Miért vásároljak tőled?
Mivel tudsz te többet, mint bármely konkurensed?
Pontosan erre válaszol az értékajánlat.
És sokszor egy sikeres cég és sikertelen cég között csak az értékajánlat a különbség. Hiszen hiába van feltöltve a boltod jobbnál jobb termékekkel, hiába van számtalan jó landing page-ed és kifogástalan üzleti blogod, ha nem válaszolod meg azt az alapvető kérdést, hogy mégis miért vásároljak tőled.
Mi az az értékajánlat?
Ígéret. Ígéret arra, hogy milyen értékeket fogsz adni annak, aki nálad vásárol (vagy az ügyfeled lesz).
Az ideális értékajánlat az, amikor a kapott érték jóval több(nek tűnik), mint a költség. Magyarul: nagyon megéri.
(A cikk végén kapsz 3 lépést az értékajánlatod elkészítéséhez.)
Mit csinál az értékajánlat?
Azonnal elmagyarázza, hogy mire ad megoldást a terméked vagy szolgáltatásod. Átadja a legnagyobb előnyöket és pozicionálja a cégedet, tehát olyan előnyöket emel ki, amiket csak te tudsz megadni. (Vagy csak te kommunikálod őket.)
Ez utóbbi nagyon fontos: ha valamire nagyon szükségem van és csak nálad kapom meg, akkor értelemszerűen nálad fogok vásárolni, nem a konkurenseidnél (máris megválaszoltad, hogy miért vásároljak nálad).
De mi NEM számít értékajánlatnak?
Egy szlogen. A szlogen az szlogen. A „Just do it” nem értéket ígér nekem, hanem életérzést ad (vagy akármit). A szlogen nem értékesítési elem, hanem arculati.
Mission statement és egyebek. A víziód szimpatikussá tehet, de ez sem az értékesítést támogatja. Az értékajánlat arra válaszol, hogy én (mint vásárlód) mit kapok tőled. A mission statement arról szól, hogy te mit fogsz (vagy szeretnél) csinálni a cégeddel, a környezeteddel vagy épp a piacoddal.
Milyen a jó értékajánlat?
Egyértelmű. Első olvasásra világosan kiderül, hogy mit adsz (konkrétan mi a terméked), kinek (ki az ideális vásárlód), és miért vásároljak tőled (mivel tudsz többet).
Konkrét. Nem „sokkal gyorsabb” lesz a könyvelés, hanem 62%-kal gyorsabb.
Pozicionál. Avagy megmutatja, hogy ki vagy a piacon és miért vagy jobb.
Elsőre érthető. Az értékajánlat célja az, hogy azonnal átadd a legnagyobb előnyöket. Képzeld el azt, hogy egy potenciális ügyfeledet 2 mondattal kell fellelkesítened. Ez a 2 mondat az értékajánlat.
Hol használd fel?
Például egy landing page-ed hajtás feletti része legyen az értékajánlatod: egy főcím, egy alcím, esetleg egy lista és egy kép vagy videó, ami mindezt erősíti.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.