Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 17 perc

[Szövegelemzés] Ezért inspirált generációkat John F. Kennedy beiktatási beszéde

  • Szerző: Berze Márton
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás

1961. január 20-án, 12.51-kor egy fiatal, szemtelenül jóképű, massachusettsi születésű római katolikus férfi a Kapitólium hófehér lépcsőjén állva letette elnöki esküjét, majd a mikrofonhoz lépve elmondta minden idők egyik legékesszólóbb, leghatásosabb és legtöbbet idézett beszédét.

1364 szóból álló, 13 perc és 59 másodpercig tartó szónoklatával, amely a negyedik legrövidebb beiktatási beszéd volt a történelemben, JFK elindult a halhatatlanság útján, utódai számára pedig olyan retorikai mércét állított fel, amelyet azóta is csak kevesen tudtak megugrani.

Miért érdemes a figyelmünkre egy 57 évvel ezelőtt elmondott politikai szónoklat? Azért, mert a Kennedy által használt retorikai alakzatok és nyelvi fordulatok szinte változtatás nélkül átültethetők a jelenkori kommunikációs környezetre és a saját szövegeidre.

A követőidhez, vevőidhez ugyanis (akár tudatában vagy ennek akár nem) akkor is „beszédet” intézel, amikor írásban kommunikálsz, legyen szó Facebook-posztról, blogbejegyzésről vagy advertorialról. És mi másból meríthetnél ehhez több inspirációt, mint a modern egyetemes politikatörténet egyik legbravúrosabb beszédéből?

Ebben a cikkben ezért megkíséreljük megfejteni a Ted Sorensen beszédíró által formába öntött szöveg „titkát”, hogy te is hatásosabban, erősebben és emlékezetesebben kommunikálhass a közönségeddel.

A beiktatási beszédek hagyománya

Minden szöveg céllal születik és kontextusba ágyazódik. A reklámszöveg elad, a blogbejegyzés edukál, a könyv szakértői márkát épít.

A frissen hivatalba lépő elnökök által elmondott beiktatási beszédeknek alapvetően 4 funkciója van:

  • rituálisan lezárja a békés hatalomváltás folyamatát és a megosztó választási kampány után egyesíti az ünneplő tömeget;
  • demonstrálja az ország múltjához, politikai hagyományaihoz való kapcsolódást, kontinuitást teremt;
  • kijelöli az új kormány politikai irányvonalát, programot ad;
  • elismeri a végrehajtó (elnöki) hatalom korlátait és hitet tesz a hatalommegosztáson alapuló intézményrendszer fenntartása és megvédése mellett.

A beiktatási beszédek állandó elemeinek számítanak továbbá az isteni gondviselés, az amerikai szabadságeszménybe és kivételességbe vetett hit, az egység, a demokrácia és a béke témái.

A változó elemet a kor legégetőbb kihívásaira (fegyveres konfliktusok, gazdasági válság, szegénység stb.) adott egyéni válaszok, vagyis a politikai tartalom és az elnöki vízió jelentik, amelyek pártállástól, ideológiai karaktertől és a nemzetközi viszonyrendszertől függően forrnak ki.

Roderick P. Hart szerint az elnöki beszédekkel szemben támasztott leghangsúlyosabb társadalmi elvárás az elokvencia, vagyis az ékesszólás, amely az évezredekkel korábban élt görög rétorok legnagyobb kihívása is volt.

A párhuzam nem véletlen, a nyilvános beszéd antik hagyományaihoz való tudatos visszanyúlás pedig nem Kennedy (vagy Sorensen) „találmánya”, hanem nagyon is amerikai jelenség.

A fiatal köztársaság alkotmányos alapeszményeiben, szimbólumaiban, építészetében, intézményeiben, művészeti, oktatási, kommunikációs alrendszereiben, politikai beszédmódjában, gondolatvilágában és kifejezésuniverzumában ma is élénken élnek az ókori csúcskultúrák lenyomatai. (Ennek hátteréről Frank Tibor amerikanisztika szakértőtől olvashattok mélyebben.)

