Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Milyen hosszú az ideális blogbejegyzés?

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Ingyenes, Trendelemzés

Láthattuk előre, hogy a hagyományos linképítés bukásával sokan folytatják majd a tendenciát, hogy alacsony minőségű, pongyola anyagokkal szerezzenek helyezést, csak már nem linkleírásnak, hanem PR-cikknek nevezik majd. De vajon jobb-e az anyag, ha nem 400, hanem 1500 karakteres? A szakmai hitelességet mi növeli igazán?

Egyre-másra látom, hogy szinte vért izzadva publikálják a szigorúan egy újságírói flekk (kb. 1500 karakter) hosszúságú egyenanyagokat a szövegírók. Mintha lenne egy minimális elvárás, amelyet meg kell ugrani: ha nem írok heti két darab, összesen háromezer karakteres anyagot, akkor elveszítem a hitelességemet. Pedig nincsen ilyesmi, sőt szerintem ezek a rövid anyagok nem fogják meghozni azt a sikert, amelyet várunk tőlük.

A hosszabb jobb?

Természetesen nem kilóra mérjük a jó anyagot. Mi is gyakran karakterárral dolgozunk, de ez csak az elszámolást segíti, nem úgy működik, mint a piacon, hogy kétezeröccá' karakter, maradhat? Ehelyett meghatározunk egy várható hosszt, amelyet szükség esetén túlírunk, de ez nem kerül plusz pénzbe. Az anyagoknál az lényeges, hogy teljes, egész cikké váljanak, amelyet könnyű elolvasni, s ami hasznos is.

Azt viszont könnyű belátni, hogy egy olyan rövid anyag, amelyben nem lehet kifejteni semmit teljes egészében, egyszerűen nem nevezhető minőséginek. Ha csak azért írunk, hogy legyen valami az oldalunkon vagy a hírlevelünkben, az igenis meglátszik az anyagon. A legtöbb blogbejegyzés 2000 karakter körüli, ami irányvonalnak rendben is van, de semmi előnyt nem jelent, ha minden vetélytársunk is hasonló, darabra kiszámolt publikációt rendel valahonnan.

A Google számára írt cikkek is arra a sorsra juthatnak, mint anno a linképítés: ha olyan méreteket ölt a webspam gyártása, akkor egy algoritmus eltörölheti az egészet. Törekedjünk inkább arra, hogy a tartalmunkat a célközönség örömmel olvassa, hasznos legyen neki. Egy jó natív hirdetésről talán ki sem derül, hogy marketingkommunikáció, a tartalommarketing pedig arra tanít, hogy felhasználható, teljes anyagokat készítsünk. A szakmai blogunk ne csak ízelítésből és önmagunk dicséretéből álljon, mert abból semennyi szakmai hitelesség sem szűrődik át.

Mit mondanak az elemzések?

A legcélravezetőbb, ha megnézzük, mint mondanak a SEO-kutatások az ideális tartalomhosszról. A felvetésünk az, hogy egy cég oldalán szakmai anyagokat jelenítenénk meg, amelyeket szeretnek az olvasók. Ezt megteheti akár egy duguláselhárító szakember is, mikor tippeket ad otthoni megoldásokra vagy elmondja, hogyan választhatunk jó szakembert. A lényeg, hogy a tartalom teljes és értékes.

A 7500 karakter fölötti anyagok gyakrabban kerülnek az első két találati pozícióba.
A 7500 karakter fölötti anyagok gyakrabban kerülnek az első két találati pozícióba.

A serpIQ egy kutatásában elemezték több kulcsszónál az első tíz organikus találat tartalmának hosszát. Azt vették észre, hogy az első és második helyezett URL-en jellemzően 2400 szónál hosszabb anyagok kapnak helyet, míg a többinél fokozatosan esik a föllelhető tartalom hossza. A tizedik helyezettnél már 400 szónál is kevesebb tartalom van. Angolszász nyelvterületű kutatás lévén a célnyelv angol volt, melyben egy szó átlagos hossza 5–5,5 karakter (a magyarban 7). Mi jellemzően 5,1-gyel számolunk, így a top pozíciókban 12 000 karaktert is meghaladó anyagmennyiség található.

