Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Hogyan írj hájpmentesen? (És miért?)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: stílus, szovegiras

Biztosan láttál már olyan hirdetésszöveget, amelyet vastagon hintettek meg jelzőkkel, egyik hihetetlen állítást követte a másik, gyakran nagy betűvel írtak teljes szavakat (vagy mondatokat) és mindent elöntöttek a felkiáltójelek.

Tipikus szenzácóhajhász (hájpolt) szöveg.

De miért probléma ez (és hogyan kerüld el)?

Képzeld magad egy (kevésbé szerencsés) autóvásáró helyébe

Az értékesítő már azzal fogad, hogy hevesen megrázza a kezed, majd szinte odarángat az egyik kocsi mellé. Kérdeznél, de nem tudsz: hájpos barátunk levegő nélkül darálja a nehezen hihető ígéreteket és a fizika törvényeit meghazudtoló gyorsulási és fékezési adatokat.

Pár perc múlva már centikre az arcodtól üvölti a termékelőnyöket.

Még ezt is tudja fokozni: a nyakadnál megfogva odatol a motorhoz, a kárpithoz, a kormányhoz – amit épp meg akar mutatni neked (közben persze ordít).

Vennél tőle autót?

Dehogy, sőt menekülsz az üzletből.

Nem azt mondom, hogy a hájpolt szöveg olvasása érzésre ugyanilyen, hiszen természetesen senki nem ráncigál közelebb a monitorhoz (bár ha lenne ilyen funkció a laptopokon, bizonyára egynémely marketinges élne vele). Az eltúlzott példa lényege azt érzékeltetni, hogy a szenzációhajhász szöveg miért nem működik: túl agresszív, túl hiteltelen és túl zavaró.

A hájpolt szöveg viszont még az igaz állításaidból is kilúgoz minden hitelességet.

Az eladás és a meggyőzés nem arról szól, hogy ki tud nagyobb hangerővel ordítani.

Tehát hogyan kerüld el a hájpot?

Nagyon (nagyon) ritkán használj felkiáltójeleket

A felkiáltójel nem menti meg a gyenge mondatodat. Sok gyengécske mondat után érzed, hogy maga az író is érezte, hogy kevés a kakaó, ezért gyorsan odakanyarintott egy felkiáltójelet.

A felkiáltójelnél értelmetlenebb mondatvégi írásjel nincs: ha elég erős a mondatod, akkor befejezheted ponttal is.

Ezzel szemben ha minden második mondatod felkiáltójellel zárod, akkor az írásod olyan lesz, mintha egy világra dühös tinédzser fogalmazta volna meg azt, hogy minden nagyon fáj. (Különösen a főcímekbe fölösleges felkiáltójelet raknod. Ha úgy érzed, hogy gyenge, akkor egy teljes átírással több plusz kattintást szerezhetsz, mint egy felkiáltójellel.)

Ne túlozz

A marketingszöveg soha nem arról szól, hogy szépen, ügyesen vagy hihetően hazudjunk.

Hogy miért?

  • Nem etikus (ennek már önmagában meg kell győznie téged)
  • Büntethető
  • Nem fenntartható (főleg ma, amikor azonnal jön Facebookon a vélemény, ha a terméked nem teljesít)

Ha a terméked minőségi és piacképes, akkor a jól tálalt igazság bőven elég – sőt még a terméked hátrányait is fel kell hoznod (majd kezelni a kifogásokat, illetve őszintén elmagyarázni, hogy pl. a dizájn azért olyan ocsmány, mert így nem nőtt az ár, egy fűnyírónál pedig úgyis mindegy, hogy hogy néz ki).

Ne nézz ki úgy, mint aki varázslatos fogyasztópirulákat árul

Gondolok itt a sárga hátterű szövegre (kiemelésként), a pirosan villogó bannerekre, a gagyi előtte-utána képekre és hasonlókra.

