Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Te ismered ezt a modellt? Bemutatkozik az „AFOREST”

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: blog, elemzés, szovegiras

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy van egy módszer, amelyről még szinte biztosan nem hallottál, ám garantáltan segít meggyőzőbb szövegeket írni?

Az AFOREST-modell 7 fontos alkotóelemből áll és magyar nyelven máshol, más oldalon (főleg ilyen részletességgel) még nem olvashatsz róla.

Mi az az AFOREST?

Egy mozaikszó éppúgy, ahogy az AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) is. A „forest” szó erdőt jelent angolul (a forest = egy erdő), de épp ezért olyan könnyű ezeket a modelleket megjegyezni, hiszen ismerős szavakat adnak ki, amikor összepakolják az alkotóelemek kezdőbetűit.

Az AFOREST feloldása:

  • A – alliteration (betűrím)
  • F – facts (tények)
  • O – opinions (vélemények)
  • R – repetition (ismétlés)
  • E – examples (példák)
  • S – statistics (statisztikák)
  • T – threes (avagy a háromszori ismétlés, hogy az adott dolog jól rögzüljön)

Hogy miért tartják hasznos modellnek? Azért, mert az AFOREST segítségével meggyőzőbb szövegeket tudsz írni. Előre szögezzük le: ez egy olyan modell, amelynek az elemeit nem egymás után, lineárisan kell használnod, ezeknek sorrendtől függetlenül kell érvényesülniük.

Természetesen példákat is hoztunk (az egyik Balázs landing oldala), így sokkal könnyebb lesz megérteni az egyes pontok erejét és fontosságát.

Lássuk!

Alliteráció

Személyre szabott szexi szövegek.

Megfelelően alkalmazva az alliteráció erőteljes ritmust kölcsönöz a szövegednek és csábítóbbá teheti a végeredményt. Persze elég csak egy kicsit túlzásba esni az alliteráló szavakkal, és máris ragadós lesz a tartalmad, szóval vigyázz, ne szóljon mindegyik bekezdésed arról, hogy milyen jó tollad van. (A reklámszöveg nem lehet sztár, mert az ügyfeled és a terméked az.)

Az alliteráció olyan, mint pizzát enni vagy kólát inni: mértékkel lehet. Ám azokban a mértékkel kiválasztott pillanatokban nagy boldogságot ad.

Íme egy példa Balázs landingjéről:

...nagyrészt tartalmazza a tréning tudásanyagát

Használhatod még így is:

  • fájdalommentes fogászat
  • búcsút inthetsz a félrekezelésből fakadó kellemetlenségeknek
  • biztonságos megoldások mindenkinek

Vagy ahogy egy brit üdítőital gyártója tette: „Tango will make your tastlebuds tingle”.

Tények

Ténynek azokat a dolgokat nevezzük, amelyek bizonyítottan léteznek vagy léteztek. Tágabb értelemben a tény „egy tudományos kísérlettel, kutatással alátámasztott, és a közösség által elfogadott adat” (a Wikipédia meghatározása szerint).

Éppen ezért olyan meggyőzők a tények, hiszen közmegegyezés van velük kapcsolatban és lehetetlen velük vitába szállni.

Tény lehet például:

  • Máshol ezt nem kapod meg Magyarországon!
  • Klinikailag tesztelt hatóanyag, akár 5–7 árnyalatnyival fehérebb fogak.
  • A [termék neve] kozmetikai arcdiagnosztikai gép egyenesen Koreából érkezett hozzánk. Onnan, ahol a szépségiparnak több száz éves hagyománya van, és amelynek csodájára jár az egész világ.
  • [Balázs landingjéról:] Mindez, amit itt leírtam, neked semmi plusz költséggel nem jár, ez a jegyed része.

Mondanom sem kell, hogy tény csak az lehet, ami igaz.