Plasztikus példát jelent az antikvitás továbbélésére a néhai elnök öccse, Robert F. Kennedy szenátor 1968. április 4-én, Martin Luther King meggyilkolásának napján, az indianapolisi gettóban rögtönzött beszéde, amelyben az elnökjelölt egy Aiszkhülosz-idézettel (!) fordult a forrongó tömeghez. (A beszéd valóságformáló erejét jelzi, hogy aznap éjjel több tucat amerikai nagyváros afro-amerikaiak által lakott negyedében törtek ki fegyveres zavargások – Indianapolis azonban csöndes gyászba borult.)

Az elnöki retorikával szemben támasztott „hagyományos” elvárásokhoz való igazodás csak az egyik megugrandó kihívást jelentette Kennedy számára. JFK beiktatási beszéde volt ugyanis az első, amelyet a tévécsatornák élőben közvetítettek és ez nem csupán technológiai értelemben volt fontos mérföldkő.

Kennedynek legalább annyira oda kellett figyelnie az előadásmódjára (hatásszünetek, levegővétel, hangsúlyozás, mimika, kézmozdulatok stb.), mint a beszéd tartalmára, hiszen képernyőkre tapadó milliónyi szempár követte minden apró rezdülését.

2018-ban, a CNN, a Facebook Live adások és YouTube-videók korában ez nem tűnik „nagy dolognak”, ám a politika visszafordíthatatlan mediatizálódásának 0. pontján álló Kennedy még egy analóg nemzedék gyermeke volt.

Azért tettük meg ezt a szokásosnál hosszabb gondolati kitérőt, hogy érthetővé váljon a beszéd politikai, társadalmi és kulturális kontextusa és az elemzés olvasása közben sorvezetőként szolgáljon számodra annak megértéséhez, miért tekinthető minden idők legjobban sikerült beiktatási beszédének Kennedy szónoklata.

A beszéd

Kennedy és csapata már a választási győzelem másnapján nekilátott a beszéd megírásának. A tét óriási volt.

Nixonnal szemben minimális (0,2%) előnnyel húzta be a győzelmet, amely gyenge legitimációt biztosított az elnökségének, ráadásul rendkívül kiélezett bel- és külpolitikai helyzetben (forrósodó hidegháború a Szovjetunióval, robbanásveszélyes polgárjogi küzdelmek a déli államokban stb.) készült átvenni a kormányrudat Eisenhower elnöktől.

Emellett Kennedy egyszerre volt a legfiatalabb, illetve az első római katolikus politikus, akit elnökké választottak, így a beiktatási beszéd egyfajta jellempróbává és alkalmassági tesztté vált, tovább növelve az egyébként is magas elvárásokat.

Ted Sorensen beszédíró 1960. december 23-án készült el a szöveg első vázlatával, amelyet a megválasztott elnök kérésére több szakértőnek és közéleti szereplőnek küldött el véleményezésre, köztük John Kenneth Galbraithnak, a kor talán legismertebb közgazdászának és Adlai Stevenson korábbi elnökjelöltnek.

 

               A kép forrása: jfklibrary.org

Hogy mennyire nem csupán udvariasságból, azt jól mutatja, hogy a beszéd végleges verziójába több híressé vált mondat (pl. „Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate.”) ezekből a visszajelzésekből született.

(Ezt azért tartottam fontosnak elmondani, mert a jó [marketing]szöveg ugyanígy készül. Mi is rendszeresen véleményeztetjük a reklámszövegeinket, landingoldalainkat, hírleveleinket egymással és pályatársakkal, hogy a lehető legjobb legyen a végeredmény.)

A többszöri módosításon átesett szöveg tartalmilag hiánytalanul megfelelt a beiktatási beszédek elvárásainak.