Ha az anyagod úgy néz ki, mint egy (általában) átveréseket és kétes eredetű, minőségű és hatékonyságú termékeket forgalmazó oldal, akkor nehéz lesz meggyőznöd ennek ellenkezőjéről az olvasódat (a többségük azonnal zárja az oldalt).

Ez nem szövegbeli, hanem dizájnbeli hájp, ám ugyanúgy kerülendő.

Érzed, hogy minden szava igaz, ugye?

Használj kevesebb jelzőt

A jelző a szöveg sminkje: kevés csinosít, túl sok viszont már taszít.

(A szöveg húsa pedig a főnév és az ige.)

Mutatok pédákat:

  • gyorsan bement a házba helyett feltépte az ajtót
  • félve és gyorsan lelépett helyett elmenekült (vagy eliszkolt)
  • fantasztikus minőség helyett egy szám, egy adalékanyag vagy egy sztori, amely bizonyítja, hogy fantasztikusan minőségi (tehát mutasd, ne mondd)

Ez eddig egy „hogyan írj jól” cikk pontja volna. Azért vettük mégis bele a hájpos cikkbe, mert sok marketingszövegben olvashatsz szteroiddal felfújt jelzőket: kasszarobbantó, vevőmágnes, pénzszivattyú (rendben, ez főnév), konverzióbombázó és így tovább.

Aláírom: egy bizonyos piacon ezek működnek is. Ha te nem erre a bizonyos piacra írsz, akkor a hasonló jelzőket kerüld, ha nem szeretnéd közröhej tárgyává tenni a kommunikációd.

David Ogilvy szavait fogadd meg:

A vásárló nem egy idióta, hanem a feleséged. Lebecsülöd az intellektusát, ha azt hiszed, hogy egy szlogen és pár ízléstelen melléknév majd meggyőzi őt a vásárlásról. Ehelyett minden információ érdekli, amit csak megadhatsz neki.

Használj több hitelességelemet

Túl hiteles nem tudsz lenni, csak túl hiteltelen. Itt van minden, amire szükséged lesz.

Kerüld az általánosító állításokat

A legtöbb ilyen állítást onnan ismerheted fel, hogy fokozott melléknévvel kezdődik: a legolcsóbb termék, a legkedveltebb márka, a legjobb cég a területen stb.

  • Ha az állításod nem igaz, akkor büntethető.
  • Ha igaz, akkor ki hiszi el? (Biztos van olcsóbb, biztos van kedveltebb, biztos van jobb. Nemcsak az számít, hogy mi az igazság, hanem az is, hogy a célcsoportod mit hisz el mindebből.)
  • Ha elhiszik, akkor meg tényleg ez számít a vevődnek a legjobban? (A legkedveltebb és a legjobb hitelességelem, amely nem eladásnövelő, hanem -segítő. A legolcsóbb valóban selling point, ám a vállalkozók többsége túlértékeli a piac árérzékenységét.)

Ha drágább, akkor ne próbáld oldalakon (= több tucat bekezdésen) át megmagyarázni, hogy miért ez a legolcsóbb

Ne csak az alcímet olvasd el, mert fontos, hogy ezt jól értsd.

Az árprezentálási módszerekkel semmi probléma nincs (sőt). Csak néhány példa:

  • A terméked ára kivált egy másfajta terméket (mondjuk egy 30 000 Ft-os dohányzásról leszoktató módszer hamar visszahozza az árát a dobozonkénti 1000 Ft-os cigarettaárral összehasonlítva)
  • Befektetésként prezentálható (a CRM átlagosan 20%-kal hatékonyabbá tesz egy céget, kiszámolható a nyereség, miután a bekerülési költséget ledolgozta a cég)
  • Széttördelhető (doboz vitamin pirulánkénti árat is feltüntet)

Más a helyzet, ha a terméked nem egy másik terméket vált ki (vagy egy addig semmilyen termékkel nem kezelt problémát végre megold), hanem egy jól ismert terméktípus középáras vagy prémium darabja.

