Meg akarsz ijeszteni egy szövegírót? Mondd neki, hogy a landing page-e nem konvertál.
Sajnos a legjobban felépített kampányokat is tönkreteszi az, ha maga a landing nem elég jó, és nem szerzed meg a leadeket vagy feliratkozókat, amelyek megszerzésére az egész kampány megszületett.
Azonnal felismered a jó landoló oldalt, ha az oldal az alábbi kérdéseknek megfelel:
- „Az oldalon csak egyféleképp lehet válaszolni?”
- „Az e-mailben (PPC-ben, Facebookon stb.) megkezdett párbeszédet folytatom?”
- „Érthető az oldal akkor is, ha csak átfutom?”
- „Ha egy konkurensem oldala lenne, akkor elhinném neki? Elég hiteles?”
- „Bátorítom a lezárást?”
Vagy ha ilyet látsz, az is jó jel:
Ez itt nagyobb értékű saleskonverzió. (Mi írtuk bizony! Szívesen megírjuk a te landing page-eidet is.)
Ebben a cikkben azt olvashatod el, hogy hogyan tudod a fenti kérdéseket mind igennel megválaszolni... és az érkeztető oldaladat hogyan tudod feljavítani 5 gyors lépéssel.
1) Csökkentsd a figyelemelterelő elemeket
A landing page-ednek egyetlen célja van: megszerezni a célkonverziót.
Nem a cégbemutatás.
Nem a tanúsítványaid kirakása.
Nem a megosztások megszerzése.
Nem az engagement.
Egyedüli cél az, hogy a célkonverzió teljesüljön.
Ezt azt jelenti, hogy minden elemet törölnöd kell, ami nem a célkonverzióhoz segít hozzá... vagy épp elvisz az oldalról. Szedd le tehát a navigációs sávot és ne linkelj az oldalról kifelé – mert ha a látogatód elmegy az oldalról, akkor jó eséllyel elfelejt visszajönni, és így konverziót veszítesz.
A videót ne YouTube-ról illeszd be, mert ott is elszökhet a látogatód (a videó végén felajánlott videókra rákattint, és hopp, máris YouTube-on van). Töltsd fel a videót a saját szerveredre (ha elég gyors szervered van), és játszd le onnan... vagy keress egy olyan oldalt, ahol linkmentes lesz a beillesztett videód (mi a Wistiát használjuk).
A landing page-edről nem mutathat link kifelé. Szedd le a navigációs sávot és a láblécet: az egyedüli „kiút” a CTA megnyomása (vagy az oldal bezárása).
2) Tartsd a kontextust (ez biztosan megnöveli a konverziód)
Gondolj az online kampányaidra úgy, mintha párbeszédet folytatnál az ügyfeleiddel (mert lényegében ezt teszed).
Elkezdesz vele beszélgetni egy e-mailben (vagy hirdetésben, ezt behelyettesítheted), az ügyfeled eljut a landing page-re. Ugyanott folytatod a kommunikációt, ahol az e-mail abbahagyta? Ugyanaz a stílus? Ugyanaz az ajánlat?
Ha nem, akkor kizökkented a látogatódat.
Ez a message match. Sok elemről feltételezzük, hogy valószínűleg megnöveli a konverziókat (hiszen annyi változó van egy kampányban és annyi különböző piacra lövünk, hogy nehéz olyan best practice-t adni, amelyről biztosan tudod még a tesztelés előtt, hogy konverziót emel). A message match viszont biztosan konverziónövelő.
A message match-nek 2 alkotóeleme van: a stílus és az üzenet.
A hirdetés vizuálja (display-hirdetéseknél játszik ez) és a landing page dizájnja és képei egyezzenek meg és adják ugyanazt a stílust (és érzést). Rossz, ha vidám figurákkal teli displayre rákattintva egy sötétebb tónusú landing page-en találom magam.