Egyszerre jelezte a jogfolytonosságot, fejezte ki a nemzet egységét, tett hitet az „amerikai értékek” és intézmények mellett, ajánlotta az isteni gondviselés kezébe az országot és húzott cezúrát a múlt és a jövő politikája közé:

„We observe today not a victory of party but a celebration of freedom--symbolizing an end as well as a beginning--signifying renewal as well as change. For I have sworn before you and Almighty God the same solemn oath our forbears prescribed nearly a century and three-quarters ago. (…)

We dare not forget today that we are the heirs of that first revolution. Let the word go forth from this time and place, to friend and foe alike, that the torch has been passed to a new generation of Americans (…).”

Az 1364 szavas végeredmény viszont végül minden előzetes várakozást felülmúlt. Nézzük, miért.

A beszéd leiratát ide kattintva töltsd le, mielőtt tovább olvasol.

Én vs Mi

A beiktatási beszéd legfigyelemreméltóbb eleme az egyes szám első személy („én”) szinte teljes hiánya és az általános vagy határozatlan alanyú mondatok erőteljes dominanciája, melyek többsége többes szám első személyű névmás („mi”) használatával kerül kimondásra.

Kennedy beszédében több mint 30 (!) alkalommal használta a „we” személyes névmást – csak ezen az egy mondaton belül például ötször:

„To those old allies whose cultural and spiritual origins we share, we pledge the loyalty of faithful friends. United there is little we cannot do in a host of cooperative ventures. Divided there is little we can do--for we dare not meet a powerful challenge at odds and split asunder.”

Barbara Hinckley meghatározása alapján szimbolikai ekvivalenciának nevezzük azt a retorikai fogást, amely során a beszélő a többes szám első személyben megfogalmazott mondatai révén azonosítja magát az általa vezetett közösséggel.

A Kennedy által használt megoldás azért elegáns, mert úgy jelöli ki a szónok vezető helyét a csoporton belül, hogy közben egyértelművé teszi, hogy a közösség tagjaként tekint önmagára és ebből a pozícióból is kommunikál (primus inter pares).

Ez a szövegírásban akkor rendkívül hatásos eszköz, ha elmélyítenéd vagy megerősítenéd a közönségeddel való kapcsolatodat vagy közös erőfeszítés megtételére sarkallnád az általad vezetett embereket.

Ellenpontozás vagy antitézis

Az ellenpontozás a klasszikus retorika gondolatalakzata, amely két ellentétes jelentésű szó, szócsoport vagy mondat egy nyelvi-logikai egységen belüli szembeállításával jön létre.

A beszéd névadó sora („Ne azt kérdezd…”) ilyen ellenpontozásból jött létre:

„And so, my fellow Americans: ask not what your country can do for you--ask what you can do for your country.”

A szónoklat másik bravúros és sokszor idézett mondata szintén „antitézis-termék”:

„Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate.”

Egy kevésbé ismert sor is az ellenpontozástól nyert felhajtóerő révén lett átütő:

„To those people in the huts and villages of half the globe struggling to break the bonds of mass misery, we pledge our best efforts to help them help themselves, for whatever period is required--not because the communists may be doing it, not because we seek their votes, but because it is right. If a free society cannot help the many who are poor, it cannot save the few who are rich.”

Szabad fordításban az aláhúzott rész: „nem azért, mert a kommunisták esetleg ezt teszik; nem azért, mert a szavazataikra számítunk, hanem azért, mert így helyes.”

Ezt a formulát (nem azért, mert… hanem azért, mert) szinte bármilyen szövegedben fel tudod használni és fel is kell használod.

Alliteráció és anafora

„A vadak, farkasok űlnek szenderedve,
Barlangjában belől bömböl a mord medve.”

(Csokonai Vitéz Mihály: Az estve)

„Csak azt tudom, hogy fújnak a szelek (…)
Csak azt tudom, hogy mint a gondolat (…)
Csak azt tudom, hogy tisztult árnya mély (…)
Csak azt tudom, hogy búsak az utak (...).”

