Nagy bumm a magánegészségügy háza táján?
A páciensek szinte szórják a pénzt az orvosi központokban (a költés például megduplázódott), és az elmúlt 2 évben negyedével többen választották a magánszolgáltatókat.
Mégis kevesen tudják, hogyan szerezhetnének több pácienst a legegyszerűbb módon: írással. És mindezt költséghatékonyan.
Ha te még nem gyártasz tartalmat, és szerinted semmi értelme a blogolásnak, akkor ez a cikk meggyőz majd ennek ellenkezőjéről, és segíthet abban, hogy például 1233%-os forgalomnövekedést érj el.
Ha fogászatod, magánklinikád, esztétikai központod vagy diagnosztikai centrumod van, akkor ez a cikk neked szól.
Viktor egy magánfogászat marketingeseként rengeteg tapasztalatot szerzett, így látja, hogy mi működik és mi nem. Egészségügyi szakírónk, minden fogászati szakmai anyagot ő ír vagy lektorál.
Kezdjük a számokkal
- 2014-ben az internethasználók 72 százaléka indított egészséggel kapcsolatos keresést a Google felületén.
- vagyis világszerte a szűk 3 milliárd netezőből több mint kétmilliárdan (lásd Statista).
- Azok a cégek, amelyek időt szakítanak a blogolásra, akár 55 százalékkal is növelik weboldaluk látogatószámát.
- Magyarországon amúgy 2013 óta folyamatosan 70 százalék felett van a rendszeres internethasználók aránya (lásd KSH).
Ezek után nem lehet kérdés az, hogy megéri-e, hiszen a pácienseid a neten lógnak, folyamatosan keresnek és rendszeresen olvasnak!
Az internet hatására megváltozott az emberek hozzáállása az információhoz, és az online keresések mind nagyobb szerepet kapnak a hétköznapokban: az egészséggel kapcsolatos kifejezések a leggyakrabban keresett témák közé tartoznak.
Az okostelefonok, a tabletek, a mobilinternet vagy épp a WiFi elterjedése miatt csak azok a (magán-) egészségügyi szolgáltatók maradhatnak talpon, amelyek gondoskodnak a releváns kulcsszavakkal megtámogatott tartalomszolgáltatásról.
Tömören: írj cikkeket, és legyenek benne kulcsszavak.
Az online jelenlét kapcsán ez a lényeg: aki lemarad, az kimarad!
Nézd meg ezt a videót, mert alapjaiban értékeli át azt, ahogy az egészségügyi online marketingre gondolsz:
Nagyon valószínű ugyanis, hogy a központod közelében valaki épp most keres rá arra a szolgáltatásra, amit te is nyújtasz, és lehet, hogy nem téged vesz észre először a hangzavarban.
A hard sell ma már nem menő?
Szinte biztos, hogy te is találkoztál már ilyen hirdetésekkel:
- Cirkonkorona most csupán 39 000 forintért!
- Ultrahang-vizsgálat 50 százalék kedvezménnyel!
- Jelentkezz szűrővizsgálatunkra, és kérj laborvizsgálatot!
Amellett, hogy a legtöbb ilyen hirdetés irreális árversenyt szül, néhány leginkább egy erőszakos porszívóügynök próbálkozására emlékeztet.
Ráadásul a legtöbb páciens azt sem tudja, hogy mi az a cirkonkorona, és hogy miért volna szüksége ultrahangra. Nem azért, mert hülye (nem az!), hanem azért, mert még nem edukáltad.
Szakértőként a te felelősséged a megfelelő tájékoztatás. (Via Ogilvy & Mather)
Nem inspiráltad, nem építettél bizalmat a központod iránt, és nem láncoltad magadhoz a tartalmaid segítségével.
„Miért kell blogolnom?”
Azért, mert a rendszeres cikkírás (de tágabb értelemben a tartalomgyártás, tehát például videóanyagok készítése is):
- demonstrálja, hogy szakértő vagy a témában, és hogy értesz ahhoz, amit csinálsz,
- segít bemutatni a szakterületeidet és munkatársaidat,
- folyamatosan biztosítja, hogy legyen mit megosztanod a közösségi médiában,
- jelentős előnyt biztosít azokkal a konkurenseiddel szemben, akiknek még nincs blogjuk,
- segíti a SEO-t.
