Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Ezzel a 8 ponttal ellenőrizd, hogy rendben van-e az oldalad szövege

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Hogyan írjak ütős szöveget a weboldalamra?, Ingyenes

Jól tudjuk, hogy több mint 200 tényezőt vizsgál a Google, mikor egy weboldalt rangsorol, de kétségtelen, hogy egyes elemek fontosabbak, mint mások. A Panda nevű algoritmus megjelenése óta a weblap tartalmi része a legkritikusabb kérdés. Az alábbi nyolc pontot még ma ellenőrizd a honlapodon!

Ha az alábbi lista szerint rendben van az oldalad, akkor már többet tettél keresőoptimalizációs szempontból, mint a vetélytársaid többsége. Természetesen ezzel nincs vége a munkának, de olyan fontos alapvetések ezek, melyekkel érdemes kezdeni.

Használd a mellékelt checklistet, mert abban konkrét webcímeket is találsz az oldalad teszteléséhez! A checklist innen letölthető, így akár ki is nyomtathatod vagy megmutathatod a webfejlesztődnek:
http://szovegiras.kreativkontroll.hu/seo_checklist.pdf

1. A fő kulcsszavad szerepeljen a főcímekben!

Nemcsak a H1 címben, de az oldalad title metaelemében is szerepeljen a legfontosabb kulcsszavad, sőt figyelj arra is, hogy minél előrébb kapjon helyet.

2. Nézd meg, milyen hosszúak az anyagaid!

Több elemzés szerint a hosszabb tartalmak rangsorolási előnyt jelentenek. Ez nem azt jelenti, hogy végtelen hosszúságú, senki által el nem olvasható cikkeket közölj, hanem azt, hogy ne a szokásos és unalmas egyflekkes, azaz 1500 karakteres rövid anyagokkal akarj a csúcsra törni.

Jelenleg mindenki ilyen nyúlfarknyi cikkeket publikál vagy éppen vásárol a szövegíróktól, ezekkel tehát nem nagyon tudsz kitűnni, ha azt szeretnéd, hogy a Google szakmailag hitelesnek tekintsen. Be kell látnunk, hogy a szakmai blogbejegyzések tartalmasabbak, és nem csupán féloldalasak. A serpIQ elemzése szerint a 2000 szónál hosszabb (bő tízezer karakteres) anyagok jelentősen jobban szerepelnek a rangsorolásnál.

Ez természetesen azt is jelenti, hogy a naponta ontott rossz minőségű anyagoknál többet számít a ritkábban megjelenített, egyedi, minőségi tartalom. Ez a cikk például 7818 karakter hosszú, és nagyjából ilyen hosszúságú szakmai anyagokat lehet kényelmesen elolvasni, ráadásul a Google is kedveli őket (a szakmai blogomban is csak ilyeneket publikálok, nem pedig csak azért írok, mert muszáj).

3. Ügyelj arra, hogy gyorsan töltődjék le az oldalad!

Már a csapból is ez folyik a SEO-s oldalakon, de tényleg fontos, hogy a lap minél hamarabb betölthető legyen az összes platformon.

Ha módodban áll jobb minőségű tárhelyre költözni, ne sajnáld rá a pénzt. Ha pedig költözöl, már érdemes biztonságos https kapcsolatot vásárolnod, mivel az egyik legújabb bejelentés szerint a jövőben ez is rangsorolási tényező lesz. Nyilvánvalóan a biztonságos kapcsolat sokkal fontosabb egy webáruház számára, mint egy egyszerű blog esetében, de érdemes most meglépni, mert a keresőoptimalizációban a sok apró előnyből juthatunk el a végső, nagy eredményhez.

Szintén teszteljük az oldalunkat több platformon is: már nem elég asztali gépen jól működő oldalt összehozni, hiszen táblagépeken és okostelefonokon is sokan böngésznek. Ha nem jól jelenik meg az oldalunk a mobiltelefonokon, akkor az onnan indított kereséseknél a Google hátra fog minket sorolni.

Az oldalad sebességéhez és reszponzivitásához tesztfelületeket a föntebb belinkelt checklistben találsz!

4. Legyen az oldalad megbízható!

Míg évekkel ezelőtt mindenki az oldala PageRank-értékét figyelte, mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy ez már sokadrangú szempont. Megjelent a ThrustRanknek nevezett, pontosan nem mérhető érték, mely azt jelzi, mennyire tartja megbízhatónak az oldalunkat a Google. Például a pocsék minőségű anyagokkal rendelkező, hirdetésekkel teletűzdelt oldalak TR-értéke alacsony.

Honnan tudja a Google, hogy melyik oldal megbízható és melyik nem? Onnan, hogy ún. minőségi mutatókat keres. Minőségi mutató például egy hivatkozott cikk, egy kép, egy értékes anyagokra linkelő publikáció, illetve az is, ha az oldalad nincs teletömve hirdetésekkel. Leegyszerűsítve: amit te ránézésre minőséginek ítélsz, azt általában a Google is annak látja.

Közvetlenül nem tudod növelni a TR-értékedet, de igyekezz hosszú távban gondolkodni: rendszeresen publikálj jó minőségű anyagokat, valamint lehetőleg oszd meg az anyagaidat a közösségi médiában is, legyél szakmai fórumok rendszeres hozzászólója. Ahol lehet, jelenj meg – s jelenítsd meg a publikációidat.