Az üzenet maga a copy: a hirdetésed szövege szó szerint térjen vissza a headline-ban és az alcímben. (Igen, ez 10 hirdetésszövegnél 10 külön landoló oldalt jelent.)
Ez azért fontos, mert így a látogatód jobb felhasználói élményt kap, gyorsabban megtalálja, amit keresett nálad, nő az oldalon töltött idő és megnőnek a konverzióid. Nem tudok olyan esettanulmányról, ahol a message match alkalmazása csökkentette volna a konverziót. Ha csak egy dolgot valósítasz meg e cikkből, akkor az ez legyen.
Oli Gardner (az Unbounce társalapítója) szerint a kampányok 98%-ában a hirdetés és landing üzenete nem egyezik, ami bődületes büdzséégetés. De ez neked azt jelenti, hogy így a marketingesek 98%-ánál jobb lehetsz. (Ötletem sincs, hogy a 98%-ot Oli honnan vette.)
Nézzünk 2 példát jó message match-re.
Az Air Canada display-hirdetése:
És a landing page:
Ugyanaz az üzenet, ugyanaz a vizuál, ugyanaz a stílus.
Még kiválóbb példa a Full Sail University displaye és érkezőoldala:
A példát a Landing Page Course-on találtuk. A jó message match tényleg ennyire ritka.
3) Legyél konkrét
A message match mellett ez az, amit a legtöbb landing page-en elrontanak.
Te ugyanis tökéletesen ismered az ajánlatodat, hiszen te raktad össze, te érdemed a termékfejlesztés, több tucatszor átolvastad és pontosan ismered az előnyeit is. Így a kevésbé konkrét szövegezésnél is tudod, hogy mi mit jelent, mi mire vonatkozik.
De az ügyfeled talán először találkozik veled. Neki az „informatikai megoldás kisvállalatoknak” túl általános, túl sok mindent jelenthet. Nem tudja meg, hogy erre van-e szüksége, illetve azt sem, hogy mik az előnyei.
Ezért konkrétan írd le, hogy mi az ajánlatod és miért jó.
- Mi az az informatikai szolgáltatás konkrétan?
- Mi történik, ha megrendelem?
- Hány százalékkal javulnak a milyen eredményeim?
- Mennyivel lesz gyorsabb? Jobb? Szebb? Több?
Rossz megoldás: segítünk a kkv-szektornak gyorsan doméneket regisztrálni.
Jó megoldás: 2,5 perc alatt tied a domén. Szerezd meg a neved azonnal. Indítsd a kampányt „még tegnap”.
Konkrétnak lenni egyszerű:
Használj számokat. A 145% pontosabb, mint a sok.
Az ügyfeledből indulj ki. Domén esetén engem pl. nem érdekel, hogy maga a domén micsoda: nekem internetes megjelenés kell egy olyan szóval, ami esetleg rangsorolási előnyt is ad, és segíti a márkám felépítését. Tehát ne domént kommunikálj nekem, hanem online megjelenést (melyet doménekkel érhetek el).
Használd a megfelelő kulcsszavakat. Nem a SEO-ra gondolok, hanem arra, hogy azt kommunikáld nekem, amit keresek. Kutass kulcsszótrendeket, nézd át az ügyfélszolgálatod anyagait és kérdezd meg a vásárlóidat.
A gyűjtőfogalmakat és általános főneveket cseréld konkrétabb főnevekre. Az informatikai megoldás egy tárhelyszolgáltatótól a szoftvercégeken át a távközlési cégig bezárólag vonatkozhat mindenkire. Minden főnévnél tedd fel magadnak a kérdést: „_____ belül micsoda?”
Felejtsd el a szakmai zsargont. Nem a konkurensednek írsz. Nem az ügyvezetődnek írsz. És az nem érv, hogy „a mi piacunkon ezt így szokás”. Soha egyetlen valódi innovátor sem a status quót nézte, hanem a lehetőségeket.
Olvass további 16 tippet arról, hogy hogyan írj jobb marketingszövegeket.