(Kosztolányi Dezső: Mélyek a kutak)

„Csupa vérzés, csupa titok,
Csupa nyomások, csupa ősök,
Csupa erdők és nádasok,
Csupa hajdani eszelősök.”

(Ady Endre: Az eltévedt lovas)

A szöveged egy sor stilisztikai eszköz okos alkalmazásától válik átlagosból emlékezetessé.

Az alliteráció, vagyis a szókezdő hangok (szűkebb értelemben véve a szókezdő mássalhangzók) feltűnő gyakoriságú ismétlése nemcsak a hangfestés költői stíluseszköze, hanem ritmusossá és megjegyezhetővé teszi a szöveget.

Az anafora egy hasonló funkciót betöltő ismétlésen alapuló alakzat, amelyben a sor elején található szó vagy mondatszerkezet tér vissza újra és újra a szövegben.

Kennedy beszédében mindkét stilisztikai finomságra bőven találunk példát:

„With a good conscience our only sure reward, with history the final judge of our deeds, let us go forth to lead the land we love, asking His blessing and His help, but knowing that here on earth God's work must truly be our own.”

„Let every nation know, whether it wishes us well or ill, that we shall pay any price, bear any burden, meet any hardship, support any friend, oppose any foe to assure the survival and the success of liberty.”

A magyar fordításból az alliteráció nem, viszont az ismétlés ritmikussága jobban „kihallatszik”:

„Tudja meg minden nemzet, kívánjon nekünk akár jót, akár rosszat, hogy bármilyen árat megfizetünk, bármilyen terhet elviselünk, bármilyen nehézséget felvállalunk, bármely barátot támogatunk, bármely ellenséggel szembeszállunk azért, hogy a szabadság fennmaradását és sikerét biztosítsuk.”

És két példa az egész szövegtörzs gerincét meghatározó anaforaláncolatra:

„To those old allies whose (…)
To those new states whom we welcome to the ranks of the free (…)
To those people in the huts and villages of half the globe (…)”

„Let both sides explore what problems unite us (…)
Let both sides, for the first time, formulate serious and precise proposals for (…)
Let both sides seek to invoke the wonders of science instead of its terrors. (…)
Let both sides unite to heed in all corners of the earth the command of Isaiah (…)”

Metafora és paradoxon

Külön cikket írtunk arról, hogyan használd a metaforát a szövegírásban. Nem véletlenül, hiszen az olvasóid, hallgatóid asszociációs mezőjének meghekkelésével megspórolhatsz körülményes körülírásokat (közben figyeled az alliterációkat? – a szerk.) és képszerűség révén tömörebben adhatod át a gondolataidat.

Kennedy beiktatási beszéde sem nélkülözi a metaforákat:

  • the torch has been passed to a new generation of Americans – a fáklyát az amerikaiak új nemzedéke vette kezébe
  • the bonds of mass misery – a tömegnyomor bilincsei
  • the jungle of suspicion – a gyanú dzsungele
  • casting off the chains of poverty – ledobhassák magukról a szegénység láncait

Az egyik példabeszéd is a metaforától vált rendkívül hatásossá:

„(…) and to remember that, in the past, those who foolishly sought power by riding the back of the tiger ended up inside.”

A paradoxon működési mechanizmusát Karinthy Frigyes Előszó című versének nyítósora világítja meg a legjobban:

„Nem mondhatom el senkinek
Elmondom hát mindenkinek”

Vagyis a paradoxon csak látszólagos, nem valóságos képtelenséget és ellentmondásosságot tükröző retorikai alakzat, amelynek az alapját az alany és az állítmány összeférhetetlensége képzi.

