Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 15 perc

9 trend, ami 2016 e-mail marketingjét alakítja

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Trendelemzés
  • Címkék: dizájn, e-mail marketing

Jósolni mindig nehéz.

Különösen akkor, ha a marketing egyik legdinamikusabban fejlődő ágáról beszélünk. Míg a delphoi papnők babérlevelekből jósoltak a kíváncsiaknak, addig a jó marketinges inkább a tapasztalatokra, az adatokra és a szakértők véleményére támaszkodik.

Így teszünk mi is, és elmondjuk neked, hogy miért kell odafigyelned az interaktív e-mailekre, az új e-mail dizájnokra és a gépi tanulásra. Következzék tehát az a 9 trend, amely 2016-ban a hírlevelezésben várható.

1. A mobilos e-mail marketing felnőttkorba ért

Mit választ egy marketinges: e-mail marketinget vagy a közösségi oldalakat?

Nos, marketingkonferenciákon többnyire az új és csillogó social platformoké a főszerep, a sokszor eltemetett (de még mindig viruló) e-mail marketing pedig a tegnap marketingeszközének tűnik.

Ám az e-mail marketing átlagos megtérülése 3800%, és ezt nem én mondom, hanem a DMA National Client Email Report 2015-öt összeállító szakértők. (De én is mondtam már hasonlót.)

Sokan még mindig lenézik vagy temetik az e-mail marketinget, pedig 2016-ban már a mobilstratégia központi elemévé vált az e-mail – évek óta egyre többen és többen nyitják meg leveleiket okostelefonról. Az amerikai e-mailek 66%-át már okostelefonról olvassák (az amerikai fogyasztók eszközválasztását vizsgáló tanulmány, a US Consumer Device Preference Report szerint).

email_marketing_2016_litmus_mobile

Az emailclientmarketshare.com oldalon naprakészen követheted, hogy az e-mail-kliensek megoszlása éppen mekkora (és melyik nőtt, melyik csökkent)

A tendencia szerint ha nem vagy reszponzív e-mailben, akkor nincs e-mail marketinged.

Ez Magyarországon is igaz már: 2013-ban még csak a magyarok 16%-a nyitott meg mobilon a hírleveleket, ez 2014-re 20%-ra emelkedett, 2015-ben pedig már 25,1%-os megnyitási aránnyal számoltunk az Emailmarketingszoftver blogja szerint. Az okostelefonok növekvő elterjedtsége okán hamarosan felzárkózunk azokhoz a nyugati országokhoz, ahol már átlépték az 50 százalékos határt.

Ha még most is olyan maileket küldesz, amelyek nem jelennek meg jól mobilon, akkor igen kellemetlen éved lesz az idei.

Mi a siker receptje? A teszt, B teszt és még több teszt.

Megállás nélkül, míg rá nem akadsz a legjobb eredményt hozó verzióra. Amivel nemcsak az e-mail stratégia, de a céged marketingje is felnőttkorba lép.

2. Felejtsd el a statikus e-mailt

Az, amit eddig e-mailként ismertél, radikális átalakulások előtt áll.

El tudod képzelni, hogy egy hírlevélben élő, frissülő Twitter-feedet találj? Vagy éppen egy ahhoz hasonló kis játékot, mint amivel a Google oldalain játszhatsz?

Gondoltál már arra, hogy a scarcity (sürgetés) e-mailben is működhet? Mi lenne, ha egy ajánlatod fölött azonnal elindulna a visszaszámláló a hírlevélben? Erre is van lehetőség.

Ezek mind olyan megoldások, amelyek már most is léteznek és működnek, csak éppen még nem terjedtek el – így te sem késtél még el. Még azzal sem, hogy a legalapvetőbb szintű dinamikus, interaktív megoldásokat megvalósítsd. (Plusz ha a piacodon elsőként használsz valamit, akkor tied az előny.)

Visszatér a GIF? Vissza.

A statikus és unalmas e-mailek kora lejárt.

A webdizájnban már mondhatni elavult megoldásnak számít a GIF-ek használata: ha használják is, a profi webdizájnerek csak mértékkel nyúlnak hozzá. E-mailben sem árt, ha visszafogjuk magunkat, egy-két animált GIF azonban különlegessé teheti a levelet.

