlátják a területet, de piaci tapasztalatuk nincs – például a DM-levélről vagy a hírlevélről írt bekezdésekben olyan tippeket ad egy könyv, melyek vagy nem életszerűek, vagy pár kiküldés után rájössz, hogy nem működnek.

Mindez nem SZTE-specifikus, hanem általában jellemző a marketingszakok könyvtáraira.

Ha marketingszakon oktatsz, írj nekünk és küldünk megjelent és megjelenő könyveinkből példányt az egyetemi könyvtárnak. Nézd át a céges könyvtárunk kínálatát, melyből ingyen kölcsönözhetsz is.

Rajtad a holnap hőse

Egyre több hazai marketingkar nyit a digitális marketing felé, illetve gyakorlati kurzusokat és a réstémákat is beleszövik a tananyagba. Úgy tudjuk, az SZTE a jövőben egyre több vendégelőadóval erősít és a kurzusaikon is egyre nagyobb hangsúlyt kap a gyakorlati tudás. Itt is megüzenem, hogy ezt üdvözöljük és támogatjuk – mert sokfelé húz sokféle konverziónk, de ugyanazt a marketingszakmát építjük.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkEzt tanultam 424 blogbejegyzés megírása után
Következő cikk[Szövegelemzés] Ezért inspirált generációkat John F. Kennedy beiktatási beszédeKövetkező

Ezeket olvastad már?

A szövegírás jövője

Te, aki szövegírást tanulsz (akár szakmaként, akár azért, mert a pozíciódban vagy a cégedben ez

Elolvasom »

Így hirdettek ti (mobilon), avagy hirdetéselemzés egy PPC-s szemével

A mobilról indított keresések és munkamenetek aránya évek óta dinamikusan nő, viszont a PPC kampányok

Elolvasom »

Ennyit keres egy szövegíró Londonban

Évtizedek óta nagy vágyam volt, hogy angolszász területen tanulmányozhassam a marketing világát. Néhány hónapja ez

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.