Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 5 perc

Ez a főcím hatékony – de miért?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős headline-t?, Ingyenes, Szövegírás

Képzeld el azt, amint épp a kedvenc online újságodat olvasod. Valószínűleg nem olvasod el az összes cikket, mert senkinek nincs annyi ideje, illetve nem is érdekel mindegyik.

Tehát néhány téged érdeklő cikkre rákattintasz.

És csak az alapján tudsz dönteni, amennyit a cikkből a főoldalon látsz: ez egy lead, esetleg egy kép – és a főcím.

Vitathatatlanul a főcím a szöveged legfontosabb része.

Ha megkérdezel egy szövegírót, újságírót, reklámszakembert vagy marketingest, akkor mind ugyanezt fogják állítani. Legalábbis akkor, ha az illető egy valamirevaló szakember.

A főcím (headline) az, ami eldönti, hogy az anyagod megfelelő terjesztés után bejárja-e az internetet, vagy elfeledetten porosodik egy szerveren.

David Ogilvy (aki a szakmában egy legendás géniusz) rámutatott erre: „Átlagosan ötször többen olvassák el a főcímeket, mint a szöveg többi részét. Amikor megírtad a főcímedet, akkor 100 forintból 80-at elköltöttél.” (A dollárt forintosítottam.)

John Caples (másik géniusz) is hangsúlyozza: „Ha a főcímed rossz, akkor a világ legjobb reklámszövegírói sem tudnak olyan szöveget írni, ami eladja a termékedet.”

Ugyanis ha a főcímed rossz, akkor senki nem olvassa el a cikkedet. Olvasottság nélkül pedig nem építhetsz közönséget, nem értékesíthetsz.

Figyelem nélkül a marketingszöveged halott. A marketingszövegednek is kell reklám: ez pedig a főcím.

Mi a főcím egyetlen célja?

A magyartanárod talán arra biztatott, hogy a címben foglald össze a szöveg tartalmát.

Egyes marketingszakemberek különböző levezetéseket adnak arról, hogy a marketinganyagod címe hogyan illeszkedjen a márkaüzenetedhez, illetve már a címben készítsd elő az értékesítést.

Mindkettő téves irány.

A főcímed célja az, hogy elolvassák a következő mondatot is. Semmi más.

Talán elsőre „bugyuta” célnak tűnhet ez, de sokkal nehezebb elérni azt a kattintást, mint elsőre gondolnád.

A nemkonkurens konkurens

Ha a céged táplálékkiegészítőket árul, akkor a versenytársad minden olyan cég, amely ugyanannak a célpiacnak akar eladni. Ezek többnyire táplálékkiegészítőket áruló cégek lesznek, illetve olyanok, akik alternatív terméket árulnak, amivel a táplálékkiegészítőket az emberek kiválthatják (de lényegében ugyanannak az embernek akartok terméket eladni).

Ők a piaci konkurenseid.

Viszont a marketingszövegeidnek egészen más konkurenciája van: a tartalomzaj.

Tegyük fel, hogy egy cikkedet megosztják a Facebookon. A cikkedből csak egy főcím, egy kép és két mondat látszik.

Ilyenkor a hírfolyam minden egyes elemével versenyez az anyagod. Érdekesebbnek kell lenned:

  • az állapotfrissítéseknél
  • a partifotóknál
  • az összes többi megosztott cikknél

És a cikked egy jó főcím nélkül elveszik a zajban, mert nincs, ami kiemelje őt onnan.

A célpiacod nem veszi észre, mert a többi cikk címe érdekesebb.

A piacon cégekkel és termékekkel kell versenyezned, de a „figyelempiacon” a tartalmad minden más tartalommal versenyezni kénytelen. Így lesz konkurensed még a bulvárcikk is, hiszen a potenciális ügyfeled vagy rád szánja azt az öt perc figyelmet, vagy a bulvárcikkre.

A célpiacod nem a táplálékkiegészítőkkel kel és fekszik. Te sem ezt teszed. Érdeklik őket a vitaminok (azért a célpiacod), de mellette még a politika is, a legújabb zenék, bulvárhírek, online játékok, a szombati parti, az italakciók, a biliárd, a munkájuk, a barátnő eljegyzése... És így tovább.

Előny és kíváncsiság

Emlékszel, amikor a baráti társaságban valaki feldobott egy témát, amire „úristen, mesélj még” volt a reakciód? Ugyanezt a hatást akarjuk kiváltani.

Az ideális headline megírásához nézz rá a termékedre, majd nézz rá egy potenciális ügyfeledre. Gondolj bele, hogy mit kell ennek az embernek mondanod ahhoz, hogy többet akarjon tudni a termékről.

Keresd meg a termékedben azt az elemet, ami hasznos... vagy sürgős... vagy egyedi... vagy épp ultraspecifikus... és ezen keresztül kommunikáld azt az előnyt, amit a célpiacod kénytelen lesz elolvasni. Ehhez persze tudnod kell, hogy mi az az előny, amit az emberek a termékedtől elvárnak.

Van egy másik módszer is, ezt leginkább blogbejegyzéseknél tudod használni: kezdj el egy történetet a főcímben, de a befejezést és csattanót csak a cikkben add meg. A kattintásmágnes főcímeket (Upworthy és hasonlók) ugyanerre a sémára húzzák fel, de ennek a cikknek a címe is a kíváncsiságodra épít. Látszólag semmi különleges nincs a címben, mégis azt állítom, hogy hatékony – és rá kell kattintanod, hogy megtudd, hogy miért.

Gyorsan és könnyen fogsz jó főcímeket írni? Dehogy. Még a legjobb szövegírók is vért izzadnak, amíg 103 rossz cím után rátalálnak a száznegyedikre, amit viszont ma már marketingkönyvekben tanítanak. Ha valamit biztosan nem fogsz egy szövegírói kurzuson 3 nap alatt megtanulni, akkor az a címírás, és ennek a cikknek sem az volt a célja, hogy ezt megtanuld – hanem az, hogy lásd át a fontosságát.

És utána nyugodtan ránk bízhatod a címadást.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkGyakran ismételt szövegírási kérdések a Marketing Expóról
Következő cikkA kiváló blogbejegyzés 7 elemeKövetkező

Ezeket olvastad már?

10 tévhit a szövegírásról, amiket valószínűleg te is elhittél

Már maga a szakma is misztikusan cseng: „szövegíró”. Néha még ma is meglepődnek cégvezetők azon,

Elolvasom »

Amit a Google „pop-up-büntetéseiről” tudnod kell

Ha új év, akkor újévi fogadalmak, így van ez. A Google például még nyáron megfogadta,

Elolvasom »

Minden, amit a „reklámblokkolási hisztériáról” tudnod kell

Nagy a felfordulás. Kijött idén augusztusban a PageFair és az Adobe közös (és szokásos) felmérése,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.