Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 14 perc

A vizuális történetmesélés 6 eleme

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Trendelemzés
  • Címkék: storytelling

Elgondolkoztál már azon, hogy mi a történetmesélés alapja? A válasz csak elsőre meglepő: a képek. Most valószínűleg a filmekre és a képregényekre gondolsz, majd széttárod a kezed: de hiszen történetet nemcsak ezekkel a műfajokkal lehet elmesélni. Hovatovább az ősember – legalábbis amikor már beszélni tudott – a tűz körül szavak segítségével adta tovább a nagy mamut és a hős vadász sztoriját.

Mai vezérfonalunk magyarázata nagyon egyszerű: verbális gondolataink nem működnek vizuális elképzelés nélkül. A szavak csupán továbbítanak, az extra jelentés megadásában és a történet életre keltésében a látott vagy elképzelt képek segítenek.

Amikor az ősember mesélni kezdett, a hallgatóság már akkor is képekben gondolkodott. Ilyen az emberi természet: egy hiányos leírásokkal dolgozó regényt képes saját maga kiegészíteni, és az olvasott tartalmat képekké formálni a saját fejében.

Az írás – bármennyire is szeretjük – egyik nagy hátránya, hogy a fogyasztóra bízzuk ezen képek létrehozását, ők pedig azokkal a panelekkel dolgoznak, amelyekkel rendelkeznek. Egy 21 éves békéscsabai lány másképp vizualizálja Jo Nesbø-t vagy Kondor Vilmost, mint egy 40 éves budapesti férfi.

A vizuális történetmeséléssel ezt a hibát lehet kiiktatni.

A vizuális történetmesélés hatása a fogyasztókra

Miközben írni csak néhány ezer éve írunk, addig a képekben való gondolkodás képessége valószínűleg egyidős az emberiséggel. Legrosszabb esetben is több mint 30 ezer éves, hiszen azóta rajzolunk. Persze a minőségi kép előállítása évszázadokkal ezelőtt legalább annyira hard content volt, mint manapság (vagy még inkább néhány évvel ezelőtt) a videó.

Ha emlékszel, ez a tematika még az IKEA bútorbirodalmat is megihlette:

Biztosak vagyunk abban, hogy a jelenkor e pikáns kritikája egészen másképp festett volna leírva mondjuk egy Tumblr-szösszenetként.

Hogy ezt megértsd, játsszunk egyet! Leírok valamit, mindössze egyetlen szót:

Budapest

Most görgess a cikk végére, és nézd meg az utolsó képet. De aztán ne felejts el visszajönni!

Nos, megtörtént? Ezt a vizuális történetmesélés ereje: az üzenet azonnal, könnyen fogyaszthatón és kristálytisztán átadható.

Nem véletlen, hogy a vizuális történetmesélésnek a mi szempontunkból a közösségi média ágyazott meg: a Facebook, a Pinterest, a YouTube, az Instagram (vagy épp a megboldogult Vine) elterjedése, ami szép lassan a képekben való storytelling felé kezdte el terelni a felhasználókat (és ezáltal a cégeket is). Emotikonokkal és gifekkel kommunikálunk, és most fontos dolgot mondunk: nem azért, mert kényelmesebb. Hanem azért, mert hatékonyabb vagyok ezzel, mint ha ugyanezt az érzést/reakciót körbeírnám:

via GIPHY

A képek ugyanis nemcsak leírnak valamit, hanem speciális érzelmeket, érzéseket, sőt, hangulatot közvetítenek, mégpedig úgy, ahogy arra a leírt szövegek általában nem képesek (kivéve persze akkor, ha irodalmi nagyság vagy profi szövegíró vagy).

Mi kell a vizuális történetmeséléshez?

Ami biztosan nem elég: stockfotókkal kommunikálni. Emlékszem, 4 évvel ezelőtt a magánorvosi központban, ahol marketingesként dolgoztam, felhasználtunk egy konzervképet, amin két összetartott kéz egy földből kinyíló növényt tartott. 2 héttel később a Tesco egyik plakátján láttam visszaköszönni ugyanezt a fotót. Saját fotó esetében ez elképzelhetetlen.

2017-ben valószínűleg sokan észreveszik a stockfotót, ha másért nem, akkor a túlságosan mesterkélt beállítás miatt.

