Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

A rövid vagy hosszabb reklámszöveg hatékonyabb?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: reklámszöveg, szovegiras

Copywriter-körökben a short copy vs. long copy hitvita felér egy Fradi–Újpesttel.

Vannak, akik szerint az emberek nem olvasnak, ezért a reklámszöveg legyen minél rövidebb.

A long copy hívei Hopkinst idézik: the more you tell, the more you sell.

Hol az igazság?

Attól függ. Termék- és célcsoportfüggő, hogy mikor milyen hosszúságú szöveg teljesít jobban. Ebben a cikkben átvesszük, hogy még a tesztelés előtt hogyan tudod eldönteni, hogy mennyi szövegre lehet szükséged.

Előtte eloszlatom a kifogásaidat.

„Én nem olvasok hosszú szövegeket, tehát nem működik.”

Marketingesként a legnagyobb hiba, ha magadból indulsz ki. Nem számít a véleményed, ahogyan az enyém sem számít. Az én világomban (direct response) a konverzió „véleménye” számít és semmi más.

Dan Kennedy szerint:

„Aki azt mondja, hogy ő soha nem olvasna el ennyi szöveget, az összetéveszti magát a vásárlóval.”

Emellett:

  • A valóságshow-kat „senki nem nézi”, a nézettségi adatok szerint viszont a legnépszerűbb tévéműsorok
  • Ismerünk olyan copywriting-workshopat, ahol a résztvevők szent meggyőződéssel állították, hogy ők a postán érkezett direct maileket soha nem olvassák el, még meg sem nyitják őket (a workshopot csak direct mailben reklámozták, és minden résztvevő a DM-levélből vásárolta a jegyét).

 

„Az én cégem és ügyfélköröm más.”

Az emberek azt olvassák el, ami érdekli őket – mindenkit érdekel az, hogy egy problémájukat hogyan oldhatják meg, illetve hogyan tehetik kényelmesebbé az életüket.

Ha a termékeid nem oldanak meg problémákat, akkor nem vagy piacképes. Ha viszont igen, akkor tudsz olyan szöveget írni (akár szövegíró segítségével), amit azért fog elolvasni a célcsoportod, mert róluk szól és megoldja a problémájukat.

Sikeres hosszú szövegek

A Crazy Egg főoldala rövid volt, és teszteltek egyet, ami 20-szor hosszabb.

Crazy Egg case study

A kép a Conversion Rate Experts esettanulmányából van.

A jobb oldali verzió 363%-kal magasabb konverziót hozott. A hosszabb verzióban megválaszolták azokat a kifogásokat, melyeket a vásárlói felmérésekből kiderítettek: nem értették, hogy milyen lesz a heatmap, nem értették, hogy miért 2000 dollár a szolgáltatás, nem volt megfelelően differenciálva (és a Google Analytics ingyenes), azt hitték, hogy más szoftverekhez képest kevesebb feature-t kapnak.

A Moz landing page-e is meghatszorozódott.

moz case study

Ismét a Conversion Rate Experts esettanulmányából kölcsönzünk.

A jobb oldali verzió 52%-kal növelte az eladásokat.

Nézzük a következő példát:

marketingexperiments

A Marketing Experiments tesztjét látod.

A jobb oldali szöveg 220%-kal magasabb konverziót hozott.

A hosszabb szöveg előnyei:

  • Több előnyt és feature-t tudsz bemutatni, ami felépíti az ajánlatod értékét.
  • Kezelhetsz minden kifogást és kérdést, ami csökkenti a termékkockázatot, egyértelművé teszi az ajánlat előnyeit és differenciálja a konkurens termékekkel szemben.
  • Csökkentheted az ügyfélszolgálatod terhelését (ha a szöveged megválaszolja a leggyakoribb kérdéseket)
  • Jobban teljesít a keresőkben.
  • Könnyebb átfutni (csak az alcímeket és kiemelt részeket olvasod el, ha nincs időd vagy kedved).

 

A short copy tündöklése

 

A Pipedrive egy közepesen hosszú főoldalt rövidített le:

pipedrive case study

A teljes esettanulmányt elolvashatod itt.

A jobb oldali verzióval megháromszorozták a feliratkozásaik számát.

Azért működött jobban a rövidebb verzió, mert az ajánlat már eleve egyértelmű volt, és a rövidebb oldalon könnyebb és gyorsabb a feliratkozás. Akit érdekel az ajánlat, az a részleteket és specifikációkat elolvashatja később (az eredeti főoldal szövegeit átpakolták az aloldalakra).

A Fitness World landing page-ét is lerövidítették:

FitnessWorld landing page

Boldogok a marketingesek, mert ContentVerve-t olvasnak.

A képen is látod, hogy a rövidebb verzió 11%-kal növelte a konverziót. Az edzőteremlánc jól ismert, az ajánlat egyértelmű és olcsó, tehát nem kell sok meggyőzés.

Mit mondanak a legendák?

David Ogilvy (lsd itt egy hirdetését) Hopkinsra hivatkozik:

Claude Hopkins egyszer 5 oldalnyi szöveget írt a Schlitz sörmárkának. Néhány hónapon belül a Schlitz az ötödik helyről az elsőre ugrott. Egyszer egyébként azt is elértük, hogy a vásárlók hosszú reklámszöveget elolvassanak egy benzinről.

Claude Hopkins (könyvajánlónk) tömören zseniális:

The more you tell, the more you sell.

John Caples (könyvajánlónkban ő is szerepel) fontos pontja:

Ha a hirdetésed érdekesek, akkor az emberek végigolvassák. Ha a hirdetésed unalmas, akkor a rövid szöveg sem menti meg.

Bob Stone szerint:

Minél tovább fenntartod a potenciális ügyfeled figyelmét, annál többet tudsz érvelni a termékeid mellett (így a vásárlás esélyét növeled).

Jay Abraham is a tömör long copy mellet érvel:

Ha a sales letterjeid érdekesek, akkor örömmel elolvassák. Szerkessz könyörtelenül és húzd ki az unalmas részeket, de soha ne hagyj ki lenyűgöző adatokat, erős érveket vagy specifikus infókat, melyek a lebilincselő sztoridat felépítik.

(A marketingszövegeid ideális hossza az, amennyi az eladáshoz kell. Ha egy mondat nem segíti az eladást, akkor felesleges és törlendő. Olvass még több szerkesztési tippet.)

Konklúziók

Minél komplexebb ésvagy drágább a szolgáltatásod, annál több meggyőzés kell.

Minél egyszerűbb ésvagy olcsóbb a terméked, annál kevesebb szöveggel adhatsz el.

A Marketing Experiments több száz tesztjéből állt össze az alábbi mátrix.

a reklámszöveg ideális hossza a Marketingexperiments szerint

Kattintásra nagyobb lesz.

Az x tengely az elköteleződést mutatja (ajánlat hossza, ár), az y pedig az ajánlat komplexitását.

Néhány fogódzót kapsz még:

Mit szeret a közönséged? Ha tényleg nem szeretnek olvasni (de videókat megnéznek), akkor rövid landing page-t használj videókkal.

Hol tartasz a kampányban? Leadgeneráláshoz bekérni pár adatot rövidebb szöveggel is tudsz, eladáshoz hosszabb szövegre van szükség.

Mennyire ismert a terméked? Egy koncertjegy vagy 1 kiló krumpli szöveg nélkül is eladható, egy komplex CRM-szoftvernél viszont el kell magyaráznod, hogy az miért jó és milyen feature-ökkel bír.

Mekkora a kereslet? Ha van rá élő kereslet, akkor a szöveged lehet rövidebb. Ha egy új termékkel nyitsz szűz piacon, akkor a szövegeddel fel kell keltened az igényt (tehát írj többet).

Bármekkora terjedelmű szöveget is írsz, mindenképp teszteld. Ha a marketingszövegeidhez kell egy kis segítség, akkor olvasd el ezt a 16 tippet.

Tetszett a cikk? Akkor oszd meg, hogy más is tanulhasson belőle!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkCialdini 7 meggyőzési alapelve szövegíráshoz és értékesítéshez
Következő cikkA legelső tartalommarketing? John Deere és a The Furrow történeteKövetkező

Ezeket olvastad már?

Milyen hosszú az ideális blogbejegyzés?

Láthattuk előre, hogy a hagyományos linképítés bukásával sokan folytatják majd a tendenciát, hogy alacsony minőségű,

Elolvasom »

Más kávéház, avagy a kizárás elve a marketingben

„Nem akarok olyan klubhoz tartozni, amelyik engem elfogadna tagnak.” Biztos vagyok benne, hogy ismered a

Elolvasom »

Hogyan előzd meg a Facebook hirdetéseid vagy a fiókod letiltását?

Zuckerberget és a Facebookot elég sűrűn éri adatvédelmi botrány, álhírek terjesztésének támogatása miatti felelősségre vonás.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.