Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Landingek és köszönőoldalak létrehozása (ajándék 40 kérdéses checklist)

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Egyéb, Hogyan készítsek olyan landingoldalt, amely elad?, Ingyenes
  • Címkék: inbound marketing, landing page

Bár időközben sikeresen levizsgáztam az inbound marketing akadémián, még néhány ott fölmerült téma feldolgozásával adós vagyok. Ráadásul olyan fontos téma is hátravan még, amely az egyik legfontosabb eszköz azok számára, akik ma online vállalkozást folytatnak: landing page-ek és köszönőoldalak létrehozása.

A landing oldal egyetlen célja a konverzió. A konverzióoptimalizálás az a folyamat, amikor az analitikai adatokat és felhasználói visszajelzéseket elemezzük, ezek alapján hipotéziseket állítunk föl, majd új elemek tesztelésével a konverziós rátát (remélhetőleg) megnöveljük. A konverzió jelenti a landing page-en azt, hogy a marketingcélt elértük (célkonverzió lehet vásárlás, letöltés stb.).

A landing alkalmas leadgenerálásra, leadgondozásra, cross- és upsellre, lojalitásépítésre egyaránt. Nem arról beszélünk landing oldal készítésénél, hogy elkészítesz egy egyoldalas lapot, amelynek az alján van egy CTA, amellyel csaliterméket adsz, és kész. Ennél lényegesen összetettebb feladatról van szó: külön termékcsoportokra, az értékesítési csatorna külön részénél lévőknél minden egyes buyer personára külön oldalt érdemes építeni. Ne egy darab oldalban gondolkozz, hanem egy teljes rendszerben.

(Közbevetés: a microsite-ot és a landinget ne keverjük, előbbi akár egy egyoldalas céges lap is lehet, de a landing hajszálpontosan meghatározott konverziós cél eléréséért kialakított érkezőoldal.)

A cikkben található képek Báder Szabolcs, a Conversion Experts szakértőjének prezentációjából származnak.

Ez azt jelenti, hogy bizony egyes cégek több tucat, sőt akár száz landinggel dolgoznak. Ez megtérülő befektetés, hiszen a jól megírt landing rendkívül jól konvertál. Ha kifejezetten olyan látogatót terelünk az oldalra, aki megfelel annak a vevőprofilnak, amelyiknek az adott oldalt szövegeztük, akkor sokkal jobb konverziós eredményeket érünk el, mint olyan esetekben, mikor a látogatót a főoldalra küldjük, ahol számtalan helyre kattinthat, és a szövegezés sem speciális.

Az elemzések szerint ha 1–5 landing 100 leadet hoz, akkor 21–40 300-at, 40 fölött 500-at kapunk. Ez az 500%-os affinitásnövekedés nem sok online eszközzel érhető el pusztán úgy, ha minél többet használunk belőle. Ha nem mi építünk landingeket, akkor a konkurensünk viszi a leadjeinket!

Egy férfi és egy nő másra reagál: ha tudjuk, akkor itt is érdemes specifikálni az oldalt. Arról nem is beszélve, hogy mást kínálunk egy idegennek, aki hirdetésből érkezett, és máshogy beszélhetünk egy meglévő ügyféllel, aki a hírlevelünkből érkezett a landing oldalra.

Így tervezd meg a landing page-t

Rajzolj föl egy folyamatábrát arról, hogy hogyan épülnek fel a konverziós folyamatok.

Ki a célcsoport, aki az adott landingre kerül? Milyen adatokat kérsz be, mit szeretnél elérni, mi lesz akkor, ha megtörténik a konverzió és mi akkor, ha nem?

A mérésnél fontos, hogy már itt olyan mérőszámokat határozz meg, amelyek pontosan számszerűsíthetők, így mérni is tudod őket.

Landing folyamatábra

Ilyen egy jó folyamatábra arról, mi fog történni, ha a látogató megérkezett

A szövegezés kapcsán alapvetés, hogy egyértelműen mondd meg, mit kínálsz: sajnos nagyon sokszor kizárólag a megjelenés hasonlít egy jó landingre, de a szövegből nem derül ki egyértelműen, mi fog történni, ha feliratkozom, jelentkezem stb., és milyen problémámat oldja meg ez. Legyen egyértelmű az utasítás, hogy mit kell tennem látogatóként. Mondd meg, mit kínálsz pontosan (product), miért nem tudnak élni nélküle (benefit), és mit kell tenniük, hogy megkaphassák (CTA).