10 lépés, hogy ne csak írj, hanem szórakoztass is!
Szögezzük le: nem az a lényeg, hogy csak úgy írj! Hogy mindegy, mit, de felpakolj valamit a weboldaladra, aztán majd úgyis jönnek az olvasók. Ez a mai tartalombőségben halva született ötlet.
Olyan tartalmakat kell készítened, amit te magad is elolvasnál, és ami kiemelkedhet abból a bizonyos hangzavarból.
Az sem helyes, ha a következő hétfőn csalódottan zárod be az Analyticset, mert még nem történt semmi.
A blogolás maraton, nem pedig sprint!
Nem kell mindenkit megnyerned magadnak, és nem kell megijedni akkor sem, ha véletlenül nem te zsebeled be a Content+Marketing Award „Oktatás, egészségügy” díját a Budai Egészségközponthoz hasonlóan. (Az ő sikerükről írtunk a Kontentben, illetve interjút is készítettünk velük.)
Ha bővebben olvasnál a blogolás előnyeiről és mikéntjeiről, akkor ez az e-könyv neked szól.
[urlap]
Összeszedtünk 10 lépést, amivel kiváló blogod és irigylésre méltó forgalmad lehet.
1. Tervezd meg, hogy miről írsz
Hozzálátni egy blog írásához csak papíron egyszerű. Persze, lehet ezt úgy is csinálni, hogy ha van egy szabad 10 perced, akkor valamit majd csak összekaparsz, de te ne ad hoc írj, és ne hétfőn szedd össze a gondolataidat azzal kapcsolatban, amit kedden akarsz publikálni.
Ha célt szeretnél érni, akkor csak a stratégiai gondolkodás vezethet eredményre: fésüld össze a következő negyedéves akcióidat; nézd meg, hogy melyik szakterülettől/kezeléstől vársz sokat; vagy hogy hol vannak hiányosságaid.
Tedd fel magadnak a kérdést:
- Miért szeptemberben írsz az allergiáról, és nem mondjuk a szezon kezdete előtt?
- Ha egy szakorvosod a nyáron 2-3 hónapos szabadságra megy, akkor miért róla készítenél most egy rakat anyagot?
- Melyik szakterület bevételét szeretnéd felturbózni?
- És mi értelme van arról a beavatkozásról cikkezni, amin a legkevesebb profitod marad?
A blogolást nem csinálhatod robotpilóta üzemmódban, az ugyanis komoly tervezést igényel.

2. Keresd a releváns témákat a neten
Ha a brit tudósok minden héten felfedeznek/lekutatnak/bebizonyítanak valamit, akkor te miért ne írhatnál valami érdekeset arról, ami a szakterületed kapcsán történt?
Olyan dolgot, ami a pácienseidet:
- megijeszti
- elgondolkodtatja
- ráébreszti valamire
- megmosolyogtatja
- meghökkenti
Ha a Journal of the American Geriatrics Society lehozta a hasábjain, hogy a rágás képessége csökkenti az elbutulás esélyét, akkor te miért ne írhatnál arról, hogy éppen ezért kell pótolni minél hamarabb az elveszített fogakat?
Hiszen így olyan fogászat leszel, amelyik odafigyel a pácienseire és törődik velük, nem pedig olyan, amelyik „csak most 39 000 forintért” kínálja a cirkonkoronát. Tedd a szívedre a kezed: páciensként te melyiket választanád?
3. Szólítsd meg a közeledben élőket
Tegyük fel, hogy egy képzeletbeli településen van fogászatod. Hogyan szólíthatod meg az ott élőket, és mivel teheted exkluzívvá a tartalmaidat? Nos, nézd meg, hogy milyen ott a víz minősége (például mennyi fluort tartalmaz); járj utána annak, hogy milyen az ott élő fiatalok szájhigiéniája; írd meg, hogy mik a saját tapasztalataid a praxisodban.
Magánklinikaként ezt 10-20 szakterülettel is felszorozhatod, így hirtelen elmúlik a témaínség: kardiológiától urológiáig pillanatok alatt találsz miről írni, és megcélozhatod a környezetedben élőket.