A prémiummal kisebb gondod lesz (hiszen ha jól lövöd be a célcsoportod, akkor az ár nemhogy nem számít, de még előnnyé is válhat). A Tesla nem magyarázkodik, hogy miért annyi, amennyi – hanem értéket prezentál. (A legfontosabb kifejezés: nem magyarázkodik. Ha egy szituációban magyarázkodni kezdesz, akkor a kontrollt átengedted a másik félnek.)

A piaci átlagárnál kicsit drágább terméknél viszont mi a helyzet? Még nem prémium, viszont egyértelműen nem olcsó (és főleg nem a legolcsóbb).

Ismét: értéket prezentálsz. Ez azt jelenti, hogy konkrétumokat sorolva (feature) kifejted a termékelőnyöket, illetve a USP-det (ami a termékedet egyedivé teszi) minden fontos helyen szerepelteted (már a főcímben, a szövegben többször, a követőlevelekben, a Facebook-hirdetésekben – tehát nem hagyod, hogy egy átsiklás miatt elvesszen a kulcsüzenet). Ezzel egyrészt értéket növelsz (ami igazolja a magasabb árat), másrészt a USP-d erősségétől függően helyettesíthetetlenné (vagy nehezen helyettesíthetővé) teszed a terméked.

A hájpmentes szöveg konkrétumokkal operál. Rossz taktika lenne, ha a nehéznek tűnő helyzeted azzal próbálnád menteni, hogy az ügyfélnek szinte semmit nem jelentő „előnyöket” ordibálsz sok felkiáltójellel (és közben kicsit konverzióbombázol és kasszarobbantasz) – gondolok itt arra, hogy 20 éve vagy a piacon és ügyfeleid (Tisztelt Partnereink) szolgálatában a kiváló minőség mellett elkötelezted magad, na és egy kicsit még innoválsz is.

Ami mindenképp maradjon meg: ne magyarázkodj. Ha elhagyja szádat vagy klaviatúrádat az a mondat, hogy „igen, drága, de…”, akkor vesztettél.

Összefoglalva

Kövesd ezt a pár tanácsot, hogy szenzációhajhászat helyett hatékonyabb marketingszöveget írj:

  • ne tegyél túlzó állításokat (és ne hazudj)
  • ellenben minden állításod támaszd alá
  • használj kevesebb felkiáltójelet (sőt tudsz élni nélküle)
  • ne nézz ki úgy, mint egy átverős hirdetés
  • kerüld az általánosító állításokat (vigyázz a melléknevek legfelsőbb fokával)
  • használj kevesebb jelzőt
  • tedd tele a szöveged konkrétumokkal (mert ez értékesít, nem a nagyra fújt szenzációlufi)
  • találd el a célcsoportod stílusát
  • óvatosan bánj a hard sellel (csak akkor használd, ha már felkészült a vevőd a vásárlásra)

Ismersz túlhájpolt magyar marketingszövegeket? Küldd el a példákat itt kommentben vagy az előfizetői csoportban!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy szerezz leadeket egy újsághirdetéssel (Gary Halbert-elemzés)
Következő cikk10 hasznos és gyors linképítő tanácsKövetkező

Ezeket olvastad már?

[„Na, most vajon mi lesz?”] A függő kérdés szerepe a szövegírásban

Az olvasó figyelmének lekötéséhez több kiváló módszer is létezik, a storytellingen belül pedig a függő

Elolvasom »

Az 5 leghatékonyabb szó (kutatással alátámasztva)

Egy vallomással kezdem: nem hiszek a „power wordökben”, sem abban, hogy néhány varázslatos szóval hatékony

Elolvasom »

Marketingleckék gyermekkorodból: 3 befolyásolási lecke mesékből, amiket eddig észre sem vettél

Biztosan megmosolyogtat, hogy ismert meséket marketingnyelvre fordítottunk. Ennél azonban többről van szó. A jó mesék

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.