Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

A mosóporillat felemelkedése és bukása: kutatás a termékelőny után

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős szöveget a webshopomba?, Ingyenes, Szövegírás, Webáruház
  • Címkék: döntéselmélet, szovegiras, termékelőny

Te mit mondanál, ha megkérdezném tőled, mit vársz el egy jó minőségű mosószertől? Mi a legfontosabb termékelőny?

A legtöbb esetben valószínűleg olyan válaszokat kapnék, hogy szedje ki a foltokat, ne fakítsa a ruhák színét, védje az anyagukat és így tovább.

Racionális, logikus válaszokat.

Sok nagyvállalatnál így néz ki a piackutatás: megkérdezik, hogy a vevő mit vár el a terméktől, és arra próbálnak ráerősíteni.

Ezzel egyetlen probléma van, és ezt Henry Ford talán legismertebb idézetével illusztrálhatjuk:

„Ha megkérdeztem volna az embereket, mit akarnak, azt mondták volna, egy gyorsabb lovat.”

Ha logikusan kérdezel, logikus választ kapsz, és ezzel a marketingben nem sokra mész.

A mosószer elsődleges feladata az, hogy tisztává tegye a ruhákat, tehát a logikus elvárás az, hogy kiszedje a koszt, miközben az anyag nem sérül. Mégis: annak idején az összes mosószergyártó megdöbbent azon a felismerésen, hogy az emberek nem a tisztaságot ellenőrzik először mosás után.

Még mit nem. Először megszagolod a ruhát.

Miért ne lenne tiszta? Harmincféle márka közül választhatsz, és nagyon szerencsétlennek kell ahhoz lenni, hogy egy olyat találj, ami nem szedi ki a hétköznapi koszt. Ez a termék alapfunkciója, ha nem látja el, akkor alapvetően rossz. Tehát tulajdonképpen nem is érdekel, hiába logikus.

Az illat viszont képes frissnek is éreztetni a ruhát. Ezért koncentrál ma már minden mosóporreklám arra, hogy milyen tavaszivirág- meg harmatospatak-illatú a termék.

Persze ma már ez is természetessé vált. Egyszerűen a jó illatok között is nehéz lehet dönteni, ezért más, korábban talán jelentéktelennek ítélt szempontok is beúsznak a képletbe, sőt, döntő szerephez jutnak.

Van például egy mosószermárka, aminek nem is emlékszem a nevére, csak magára a flakonra. Annyira kényelmetlen, bonyolult és érthetetlen módon lehetett csak kiönteni belőle a löttyöt, hogy mire végre elfogyott (hiszen egy nagyobb flakont akár hónapokig használsz), szenvedéllyel meggyűlöltem. Az életben többet nem veszek ilyet, pedig a márkára nem is emlékszem. De felismerem a rohadékot, és most már a negatív érzelmekkel kapcsolom össze.

Ha kérdezned kell, nem a választ kapod

Logikus úton soha nem fogod megtalálni azokat a termékelőnyöket, amelyek valóban a brandedhez kötnék, nemcsak vásárlásra, de elköteleződésre bírnák a potenciális közönségedet.

Ennek megvannak a maga jól levezethető tudományos okai is. Az érzelmi alapú döntések, melyek látszólag ösztönszerűen pattannak ki, valójában igen komplex folyamatok eredményei az emlékekért és hangulat szabályozásáért is felelős limbikus rendszerben, melyek jellemzően orbitofrontális kéregben születnek meg.

Az érvelésért viszont már inkább a halántéklebeny, az elemzésért pedig a falcsonti lebeny felel, míg a beszédért az agykéregben található Wernicke-terület és Broca-terület.

Ezekről beszéltünk már a történetmesélés erejét taglaló cikkünkben is, ugye olvastad?

A vonatkozó elmélet szerint utóbbi területek között úgymond erősebb a kapcsolat: lehet, hogy egy döntést érzelmi alapon hozunk meg, de ha azt kérik tőlünk, hogy fogalmazzuk meg a miérteket, beszéljünk róla és érveljünk mellette, akkor racionalizálni kezdünk, mert a logikus gondolkodásért felelős agyterületek aktiválódnak.

Vagy mondhatjuk úgy, hogy nehéz az érzéseinket szavakba önteni.