Arra gondolj, hogy a helyileg releváns cikkeket nagyobb kedvvel osztják meg az ott élők, és az emberek magukénak is érzik az abban foglaltakat. Lokálpatrióták mindig akadnak, illetve a helyi esemény hírértéke mindig nagyobb.
4. A stílus maga az ember
Nem attól kell félned, hogy mások (például a konkurenseid) is blogolnak, hanem attól, hogy nem használsz egyedi nyelvezet, egyedi stílust, ami megkülönböztet.
Bármilyen stílust választhatsz magadnak, lehetsz a „kedélyes doktor úr”, a „szabatos szakértő” vagy a „jó fej doki a szomszédból”. Rossz választás nincs, csak hiteltelen.
Egy dolgot ne csinálj: ne nézd le az olvasód, és ne gondold azt, hogy hülye (mert nem az!). Az olvasód legfeljebb nincs edukálva, vagyis nem érti, hogy neki miért van szüksége a cirkonkoronára (még akkor is, ha az most csak 39 ezer), és hogy miért segíthet rajta az ultrahang (hiába van az féláron).
Mondd el neki, mik ezek:
- hogy ha rossz a foga (esetleg hiányzik), akkor a cirkonkorona a legszebb és legtartósabb megoldás, és hogy nem tartalmaz fémet!
- hogy ha fáj a gyomra, akkor az ultrahanggal sokkal eredményesebb utánajárni az esetleges bajnak, mint egyszerű tapogatással és sztetoszkópos hallgatással!
De ne akarj lesüllyedni, az olvasóidnak nem kell gügyögnöd, hogy megértsenek. Értsd meg, hogy ők milyen szemszögből nézik a világot, és milyen előzetes tudásuk van. Ők nem szakorvosok, hanem tüneteket tapasztaló páciensek – és ezt a trivialitást azért fontos kiemelni, mert számtalan klinika olyan nyelvezetben (és olyan szavakkal) ír, amiket orvosi képzettség nélkül a páciens nem érthet meg.
Néhány további tipp:
- A hatásos cím talán a legfontosabb szövegelemed, lévén azt látva kattintanak az olvasóid.
- Indíts egy jó kezdéssel, mert az viszi őket tovább az olvasásban. Ne a száraz szakmaiság, hanem az érdeklődés fenntartása legyen a célod.
- Használj néha vendégblogolót, hiszen ő hozza az olvasóit, te pedig újdonsággal szolgálsz a tieidnek.
Adj értéket, és az olvasóid meghálálják.
Ha mélyebben érdekel, hogy mitől lesz minőségi egy anyag, akkor ez a cikk a te cikked.
5. Ne félj a hosszú cikkektől
A hosszú cikk és hosszú salesanyag hatékony.
Rajtunk kívül például ott van Neil Patel (komoly arc az online marketingben), aki a 2000 szavasnál hosszabb cikkeket tekinti alapnak.
Tudjuk, van egy jogos kérdésed: „az rendben, hogy a Google szereti a hosszú anyagokat, de vajon az olvasók is?”
Az emberek egy része csak átfutja a hosszabb anyagot, de ez nem baj. A blogbejegyzések célja az, hogy megértsék és szakértőként pozicionáljon téged – ezt egy 200 szavas cikkecskével nem tudod elérni, de a témát minden szempontból körüljáró 2000 szavas cikkben igen.
Más területről példa: nézd meg ezt a blogot. Ez a cikk 2300 szó fölött jár, és a blog kiválóan rangsorol és folyamatosan szállítja az új üzleti megkereséseket.
Megint más terület: kifejezetten büszkék vagyunk arra, hogy a Médiapiactól dicsérő szavakat kaptunk arra a blogra, amit egy másik ügynökséggel együtt a Vienna Life biztosítónak írunk. Ott az 1300 szó a minimum, de ritkán csúszunk 1500 alá.
És ahogy láthatod, az olvasási kedvvel nincs baj, hiszen az indulás utáni első három hónapban több mint 15 százalékkal nőtt a Google-ból érkező organikus forgalom. A Vienna Life ráadásul nem szponzorálja posztjait a Facebookon, tehát ez színtisztán a cikkek minőségének és a jó SEO-nak köszönhető.


