Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

A könyv, amit 7-szer el kell olvasnod, mielőtt reklámszöveget írsz

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: ezer-knyv-amit-el-kell-olvasni, marketingszveg-knyv

Szóval eldöntötted, hogy szövegíró leszel.

Vagy épp a marketingszakon mindössze 1-2 kurzusban érintik a marketingkommunikációt, de téged ennél mélyebben érdekel a téma.

Vagy cégvezetőként szeretnél nagyobb rálátást a szövegírásra, és hajlandó vagy pár könyvet elolvasni.

Felmerül a kérdés, hogy hogyan lehet megtanulni a szövegírást. Mielőtt erre válaszolok, nézzük meg, hogy hogyan nem lehet szövegírást tanulni:

  1. egyetemen (mivel tudomásom szerint nincs ilyen szak)
  2. szövegírást tanító szupertanfolyamokon

Valószínűleg láttál már szövegírói mesterkurzust... és feltehetőleg még látni is fogsz sokat. Oly szövegírási titkokat ígérnek, melyek nem léteznek.

A probléma ezekkel az, hogy még ha jó is az előadó, akkor sem tudod 3 nap alatt megtanulni az egész szakmát... Ráadásul az egyik legkomplexebb szakmáról beszélünk. Egy értelmes kurzus legalább fél év, egy év lenne, de az meg iszonyatosan drága volna. Tőlünk nyugatabbra vannak ilyen kurzusok, több tízezer dollárba kerülnek.

(Láttam néhány reklámszövegíró-képzés hirdetését. Nem voltam rajtuk, így nem tudom, hogy milyenek. Ha elvégeztél egyet, írd meg nekünk, kíváncsiak vagyunk. Ha kiváló reklámszövegírót faragtak belőled, akkor pedig jelentkezz hozzánk, mindig keresünk jó szövegírókat.)

Várhatóan cikksorozattá duzzasztom majd a könyvajánlást, és szép sorban átveszem neked azokat az alapműveket, amelyek elolvasása nélkül senki nem nevezheti magát szövegírónak.

De mielőtt rátérnénk az izgi részre:

 

A szakma nyelve az angol

 

Mielőtt bármit akarsz a marketingtől (azon belül a reklámszövegírástól), előtte tanulj meg annyira angolul, hogy egy véletlenszerűen kiválasztott angol szöveget tökéletesen megérts.

Enélkül ugyanis felesleges.

Ha nem tudsz angolul, akkor nem tudod követni a legfrissebb híreket, és durván 4-5 éves lemaradásban leszel (optimista becsléssel is) – hiszen meg kell várnod, amíg lefordítják a könyveket, eljut a know-how stb. És nem mindent fordítanak le.

Ha nem tudsz angolul, akkor esélyed sincs arra, hogy versenyelőnyt szerezz a szakmában. Viszont ha tudsz, akkor már csak szorgalom kérdése.

„De ezek angol és amerikai könyvek, a magyar piac más.”

Hasonló állítás az is, hogy „de az én cégem más”. Szabadon hever rengeteg értékesebbnél értékesebb információ, tényleg csak a kezedet kell kinyújtanod a könyvért, esetleg szakmai blogok olvasásával követned az online marketing fejlődését.

De a te céged más, a te célközönséged más, a te országod, te piacod, te terméked, a te mindened más. Annyira más, hogy az eladásösztönzés, marketing, reklámszövegírás és vásárlópszichológia a te cégednél nem használható, ugye?

Ezek a könyvek a reklámszövegírás alapjait fektették le, és a leghíresebb szövegírók nem győztek hálálkodni, hogy ilyen kiváló szakmai anyagokkal kezdhették a pályájukat. Ha úgy tetszik, szerszámosládát adnak a kezedbe, melyből projekttől függően kiveheted a megfelelő csavarhúzót.

Persze dönthetsz úgy, hogy ezeket a könyveket nem olvasod el – de ez egy átgondolt döntés legyen (tényleg nincs szükséged erre a tudásra), ne valami harmatgyenge kifogás.

A kifogások keresése és jó anyagok lehúzása a sárba egyébként komoly szellemi erőfeszítést nem igényel. Bármelyik idióta fel tud sorolni 10 érvet, hogy az adott információ rá miért nem vonatkozik, de csak egy intelligens ember tudja adaptálni azt.

Nézzük tehát az első könyvet.

Scientific Advertising (Claude Hopkins)

1923-ban jelent meg a legelső kiadás, és jogos a kérdésed, hogy ugyan miért olvass el egy idestova 92 éve megjelent könyvet.

Nos, azért, mert ez a könyv a reklámszakma bibliája. Maga David Ogilvy mondta egyszer, hogy addig senkit nem szabad reklámok közelébe engedni (sem alkotói, sem megrendelői oldalon), amíg ezt a könyvet hétszer el nem olvasta.

