Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Leváltja-e a tartalommarketing a SEO-t?

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes
  • Címkék: szovegiras, tartalommarketing

Főleg külföldi online marketinggel foglalkozó szakmai cikkekben merült föl az elmúlt hetekben, hogy a hagyományos keresőoptimalizálás végidejéhez közeledik, a trónfosztó pedig egyértelműen a minőségi tartalom gyártása. A vélekedésnek van alapja, de ahhoz, hogy megvizsgálhassuk, egyben kell értelmeznünk az elmúlt néhány hónap történéseit a keresőmarketing piacon.

Jelen publikációmat még februárban készítettem a wm.ma marketingmagazinnak. Megállapításai még most, jó fél év után is aktuálisak.

A Google a kezdetek óta igyekszik minden kulcsszóra a lehető legjobb találatot adni. A PageRank-technika tökéletes volt az első időkben, hiszen a cél nem csupán a legrelevánsabb weboldalak megjelenítése, hanem olyan találati lista összeállítása, amely a kereső felhasználó számára a leghasznosabb. Hiába igen releváns egy weboldal, ha a felhasználó számára nem eléggé hasznos vagy jól kezelhető. Ezért a keresőóriás folyamatosan finomítgatta modelljét, azonban nem csupán ezekből az okokból: a webmesterek érthető módon igyekeznek minél jobb pozíciót elérni az organikus találatok között, ezért manipulálják a keresőt. Az első időkben elég volt sok jó link, így linkfarmokat hoztak létre. A keresőoptimalizáció, tehát a SEO mindig a kereső valamilyen manipulációja. Természetesen ez nem feltétlenül etikátlan dolog! Vannak úgynevezett feketekalapos módszerek, melyek tiltottak, s ezekért büntetést is kaphat az oldal. De nem minden optimalizáció rossz, sőt ma már egy gyenge versenyben is jellemző a magyar oldalak között is, hogy figyelnek a SEO-ra.

A Google törekvése azonban változatlan: nem a kereső algoritmusait jól ismerők oldalait szeretné előre helyezni, hanem azokat, amelyekben valóban értékes tartalom van a felhasználó számára. Ennek eredményét láttuk 2012 második felében, mikor a Pingvin és Panda nevű frissítésekkel felborították a találati oldalt. Rengeteg lap tűnt el a süllyesztőben, s a szakemberek most már egyetértenek abban, hogy a régi módszerekhez újakat kell alkalmazni. Központi fontosságúvá vált 2013-ra a tartalomfejlesztés.

Új dolog-e a tartalommarketing?

Bár ezt a kifejezést idén fogjuk sokat hallani, azért nem mondhatjuk, hogy a tartalomfejlesztés új dolog. Már évtizedek óta létezik, még az internet előtt is jellemző volt, hogy marketing célból értékes fogyasztási tartalmakat állítanak elő. Képzeljünk el egy ingyenes magazint, amelyben a reklámok mellett érdekes cikkek is vannak, s értjük már, mi a tartalomfejlesztés lényege.

Az online tartalommarketing természetesen részben más, hiszen keresőoptimalizációs szempontoknak is meg kell felelnie, illetve a webes tartalomfogyasztás merőben eltér például a nyomtatott termékekkel kapcsolatos olvasási szokásoktól. De a lényeg ugyanaz: olyan tartalmat adni, ami a látogatónak hasznos.

Ilyenek a szakmai cikkek, melyek egyébként a hitelességünket is növelik, de a legjellemzőbb például egy blog indítása, hírlevélsorozat készítése. Még webáruházaknál is egyre gyakoribb, teljesen mindegy, hogy gumiszervizről van ruhaboltról van szó.

A tartalom közvetetten növeli a konverziót:

  • A long tail találatok miatt több látogatónk lesz.
  • Egy átlagos látogató több időt tölt az oldalon, valamint több lapot néz meg (mivel olvasgat).
  • A szakmai anyagok miatt növekedik a hitelességünk, ez több vásárlót eredményezhet.
  • A hozzászólások miatt növekedhet a kommunikáció a potenciális vásárlókkal.
  • Egy-egy anyagunk vírusszerűen terjedhet a közösségi médiában.
  • Külső linkeket szerezhetünk bizonyos cikkeinkre.
  • Mindezek miatt pedig előkelőbb helyre kerülhetünk a keresőkben – tehát jóval több látogatónk lehet!

