Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

10 tévhit a szövegírásról, amiket valószínűleg te is elhittél

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: szovegiras

Már maga a szakma is misztikusan cseng: „szövegíró”.

Néha még ma is meglepődnek cégvezetők azon, hogy ilyet lehet. Végre nem az egyre túlterheltebb marketingesüknek (rosszabb esetben a cégvezetőnek magának) kell kiizzadnia a következő piece-t, és végre a cég marketingkommunikációja jó kezekbe kerülhet. Igen, a miénkbe.

A szakma sem nem új, sem nem misztikus (ez a 2 könyv sem ma jelent meg), a reklámszövegek évszázadok óta borzolják az idegeinket. Itthon mégis relatíve új szakmának számít, így sok a félreértés, még több a mítosz, amiket most eloszlatunk.

1. „Egész nap van ihlet?”

Ihletre nincs szükség, a Kreatív Kontroll csapata álmából felverve is tud szöveget írni.

Az értékesítési szövegnél tudom jól megfogni, ez a szakember olyan szövegíró, aki tanult és gyakorolt értékesítést (magyarul: egy szöveggel el tudja adni a termékeidet). Kérdezd meg az értékesítődtől, hogy ő csak akkor tud-e értékesíteni, ha homlokon csókolja a múzsa (ha igenlő választ ad, én a helyedben elbocsátanám).

Az írás nekünk rutin. Ha szövegíró szeretnél lenni, akkor itt a nagy „titok”: írjál sokat, írjál minél többet és ha Malcolm Gladwell 10 000 órájában hiszel, akkor szedj össze 10 000 órányi szövegírási gyakorlatot. Ha ennyi írás után is ihletre van szükséged, akkor valamit elrontottál.

Ha cégvezető vagy, akkor ezt nem fogod megtenni, mert ésszerűbb, gyorsabb és hatékonyabb, ha kiszervezed a feladatot hozzánk.

2. „A legjobb szöveg el tudja adni a rossz terméket is.”

A jó szöveg nagyon hatékony, és a sikeres és sikertelen kampány között legtöbbször a szöveg (és egyéb kreatívok) jelentik a különbséget.

(Azt amúgy említettem, hogy a feliratkozási oldalunk 40% körül konvertál, és még csak most kezdjük el A/B tesztelni? Most nézd meg, hogy a te feliratkozási oldalaid hogyan teljesítenek, és megérted, hogy mennyit jelent a jó szöveg.)

De az eladhatatlan termékedet a világ legjobb szövegírója sem tudja eladni. És nem a szövegíró hibája lesz. Ehhez kapcsolódik a következő pont.

3. „Csak szövegre van szükségem”

Feltételezzük, hogy jó a terméked, ismered a célpiacodat, ügyfélkaraktereket építesz és marketingtudatos vagy. Rendelsz tőlünk egy landing page-t, amit elkészítünk, örülsz neki, felrakod az oldaladra és várod a csodát.

Az oldalt sehol nem hirdeted, még a Facebookra sem rakod ki, így nem érkezik rá forgalom. Forgalom nélkül még én sem tudok konverziót szerezni neked.

Most lehet, hogy azt kérdezed magadtól, hogy ilyen létezik-e. Megdöbbennél.

Kérlek, a szövegeidet használd, szeresd és terjeszd, mert azért készítjük neked, hogy sikered legyen és legközelebb is minket kérj fel szövegírásra.

4. „A copywriting meghalt”

Angolszász területeken ismertebb ez a szakma, és a mítosz is inkább ottani (azért is szerepel angolul a szövegírás).

Már nem is számolod, hogy hány képernyőt nézünk minden nap, ezeken egyre több képet és videós tartalmat találsz. Másodpercenként jönnek az új alkalmazások (akár a tartalomstratégia részeként), így többen feltételezik, hogy a vizualitás korában szövegírókra nem lesz szükség.

Dehogynem lesz.

A videód szkriptjét továbbra is én fogom megírni.