Szóval elolvastad már?

Hopkins fiatal szövegíró volt, amikor a könyvet írta – de haláláig bővítette új és új módszerekkel. Az teszi igazán naggyá, hogy ebben nem hagymázas elméleteket és „szerintem így jó” megközelítést találsz, hanem letesztelt fogásokat, kipróbált módszereket, újsághirdetésként vagy direct mailként megmért szövegeket. Ha Hopkins mutat neked 30 formulát a címsoraidhoz, akkor azt a 30 címsort letesztelték és kiválóan működtek.

Ezzel olyan tudatosságot hozott a marketingszakmába, amely azelőtt nem létezett. (És egyes körökben ma is derogál eredménycentrikusan hirdetéseket írni, mert a kreativitást és a megnyert díjakat többre tartják. David Ogilvy mondta azt is, hogy „ha nem ad el, akkor nem kreatív”.)

Az elsők között mondta ki, hogy az érthetőség fontosabb, mint a kreativitás. Az elsők között különböztette meg a terméktulajdonságokat az előnyöktől. A hirdetéseket az addigi szójátékos, rímelgetős komolytalanságból az emberi psziché húrjain játszó nyomtatott értékesítőkké emelte.

Kérdezhetnéd, hogy mégis mi aktualitása van ma ennek a könyvnek. Azt válaszolnám, hogy az, hogy ezek időtlen, nem avuló reklámszövegírási alapokat adnak neked. Ráadásul olyan alapokat, melyeket leteszteltek már.

Tested Advertising Methods (John Caples)

David Ogilvy szerint John Caples a valaha volt legjobb szövegíró. Caples írta azt a hirdetést, amely így kezdődik: They Laughed When I Sat Down At The Piano – But When I Started To Play!

Ha régi olvasónk vagy, akkor már csípőből sorolod, hogy miért zseniális a headline: félelmeink húrjain játszik, de óriási előnyt ígér, hogy lenyűgözhetsz egy teljes társaságot a zongorajátékoddal. Nevessenek, te csak azért is megmutathatod nekik. Bizonyítási vágy, büszkeség – a célközönség ezért kezdene el zongorázni tanulni, nem azért, hogy zongorán játszhasson (ugye, milyen fontosak az előnyök). A leghíresebb headline-ok egyike.

Ahogy a cím is ígéri, letesztelt reklámszöveg-írási alapokat kapsz. Hogy miért fontos a tesztelés? Átadnám John Caplesnek a szót: „A saját szememmel láttam, ahogy egy hirdetés 19 és félszer több eladást hozott, mint egy másik” (A/B tesztről volt szó, tehát ugyanazt a terméket hirdette mindkét hirdetés.)

Nagyon szűk válogatást adok abból, hogy mit tanulhatsz meg ebből az alapkönyvből:

  • Mi a hirdetésed legfontosabb része (lelövöm a poént: a headline)
  • Milyen főcímek működnek (és miért működnek)
  • Jó és rossz módszerek a főcím megírásához
  • Hogyan írd meg az első bekezdést
  • Milyen a lényegre törő szöveg, a történetmesélő szöveg, a tényszerű, a stílusos, a túlzó, az összehasonlító, a hírszerű, az okos, a költői, az intim, a hihetetlen... (ezeket mind hirdetésszövegekkel illusztrálja)
  • Kapsz 20 elemet, amelyekkel a szöveged hatékonyságát növelheted
  • Megtanulod a vásárlások mögött meghúzódó tényleges alapmotivációkat (18-at számoltam, valószínűleg több van a könyvben.)

Ebben a könyvben mindent leteszteltek, ráadásul nagyon sokszor. A kezemben tartott kiadás 270 oldalas, de olyan információdús a könyv, hogy mindegyik oldalból írhatnék egy 1000 szavas cikket.

Ha komolyan gondolod a reklámszövegírást, akkor ez is kihagyhatatlan.

Kövesd a marketingszöveget Facebookon is, ha szeretnél hasonló cikkeket olvasni.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkIlyen egy 440 000 forintos inbound marketing képzés
Következő cikkSzerezz 113 817 látogatót ezzel a bejegyzésvázlattalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan lophatod el a konkuresenseid YouTube-címkéit?

Lopni csúnya dolog, de bevallom őszintén, a cím egy kicsit clickbait volt, hiszen amire most

Elolvasom »

A/B-tesztelés gyorstalpaló egyszerűen: hogy értsd, mit mutatnak a számok

Az online marketing nagy erőssége, hogy mérhető – de ez csak akkor jelent jót, ha

Elolvasom »

E-mail-marketing paradoxon: a leiratkozás növeli a bevételeidet

Az e-mail-marketingben külön kutatott, vizsgált és optimalizált részterület a leiratkozások csökkentése. Azt hiszik, hogy minden

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.