A legfőbb probléma természetesen a tartalmak előállítása. Az csak egy dolog, hogy a többség számára a nyelvhelyességileg kitűnő anyagok megírása is kihívás, a legnagyobb gond, hogy rendszeresen olyan olvasmányos cikkeket készíteni, amelyek valódi értéket képviselnek, nem sokan tudnak.

Az írás külön szakma, sőt tehetség is szükséges hozzá. A tapasztalatot viszont rendszerint meg kell fizetni, ezért igen kevesen engedhetik meg magunknak, hogy újságírókat alkalmazzanak, különösen akkor, ha nem kell napi több cikk. A megoldás is megjelent azonban: 2012-ben a webes tartalomfejlesztők között Magyarországon is megjelentek többen. Igazán erős képviselőből kevés maradt, mivel a minőség itt központi fontosságú, a vásárlók viszont árérzékenyek, hiszen egy paradigmaváltás közepén vagyunk: sokan még nem látják át, milyen hosszabb távú előnyökre számíthatnak, ha professzionális tartalomkészítőkhöz fordulnak.

A tartalommarketing a SEO végét jelenti-e?

Nemcsak az online marketingre, de a marketing minden területére jellemző, hogy időről időre megállapítja valaki, hogy ez vagy az a részterület a múlté. Az esetek többségében ezek a vészjóslatok nem válnak be. Mindannyian tudjuk, hogy az internetes világ nagyon gyorsan változik, és lépést kell tartanunk vele.

Itt is az a helyzet, hogy talán az eddigi keresőoptimalizációs felfogást kell kiegészíteni egy új ponttal, méghozzá azzal, hogy tartalommarketingre is szükség van. A SEO-szakember mostantól tartalomfejlesztést is javasol majd. Az ügynökségektől nem várható el, hogy szakértői legyenek az online tartalomkészítésnek is, így a profik valószínűleg partnercégekkel oldják meg.

Az online tartalomfejlesztéssel foglalkozó cégek nem beszélnek a trendekről, talán azért, hogy ne jelenjen meg több konkurens, ezért csak saját példát tudok mutatni: cégem, a Kreatív Kontroll Kft. szolgáltatási területe éppen a webes szövegírás, mivel tartalomfejlesztő ügynökségként dolgozunk. Míg egy éve egy-két író el tudta végezni a feladatot, ma már heten kell, hogy dolgozzunk. 2012 negyedik negyedévében robbanásszerű változást tapasztaltunk. Megjelentek megrendelőink között a reklám- és SEO-ügynökségek, valamint a korábbi kisebb oldalak helyett komoly weblapok nagy megrendelésekkel.

Korábban előfordultak nagy számban néhány ezer forintos megbízások, azóta viszont milliós szerződést is kötöttünk. Egyértelmű, hogy a nagy piaci szereplők is a tartalommarketing felé mozdultak el. Jó hír azonban, hogy nem csupán részvénytársaságoknak dolgozunk, sőt megrendelőink többsége magánszemély, valamint kis- és középvállalkozás. Megfelelő árképzés mellett megfizethető és természetesen hasznot hajtó marketingtevékenység szakemberekkel elkészíteni a weblapok anyagait.

Bár a magyar piac kicsinek számít és a legkevésbé sem transzparens, tapasztalataink alapján az érdeklődés az elmúlt fél évben közel 500%-kal nőtt a tartalommarketinggel kapcsolatban. Most az a legfontosabb, hogy fennakadás nélkül biztosítani tudjuk ezt a mennyiségű tartalomtöbbletet, amely hitünk szerint jót fog tenni a magyar webnek: a látogatók jó minőségű, hasznos tartalmakhoz jutnak, az ilyesmit szolgáltató cégek pedig fölénybe kerülnek majd.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMi a különbség az írás és az értékesítés között? (És miért van szükséged a szövegíróra?)
Következő cikkÍgy alakítja át a Google a webes tartalmakatKövetkező

Ezeket olvastad már?

4 videomarketinges trend 2017-re

Milyen lesz a videó 2017-ben? Ha nem mondtuk el párszor, akkor nem mondtuk el eddig

Elolvasom »

Dropshipping – a legújabb szenzáció már idehaza is elérhető

Mindig is arra vágytál, hogy legyen saját webshopod, de nem akartál túl nagy kockázatot vállalni

Elolvasom »

Így áll 2016-ban a content marketing (friss felmérés)

Magyarországon jelenleg kétfajta cégvezető van: az egyik még mindig azt hiszi, hogy a content marketing

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.