Képzeld el, hogy állsz egy márkakereskedés előtt, és az egyik autót vizsgálod már percek óta. Az értékesítő odamegy hozzád, és elkezd az autóról beszélni.
Szóba kerül, hogy a modell 158 lóerős. Ez írás, és az autó technikai leírásában van a helye. Viszont az, hogy a gázadáskor milyen finoman dorombol a motor, az már értékesítés. Ezért az értékesítő is azt mondja, hogy ezt a hatalmas erőt uralhatod.
Ezt szeretnéd hallani, nem?
Nézzük tovább. 370 literes a csomagtér, ez egy adat. Viszont az, hogy a nagybevásárlást is elintézheted egy körben, az már értékesítés.
A fékezést ABS segíti, ez szintén egy adat. Viszont az, hogy a jeges úton is biztonsággal állhatsz meg, az már értékesítés.
Vészhelyzetben is te irányítod a kocsit. Nem kezd el korcsolyázni az autó.
És egyben marad a család.
A családos embernek ezzel a mondattal értékesítettük az autót.
Szóval mi a különbség?
Az, hogy az értékesítés lefordítja a számokat és leírásokat élményekre és előnyökre. Az értékesítés az érzelmeinkre hat.
Ez pedig azért fontos, mert a vásárlásaink 80%-a érzelmi döntésen alapul. „Akarom.”
Persze a jó szövegíró tudja, hogy a logikára és az érzelmekre egyszerre kell hatnia. Gondolj bele, hogy megveszed az autót azért, mert meg akarod venni. Mert olyan szép a kasztni, mert élmény vezetni, és mert régóta álmodtál egy ilyen autóról.
Ez egy jó döntés, viszont van egy feleséged, egy édesanyád vagy valaki, aki fontos neked. Ő meg fogja kérdezni, hogy miért vetted meg a kocsit, és ilyenkor válaszolnod kell valamit.
Ilyenkor jön a logika és a technikai adatok. ABS, 370 literes csomagtér és 158 lóerős motor. Az autó ár/érték aránya jó. Ezekkel bizonyíthatod be, hogy jól költötted el a pénzed.
Ezért a szövegíró olyan szöveget ír, amely készen szállítja a válaszokat. Hat az álmaidra és érzelmeidre, de közben azt is elmondja neked, hogy mivel igazolhatod a döntésedet.
Most durvát fogok mondani
A szövegírónak nincs szüksége rád. Neked van szükséged a szövegíróra. De mielőtt ezt kifejteném, hadd meséljek el egy történetet.
Úgy kezdődött, hogy újsághirdetést szerettem volna írni, a portfóliómból pedig nem derül ki egyértelműen, hogy ilyet is tudok. Tehát nekem kell megkeresnem a potenciális ügyfeleket.
(A legértékesebb portfólió az, ha a szövegíró saját magát el tudja adni. Mert ha saját magát nem tudja értékesíteni, akkor rábíznád a terméked értékesítését?)
Kiválasztottam 30 olyan céget, amelynek az újsághirdetésén javítani tudok. 5 perc alatt írtam egy emailt, és elküldtem nekik.
6 ember válaszolt.
1 emberrel üzletet kötöttünk, és a napokban megjelent a hirdetés.
Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!
5%-os konverzió (megkötött üzletek száma) egy „hideg” listára egy olyan emaillel, amit 5 perc alatt írtam
Ezt nem dicsekvésnek szánom. Ez a beszámoló olyan, mintha a pék azt mesélné el, hogy aznap hogyan sütötte a félbarna kenyereket.
Azért írtam ezt le, hogy lásd, hogy a szövegíró saját magát épp úgy el tudja adni, ahogy a szolgáltatásodat is értékesíteni tudja. Általában a cégvezetők keresik meg a szövegírókat. De adott esetben a szövegíró pillanatok alatt olyan elfoglalttá tudja tenni magát, hogy utána magyarázkodhat Zolinak, hogy miért csúszik a Kreatív Kontroll-os anyagokkal.
Például ezzel a cikkel, amit most olvasol.
A lényeg az, hogy a szövegíró megteheti, hogy alaposan megválogatja, hogy kivel dolgozik együtt. Például azzal, aki tudja és érti, hogy milyen komoly értéket tud adni.
Ez egy olyan egyenlet, amelyben a szövegíró szaktudása pótolhatatlan, az ügyfél pedig cserélhető. Ez így leírva nagyon rideg, de erre nem szoktunk így gondolni. Zolival több tucat projekten dolgoztunk együtt, és a szakma egyik legkorrektebb emberét tisztelhetem benne.
És hogy miért van neked szükséged a szövegíróra?
- Mert nincs időd írni, a szövegíró pedig időt spórol.
- Mert nincs kedved írni, a szövegírónak viszont ez a dolga.
- De ha van időd és kedved, akkor nem tudsz úgy írni, mint egy szövegíró. Ez ugyanis egy szakma. Oldalak tízezreit kell elolvasni és több száz és ezer óra írás és gyakorlás kell. Vér, veríték, türelem, elkötelezettség. Ezt a cégvezetés mellett nem tudod megtenni. Nem azért, mert nem akarnád, hanem mert egy nap 24 órából áll neked is.
- Mert több eladást szeretnél.
- Mert több látogatót szeretnél.
- Mert profi céges kommunikációt szeretnél.
- Mert a célpiacodnak szeretnél írni.
- Mert piaci előnyt szeretnél.
És pontosan ezeket tudjuk megadni neked. Nem szöveget írunk, hanem értékesítünk.
Az értékesítési szövegírás más, mint a hagyományos, SEO szövegírás. Munkánk során mindkettő feladattal találkozunk, és más-más szakember dolgozik a kétféle projekten. Míg például a látogatóknak és a Google-nek szóló blogodat szövegíró újságírók készítik, addig egy landing page-t vagy DM levelet már marketing-szövegíró, salesspecialista. Ha bármilyen írott szövegre van szükséged, ne feledd: a Kreatív Kontroll segít!
Érdeklődj a jobb alsó sarokban található chatablakban!
Show More