6. Rendszeresség, folyamatosság
Egy céges csak akkor lesz hatékony, ha folyamatosan és rendszeresen frissül.
Vedd számba az erőforrásaidat és a lehetőségeidet, majd számold össze, mi fér bele:
- Heti 1 vagy 2 cikk?
- Heti 3-4?
- Havi 2?
A meghatározott posztolási gyakoriságot tartsd be. Csinálj magadnak puffert, vagyis dolgozz előre a cikkekkel, hogy a szezon leghúzósabb napjain is kerüljön ki új anyag.
Több száz blogot vezettünk ügyfeleinknek, és nem győzöm hangsúlyozni: a posztolási gyakoriság legyen szent. Leggyakrabban az ad hoc posztolás és a tervezetlenség miatt buknak el a tartalommarketing-kezdeményezések.
A céges blogod olyan, mint a rendelési időd: nem akkor várod a pácienseidet, amikor épp kedved van, hanem például hétfőn és kedden 8–14 között. Ugyanez áll a cikkekre is.
7. Felejtsd el a WEBBeteget
...meg a többi, egészségügyi témát feldolgozó weblapot. Sokan próbálnak sajtóközleményként tartalmakat küldeni nekik azzal a szöveggel, hogy „erről a problémáról beszélt dr. Pató Pál, a békésterenyei fogászat specialistája”, de ezzel több gondod is lehet.
- A szóban forgó portálok vagy kirakják, vagy nem az általad küldött anyagot.
- Vagy belenyúlnak (és például kitörlik belőle a fontos részeket), vagy nem. Hiába írod bele, hogy „kérjük, változtatás nélkül közöljék”, utána a reklamációd hatástalan, mert legfeljebb törlik az egészet.
- Nézzünk szembe a tényekkel: a legtöbb sajtóközlemény unalmas. A megjelenés még nem garantálja, hogy el is olvassák.
- Olyan emberekhez is eljut a cikk, akik nem fontosak számodra. Például egy Békésterenyétől 200 kilométerre élő falusi nénihez.
Tény és való, utóbbi kifogás a blogodra is igaz lehet, de amit oda írsz, azt
- targetálhatod (annak szól a cikk, akinek akarod), és mindenki más csak ajándék
- biztosan kikerül, és úgy, ahogy szeretnéd, meg persze akkor, amikor szeretnéd.
Szép dolog és kell a PR-munka, de a te esetedben az is fontos, hogy valamennyire uralnod kell a lehetőségeidet. A saját weblapod, a közösségi médiafelületeid és a hírleveled által.
A tartalommarketing arról szól, hogy nem kuncsorogsz a médiafelületért, hanem felépíted a sajátodat.
Ha sajtóközleményt küldesz, akkor ezeket a hibákat kerüld el.
8. Oszd meg, és uralkodj!
Nem mindenki szereti a Facebookot, de a következőket ne felejtsd el:
- Egy Google-keresés során a céged Facebook-oldala az elsők között ugrik (ugorhat) fel találatként, persze ehhez a Békésterenyei Apró-cseprő Fogászatot ne Apró Fogászatként nevezd el.
- Olcsó hirdetésekkel könnyedén elérheted a közeledben élőket.
- Majd a lájkolóidhoz egy közvetlenebb, nem sales-szagú platformon natívan juthatsz el, és kötetlen hangvételben mondhatod el nekik az üzeneted.
- Ha ez nem volna elég, egy megfelelő lájkszámmal és frissítéssel rendelkező üzleti Facebook-oldal megbízhatóságot sugároz. Az olvasók hajlamosak azt gondolni, hogy a te magánegészségügyi szolgáltatód komoly cég, hiszen több platformon is ott van, blogot ír, szép a weblapja... ergo kifejezetten jó ötlet megbízni benne, ha „fáj a fogam” vagy épp „szorít a mellkasom”.
Mutasd meg ezeken a platformokon, hogy nem csak pénzt akarsz keresni (pedig de!), hanem fontos számodra a pácienseid egészsége, elégedettsége, jókedve és bizalma. Ezt pedig nem azzal éred el, ha az a cirkonkorona most 39 ezer, az ultrahang meg féláron van.