Ha jó munkát végzel, nő a doméned tekintélye is, a DA-érték, amely szintén rendkívül fontos rangsorolási tényező, ráadásul többé-kevésbé mérhető is (lásd a checklistet).

5. Ellenőrizd a kulcsszavakat az oldaladon!

Már hiába töltöd ki a metaelemek között a kulcsszavakat, a Google ezt 2009 óta nem veszi figyelembe. A kulcsszavak a címsorokban jelenjenek meg, valamint írd be őket az anyagod bevezetőjébe. Használj belső linkeket, így a korábbi bejegyzéseidet is jobban pozicionálhatod. A második-harmadik szintű címsorokat se feledd el!

6. Ellenőrizd a linkjeidet!

Már két éve is annak, hogy a „régi linképítés" kora letűnt. Régen elég volt minden mennyiségben linkeket rendelni, linkeket építeni és linkkatalógusokat használni. Ma már ezzel nem segítesz, hanem ártasz magadnak.

Alapszabály, hogy ne a linkek mennyiségét, hanem a minőségét figyeld, az oldalad releváns, értékes lapokról és jó minőségű tartalomról kapja a linkeket. Többet ér egy kitűnő oldal minőségi tartalmából érkező kulcsszavas link, mint száz másik, egyszerű és senki által nem látogatott linkfarmról jövő hivatkozás.

A rossz minőségű linkeket érdemes kitakarítanod. A Google biztosít egy disavow tool nevű eszközt, amellyel a rossz minőségű, káros linkek hatásától megszabadíthatod a weblapodat (az eszközzel jelezheted a Google-nek, hogy a káros linket ne vegye figyelembe).

7. Mérd a dwell time-ot!

A Google rangsorolásában a legfontosabb a felhasználói élmény: ha a látogató megtalálja az oldaladon azt, amit keres, akkor érdemes téged előrébb sorolni. De hogyan derül ki, hogy megtalálta-e? Megnézi a dwell time-ot.

Ez az oldaladon eltöltött időt jelenti: hiába tömöd teli kulcsszavakkal az oldalad a cserépkályhákról, ha nem adsz jó minőséget, ezért az oda kattintó látogató pár másodperc múlva visszatér a kereső találati oldalára, és megnéz egy másik lapot. Ez a lepattanás a bounce, amely magas aránya tönkreteheti az oldalad keresőpozícióját.

Természetesen egy egyetlen oldalból álló landing page esetén ez az úgynevezett bounce rate rendkívül magas lesz, ami az oldal jellegéből adódik, így nem okoz bajt. De ha egy magazin cikkét senki sem olvassa el, sőt másik cikkre sem kattint, a Google egyből látni fogja, hogy rossz minőségű anyagok kerültek az oldalra. Ezért is kerülendő, hogy a megjelenő lap hirdetésekkel legyen telezsúfolva.

Cél tehát az, hogy a látogató könnyedén találja meg az őt érintő információt, és azt könnyű is legyen befogadni. Igyekezz növelni a látogatók oldaladon eltöltött idejét, valamint az oldalmegtekintések számát: ajánlj a webáruházadban releváns termékeket, a blogodban linkelj be korábbi bejegyzéseket és így tovább.

8. Szűrd ki a duplikátumokat!

Ellenőrizd, hogy az oldaladon ne legyenek ismétlődések és másolmányok. Előfordul, hogy például egy régről bent maradt kategóriaoldal szövege több helyen is megjelenik vagy a www-vel és anélkül betöltődő lap két külön oldalnak számít (nincsen az egyikről 301-es átirányítás a másikra). Erre nagyon figyelj, és kerüld el!

Nem az a baj, ha a blogod gyűjtőoldalán minden bejegyzésed első bekezdése megjelenik, a keresőrobot ennél fejlettebb. De ha valamiért ugyanaz a szöveg több aloldaladon is szerepel, használd a canonical taget, hogy fölhívja a Google figyelmét az előnyben részesített oldaladra. A régóta nem használt, de a keresőben bent marad aloldalakat pedig tedd noindexre.

Figyelj arra is, hogyan és honnan emelsz át anyagokat! A másolás nemcsak szerzői jogilag jelenthet gondot, de a kereső sem értékeli. Ellenőrizd, hogy a szövegeid valóban egyediek-e, különösen akkor, ha nem te írtad őket!

A cikk a seosiker.hu felkérésére készült.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMilyen hosszú az ideális blogbejegyzés?
Következő cikk„A szövegíró azt mondta, hogy kénytelen vagyok hamisítani”Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan lesz még a kormányrendeletből is tartalommarketing? (példa)

A tartalommarketinget kezdi körüllengeni valami misztikus köd. Minden buzzword sorsa ez: annyit beszélünk róluk, hogy

Elolvasom »

Landingek és köszönőoldalak létrehozása (ajándék 40 kérdéses checklist)

Bár időközben sikeresen levizsgáztam az inbound marketing akadémián, még néhány ott fölmerült téma feldolgozásával adós

Elolvasom »

Miért kommunikál a céged valójában?

Sokan mondják, hogy egy cég azért kommunikál, hogy ügyfeleket és eladásokat szerezzen, megerősítse a piaci

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.