A több nem feltétlenül jobb, de a robot több anyagból sokszor jobban meg tudja határozni, hogy miről szól pontosan az anyag. Ezen felül a hosszabb anyag hosszabb oldalon tartózkodást eredményez, nő a dwell time, amely szintén fontos rangsorolási tényező. Ha a kereső látja, hogy az oldalon maradunk, mert érdekel a cikk, az bizonyítja a keresőszóval való erős relevanciánkat.

A kutatás érdekessége még, hogy kiderült belőle: a régebbi oldalakon hosszabbak a tartalmak. Az egy évnél fiatalabb doméneket 1800 szó, míg a tízévesnél is idősebbeken átlagosan közel 2800 szó kapott helyet. A teljes elemzés itt elolvasható, a konklúzió szerint az ideális tartalomhossz kb. 1500 szó (mintegy 7500 karakter).

Álláspontom szerint nem változott sok a kutatás elkészítése óta, és valóban jobb eredményeket hoznak a megszokott, rövidke blogcikkeknél tartalmasabb anyagok. Ez nem azt jelenti, hogy nincsen létjogosultsága az akár csak pár száz karakteres rövid beszámolóknak, de összességében a szakmai anyagoknál a szövegmennyiség is a minőség egyik pontja lehet. Nem kell oldalakat teleírni, de számít, hogy egy adott témáról csak fél oldalt tudunk írni vagy a szakmai publikációnk kétoldalas. Nemcsak a látogatók, de a Google is levonja ebből a megfelelő következtetéseket.

A hosszabb cikkeket is elolvassák

A leggyakoribb ellenvetés, hogy az emberek már nem szeretnek olvasni, a hosszú cikkek így értelmetlenek. Ez egy vélelem, gyakorlatilag egy mítosz, amelyet még senki sem tudott bebizonyítani. Az nem releváns a webes tartalomfogyasztás kérdéskörében, hogy mennyi könyv fogy a polcokról. Ha egy anyag dinamikája az online olvasási szokásoknak megfelelő, valamint nem unalmas, akkor végig fogják olvasni. Te is eljutottál valahogy eddig, pedig ez nem egy rövid cikk. Lehet, hogy itt-ott átugrottál néhány mondatot, de épp most is kommunikálok veled.

Amikor problématudata van egy felhasználónak, akkor igenis végigolvassa a szakmai anyagokat. Tanulni szeretne vagy csak szórakozni, információt szerezni. Egy tévéket árusító webáruház megengedhet hosszabb teszteket egyes termékeiről, mert az olvasó nagyon is kíváncsi a vásárlás előtt a legkisebb részletekre is, de ugyanígy egy marketinges is nyugodtan írhat részletesebben, mivel a célközönsége vélhetően kíváncsi a részeredményeire, az esettanulmányaira is, nem csupán egy sommás, alá nem támasztott véleményt keres.

A hosszabb anyagok pedig azért is jók, mert több linket kapnak.

Ez már önmagában is javítja weblapunk helyezését, és ez sem csak egy légből kapott elképzelés, hanem statisztikai eredmény. A SEOmoz elemezte az írásai (500 blogposzt) backlinkjeit, és azt találták, hogy a hosszabb anyagokat többen linkelték, több hivatkozást kaptak. Az eredmény pedig nagyon is szignifikáns különbségeket mutatott: minél több szóból állt a cikk, annál több linket kapott. A legtöbb, nyolcszáznál is több külső hivatkozást a leghosszabb, 35 000 szónál (178 ezer karakternél!) hosszabb anyaguk kapta.

Minél hosszabb egy anyag, annál több külső linket kap, tehát javul a keresőbeli helyezése is.
Minél hosszabb egy anyag, annál több külső linket kap, tehát javul a keresőbeli helyezése is (a képen balról jobbra csökken az egyes posztok hossza, a sárga sáv a kapott külső hivatkozások számát jelzi).