Vélemények

A vélemény szabad, ráadásul kiemel (megkülönböztet), így nyugodtan elmondhatod és bátran megjelenítheted. A mértékre persze ebben az esetben is ügyelned kell, ráadásul jó, ha tárgyilagos nyelvezetbe csomagolod azt (és nem kezded úgy a mondatot, hogy „szerintem...”).

Minden, ami nem tény, az gyakorta úgy jelenik meg, mint a te vagy céged véleménye (szebb leszel, könnyebb lesz a munka, elfelejtheted a szégyenérzetet stb.).

Példák Balázs landingjéről:

  • Ezt persze most még nem hiszed el nekem, de amikor először tapasztalod meg, hogy mondjuk feleannyi idő alatt írsz kétszer jobb cikket... na, az az érzés felbecsülhetetlen lesz.
  • Velünk a tréning kiváló élmény, a helyszínen készített fotók pedig jól mutatnak az Instán is.

Máshonnan:

  • Már ez látványos eredményeket biztosít, de a java még hátravan!
  • A [terméknek] köszönhetően jobb légkör alakul ki az irodahelyiségekben, hiszen csökken a [problémával] járó feszültség.

Ismétlés és retorikai kérdések

Mit érdemes ismételni?

  • fontos szavakat
  • megnyerő mondatokat és  mondatrészeket
  • egy bekezdés elejét
  • egy mondat kezdését

Ez az anafora, amikor egy korábbi szövegrészre vagy információra teszünk visszautalást. Szép példa erre a stílusalakzatra Illyés Gyula verse, az Egy mondat a zsarnokságról.

Ehhez a ponthoz sorolják még a retorikai kérdéseket is, amelyek nem igényelnek választ, cserébe megerősítik a fogyasztók vágyait (vagy felhívják a figyelmet egy-egy problémára):

  • Szeretné, ha bőre szép és egészséges lenne? (Naná, miért, ki nem szeretné?)
  • [Balázs landingjéról:] Te is a hátad közepére kívánod a blogolgatást?

Példák

Mégpedig olyanok, amelyek érzelmileg színezett nyelvezetben íródnak, vagyis amelyek hatására az adott szövegrész érzelmi kötődést alakít ki az olvasóban.

Ezeket az érzelmi kötődéseket le kell kutatnod, és a hatásos szavakat meg kell találnod:

  • Mik az adott iparági szegmens fogyasztóinál a fájdalompontok
  • Milyen szavakra, összetételekre, hangsúlyokra ugranak a fogyasztók?

Ezért kapcsolják össze általában a fogászatok azt a két szót, hogy önfeledt és mosolygás, hiszen a fogas problémákkal küzdők leginkább önfeledten szeretnének végre mosolyogni. Vagy ezért látsz mindig almába harapó idős nénit a rendelők plakátjain.

Nem tiltott a túlzás (a hiperbola) sem, nevezetesen amikor vakondtúrásból csinálsz hegyet, netán épp fordítva, mégpedig azért, hogy egy adott szituációt, helyzetet jobbnak vagy rosszabbnak mutathasd. Ismét csak fogászat: valóban nem egy leányálom kivehető fogsorral élni, de ha egy rendelő implantátumokra szeretné átterelni pácienseit, akkor jönnek ezek a mondatok:

A stabil és folyton mozgó protézis miatt a kivehető fogsort viselő páciensek nem tudnak teljes értékű életet élni... Legtöbbjük csak azt szeretné, ha végre úgy élvezhetne egy beszélgetést vagy egy finom vacsorát, ahogy fiatalabb korában.

De hogy nevessünk is egy kicsit, íme a tökéletes túlzás a teleshopok világából:

Mulatságosnak és humorosnak tűnik, de helyesen alkalmazva a túlzás segít a (fogyasztói) problématudat megerősítésében.

