Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 14 perc

A vizuális történetmesélés 6 eleme

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Trendelemzés
  • Címkék: storytelling

Elgondolkoztál már azon, hogy mi a történetmesélés alapja? A válasz csak elsőre meglepő: a képek. Most valószínűleg a filmekre és a képregényekre gondolsz, majd széttárod a kezed: de hiszen történetet nemcsak ezekkel a műfajokkal lehet elmesélni. Hovatovább az ősember – legalábbis amikor már beszélni tudott – a tűz körül szavak segítségével adta tovább a nagy mamut és a hős vadász sztoriját.

Mai vezérfonalunk magyarázata nagyon egyszerű: verbális gondolataink nem működnek vizuális elképzelés nélkül. A szavak csupán továbbítanak, az extra jelentés megadásában és a történet életre keltésében a látott vagy elképzelt képek segítenek.

Amikor az ősember mesélni kezdett, a hallgatóság már akkor is képekben gondolkodott. Ilyen az emberi természet: egy hiányos leírásokkal dolgozó regényt képes saját maga kiegészíteni, és az olvasott tartalmat képekké formálni a saját fejében.

Az írás – bármennyire is szeretjük – egyik nagy hátránya, hogy a fogyasztóra bízzuk ezen képek létrehozását, ők pedig azokkal a panelekkel dolgoznak, amelyekkel rendelkeznek. Egy 21 éves békéscsabai lány másképp vizualizálja Jo Nesbø-t vagy Kondor Vilmost, mint egy 40 éves budapesti férfi.

A vizuális történetmeséléssel ezt a hibát lehet kiiktatni.

A vizuális történetmesélés hatása a fogyasztókra

Miközben írni csak néhány ezer éve írunk, addig a képekben való gondolkodás képessége valószínűleg egyidős az emberiséggel. Legrosszabb esetben is több mint 30 ezer éves, hiszen azóta rajzolunk. Persze a minőségi kép előállítása évszázadokkal ezelőtt legalább annyira hard content volt, mint manapság (vagy még inkább néhány évvel ezelőtt) a videó.

Ha emlékszel, ez a tematika még az IKEA bútorbirodalmat is megihlette:

Biztosak vagyunk abban, hogy a jelenkor e pikáns kritikája egészen másképp festett volna leírva mondjuk egy Tumblr-szösszenetként.

Hogy ezt megértsd, játsszunk egyet! Leírok valamit, mindössze egyetlen szót:

Budapest

Most görgess a cikk végére, és nézd meg az utolsó képet. De aztán ne felejts el visszajönni!

Nos, megtörtént? Ezt a vizuális történetmesélés ereje: az üzenet azonnal, könnyen fogyaszthatón és kristálytisztán átadható.

Nem véletlen, hogy a vizuális történetmesélésnek a mi szempontunkból a közösségi média ágyazott meg: a Facebook, a Pinterest, a YouTube, az Instagram (vagy épp a megboldogult Vine) elterjedése, ami szép lassan a képekben való storytelling felé kezdte el terelni a felhasználókat (és ezáltal a cégeket is). Emotikonokkal és gifekkel kommunikálunk, és most fontos dolgot mondunk: nem azért, mert kényelmesebb. Hanem azért, mert hatékonyabb vagyok ezzel, mint ha ugyanezt az érzést/reakciót körbeírnám:

via GIPHY

A képek ugyanis nemcsak leírnak valamit, hanem speciális érzelmeket, érzéseket, sőt, hangulatot közvetítenek, mégpedig úgy, ahogy arra a leírt szövegek általában nem képesek (kivéve persze akkor, ha irodalmi nagyság vagy profi szövegíró vagy).

Mi kell a vizuális történetmeséléshez?

Ami biztosan nem elég: stockfotókkal kommunikálni. Emlékszem, 4 évvel ezelőtt a magánorvosi központban, ahol marketingesként dolgoztam, felhasználtunk egy konzervképet, amin két összetartott kéz egy földből kinyíló növényt tartott. 2 héttel később a Tesco egyik plakátján láttam visszaköszönni ugyanezt a fotót. Saját fotó esetében ez elképzelhetetlen.

2017-ben valószínűleg sokan észreveszik a stockfotót, ha másért nem, akkor a túlságosan mesterkélt beállítás miatt.

