Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Mi az a clickstream-elemzés (és hogyan kell nekiállnod)?

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben
  • Címkék: analitika, clickstream, optimalizálás, viselkedésalapú marketing

Lásd meg a kattintás mögött az embert.

Ha nem tudod, hogyan viselkedik az oldaladon egy látogató, nem tudsz semmit.

A modern analitikai szoftvereknek hála elképesztően sok információt tudunk. Tudjuk, hányan érkeznek oldalainkra és honnan, hányan látogatják az egyes aloldalakat, kattintanak a gombokra, hányan konvertálnak.

Ez önmagában a big data: hogy mindent tudjunk, amit csak lehetséges, mert adatvezérelt marketinget máshogyan nem építhetünk.

A big data azonban nemcsak lehetőség, hanem kihívás is: tudnunk kell, hogy mely adatok a fontosak, mert egyszerre mindennel nem dolgozhatunk.

Ennek a megállapításában segít a clickstream-analízis: erről beszéltem szeptember 9-én a III. Content Marketing Meetup közönsége előtt, és most ebben a cikkben is összefoglalom neked, miért kell ismerned a felhasználóid kattintásait és hogyan láthatod meg mögöttük az embert.

Mi az a clickstream?

A „kattintásfolyam” (nem fogom így használni a kifejezést, mert az angol tökéletesen kifejező) az az útvonal, amelyet egy felhasználó az oldaladon egy session (látogatás) alatt bejár.

Egy ilyen analízis nagyjából így néz ki (mindjárt saját példát is mutatok):

clickstream_1

(Via Loop11)

A legalapvetőbb, amiket a Google Analyticsből kinyerhetsz:

  • Hányan látogatják az oldaladat?
  • Mely forrásokból milyen arányban érkeztek?
  • Hány látogatód jutott el a konverzióig?
  • Milyen a közönséged demográfiai összetétele?

Mindezek azonban önmagukban nem árulnak el semmit – tehát az adat megvan, az insight nem. Nem ismered meg belőle a felhasználói viselkedést: hogy hogyan és miért úgy használják oldaladat:

  • Aki nem konvertál, pontosan hol akadt el a folyamatban.
  • A felhasználók követik-e az általad kijelölt tölcsért.
  • Miért nem jutnak el egyes oldalakra, ahová kellene.

A clickstream-analízisben önmagában semmi új nincsen – a Microsoft, az IBM és más cégek már az ezredforduló környékén is fejlesztettek olyan szoftvereket, amelyek képesek a felhasználók oldalon belüli viselkedését követni és elemezni. Azóta még kifinomultabb analitikai módszerekkel és eszközökkel rendelkezünk, mégis döbbenetesen kevesen használják ki ezeket.

Ha ránézel a clickstreamre, megtudhatod például azt, hogy egy adott tartalom hogyan teljesít: nem elég, ha az emberek megtalálják és elolvassák, az is számít, hogy tovább olvasnak-e, átkattintanak-e más aloldalaidra vagy megtalálják-e a CTA-t.

Vegyünk egy saját példát. Az Analyticsben a Users Flow (magyar Analyticsben Felhasználói munkafolyamat menüként találod) pont alatt találjuk a clickstream adatokat. A saját analitikánkból megtudtam, hogy az elmúlt hét egy adott időszakában Balázs befolyásolási technikáról írt cikke volt a legsikeresebb a facebookos felhasználók körében.

clickstream_2

De megtudtam azt is, hogy a rengeteg olvasóból nagyon kevesen voltak azok, akik átkattintottak más oldalainkra – a legtöbben nem jutottak el az első interakcióig.

Ugyanitt megtudtam viszont azt, hogy a blogunk főoldalára irányuló, jellemzően Google-ből és közvetlen forgalomként érkező látogatók (tehát akik nem a közösségi médiában látott posztokból érkeznek, hanem organikusan) sokkal nagyobb számban jutnak el nem csak az első, hanem a második interakcióig is.

clickstream_3

Ennek az oka valószínűleg az,  hogy ők elkötelezettebbek: vagy elmentették a címet a kedvencek közé, vagy direkt az egyik anyagunkat keresték, esetleg valaki közvetlenül ajánlott minket nekik (lásd a dark socialről és annak mérhetetlenségéről szóló cikkemet).

Adódik a következtetés: érdemes volna jobban figyelnünk arra, hogy a közösségi médiából érkező új látogatókat jobban megfogjuk és oldalainkon tartsuk.

Boltba megyünk nagyanyámmal

Előfizetői tartalom

Hogyan állj neki, mit csinálj pontosan az adatokkal és sok más izgalom az előfizetői részben!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkEgészségügyi marketing: így szerezz több pácienst az írással
Következő cikk5 lépéses formula, hogy überhatékony Facebook-hirdetéseket írj pár perc alattKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így írd meg a webszöveged (26 konkrét lépésben)

Hatékony webszöveget írni külön mesterség. Látszólag ennek csak az elmúlt években nőtt meg a jelentősége,

Elolvasom »

10 másodperced van! Hogyan kerülheted el a gyors lepattanást a honlapodról?

10, legjobb esetben 15 másodperced van arra, hogy felkeltsd a honlapodra érkezők figyelmét. Ha ezt

Elolvasom »

Honnan tudod, hogy minőségi szöveget írsz? (Figyeld ezeket a mérőszámokat)

Valószínűleg te sem méred jól, milyenek valójában a tartalmaid. Azért merem ezt kijelenteni, mert az

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.