Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

Így használd a humort a szövegeidben (haladó szövegírási technika)

  • Szerző: Berze Márton
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: humor, szovegiras, tartalommarketing, vicc

A humor az egyik legősibb és leghatékonyabb kommunikációs fegyver.

Egy jó poén figyelmet vonz, emlékezetessé tesz, kiemeli az anyagaidat a tucatcégek sablonszövegtengeréből és virálissá válhat.

Ahhoz, hogy jól süljön el, alaposan ismerned kell a célközönségedet (ne sértsd meg őket) és önazonosnak kell lennie (passzoljon a márkakommunikációdhoz).

Humoros kontent készítéséhez nincs szükséged veleszületett humorérzékre, viszont tisztában kell lenned a hatékony vicc felépítésével és a humor hatásmechanizmusával.

Ebben a cikkben megmutatom, hogyan lehetsz vicces (igen, a humor tanulható) és mikor ne akarj az lenni.

Halálosan komoly humor: elméleti háttér dióhéjban

A görög klasszika két nagy koponyája, Arisztotelész és Platón még elítélendőnek tartották a humort mint olyan kommunikációs eszközt, amely egy másik ember lenézéséből ered és képzelt felsőbbrendűséget tükröz.

Descartes humorelmélete óta a vicc viszont már nem a gonoszság megnyilvánulása, hanem egymáshoz nem illő ingerek és mentális minták összekapcsolásának inkongruenciát okozó formája, amely egyszerre (feszültséglevezető) szelep és a túlélés eszköze.

Rod A. Martin és kutatócsapata 2003-ban dolgozták ki a humor modern, kétdimenziós modelljét, amelyben a vicc megítélésének egyik tengelyén az „én” és a „környezet” jelenti a két végpontot, másik tengelyének szélein a „pozitív” és „negatív” pólus foglalnak helyet.

E mátrix alapján különböztethetünk meg négyféle humortípust.

  • Az első az énvédő humor, amellyel az ember képes önmagán és a mindennapi élethelyzetek groteszkségén, abszurditásán nevetni, vagyis egyfajta adaptív megküzdési mechanizmus a stressz ellen. Ez a humor oldja a szorongást, csökkenti a depressziót és ellenállóbbá tesz minket a negatív környezeti hatásokkal szemben. Boldogság, Balaton, sunshine.
  • A kapcsolatépítő humor az énvédő humor társas verziója és olyan emberek sajátja, akik baráti összejöveteleken, a „kör közepén állva” sztoriznak és csípőből tüzelve gyártják a szituációs poénokat. Ezek a viccek többnyire nem offenzívek, bár néha belefér a finom csipkelődés vagy az önirónia is. A humor funkciója itt a csoporton belüli potenciális feszültségek oldása és a csoportkohézió erősítése.
  • Az énnegatív negyedben foglalnak helyet az önostorozó humorú emberek, akik vicceiket saját rovásukra mondják és együtt nevetnek a többiekkel önmaguk kikarikírozásán vagy megaláztatásán. Ez a humortípus általában alacsony szintű önbecsüléssel és lelki jóléttel, valamint szeretetéhséggel párosul. (Ezt jegyezd meg, mert később még fontos lesz.)
  • Végül a környezet felé irányuló negatív humortípus az agresszív humor, amelynek a célpontja a közösség, stílusa a kíméletlenség, eszköze a metsző szarkazmus, amelybe nem ritkán szexista vagy rasszista elemek vegyülnek. Szélsőséges esetben a neurózis egyik formája és általában erős manipulációs szándék vezérli. (A manipulációt itt kivételesen pejoratív értelemben használom, mert az agresszív gondolatátvitel a „sötét oldal” sajátja.)

Jogosan felmerülhet benned a kérdés, hogy marketingesként ésvagy cégvezetőként miért van szükséged alapvető ismeretekre a humor pszichológiai hátteréről és hatásmechanizmusáról. (A témáról egyébként ide kattintva olvashatsz még többet.)

A válasz az, hogy a reklámszövegeidben és a céges kommunikációd más formáiban (ügyfélchaten zajló párbeszéd, hírlevél, Facebook-komment stb.) nagyon nem mindegy, hogyan és milyen típusú humort használsz és ezáltal milyen üzenetet közvetítesz a követőid, ügyfeleid felé.

Ne viccelj a humorral, mert visszaüt

Előfizetői tartalom

Haladó tartalom a humorról haladó marketingeseknek (akiknek már van előfizetésük).

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkAlgoritmusálló tartalommarketing: avagy így írj örökzöld tartalmakat
Következő cikkAkarathajlító szavak, amelyekkel gazdaggá írhatod magad (1. rész)Következő

Ezeket olvastad már?

A világ legjobb szövegírója 2 levelet írt az anyádnak

Gary Halbert vitán felül a legjobb direkt marketinges szövegíró volt. Megelőzte a korát, innovatív és

Elolvasom »

Ezért rettenetes a karácsonyi hírleveled (és így javítsd ki)

Szinte hallom a gondolataid: „hm, jön a karácsony, tökéletes alkalom, hogy hírlevelet küldjünk az ügyfeleinknek”.

Elolvasom »

Így készíts jobb álláshirdetéseket, mint a piacod 98%-a* (vázlattal)

A cégek többsége sajnos elfelejti, hogy az álláshirdetés egy hirdetés. Ennélfogva elsősorban nem a HR-es

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.