Szép lassan feldolgozzuk Gary Halbert hatalmas életművét.
Tesszük mindezt azért, mert a modern szövegírásra talán Halbert gyakorolta a legnagyobb hatást.
Ám ezek a hirdetéselemzések nem múzeumi ínyencségek (bár annak sem utolsók): a hirdetéseiben található copywriting-technikák a te reklámszövegeidben is sikerrel használhatók mind a mai napig.
Platformok jönnek és mennek, de a meggyőzés örök.
Vágjunk is bele:
A hirdetés, amiről senki nem tud semmit
Általában ezekhez a hirdetéselemzésekhez a hátteret is csatolom neked, mert fontos a kontextus is. Mi volt a termék? Milyen felületeken futott? Meddig futott? És milyen sikerrel?
Ennél a hirdetésnél nehéz dolgom van, mert alig tudunk róla valamit.
(A swiped.co relatíve kevés hirdetést tartalmaz, de amit megjelenítenek, ott általában van pár bekezdésnyi tömör és pontos háttértörténet. E hirdetésnél csak a reklámot látod. Érdemes egyébként ezzel kezdened a cikket, hiszen itt eredeti pompájában látod a copyt.)
Amit biztosan tudunk:
- 1974-es reklám, mely újsághirdetésként futott
- A „How to Rob a Bank Without a Gun” c. könyvet reklámozta
- Halbert saját terméke (a Good News Publishing adta ki, amely Gary saját könyveit is gondozta – hasonló a vállalkozás, mint a Kreatív Kontroll Könyvtár)
- Nagy siker volt, rengetegszer hivatkozzák
Nézzük magát a hirdetést.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.