Mivel a landingek a leggyakrabban olyan kampányoldalak, amelyek csak egy ideig aktuálisak, ezért nofollow attribútummal szokás ellátni őket, hogy a keresők ne indexeljék. Ezt azért is szokták javasolni, mert a technikájuk miatt hasonlíthatnak a keresőprogramok algoritmusai szerint tiltott optimalizálási technikának minősülő doorway oldalakhoz (a sokféle egymáshoz nagyon hasonlító mutációk ráadásul duplikátumnak is minősülnének).

A landing nem termékoldal!

A webáruházban a termékoldal nem landing oldal, mert funkciójában általában eltér attól. Természetesen ott is megrendelhető egy termék, be lehet mutatni szövegesen és képpel is, de az egy bemutató lap, nem közvetlenül értékesítési célú. A termékoldalról általában el lehet kattintani másfelé és kevésbé alkalmas leadgenerálásra még akkor is, ha van rajta CTA.

Jól járunk akkor, ha a húzótermékekre külön landing oldalt építünk: így aki az adott lapra kerül, kizárólag ezzel az üzenetünkkel találkozik. Itt sem mindig közvetlenül vásárlásra buzdítunk, hiszen vannak termékek, amelyeknél több megfontolásra van szükség vásárlás előtt. Ezek a tipikus helyzetek, mikor a landing leadet generál: a megkapott e-mail címre érkező autoresponder juttathatja el a döntési folyamatig a látogatót. Ilyesmi termékoldalon nehézkesen oldható meg.

Alapvetően kétféle landing page-t különböztetünk meg: a CTL (click-throught landing) és LGL (lead-generation landing). Amikor egy hirdetésből visszük olyan oldalra a látogatót, ahol konkrét vásárlást akarunk elérni, akkor a várható alacsonyabb konverziót CTL oldallal kezeljük, míg vélhetően LGL-lel találkozunk, amikor a landingen űrlapot találunk.

Néhány szabály és best practice

Egy landingen csak egy dolgot kínáljunk. A landing az egyszerűségről szól: a vásárló számára az egyetlen logikus következő lépés az legyen, ami a konverzióhoz vezet. Az egyik mondat után olvassa a másikat, nézze meg a képet, adja meg az adatait, nyomja meg a gombot, s mindezt olyan természetességgel, mintha mást nem is tehetne. Nincs helye semmiféle bonyolításnak: amely nem a konverziót segíti elő, az törlendő.

AARRRR

Mérni a következő számokat mindenképpen kell: UV (egyedi látogató), PI (oldalletöltések száma), CR (konverziós arány), konverziók száma, új kapcsolatok száma, konverziós arány (konverziók száma osztva az egyedi látogatók számával).

Így építsd föl a landingedet

Alapvető landing page elemek: főcím, logó, alcím, képek, előnyök felsorolása pontokban, ajánlások, funkciók, űrlap, közösségimédia-ikonok (ha layerként kinyílik, ne küldjük el az oldalról a látogatót!), lábléc (adatvédelmi nyilatkozat, kapcsolatfelvételi lehetőség miatt szükséges).

Segítségképpen: landing oldalak készítésére alkalmas szolgáltatások listája: Instapage, Optimizepress, Lander, Optimizely, Unbounced, LeadPages.

Eddig ezeket mindenki tudhatja.

Amire viszont kevesebben figyelnek, hogy egy átlagos magyar másodpercenként 2–6 szót tud elolvasni (ez alapján számoljuk ki ezen az oldalon is a blogposztok tetején a várható olvasási időt). Nem betűről betűre olvasunk, hanem szóképeket nézünk. Az olvasásnál a szem fixálási pontjától balra 3-4, jobbra 14-15 betű az észlelési távolság. Kevés időnk van megragadni a figyelmet: mindennel együtt általában az oldalra érkezést követő 8. másodpercig meg kell győznünk a látogatót, hogy érdekes és számára hasznos, amit kínálunk. Ennyi idő alatt csak 26 szót olvasunk el, ezért a fő üzeneteknek nagyon jóknak kell lenniük (ez a 26 szó a headline és az első 1-2 mondat). Ezt kell a legelsők között tesztelni az élesítés után.