Egyéb komplex folyamatok is szerepet játszanak itt, de a végkövetkeztetés az, hogy a piackutatás, ami a vásárlás okait boncolgatja, egy igazi marketingesnek gyakorlatilag használhatatlan.

Ha megkérdezik, hogy miért vagy együtt a pároddal, mit mondasz? Hogy vicces, kedves, jóképű? Hozok neked tízezer olyan embert, aki minden kritériumnak megfelel, mégsem egyeznél bele, hogy vakon lecseréld. Hiszen ez csak racionalizálás, a valódi indokok merőben érzelmi jellegűek.

Arról szólnak, hogyan érzed magad te, amikor vele vagy, attól, amit csinál.

Tehát hogyan találd meg ezeket a nehezen megfogalmazható előnyöket?

Egy jó előnyhöz el kell merülnöd

Balázs tavaly 4 lépésben mutatta be, hogyan írhatsz valódi előnyöket – ez túlzás nélkül az egyik legfontosabb cikkünk, ha még nem olvastad, kötelezővé teszem neked.

Ebben láthatod, hogy először minden létező terméktulajdonságot listáznod kell, majd ki kell találnod, hogy ezek hogyan szolgálják az ügyfeledet.

Ezzel viszont önmagában lehet, hogy nem jutsz el a legfontosabb előnyökig és a mögöttük megbújó érzelmi motivációig, amely a döntést segít meghozni.

John Carlton One-Legged Golfer-levelében ez áll:

I had infused my swing with so much power that I was consistently muscling drives 50 yards farther than ever before! (And you should have seen the look on my buddies faces when I started using and 8-iron from 180 yards out, nailing shots they missed with their 5-iron!)

Ogilvy leghíresebb hirdetésének zseniális headline-ja pedig így hangzik:

At 60 miles an hour the loudest noise in this new Rolls-Royce comes from the electric clock

Ezekben az a közös, hogy személyes tapasztalatból táplálkoznak. Nem feltétlenül a szövegírók sajátjaiból – bár ez az ideális eset –, de mindenképpen olyanokéból, akik aktívan használták az értékesítendő terméket.

A német autógyártók sem maguktól jöttek rá, hogy a precizitás és a teljesítmény kevés az amerikai piacra. Megfigyelték, hogy a jenkik hogyan használják autóikat a mindennapokban, hogy mit élnek meg előnyként a vásárlók – és rájöttek, hogy muszáj lesz pohártartót építeni a járgányokba.

Az ilyen kényelmi szempontok tudat alatt nagyon komoly szerepet játszhatnak a döntésben. Ha elmegyek egy autókereskedőhöz, nem fogom neki azt mondani, hogy „nekem pohártartós autó kell”, valószínűleg eszedbe se jut ez a szempont. De ha ez a piacon nem általános terméktulajdonság, és a hirdetésedben bemutatod, milyen természetes kényelemmel használja valaki azt a pohártartót, akkor vágyni fogok erre.

A valódi megkülönböztető termékelőnyökhöz személyes tapasztalás szükséges

Hiába kérdőívezel, ha nem tudom megfogalmazni (vagy eszembe se jut elmondani neked), hogy miért választok egy terméket.

Helyette figyeld meg, hogyan használom. Akár a tiédet, akár a konkurensekét. Miért reklamálok? Nem a cégnél, hiszen ha az ügyfélszolgálaton valami miatt panaszkodok, az nagy eséllyel egy hibás feature lesz.

De mi az, amit miatt morgok a barátaimnak? Vagy akár csak magamban bosszankodok?

Mit gondolsz, valaki, aki csak atlétát hordott egész életében, előállt volna ezzel a zseniális marhasággal?

Ilyet csak az tud kitalálni, aki vagy rendszeresen hord inget, vagy megfigyelte, hogyan igazítgatják folyamatosan azt azok, akik igen.

Ha megkérdezed, mitől kényelmes egy inget hordani, azt mondják majd, legyen jó a méret, minőségi az anyag és így tovább. Az életben nem kapsz majd olyan választ, hogy „nem tűrődik ki”, pedig a mindennapokban ez a legidegesítőbb tulajdonságuk.