Az elképesztően látványos parallax weboldalcsodádhoz én találom ki azt a 6 szavas headline-t, amitől az oldal konvertálni fog.

Az eszközök és a tálalás megváltozik, de a marketingkommunikációd szíve mindig az lesz, hogy mit mondasz a termékedről és milyen értékajánlattal szólítod meg a potenciális ügyfeleidet.

5. „Néhány varázslatos szó kell és sikeres leszek”

Az tagadhatatlan, hogy vannak figyelemfelkeltő szavak. Kétségtelen, hogy a főcímeket sablonokból is írhatod.

A helyzet viszont az, hogy a szövegírás csak a felszínen szól a szavakról, mondatszerkezetről vagy épp a bekezdések hosszáról. A szövegíró gondolkodása stratégiai: tudja, hogy nagyjából mire gondol az oldaladra érkező látogató (mert utánanézett), majd lépésről lépésre meggyőzi őt, hogy a célkonverzió megtörténjék.

Tudja, hogy a termékednek milyen előnyei vannak (és azokból melyeket emelje ki).

Tudja, hogy mik a lépések, amelyek a célkonverzióig vezetnek. Tudja, hogy pontosan mennyi információt kell megadnia (ha túl keveset ad, zuhan a konverzió, ha túl sokat, akkor azt senki nem olvassa végig és szintén zuhan a konverzió).

Tudja, hogyan legyen meggyőző.

(És azért a „technikai” oldalt se felejtsük el: nyelvhelyesség, kohézió, helyesírás stb.)

Szavakat írni bárki tud. Mi eladunk, meggyőzünk, népszerűvé teszünk, magyarázunk, lelkesítünk és varázsolunk – csak épp szavakkal.

Veszélyes mítosz, mert könnyű sikert ígér. Sajnos nincsenek kerülőutak és nincsenek titkok – mi sem a bölcsek kövét nyeltük le, hanem hosszú évek óta írunk, meg persze tehetségünk is van hozzá.

6. „A jó szöveg biztosan hatékony lesz”

Aki azt mondja neked, hogy az ő szövegei mindig, minden esetben működnek és hatékonyak és csodálatosak és 100%-ban biztos a sikerben, attól az embertől menekülj.

7. „De nekem nem marketingszöveg kell, mert nem teleshopos a cégem”

Tudok olyan nagyon ismert kkv-s marketingest, akitől én még csak „vedd meg most!” vásári bohóckodást láttam, melyet marketingszövegnek csúfolt. Érthető a félelem, hogy vajon minden marketingszöveg olyan-e, mint egy rossz értékesítő.

Nem.

A jó marketingszövegnél nem érzed azt, hogy reklámot olvasol és a cég rá akar venni valamire. A termék, a cég és legfőképp a célcsoport stílusához és szóhasználatához igazodunk. A célcsoport természetesnek érzi.

Mindez azt is jelenti, hogy ugyanazt a stílust nem tudod piacról piacra, cégből cégbe, termékről termékre átemelni, mert nem lesz életképes. Ha egy szövegíró portfóliójában azt látod, hogy egy B2B szoftvercégnek és egy B2C fitneszcégnek ugyanolyan stílusú marketingszöveget írt, akkor búcsúzz el tőle, mert az illető nem érti a szakma alapjait.

Nem a saját stílusunkban írunk és nem azt a stílust választjuk, ami neked tetszeni fog. Sőt a legkevésbé az érdekel engem, hogy neked tetszik-e: csak az számít, hogy a célcsoportod hogyan reagál.

A marketing papíron már hosszú évtizedek óta ügyfélközpontú. Ha szöveget rendelsz tőlünk, akkor tudd, hogy nem neked írunk, hanem a célpiacodnak.

8. „Kicsit átírom”

A legrosszabb forgatókönyv így néz ki: kapsz egy szöveget, „kicsit” átírva kiveszed a legfontosabb elemeket (headline, CTA) és a szövegre rá sem lehet ismerni, majd ha a módosított szöveggel nem lesz eredményes a kampányod, akkor rajtunk kéred számon.

