Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Hogyan írj élvezetesen? 10 lépésben minden, amire szükséged van (1. rész)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: írás, szovegiras

Ha jól végeztem a dolgomat, akkor a cikk elolvasása után soha többé nem úgy tekintesz az írásra, ahogy előtte.

Föltették nekünk a kérdést, hogy hogyan lehet élvezetesen írni.

És bár könyvek százai foglalkoznak azzal, hogy hogyan írj jól*, én most megírom „Az elfoglalt szövegíró/marketinges útmutatóját a jó íráshoz”, és az egészet letudjuk egy cikksorozatban.

*Stephen King Az írásról című, mára már klasszikusnak számító könyvétől Ann Handley Everybody Writes című relatíve friss könyvéig, és tényleg sorolhatnánk

Mielőtt rákanyarodnánk az élvezetes írás kiskátéjára, előbb tisztáznunk kell 2 dolgot.

 

Mi számít élvezetesnek?

 

Attól függ, hogy kinek írsz, mi a formátumod és mi a környezet, ahol megjelenik – és mennyire szeretnél formahű vagy formabontó lenni.

A ponyvák jó része szépirodalmi szemmel nézve értéktelen szemét – az viszont tagadhatatlan, hogy élvezetesen írták meg őket.

Talán nem nekem.

Talán nem neked.

De a célközönségük nem tudja letenni őket.

Ugyanakkor vannak klasszikus művek, esszék, értekezések és tudományos anyagok, melyeket olvasni minden, csak nem élvezet – de a koncepció, a gondolatiság, a tartalom vagy másegyéb naggyá teszi őket.

Tehát mielőtt bármit is leírsz, tudnod kell az alábbiakat:

  • ki az ideális olvasód (buyer personád), és ő hogyan szeret olvasni?
  • az anyag, amit írsz, milyen formai sajátosságokat követel meg? (Mást bír el a cikk, mást a Facebook-bejegyzés, megint mást a hírlevél)
  • kontextus – online máshogy olvasunk, mint offline; a hírlevél intimebb környezet, mint a zajos Facebook-hírfolyam
  • formahűség vagy formabontás – betartasz minden szabályt, esetleg szándékosan megbontod valahogy a felépítést, hogy nagyobb figyelmet kapj?

A szabályokat ismerned kell, ha meg akarod őket szegni – ám a jó szabályszegés képes nagyobb figyelmet kiharcolni az anyagodnak, mint amire a platform vagy a téma alapból képes lett volna.

És a marketingben a figyelem minden.

 

Tényleg csak egy cikkre van szükségem?

 

Nem – viszont a tanulás többi részét nem olvasgatással fogod tölteni, hanem írással.

Az emberek jó része beleesik a „csak még egy”-szindrómába. Ők csak még egy konferenciára mennek el, mielőtt megalapítják a cégüket. Csak még egy könyvet elolvasnak az első kampányuk előtt. Csak még egy cikket elolvasnak a szövegírásról, mielőtt bármiféle szöveget írnának.

Ezek az emberek nem megvalósítók, ezért évek óta egy helyben toporognak – és fognak is, ha így folytatják.

Az írást nem lehet csak elméletekből megtanulni (ahogy semmilyen tudást sem). Az ilyen cikkek mindössze az irányt jelölik ki neked, és megspórolnak több száz órát azzal, hogy már egyből a jó felé indulhatsz el – és nem neked kell mindegyiket kikísérletezned.

Minden író (szövegíró, szépíró, újságíró stb.) rengeteget írt – e blog szerzői is. Anno megírtam egy kisregényt, több tucat novellát, nagyjából ennyi cikket és kb. 1000 blogbejegyzést, mielőtt egyáltalán leérettségiztem volna – és csak utána kezdtem el magát a szövegírást kitanulni.

My point is: nem erre a cikkre van szükséged, hanem arra, hogy a tippek segítségével írj minél többet.

Nézzük a 10 pontból az elsőt.

Előfizetői tartalom

Az előfizetőink e pillanatban tanulnak jobban írni. Legyél te is előfizető!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkMit tanulhat egy szövegíró az újságíróktól?
Következő cikkHogyan építs brandet egy landing page-dzsel? (esettanulmány)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan keltsd életre a halott listád? (Példa)

Van egy komoly e-mail-marketinges kihívásod – és talán nem is tudsz róla. A listaépítés elején

Elolvasom »

Így írj 40% fölött konvertáló feliratkozási oldalt (Út az 1000 feliratkozóhoz, 3. rész)

Folytatjuk mostanában kedvenc cikksorozatomat, melyben a szemed előtt építünk fel egy kampányt. Most a feliratkozási

Elolvasom »

A kampányod és marketingstratégiád sikere múlhat rajta: hogyan válaszd ki a szövegíródat?

Gondoltad volna? Már a főcímben bedobtam a csalit, ami láthatóan megragadta a figyelmed. Különben már

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.