Hogy a konkrétumok mennyit számítanak, arra rávilágít a MECLABS egy tesztje. Mutatok 2 hirdetésszöveget, meg tudod mondani, hogy melyik volt hatékonyabb?
A)
Best Marketing Strategies
10 patented strategic guides.
1500+ proven tests. Free access.B)
Best Marketing Strategies
The 1st ever public library of
tested marketing strategies online.
No?
Az A-verzió 88%-kal nagyobb átkattintást ért el. A teljes tesztet és a hirdetések mögötti sztorit elolvashatod itt.
4) Figyelj a hitelességedre
Egy dolog, hogy mit állítasz magadról vagy a szolgáltatásodról.
És egy másik, hogy azt ki hiszi el, és hogy mennyire vagy hiteles. Ugyanis hiába jó az ajánlatod és hiába vagy megbízható, ha nem látszol annak.
A marketingszövegekben nem az a nehéz, hogy nagyot mondj. Mindenki ezt teszi.
De építsd fel az állításaid hitelét:
- Ne használj hamis ügyfélvéleményeket, mert az esetek 99%-ában ordít róluk, hogy te vagy a kollégáid írták őket.
- Az igazi értékelések közül válogasd ki azokat, amelyek a célpiacodra jellemzők, és emeld ki azokat. Pl. egy kisbabás boltnál egy huszonéves nő véleménye hitelesebb, mint egy férfié – pedig a férj is vásárolhat, csak a bennünk élő előítélet azt diktálja, hogy a kisbabás boltba leginkább nők mennek. (Az ügyfélvélemény megfogalmazója legyen referenciaszemély a többi vásárlódnak.)
- Ha teszel egy nagy állítást, akkor mutass egy képet a szoftveredről vagy videót a folyamatodról, amely az állítást igazolja.
5) A call to actionnél kezelj kifogásokat
A konverziót felfoghatod egy csúszdának is. Minél nehezebb a csúszás (akadályok, hiteltelenség, megválaszolatlan kérdések), annál kevesebben érik el a csúszda alját.
Ezért a call to actionödhöz rakj még egy mondatot, ami a legnagyobb félelmet eloszlatja... vagy a legnagyobb kifogásra megnyugtató választ ad.
Természetesen ez piacfüggő, de mondok egy példát.
Tegyük fel, hogy a landing page-ed egy eseményt hirdet, a célkonverzió pedig egy időpont-regisztráció. Tudjuk, milyen az élet: 1 hónap múlva közbejöhet bármi, és lehet, hogy nem tudok elmenni.
De olyankor mi történik? Lemondhatom? Nem mondhatom le? Bonyolult lemondani? Ki kell fizetnem a jegyet? Kapok azért összefoglalót az eseményről?
Írd ki a gomb alá, hogy „Foglalj időpontot nyugodtan! Ha nem tudsz jönni, később következmények nélkül lemondhatod a foglalásodat.”
Összefoglalva
A konverziód mindig értékesítés – még akkor is, ha nem eladsz, hanem mondjuk feliratkoztatsz. (De a konverzió nem az eladás szinonimája!)
Nézz rá most a rosszul teljesítő landing page-edre (nem szégyen rossz landinget készíteni: a világ összes marketingese mögött vannak akkora bukások, hogy némelyiket el se hinnéd). Azután valósítsd meg a fenti 5 tippet, és szinte biztos, hogy a konverzióid megemelkednek (ha mégsem, akkor a probléma valószínűleg az ajánlatodban vagy a rosszul meghatározott célcsoportodban van, esetleg a szöveged rossz oldalról közelít és rossz előnyöket emel ki).
Ha még többet szeretnél olvasni a konverzióoptimalizálásról, akkor ebből a cikkből megtudod, hogy a 3 leggyakoribb weboldaltípus konverzióját hogyan javítsd.
Ha ez a cikk tetszett, akkor az előfizetős tartalmainkat egyenesen imádni fogod. Itt tudsz előfizetni.
Show More