A szakmai lektorálásodra számítunk, de ha bármit átírsz, azt egyeztesd velünk. Ha azt mondom neked, hogy ezt így nagyon ne, akkor higgy nekem, mert én vagyok a szakember, és eleve azért kerestél meg minket, mert jobb szövegeket tudunk írni, mint te.

9. „Szöveget írni bárki tud”

Sok olyan tréninggel és csalitermékkel találkozhatsz, melyek a gyors és könnyű sikert ígérik. Tegyük tisztába: egy intenzív tréning nem elég, hogy kiváló szövegíró legyél. Nem fogsz 2 hét alatt szuperbombasztikus értékesítővé válni. Ezek ügyes selling pointok, és a cél az, hogy a tréninget vagy az adott csaliterméket megvedd, illetve letöltsd.

Nem tud bárki jó szöveget írni. Ezt látjuk a rossz céges weboldaladon. Látjuk, hogy hány jelentkező szeretne „csak írogatni valamit”, aztán nem bírják azt a minőséget és mennyiséget hozni, ami nálunk alapvető. (Egyébként ha jó szövegíró vagy, akkor jelentkezz hozzánk. Elérhetőséget nem adok, mert az első teszt azt, hogy mennyire vagy önálló.)

A szövegírás tanulható. Ez nem egy titkos szekta titkos tudásanyaggal: fél óra alatt annyi ingyenes tananyagot találsz szerte az interneten, hogy fél évig megállás nélkül tanulhatsz.

De nincsenek kerülőutak. Ha jó szövegíró szeretnél lenni, akkor rakd bele a több száz óra tanulást és több ezer óra gyakorlatot.

Szóval az alcím mondata helyesen: szöveget írni bárki tud, aki belerakja a szükséges energiát és szakmai alázatot (és szerencsés esetben még tehetsége is van hozzá).

10. „Ez mindenhol működni fog”

És „ez” lehet egy headline, vázlat, varázsszó vagy bármi. Ha biztos megoldásokat ígérnek, akkor az illető vagy el akar adni neked valamit, vagy kókler.

Hidd el, hogy én lennék a legboldogabb, ha biztos megoldásokkal és mindenhol működő vázlatokkal dolgozhatnék, mert a munkám gyorsabb és egyszerűbb lenne. De ilyenek nem léteznek.

Már a szemem se rezdül, ha egy kampány sikeres headline-ja átírva (de a felépítést megtartva) egy másik kampányban nem működik. Más cég, más célcsoport, más termék, más stílus, más minden.

Összefoglalva

Ha tudsz még jó tévhiteket, mítoszokat és gyakori félreértéseket, kérlek, oszd meg velünk kommentben, és kiegészítem a cikket.

Biztos észrevetted, hogy az utóbbi cikkekben más az irány: számokat, esettanulmányokat és konkrétumokat mutatok. A szakmának szüksége van erre.

Szeretnél egy 40 oldalas e-könyvet a céges blogolásról? Teljesen ingyenesen letöltheted itt.

Ha tetszett ez a cikk, adj neki egy lájkot.

 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkCTA-tól a leadig, avagy a jól működő gombok titkai
Következő cikkMennyi idő, amíg az üzleti blogolás megtérül? Az 50 blogbejegyzéses kísérlet (esettanulmány)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan lesz még a kormányrendeletből is tartalommarketing? (példa)

A tartalommarketinget kezdi körüllengeni valami misztikus köd. Minden buzzword sorsa ez: annyit beszélünk róluk, hogy

Elolvasom »

[Közkívánatra] Beszéljünk egy kicsit a forgatókönyvírásról (mert fontos a storytelling)

A tartalommarketingről és a szövegírás előnyeiről szoktunk írni. Mit keres akkor itt egy cikk a

Elolvasom »

Így írj jó szöveget a webre (amit el is olvasnak)

Az emberek nem olvasnak a weben. Ezt Jacob Nielsen még 1997-ben állapította meg, és nem

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.