A képek kapcsán a best practise-eket kell követni, már pontosan tudjuk, milyen fontos, hogy embert lássunk a lapon, miért jobb a hagyományos stock fotós beállításhoz képest a lendületben, mozgásban készült kép. Irányítsuk a látogató szemét: oda fogunk nézni, ahová a fotón lévő személy néz vagy ahová nyilak mutatnak. Általában balra legyen a kép, jobbra pedig a form, mivel a bal oldalon lévő képet leadgenerálásra, a jobb oldalon lévőt brandépítésre használhatjuk. (Ráadásul ösztönösen a képre ugrik a szemed, így ha a képtől jobbra van a tartalom, akkor könnyebb és természetesebb az olvasás.)

Van különbség a férfiak és nők szemmozgása között is, ami ezen az ábrán megfigyelhető:

Szemmozgás-elemzés

Arra nagyon figyelni kell, hogy ha AdWordsből várunk látogatókat, akkor a címsor azt ígérje, amit maga a hirdetés, amelyre rákattintott a látogató. A bounce rate ugyanis magas lehet, ha csalódást okoz kattintás után az oldal, ami pedig kihat a quality score-ra, így drágábbá válik majd egy kattintás, tehát nő a cost-per-lead értéke.

Így reagált az átlagos látogatói tekintet a Szállás.hu egyik landingjére:

A Szállás.hu landoló oldalának szemkamerás vizsgálata

Mire jó a köszönőoldal?

Ha a landing oldalunk jól működik, akkor a látogató feliratkozik, vásárol vagy más konverziós célba jut. Ezután azonban a munkánknak nincsen vége: a köszönőoldallal sokan nem foglalkoznak, pedig az is hasznos felület lehet. Jó, ha tudjuk perszonalizálni: ha adott meg nevet, itt írjuk ki a köszönésben.

Ha csalitermékként videót ígértünk, azt máris célszerű betenni ide, de attól még küldhetünk e-mailes elérhetőséget is. Szintén jó, ha már innen azonnal le tudja tölteni az adott csaliterméket a látogató: ha például e-mail címért cserébe e-könyvet adunk, és az itt letölthető, talán mérsékelhetjük azok számát, akik az e-mailből letöltik a könyvet, majd azonnal törlik magukat a listánkról (hiszen a törvény alapján ebben a levélben is kell lennie leiratkozási lehetőségnek, sokan pedig nem tisztelik meg annyira az ingyenesen kínált anyagot, hogy utána legalább egy-két hírlevelet fogadjanak).

Ha nem adunk itt letöltési lehetőséget, akkor viszont social media gombokat is betehetünk, hátha megosztja a látogató, hogy mit talált.

A köszönőoldal nem kell, hogy elköszönő oldal is legyen: itt is adhatunk újabb CTA-t, tehát megpróbálhatjuk tovább irányítani a látogatót. Akár élő chatet építhetünk be, de itt föl is ajánlhatjuk a demo szoftverünk letöltését vagy egy másik landingünk meglátogatását. Tudjuk, hogy a látogató érdeklődik: ebben az attitűdben érdemes őt megtartani, és nem elereszteni a kezét.

Használd ezt a csekklistát!

Landing készítésénél én egy negyven kérdésből álló checklistet használok. Töltsd le, és egyesével pipáld ki, ami megvan, így mindig olyan landoló oldalakat hozhatsz létre, melyek a legjobb gyakorlatoknak és ismert konverziónövelő technikáknak megfelelnek.

*A lista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki.  Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.

Ha hasznosnak találtad ezt a cikket, adj neki egy lájkot!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkInterjú velem: a Privátbankár a tartalommarketingről kérdezett
Következő cikkContent curation: érték tartalomkészítés nélkülKövetkező

Ezeket olvastad már?

Pinterest-tartalommarketing: a kezdőtől a haladó szintig (tippekkel, példákkal)

A Pinterest hatalmas közösségi média, amelyet valószínűleg még nem használsz te sem. Nyugaton óriásnak számít,

Elolvasom »
Hogyan gyakorolj hatást a vevőidre? - Tedd hatékonyabbá az eladásaidat

Hogyan gyakorolj hatást a vevőidre? – Tedd hatékonyabbá az eladásaidat

Gondoljunk csak bele: mennyire könnyű elképzelni egy ortopéd orvosról, hogy szombat este egy szórakozóhelyen bulizik

Elolvasom »

A márkaismertséged építése a weben – 4 szempont, amire figyelj

A márkaismertségedet ma már tucatnyi csatornán és módszerrel építheted. És amennyire jó dolog ez, ugyanakkora

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.