A vizuális történetmeséléshez használt anyagokhoz (és létrehozásukhoz) legalább akkora odafigyelés és alaposság kell, mint egy headline vagy CTA létrehozásához. Mivel sokkal tisztábban tudsz üzenetet küldeni, ezért nem hagyhatsz kétséget a nézőben.

A sikeres és eredményes vizuális történetmeséléshez erre a 6 elemre lesz szükséged.

1. Autentikusság (tartalom)

A felhasználók igazi, őszinte pillanatokra várnak, és gyorsan észreveszik a kamu, gyenge vagy átvett elemeket a kommunikációdban.

Ez a „mindenki különleges” korszaka.

Éppen ezért te se mások anyagait használd, hanem készíts minél több saját tartalmat. 10-15 évvel ezelőtt még el lehetett fogadni, hogy ez macerás. Ma már nem. Amikor ezt a cikket írom, akkor már tisztán látom, hogy másnap egy céges aktivitást egy fényképezőgéppel és két okostelefonnal veszünk fel, lesz benne száguldás és autószerelem, de a lényeg az, hogy ezt így is megoldjuk. Kompromisszumnak tűnik, de nem az. A felesleges pénzszórás mellett a szervezéstől és a mesterkéltté válástól is megkímél minket.

Sokszor leírtam: a lényeg a tartalom. Vagy még inkább: az első a tartalom. Ezt sokan úgy értelmezték, hogy a formátumra fittyet lehet hányni.

A helyzet ennél bonyolultabb, hiszen arról van szó, hogy először tedd tisztába, mit akarsz mondani, és csak utána ügyelj arra, hogy ezt miképp tudod a legjobb minőségben elmondani. Ne félj attól, hogy korlátozottak a lehetőségeidet. Sőt, kovácsolj előnyt ebből.

PewDiePie a napokban tett ki egy videót arról, hogy kipróbálta a nagy irodát és a több alkalmazottat, de visszavesz ebből, mert autentikusabb, ha egy bármilyen szobában beszél a közönségéhez – ahogy a legjobban élvezi a tartalomkészítést. Azt gondolta, hogy a profizmus YouTube-on megköveteli, hogy irodában dolgozzon, ahol a videókészítést több ember között osztja fel – ám rájött, hogy a tartalom autentikussága mindennél feljebb való. (E pillanatban 56 millió követője van, toronymagasan ő a legkövetettebb youtube-er.)

Mire figyelj?

  • Legyen tiszta, mit és hogyan akar kommunikálni a márkád
  • Olyan (videós vagy fotós) megoldásokat használj, amelyek ezt az üzenetet tökéletesen kommunikálják
  • Amennyiben több verziót is kipróbálsz, ne felejts el tesztelni, és szűrd, hogy melyik megoldás milyen eredményeket ért el

Ha már autentikusság: nézzük meg, milyen reklámfilmeket készít 3 nagy chipsmárka.

  • Itt van a Doritos
  • A Lays
  • És a Chio

Látod, hogy mi a közös bennük? Mindenki azt a nyavalyás csipszet akarja: a baba, Messi, az öreg nő. Ez a koncepciója mindháromnak. Ha te chipseket forgalmaznál, akkor én már szívesen látnék olyan reklámot, ami nem erre a gegre épít, mert borzasztó unalmas.

Ezt a gondolatkört folytatom később, most menjünk tovább.

2. Dizájn (forma)

Előfizetői tartalom

Jelentkezz be, mert van még 5 elemünk!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkA mosóporillat felemelkedése és bukása: kutatás a termékelőny után
Következő cikkHogyan építs kultuszt? (Lépésről lépésre)Következő

Ezeket olvastad már?

Szó szerint üdítő példák: A PepsiCo és a Red Bull tartalomgyárai

Amikor tavaly áprilisban a Red Bull Media House az anyacégen kívül más ügyfeleknek is megnyitotta

Elolvasom »

Így áll 2016-ban a content marketing (friss felmérés)

Magyarországon jelenleg kétfajta cégvezető van: az egyik még mindig azt hiszi, hogy a content marketing

Elolvasom »

Tartalommarketing 2015-ben

Van a jóslatokkal 2 baj. Először is a legtöbb jóslat olyan, hogy kitalálhattad volna, mert

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.