Azt már tudod, hogy a legjobb reklámszöveg mindig előnyökre épül.
Ennek oka egyszerű: az előnyök adnak el.
De hogyan írj valódi előnyöket? Nem olyan egyszerű, ezért nézzük lépésről lépésre.
(Mivel a belső szövegíróképzésünk segédanyaga ez, ezért a teljes cikket csak előfizetőink olvashatják.)
Mi a különbség a feature és a benefit között?
Egy nagyon gyors összefoglalót adok (ha ennél többre vágysz, akkor olvasd el ezt a cikket).
Minden terméknek vannak jól dokumentálható részei: terméktulajdonságok, funkciók, állag, szag, méret, szín és minden olyasmi, ami leírható, konkretizálható – tehát amilyen a terméked (vagy szolgáltatásod) és amit csinál. Például a kocsi 285 lóerős, a fűnyíród zöld, a frizurát 45 perc alatt vágod le és szárítod, a szövegedet értékesítési szövegíró írja.
Előny viszont az, amit egyrészt az ügyfeled használat közben tapasztal, másrészt amilyen értéket kap. Előny minden, amivel az ügyfeled élete (vagy munkafolyamata):
- könnyebb
- gyorsabb
- olcsóbb
- szebb
- jobb
- fájdalommentesebb lesz
(A lista természetesen nem teljes.)
A különbség érthetőbb lesz ezzel a képpel:
Miért fontos ez?
Azért, mert az előnyök adnak el. (Ígérem, mindjárt rátérünk a szaftos lényegre.)
A termék tulajdonságaival racionalizálsz és hitelesítesz, az előnyökkel pedig eladsz.
- Egy high-end kerékpárt azért veszel meg, mert a nyereg kényelmes (gyengébb előny) és nem leszel tőle impotens (erősebb előny), hiszen speciális anyagból készült és a felépítése ergonomikus (terméktulajdonság).
- A projektkezelő app átveszi tőled az adminisztrációt (terméktulajdonság), amivel napi 1 óra hasznos időt visszanyersz (előny).
- Ez a modell 5/5 csillagot ért el a törésteszten (feature), ezért biztonságos (előny) és a legváratlanabb balesetben is egyben tartja a családodat (erősebb előny).
Az előny ad el. Tényleg nem akarom túlmagyarázni.
Konkrétan annyira fontos elem, hogy tisztán előnyökkel eladhatod a termékeidet. Felejtsd el a bűvészkedést, mindenféle manipulációt, power wordöket és minden (többnyire) baromságot – a feladatod leegyszerűsítve minden hirdetésben:
- Mondj valamit, ami az ideális vásárlód figyelmét felkelti (headline)
- Azonosíts egy problémát (amit meg fogsz oldani)
- Mondd el, hogy miért tudod te azt megoldani (hitelesítés, pozicionálás)
- Sorold fel az előnyöket (mindet) – követve ezt a formulát: feature, tehát előny
- Zárd le (offer & CTA. Mondd meg, hogy mit csináljon: mit töltsön ki, kit hívjon fel – értelemszerűen tedd minél egyszerűbbé a dolgát)
Ebből az 5 elemből kulcsfontosságú:
- headline (emiatt figyelnek fel az ideális olvasóid – ha rossz, akkor senki nem olvassa el az anyagod, következésképp senki nem tud vásárolni)
- offer (ezt adod, na ez igazán kulcsfontosságú, bár ez felerészt marketing [termékfejlesztés] és felerészt copywriting [mit emelsz ki, hogyan prezentálod])
- előnyök (ez épít értéket)
- CTA (ezt kell csinálni az olvasódnak)
Nem készíthetsz olyan salesanyagot, amiből ezek hiányoznak.
Ezt meg kell ismételnem.
Nem készíthetsz olyan salesanyagot, amiből ezek hiányoznak. (És nyilván írd meg őket a lehető legjobbra.)
Nézzük, hogy hogyan írj olyan előnyöket, hogy beszakadjon a marketingszöveged alatt az internet (pozitív értelemben).
4 lépés a bivalyerős benefitekhez
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.