A QuickSprout azt elemezte, hogy blogbejegyzéseik hogyan szerepeltek a közösségi médiában. Megfigyelték, hogy a 327 blogbejegyzésük alapján egyértelműen kimutatható: a hosszabb írásokat többen osztották meg a social media felületeken. Az 1500 szó alatti cikkek jellemzően 174,6 Twitter- és 59,3 Facebook-megosztást kaptak. Az 1500 szónál (kb. 7500 karakternél) hosszabb anyagokat átlagosan Twitteren 293,5-ször, Facebookon 72,7-szer osztották meg, tehát jelentősen többször.

Látszik tehát, hogy a felhasználók is szakmailag hitelesebbnek, megosztásra és hivatkozásra méltóbbnak tartják a hosszabb szakmai publikációkat. Ha pedig a felhasználók jobban szeretik, akkor bizony a Google is jobban fogja! Több oldalon töltött időt és több külső hivatkozást, valamint több közösségi médiás megosztást kapnak a hosszabb anyagok.

Ezen felül megfigyelhető még egy trend: a keresést folytató felhasználók egyre több szót írnak a keresőmezőbe. Korábban jellemzően két-három szavas keresőkifejezéseket használtak, idén pedig már négy-öt, néha nyolc szóból állnak a keresések. Minél hosszabb az anyagunk, annál nagyobb eséllyel találnak egyezést az összetett keresőkifejezésekkel, és így long tail találatokban is jobb helyezéseket érhetünk el, tehát több látogatóhoz jutunk el velük.

A hosszabb anyag jobban is konvertál

Ráadásul más elemzések azt bizonyítják, hogy a hosszabb anyagok magasabb konverziós eredményt érnek el. A Crazy Egg elemzése szerint A/B splitnél a hosszabb anyag 30%-kal jobb eredményt hozott. A Marketing Experiments esettanulmánya alapján pedig a hosszabb anyag 40,54%-kal (!) magasabb konverziót ért el. Kizárólag AdWords-kampányt futtattak, és elemezték a két oldal teljesítményét: a rövid szöveg 66%-os negatív ROI-t ért el, a hosszabb +50%-os ROI-val működött.

Összefoglalásképp tehát kijelenthetjük, hogy alapvetően a hosszabb anyag jobban működik a rövidnél, de természetesen csak akkor, ha az anyag valóban minőségi. Azzal a nézettel azonban szakítani kell, hogy elég átverni a keresőt és persze a látogatót a minimum hosszúságú, maximum 2000 karakteres kis anyagokkal. Nem kell félni a fontos témákban akár kétoldalas vagy hosszabb anyagokat publikálni, mert a fenti eredmények kétséget kizáróan mutatják meg, hogy minden szempontból jobban működnek. Ha pedig azt látod, hogy egy szakmai blogger csak nyúlfarknyi szövegeket publikál, akkor tudhatja, hogy olcsó szövegíróval dolgozik, nem szán sem időt, sem professzionális szakembereket a kommunikációjára. Az már csak döntés kérdése, hogy ilyenben megbízunk-e.

A hosszú vagy a rövid tartalmak hoznak nagyobb megtérülést?
Az erről szóló cikk itt olvasható el.

 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk11 lépés, hogy több feliratkozód legyen
Következő cikkEzzel a 8 ponttal ellenőrizd, hogy rendben van-e az oldalad szövegeKövetkező

Ezeket olvastad már?

A világ legjobb szövegírója 2 levelet írt az anyádnak

Gary Halbert vitán felül a legjobb direkt marketinges szövegíró volt. Megelőzte a korát, innovatív és

Elolvasom »

Hogyan forradalmasítja a big data a kkv-s marketinget?

Belegondoltál már abba, hogy mekkora adatot generálsz egyetlen nap alatt a számítógépeden, a laptopodon és

Elolvasom »

„Csak azért, mert látják a tartalmad, még senki nem akar vásárolni tőled” – interjú Hannah Smithszel

Hannah Smith saját magának adott titulusa: Content Strategist and Drunken Ne’er-Do-Well. Hivatalosan ő a head

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.