Sorensen a beszéd egyik legharciasabb gondolatának kifejtésére választotta ezt a stilisztikai eszközt, amellyel Kennedy a Szovjetuniónak és az őt gyengeséggel, erőtlen pacifizmussal vádoló keményvonalas republikánusoknak üzent:

„We dare not tempt them with weakness. For only when our arms are sufficient beyond doubt can we be certain beyond doubt that they will never be employed."

Vagyis szabad fordításban: „Nem merjük gyengeséggel csábítani őket. Csak akkor lehetünk biztosak abban, hogy fegyvereinket soha nem kell használnunk, ha minden kételyen felül tudjuk, elég van belőlük.”

A harcos és a motivátor

Külön misét érdemel a beszéden átívelő retorikai kettősség, amellyel Kennedy egyfelől az amerikai néphez, másfelől a világ nemzeteihez, különösképpen a Szovjetunióhoz szól.

„Hazabeszélő” üzeneteiben JFK hortatív hangvételű, buzdító, lelkesítő szavakat és szófordulatokat használ („Can we forge against these enemies a grand and global alliance, North and South, East and West, that can assure a more fruitful life for all mankind? Will you join in that historic effort?”).

Nem diktál, hanem kér; nem utasít, hanem cselekvésre hív és csatlakozásra buzdít.

Ezzel szemben a külföldnek szánt gondolatok főnév és igehasználata sokkal erőteljesebb, ellentmondást nem tűrőbb:

„Let all our neighbors know that we shall join with them to oppose aggression or subversion anywhere in the Americas. And let every other power know that this Hemisphere intends to remain the master of its own house.”

„To that world assembly of sovereign states, the United Nations, our last best hope in an age where the instruments of war have far outpaced the instruments of peace, we renew our pledge of support--to prevent it from becoming merely a forum for invective--to strengthen its shield of the new and the weak--and to enlarge the area in which its writ may run.”

A felszólító mód használata különösen érdekes és a beszéd egyik legjellegzetesebb karakterjegye, hiszen Kennedy különböző formaváltozatokban, legtöbbször többes szám 1. és többes szám 3. (!) személyben használja az alábbi fordulatokat:

  • „ne akarjuk elfelejteni”
  • „jusson el a most és az itt szava ellenséghez és baráthoz egyaránt”
  • „tudja meg minden nemzet”
  • „fedezzük fel közösen”
  • „terjesszen elő”
  • „mindkét oldal keresse inkább a tudomány csodáit”

Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a szónok „elemelkedjen” a problémáktól és kvázi felülről-kívülről reflektálva a problémákra javasoljon rájuk lehetséges megoldásokat.

Legtöbbünk nem születik szónoknak, ám a hatásos és meggyőző nyilvános beszéd – legyen szó konferenciaelőadásról vagy a következő cikked felépítéséről – éppúgy tanulható, mint a szövegírás vagy a marketing.

Egyetértesz azzal, hogy a copywriting és a beszédírás lényegileg azonos és a cikkben bemutatott retorikai alakzatok révén hatékonyabb szöveget írhatsz?

Írd meg kommentben vagy dobd be a belső csoportunkba a véleményedet.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkSzegedi marketingperspektívák: hogyan legyél sikeres a marketingben, ha Szegedről indulsz?
Következő cikk„Nem a te hibád” – A szövegírói technika, amit betiltanékKövetkező

Ezeket olvastad már?

21+1 eszköz, amelyre kisvállalkozóként feltétlenül szükséged van

Én nagyon is hiszek abban, hogy olcsóbb, sőt néha ingyenes eszközökkel is lehet jó eredményeket

Elolvasom »

A listacikk hasznos: ezért (és így) használd a listicle formátumot

A szakma egyszerre imádja és megveti. Mára fontos helye van bármilyen blogstratégiában, mégis mintha kezdenénk

Elolvasom »

Így írj hatékony feliratkozási oldalt (43 elemes csekklista)

Hogyan írj hatékony feliratkozási oldalakat? Meg se tudom számolni, hogy hány opt-in oldalt írtunk, hány

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.