Találkozol a tökéletes lánnyal vagy fiúval.
Az első pillanatban megtetszetek egymásnak, váltotok pár szót és megbeszéltek egy randit.
Aztán aznap este ott állsz, várakozol… majd egyre csalódottabban vársz… végül haragos leszel. Párod először késik, végül nem jön.
Na ilyen az, ha egy brand a jó üzenettel, a jó pillanatban megtalálja a fogyasztót, és még a tartalom is a helyén van – hogy aztán a sebességen bukjon el az egész kapcsolat.
A mikromomentum elnevezésből élesebb megfigyelők már sejthetik, hogy igen rövid időintervallumokat lefedő lehetőségekről beszélgetünk. A cikksorozat korábbi részeiben olvashattad már, hogyan és mivel juthatsz el a potenciális vásárlóidhoz, most viszont arról fogunk beszélni, hogy miért fontos a gyorsaság.
A Google szerint:
- Az online vásárlók 60%-a ma az online kutatásnak, információszerzésnek köszönhetően gyorsabban képes vásárlási döntéseket hozni, mint néhány évvel ezelőtt.
Vagyis a jól átadott információ lerövidíti a folyamatot: ez nem meglepő, hiszen a komolyabb döntések előtt, amikor nem impulzusvásárlásról beszélünk, a legtöbb időt nem a mérlegelés, hanem az információgyűjtés viszi el.
Az adatok azt mutatják, hogy a felhasználók…
- több mint 1/3-a harmada mindig vagy gyakran siet, amikor közeli üzleteket keres mobilján,
- 40%-a folyton siet, amikor útbaigazítást kér telefonjától, és
- 28%-a mindig vagy általában siet, amikor mobilról vásárol.
Nincs idejük arra, hogy megvárják, amíg a te mobilbarátnak mondott, de valójában mamutméretű oldalad komótosan betöltődik, hogy végre eljussanak ahhoz az információhoz, amire szükségük van.
Látogatóid 29%-a azonnal egy másik oldalra vagy applikációra vált át, ha az oldal lassan tölt be, vagy nehéz megtalálni a keresett információt.
Azok közül, akik máshová vándorolnak…
- 70% otthagy azért, mert túl lassan töltődik be az oldalad és
- 67% azért, ha túl sok lépésben jut el a kívánt információig.
Egy webshopnál például a kosárelhagyást csökkentheted azzal, ha a) nem húzod el 5-6 oldalra a checkoutot, és b) nem kérsz regisztrációt a vásárláshoz.
Az előző mikromomentumos cikkekben már láttad, hogy minden márka, amely felismerte és kihasználta a mikromomentumok jelentőségét, igyekezett a lehető legrövidebb úton eljuttatni a releváns információkig a fogyasztókat.
Ha gyors akarsz lenni, akkor 3 konkrét lépésben kell gondolkodnod.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.