A vizuális történetmeséléshez használt anyagokhoz (és létrehozásukhoz) legalább akkora odafigyelés és alaposság kell, mint egy headline vagy CTA létrehozásához. Mivel sokkal tisztábban tudsz üzenetet küldeni, ezért nem hagyhatsz kétséget a nézőben.

A sikeres és eredményes vizuális történetmeséléshez erre a 6 elemre lesz szükséged.

1. Autentikusság (tartalom)

A felhasználók igazi, őszinte pillanatokra várnak, és gyorsan észreveszik a kamu, gyenge vagy átvett elemeket a kommunikációdban.

Ez a „mindenki különleges” korszaka.

Éppen ezért te se mások anyagait használd, hanem készíts minél több saját tartalmat. 10-15 évvel ezelőtt még el lehetett fogadni, hogy ez macerás. Ma már nem. Amikor ezt a cikket írom, akkor már tisztán látom, hogy másnap egy céges aktivitást egy fényképezőgéppel és két okostelefonnal veszünk fel, lesz benne száguldás és autószerelem, de a lényeg az, hogy ezt így is megoldjuk. Kompromisszumnak tűnik, de nem az. A felesleges pénzszórás mellett a szervezéstől és a mesterkéltté válástól is megkímél minket.

Sokszor leírtam: a lényeg a tartalom. Vagy még inkább: az első a tartalom. Ezt sokan úgy értelmezték, hogy a formátumra fittyet lehet hányni.

A helyzet ennél bonyolultabb, hiszen arról van szó, hogy először tedd tisztába, mit akarsz mondani, és csak utána ügyelj arra, hogy ezt miképp tudod a legjobb minőségben elmondani. Ne félj attól, hogy korlátozottak a lehetőségeidet. Sőt, kovácsolj előnyt ebből.

PewDiePie a napokban tett ki egy videót arról, hogy kipróbálta a nagy irodát és a több alkalmazottat, de visszavesz ebből, mert autentikusabb, ha egy bármilyen szobában beszél a közönségéhez – ahogy a legjobban élvezi a tartalomkészítést. Azt gondolta, hogy a profizmus YouTube-on megköveteli, hogy irodában dolgozzon, ahol a videókészítést több ember között osztja fel – ám rájött, hogy a tartalom autentikussága mindennél feljebb való. (E pillanatban 56 millió követője van, toronymagasan ő a legkövetettebb youtube-er.)

Mire figyelj?

  • Legyen tiszta, mit és hogyan akar kommunikálni a márkád
  • Olyan (videós vagy fotós) megoldásokat használj, amelyek ezt az üzenetet tökéletesen kommunikálják
  • Amennyiben több verziót is kipróbálsz, ne felejts el tesztelni, és szűrd, hogy melyik megoldás milyen eredményeket ért el

Ha már autentikusság: nézzük meg, milyen reklámfilmeket készít 3 nagy chipsmárka.

  • Itt van a Doritos
  • A Lays
  • És a Chio

Látod, hogy mi a közös bennük? Mindenki azt a nyavalyás csipszet akarja: a baba, Messi, az öreg nő. Ez a koncepciója mindháromnak. Ha te chipseket forgalmaznál, akkor én már szívesen látnék olyan reklámot, ami nem erre a gegre épít, mert borzasztó unalmas.

Ezt a gondolatkört folytatom később, most menjünk tovább.

2. Dizájn (forma)

Előfizetői tartalom

Jelentkezz be, mert van még 5 elemünk!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkA mosóporillat felemelkedése és bukása: kutatás a termékelőny után
Következő cikkHogyan építs kultuszt? (Lépésről lépésre)Következő

Ezeket olvastad már?

4 videomarketinges trend 2017-re

Milyen lesz a videó 2017-ben? Ha nem mondtuk el párszor, akkor nem mondtuk el eddig

Elolvasom »

Szó szerint üdítő példák: A PepsiCo és a Red Bull tartalomgyárai

Amikor tavaly áprilisban a Red Bull Media House az anyacégen kívül más ügyfeleknek is megnyitotta

Elolvasom »

Minden, amit a „reklámblokkolási hisztériáról” tudnod kell

Nagy a felfordulás. Kijött idén augusztusban a PageFair és az Adobe közös (és szokásos) felmérése,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.