A Facebook vagy más közösségi médiafelület (Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn) esetében is fontos a rendszeresség és a folyamatosság, és a legfontosabb posztjaidat nem árt, ha egy picit megtámogatod hirdetésekkel.
Már pár ezer forint segítségével bővítheted a lehetőségeidet, hiszen a Facebook elég gyakran hozzányúl a hírfolyam-algoritmushoz, és a céges felületek organikusan egyre kevésbé jutnak el a felhasználóhoz.
Mielőtt azt mondanád, hogy már csak ezért sem éri meg, gondolj arra, hogy ez a FB-felhasználók mellett téged és a te céges felületedet is védi, hiszen az ingyen terpeszkedő irreleváns posztokat szorítja vissza, és mivel nincs már olyan hangzavar, te egy kisebb összegért cserébe megjelenhetsz, megszólalhatsz, és meghallgattatsz.
9. Elemezz!
Képzeld el, hogy randira hívsz valakit, és szeretnél valami nagyon finomat és nagyon egyedit csinálni. Olyat, amit nem kérhetsz ki a pincértől a Náncsi néninél, de talán még az Onyxban sincs az étlapon.
Utánajársz, végignézed a különböző recepteket, majd nekiállsz sütni-főzni. Mivel nem szeretnél beégni a randi előtt, ezért néhányszor megcsinálod a kiválasztott ételt, és még a barátaidat/barátnőidet is áthívod, hogy segítsenek a tesztelésben.
Aztán levonod a konzekvenciát:
- túl sok volt a só
- több kell a majoránnából
- a húst tényleg ki kell venni a hűtőből 1 órával a sütés előtt
A blogolásnál hasonló alaposságra és analitikus gondolkodásra van szükség.
Az elemzés kulcsfontosságú, ha meg szeretnéd tudni, hogy melyik cikk hozott eredményeket (több olvasót, érdeklődőt), és hogy mit szerettek vagy épp nem szerettek a rajongóid.
Az elemzés tendenciát ad a kezedbe. Megmutatja, hogy mit kell csinálnod, és hogy mikor kell azt csinálnod.
- Mi a legnépszerűbb téma?
- Mikor érdemes posztolni?
- Melyik stílus jött be a leginkább az olvasóknak, azaz melyik énedet tartják vonzónak?
- Melyik korosztály olvas a leginkább (kik lájkolnak, osztanak meg, kommentelnek)?

10. Bízd a munkát legjobbra
Jól írni nem tud mindenki, a szövegírás pedig egy nagyon komoly szakma.
Erre előbb vagy utóbb, de minden cég rájön. Amikor már napok óta ülsz a landing page-ed felett, publikálod és egyetlen vásárlód sem érkezik, akkor kezded el értékelni igazán, hogy a profi 10%-os konverziója mögött mennyi tudás lehet.
Ha úgy érzed, hogy a blogolást házon belül megoldja valaki (például te), az még jó ötlet is lehet, de olyasvalakire bízd a feladatot, aki legalább jó jegyeket kapott az iskolai fogalmazásórán.
Még így se felejtsd el, hogy ez időt visz és vesz el tőled/munkatársadtól:
- a kutatás-tervezés,
- a tényleges írás,
- a különböző javítások,
- a feltöltés, formázás.
A blogolás elviekben csak az idődet igényli, de az időd pénz. Ha segítségre van szükséged, kérdezz a szakértőktől vagy tanulj a blogjukról, esetleg szervezd ki a szövegírást (itt van pár kérdés, ami segít eldönteni, hogy megéri-e kiszervezned).
A marketingszoveg.com előfizetői például rendszeres anyagokat kapnak, így az ingyenes tartalmak mellett exkluzív cikkeket is olvashatnak, ahol kézzel fogható, valós problémákon keresztül kaphatnak tanácsokat.
Orvosi központként vagy fogászatként például te ezeket biztosan hasznosnak találnád:
- 59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez
- Az üzleti blogod hatástalan. De ezzel az 5 ponttal kijavíthatod
- Így készíts minőségi tartalmat: lépésről lépésre előadás 11 percben
A legfontosabb tanácsunk az, hogy kezdd el a tartalommarketinget, mert anélkül le fogsz maradni. És ahogyan egyre gyorsul az online világ átalakulása, úgy lesz a lemaradásod egyre nagyobb
Show More