Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Ezt tanultuk a tárgymezőkről 149 041 levélből és 48 072 megnyitásból

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős hírlevelet?, Trendelemzés
  • Címkék: hírlevél, tárgymező

Tudom, hogy mit nyitsz meg (és mit nem).

Csak idén már 48 072-szer vettük rá a feliratkozóinkat arra, hogy nyissanak meg egy hírlevelet. Itt van minden, amit az idén kiküldött tárgymezőinkről tudnod érdemes.

(És megmutatom azt is, hogy melyik tárgymezőt másold le.)

Az adathalmaz (és válogatási szempontok)

33 tárgymezőt válogattunk be, melyek közös jellemzője:

  • 2017-ben küldtük
  • 3000 főnél több embernek ment a levél
  • magyar piacra és magyar nyelven
  • saját feliratkozóknak (ezt fontosnak tartom kiemelni, hiszen sokan ma is listákat vásárolnak ahelyett, hogy építenének egy sajátot)

A leveleket teljes listára küldtük (minimális szegmentálás történt időnként – ez alatt olyan finomságokra gondolj, hogy például a 90 napja nem aktív embereket egyes leveleknél kizártuk a küldésből). Ez azért fontos, mert ultraszegmentált leveleknél stabilan 50% fölötti megnyitást érhetsz el (és meg sem kell erőltetned magad: a jobb levelek 80% körüli megnyitást hoznak szegmentált és kis listán). Minket viszont az érdekelt, hogy a (relatíve) nagy listán mit nyitnak meg (és mit kevésbé).

Fontos továbbá, hogy csak a legelső küldés tárgymezőit válogattuk be. Több levélnél a levelet nem megnyitóknak ment második kör más tárgymezővel, itt azonban mindig alacsonyabb megnyitást fogsz elérni – mi viszont arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen összefüggéseket fedezünk föl az első körös kiküldésnél.

Azért figyelj oda ezekre az adatokra, mert friss és magyar számokat kapsz arról, hogy melyik tárgymező működik és melyik nem.

Az adathalmazba bevettük a küldés napját (a hét melyik napja) és az időpontját is. Ez nekünk a saját listánknál releváns, a te listádon kevéssé – lehet, hogy a te piacod bioritmusa más, máshogy építik fel a napjukat, máskor érnek rá e-mailezni stb.

149 041 elküldött levélből 48 072 megnyitást értünk el, ami 32%-os átlag.

Nézzük a finomságokat.

Mikor levelezünk veled?

Nézzük a tiszta megnyitási mennyiséget napokra osztva:

Nem okozok nagy meglepetést azzal, hogy a gyakori hírlevélküldésünk követi a fönti ábrát:

„A napot, az órát sem tudom”

Az első érdekesség most jön:

Első ránézésre azt gondolnád, hogy a legjobb küldés időpont a péntek, hiszen akkor érjük el a legjobb megnyitásokat.

Ám 95%-os megbízhatóságnál 32±2-es hibahatárt kapok (a konfidenciaintervallumunk így 30–34%-os). (Te miről beszész?)

Ez érthetőbben azt jelenti, hogy nincs szignifikánsnak mondható különbség a hét napjai között (a megnyitás szempontjából).

Még érthetőbben: e minta alapján mindegy, hogy a hét melyik napján küldünk hírlevelet.

De (és ez egy nagy de): a korábbi évek tapasztalata azt mutatta, hogy a hétvégére időzített levél nálunk jól működik. Matematikailag nem tudom igazolni ebből a mintából, hogy megéri nekünk hétvégén levelezni, de ez nem gátol meg abban, hogy megtegyük (és további adatokkal esetleg igazoljuk).

Van mögötte logika is: pénteken és szombaton van időd azokat a leveleket olvasni, amelyek nem a munkádhoz kapcsolódnak.

Mielőtt belvetnénk magunkat: a 17 órai és 16 órai oszlop egyetlen küldést takar, a 15 órai pedig kettőt, tehát azok csak úgy érdekességként maradtak ott.

A többi időpontnál azt látjuk, hogy 10 órakor nem érdemes levelezni (29%), 12 órakor viszont igen (35%). Ez egy százalékponttal a hibahatárunk alatt, illetve fölött van (95%-os megbízhatóságnál).

Ezt az adatsort kétféleképp olvashatod:

  1. Nem elég nagy a minta, tehát még tesztelni kell. És igazad is van.
  2. Mindegy, melyik nap és melyik órában küldöd a levelet (feltéve, hogy nem hajnali 3-kor teszed, de miért jutna eszedbe hajnali 3-kor hírlevelezni).

A 2. olvasat a pragmatikus megközelítés, ami miatt valószínűleg a matematikaszak plafonja rám zuhanna arra jártamban, mégis: ez itt 33 hírlevél (melybe nem számoltam bele a legalább ugyanennyi szegmentált kis levélkéket), tehát fél év alatt durván 5 naponta küldtünk egy levelet a teljes listára.

Ebből következik, hogy ha te havi 1 levelet küldesz, akkor megtiltom neked, hogy a kiküldés napján és időpontján aggodalmaskodj (ahogy azt gyakran teszik kkv-cégvezetők), mert egyszerűen nem tudsz akkora mintát generálni, hogy érdemi különbség megmutatkozzon. (És a kiküldési időpontra bizony neked kell rájönnöd, mert az nagyon listaspecifikus.)

Számít a méret?

A szavak száma a tárgymezőben nem számít:

És a karakterszám sem:

Természetesen a szélsőség nem javallt: ha a tárgymeződet levágja az ügyfél levelezője (hiszen túl hosszú), akkor rövidítsd. (Kivéve akkor, ha akkora cliffhangert tudsz adni az első pár szóban, hogy az ügyfeleid már azért megnyitják a leveled, hogy a tárgymező végét elolvassák.)

Az átlagos tárgymezőnk 7 szavas és 47 karakteres.

Mit nyitsz meg és mit nem?

Előfizetői tartalom

Előfizetőként tied lehet a lényeg: az 5 legjobb és 5 legrosszabb tárgymezőnket kielemezzük, plusz letöltheted mind a 33 tárgymezőnket.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkA Ponyvaregény és orosz pincérek segítenek jobb szöveget írni
Következő cikkA mosóporillat felemelkedése és bukása: kutatás a termékelőny utánKövetkező

Ezeket olvastad már?

Légy hasznos, és eljönnek hozzád – a mikromomentumok 2. lépése

Can I have your attention for a micromoment? Hiába jelensz meg a célcsoportod előtt, ha

Elolvasom »

2018 marketingtrendjei (beszámoló a 28. Országos Marketing Konferenciáról)

Mint minden évben, a Kreatív Kontroll csapata ismét részt vett az Országos Marketing Konferencián, amely

Elolvasom »

A „túl erős” levél a szexről, amit nem akartak kiküldeni (de aztán best sellerré tett egy könyvet)

Képzeld magad ezen szövegíró helyébe. Gary Halberttel közösen dolgozol, az évek során a legjobb szövegírók

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.