Néhány példa a Példákhoz:

  • [Balázs landingjéról:] ...marketinges vagy, mégis lassan már újságírónak érzed magad. Már régóta feladatod a Facebook, most már a blogot is te írod, a weboldalak szövegét te szerkeszted... és vajon mi lesz a következő?
  • Ha nincs kedved addig várni, amíg a fogszabályozás meghozza az eredményét, akkor hunyd be a szemed és emlékezz vissza arra, hogy mikor kezdett el zavarni a rendezetlen fogsorod! Több mint két éve? Szinte biztos, hogy igen. Gondolj arra, hogy mi lett volna, ha abban a pillanatban elhatározod magad és megteszed az első lépést. Eláruljuk: most önbizalomtól duzzadva mosolyognál bele a tükörbe, és nem győznél hálálkodni korábbi énednek, amiért ilyen előrelátó voltál.

Fontos: túlzásnak hívjuk, de természetesen itt sem hazudhatsz. Mint látod, arról van szó, hogy a jelenlegi probléma legrosszabb következményeiről beszélünk (amelyek talán még nem következtek be), mert így motiválunk a megoldásra. A következmények reálisak.

Statisztika

Akárcsak a tények esetében: a statisztikákról is elfogadjuk, hogy azok megbízhatók, ráadásul nemcsak validálnak, de ezek is lehetetlenné teszik a vitát.

Bizonyíték (és nem ígéret), szóval amikor csak tudod, használj ábrákat, statisztikákat, grafikonokat, hogy alátámaszd a mondandódat.

Plusz tipp ide: zárj egy-egy bekezdés rövid mondatokkal, amelyek sokkal hatásosabbak. A rövid szótagok és a megfelelő ritmus segít rögzíteni az üzenetet az olvasóban.

Voilà:

  • Az egyszavas mondatok rendkívül erősek. Tény.

Három a magyar igazság

List of three, avagy a háromszori ismétlés vagy kiemelés. Tudat alatt biztosan te is használod, és valószínűleg az sem véletlen, hogy a népmesékben oly fontos szerepet tölt be a hármas szám.

Hunyd be a szemed, és emlékezz: előfordult már, hogy egy mondat írása közben zavarni kezdett, hogy egy felsoroláshoz csak két dolog jut eszedbe? „A szakszerűen elvégzett fogfehérítés biztonságos, hatékony és...”

...És? Mi legyen a harmadik?

Ez lehet három ige, háron főnév, három melléknév, a lényeg ugyanaz: működik. Balázs landingjéről hoztam:

Marketingesként, bloggerként vagy mindent egyedül csináló ügyvezetőként cikkenként órákat spórolunk neked.

Másik példa:

Tanuld meg, hogyan lesz az ötletből egy jó vázlat... a vázlatból gördülékeny szöveg... a gördülékeny szövegből jól terjesztett és 2017-es standardoknak megfelelően keresőoptimalizált blogbejegyzés.

És persze tovább is van

  • Kozmetikus helyett ezúttal egy precíz, letesztelt és biztonságos gép vizsgálja meg az arcbőrödet.
  • Szerintünk ez így korrekt, így jó és így menő.

A. F. O. R. E. S. T. Használd azt a 7 alkotóelemet, amiből összeáll ez a modell, és fogyaszthatóbb, meggyőzőbb szöveget fogsz írni.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkReklámozz ezzel a 17 főcímmel és legyél a leggazdagabb marketinges
Következő cikkÉpíts termékoldalt a kérdéseimből (6 legfontosabb válaszod és egy életmentő tipp)Következő

Ezeket olvastad már?

Mit gondol a Kreatív Kontroll a DIMSZ tartalommarketing-tagozatáról?

Hát megtörtént. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) tartalommarketing-tagozatot alapított. A tagok: Tartalomgyár, Crane,

Elolvasom »

Így hat az agyadra a történetmesélés

Pontosan emlékszem rá, mikor moziban először láttam a 300-at. Nagyobb baráti társasággal mentünk – senki

Elolvasom »

5 perc alatt tanítalak meg Perry Belcher garantáltan kattintásvonzó headline-jára (akkor is, ha nem értesz a szövegíráshoz)

A szövegírás legnagyobb kihívása a címadás. Számos cikkben, sőt önálló tréningelőadásban mi is külön foglalkozunk

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.