Figyelj arra, hogy a GIF-ek nem minden platformon támogatottak (az Outlook például nem szereti őket, míg a Gmail igen). Létfontosságú információt tehát soha ne rakj GIF-re, a CTA se legyen animált, és ne úgy szerkeszd meg a levelet, hogy tátongó űrt hagyjon, ha nem jelenne meg. (Ugyanez a képekre is igaz.)email_marketing_2016_singer

A jó GIF nemcsak szórakoztató és vicces, hanem alkalmas arra is, hogy az olvasó tekintetét irányítsuk vele: egyetlen mozgó elem egy mailben könnyen magára vonja a figyelmet és oda irányíthatjuk a szemet, ahol a legfontosabb elem van (CTA, fontos alcím, ajánlat, akció lejárta stb.).

A Lego, a Nest vagy épp a B&Q már felismerte a dinamikus e-mailek erejét, ők GIF-es levelekkel erősítik a vásárlói élményt. De persze nem ez az egyetlen megoldás.

Használhatsz videót is, bár ezzel még óvatosabbnak kell lenned – nagyon kevés kliens van, amely a beágyazott videókat támogatja, tehát egy erősen szegmentált listára tudod csak kiküldeni. Jobb megoldás lehet, ha egy állóképet (…vagy GIF-et) teszel a levélbe, és egy landing page-re irányítod a leadet, ahol a videó található.

Justin Khoo (FreshInbox) szerint a kinetikus e-mailek fogják meghatározni az e-mail marketing következő korszakát – a GIF és a videó azonban még nem kinetikus.

A kinetikus e-mail életteli, akár interaktív is: lehetővé teszi, hogy a felhasználó tartalmi blokkokat rejtsen el, gombokra kattintson (és azzal lenyisson egy új blokkot) és így tovább. Úgy használja a mailt, akár egy mini weboldalt. A kinetikus mail emellett képes bármilyen kliensben működni, ugyanis HTML és CSS alapokon nyugszik.

Erről a témáról bővebben is írni fogunk, egyelőre halld jóslatunkat: a statikus marketing e-mailt idén kezdik majd el felváltani a merészebb, interaktívabb mutációk – és nem teszed rosszul, ha te is próbára teszed magad.

3. Még többet vásárolunk majd közvetlenül e-mailből

Az interaktív e-mailek már itt vannak, csak még nem figyeltünk fel rájuk.

Ma már képesek vagyunk megoldani azt, hogy a címzettek már az e-mailben összeállítsák kosarukat, és a teljes vásárlói folyamatot lebonyolítsák anélkül, hogy elhagynák az inboxot – csak a check-out miatt kell majd továbbnavigálniuk a weboldalra.

Az olyan úttörőknek köszönhetően, mint a Rebelmail, ez ma már teljességgel lehetséges. A webshop egyszerűen az inboxba költözik, a felhasználó nem csak alapinformációkat kap majd a termékről, hanem kiválaszthatja a neki megfelelő méretet, színt, személyre szabhatja rendelését, és vásárlóként érkezik meg a fizetési oldalra.

Ezzel a landing page-ek teljesen ki is hagyhatóak, ami forradalmi újítást jelent.

Előfizetői tartalom

További 5 ponttal folytatódik a cikk!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkA content marketing üzemanyaga: 12 látogatószerző tartalomtípus
Következő cikkÍgy nyerd meg a 4-féle mikromomentumot (előadásvideó)Következő

Ezeket olvastad már?

7 lépés, hogy Facebookon nagyobb átkattintási arányokat szerezz (saját példákkal)

100-ból 6,5 ember klikkel a Facebook-posztjaidra. Alacsony, ugye? Pedig ez a kiemelkedő posztok átlaga. (És

Elolvasom »

Obama és a tartalommarketing

2017. január 20-án lezárult egy korszak: Barack Obama, az Egyesült Államok 44. elnöke leköszön, hogy átadja

Elolvasom »

Népszerűbb vagy, mint hinnéd: mihez kezdj láthatatlan közönségeddel?

Neked mi volt a legnagyobb elérés–aktivitás arányod? Ha megnézed bármely posztodat a közösségi médiában vagy

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.