Mennyire hangsúlyozd?

Ha eleve egy új terméket találsz ki egy ilyen probléma megoldására, akkor nyilván ez lesz a kampányod központi eleme. De mi van akkor, ha egy telített piacon akarsz sikeres lenni?

Ebben az esetben a finom szövegírói megoldásoké a főszerep.

Eddig azt magyaráztam, hogy az ilyen termékelőnyöket nehéz előásni, mivel vagy nem beszélnek róla a vásárlók, vagy eszükbe se jut, vagy eleve nehezükre esik megfogalmazni is.

Ennek megfelelően érdemes inkább sugallnod az ilyesmit, mint harsányan a vásárló arcába tolni.

Vegyük az autópiacot, amelyen ritkaságnak számít a pohártartó.

Nem csinálhatsz olyan hirdetést, amely ezt központi elemként mutatja be, mert ezzel csak hülyét csinálsz magadból. Ahogyan Ogilvy sem azt írta headline-ként, hogy „Ez a Rolls-Royce nagyon halk!” Carlton nem arra hegyezte ki a levelet, milyen jó érzés lesz királykodni a haverok előtt a golfütőddel. Pedig ezek a hangsúlyos üzenetek – mégis finoman vannak jelen.

Nem – helyette leírod az élményt, hogy milyen vezetni egy ilyen autót. Leírod, milyen természetes és kényelmes érzés, ahogy 150 kilométeres sebességgel suhansz, miközben az egyik kezeddel a kormányt fogod, a másikkal pedig lazán felveszed a még kilométerekkel korábban vásárolt kávédat a váltó mellől, mielőtt felfrissülve belevesznél az autópálya éjszakájába.

Éppen ezért fontos, hogy más előnyös tulajdonságaidat is listázd, ahogyan Balázs cikkében olvashatod. Mert a legfontosabb, de talán kevéssé nyilvánvaló termékelőnyöket így kevésbé fontos, de nyilvánvaló előnyökbe csomagolhatod.

A fenti bekezdésből például, ha elképzeled a helyzetet, több következtetés is adódhat.

  • A kocsi nagyobb sebességnél is egyszerre biztonságosan és könnyedén vezethető.
  • Ideális hosszabb utazásokra is, bátran elindulhatsz egy sok órás éjszakai útra.
  • Stabil, hiszen a kávéd a kilométerek alatt sem löttyent ki.

De mindez megvan a többi kocsinál is, míg a pohártartó nincs.

Jó szöveget csak kutatva írhatsz

Az ösztön, a technikák és formulák csak egy adott pontig segítenek. De ahhoz, hogy a valódi, érzelmi töltettel is bíró és talán kicsi, mégis jelentős termékelőnyöket megtaláld, a terepen kell dolgoznod.

Használni a terméket, személyesen beszélni a vásárlóiddal, közöttük élni.

Gyakran mondogatjuk, hogy a szövegírásnak a szöveg megírása legfeljebb 20%-a – és nem viccből. Ez az a háttérmunka, ami a profit legendává teheti, a tisztes bevételt hatalmas üzleti sikerré.

Mondd el kommentben, mi a terméked, milyen a piacod, és ötletelj velünk együtt – talán segíthetek, hogy rávezesselek, hogyan találd meg az igazi megkülönböztető jegyedet.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkEzt tanultuk a tárgymezőkről 149 041 levélből és 48 072 megnyitásból
Következő cikkA vizuális történetmesélés 6 elemeKövetkező

Ezeket olvastad már?

„Vezetni tanulj meg, ne motort építeni”, avagy miért gondolsz rosszul a SEO-ra | The Inbounder

A SEO halott? Kétszáz SEO-szaki között ültem Londonban, és ezt láttam az arcukon. Mélységes aggodalmat,

Elolvasom »

Leadgenerálás és revenue marketing – további előadások az email marketing konferenciáról (2. rész)

Az előző cikkben beszámoltunk, hogy az első 4 előadáson mik hangzottak el. Ebben a cikkben

Elolvasom »

Konvertál a beteg? Lesd el az amerikai gyermekkórházak marketingfogásait

Ha egészségügyről van szó, a közönség bizalmának elnyerésén a jó közérzet, a jobb életminőség és

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.