Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
Olvasási idő: 6 perc

Így használd a metaforát a szövegírásban

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Szövegírás

Talán mind közül a legerősebb nyelvi eszköz a metafora.

Rögtön kijavítanál, hogy költői képként tanultad anno, ám szándékosan írtam le nyelvi eszközként – a metaforát nem zárhatjuk az irodalom keretei közé, mert az élet szinte minden területén belefutsz.

Ott van a kedvenc dalszövegedben és ott van a filmjeidben. Ott van a kiváló szónoklatokban és ott van a mindennapi társalgásaidban is (amikor azt mondod, hogy araszolsz a dugóban, akkor metaforikus igével beszélsz képletesen).

És ott van a salesszövegeidben is.

Ebben a cikkben először megnézzük azt, hogy miért ez a legerősebb nyelvi eszköz, utána pedig megmutatom, hogy hogyan tudsz vele varázsolni.

Értsük meg a metaforát (nyelvészkedés nélkül)

Ha elhangzik a metafora, elhangzik a hasonlat is, mert a két nyelvi eszköz hasonlítható, ám van egy lényeges különbség: a metafora elvégzi azt az aktust, amire a hasonlat csak utal. (A hasonlat megmutatja az ajtót, míg a metafora bemegy rajta.)

A hasonlat képlete:

A olyan, mint B

  • A hírlevélküldés olyan, mintha tudnál legálisan pénzt nyomtatni.
  • Az élet olyan, mint egy pókerjátszma.
  • A marketing olyan, mint a rock & roll.

A metafora viszont így néz ki:

A = B

  • Megmutatom, hogyan nyomtass pénzt legálisan a hírleveleiddel.
  • Az élet egy pókerjátszma.
  • A marketing rock & roll.
  • Színház az egész világ.
  • Én vagyok az út, az igazság és az élet.

Nem olyan, hanem az.

Sok metafora a képszerűségével vagy a jó fogalompárosításával képes betölteni azokat a kisebb-nagyobb űröket, melyeket az okoz, hogy egyszerűen nincs (és nem is lehet) mindenre szavunk – ilyenkor a metaforával egy hosszabb körülírást elegánsan és tömören megspórolsz.

Mit érsz el egy jó metaforával?

Előfizetői tartalom

A metafora mélyére ásunk. Jelentkezz be, hogy a teljes anyagot megkapd.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkÍgy hangold finomra a marketingkommunikációd (apró kommunikációs fogások monumentális hatással)
Következő cikkÍgy építs 6 lépésben erős közösséget Facebook-csoportokkalKövetkező

Ezeket olvastad már?

Azok a makacs első mondatok, avagy a szövegírás legjobb nyitólépései

Amikor ezt a cikket írom, kint farkasordító decemberi hideg van, én pedig a forró radiátor

Elolvasom »

Akarathajlító szavak, amelyekkel gazdaggá írhatod magad (1. rész)

A szövegírás nem mágia, ezért nincsenek olyan varázsszavak, amelyek gombnyomásra forró leadekké konvertálják a jéghideg

Elolvasom »

Mennyi szövegre van szükséged?

A valódi szakember (legyen szövegíró, webdizájner vagy más) erre azt válaszolja, hogy „attól függ”. Hogy

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints