Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Honnan tudod, hogy minőségi szöveget írsz? (Figyeld ezeket a mérőszámokat)

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Gondolkodj rendszerben, Ingyenes
  • Címkék: analitika, szovegiras, tartalomkészítés, tartalommarketing

Valószínűleg te sem méred jól, milyenek valójában a tartalmaid.

Azért merem ezt kijelenteni, mert az elmúlt években rengetegen kérdeztek tőlem a témában, rengeteg diskurzust, szakmai cikket olvastam a témáról. És a legtöbbször ugyanazok a téves gondolatok kerülnek előtérbe.

A  tartalom minőségének mérése persze nem egyszerű, hiszen sok esetben a megtérülése mérhetetlen: ha valaki nem éppen az adott blogposztból iratkozik fel a hírleveledre, hanem mondjuk fél évvel később jut eszébe, hogy egy témát milyen jól feldolgoztál, és ezért érdemes lenne tőled vásárolni.

Vagy, hogy milyen jó előadást tartottál egy témáról egy konferencián, és ezért tőled kér árajánlatot egy ahhoz kapcsolódó szolgáltatásra.

Az online marketing egyik legnagyobb előnye a hagyományos reklámozással szemben a mérhetőség – az ilyesmit azonban sohasem fogjuk tudni pontosan mérni. Utólagos kérdésekkel („Hol találkoztál velünk?” és társai) alkothatunk némi képet hosszú távon, de ettől még ez nem fog megjelenni az analitikában. (És általában nem elég pontos.)

Éppen ezért most nem is erről lesz szó, hanem arról, hogy konkrétan írásos tartalmaidnál – cikkeknél, blogposztoknál – milyen mérőszámokat érdemes figyelned.

Lesz közte néhány olyan, amire nem is gondoltál korábban.

A látogatószámnak nincs akkora jelentősége

Talán durván hangzik ez a megállapítás, de a látogatók száma a hatékonyságot tekintve szinte semmilyen jelentőséggel nem bír.

Már csak azért sem, mert az, hogy öten vagy tízezren olvasnak el egy blogposztot, elsősorban a terjesztésen múlik. Hacsak nem virális tartalomról van szó, amikor a terjedést valóban a tartalom milyensége határozza meg, a legtöbb esetben aktív közreműködés kell hozzá, hogy minél több látogatót az oldaladra terelj.

Ennek módszereiről írtunk már korábban – megkereshetsz véleményvezéreket, posztolhatod a tartalmaidat releváns csoportokban és így tovább.

De attól még, hogy 10 vagy akár 40 ezer látogatót terelsz az oldaladra, a tartalmad még nem lesz hatékony. Pontosabban: nem ettől. Bármikor elcserélek 100 000 nem célcsoportbeli látogatót 100 olyanra, aki a célcsoportomba tartozik.

Jól mutatja ezt a DomainFlotta egy címlapos posztjáról és annak utóéletéről készített esettanulmányunk is, amelyről részletesen a friss Kontent magazinban olvashatsz: közel 40 ezer látogatóból 260 átkattintás született csak a céges oldalra, és bár később érkeztek olyan érdeklődők, akik a cikk kapcsán találták meg a céget, közvetlen haszna elenyésző volt.

Ennek oka, hogy a poszt ehhez nem a megfelelő célközönséget érte el ehhez – bár itt ez nem is volt cél.

A cél az volt, hogy nagyszámú látogatót hozzon rövid idő alatt, és ezt teljesítette, mivel jó platformon, jó ajánlóval jó helyre került ki.

De amint látod, megint a nagyobb képet nézzük, ez pedig sokszor zavaró lehet, ha arra vagyunk kíváncsiak, maga a szöveg mennyire volt képes elkötelezni az olvasókat.

Az adatszakértők szerint van egy olyan metrika, ami erről jól árulkodik: az összolvasási idő (Total Time Reading, vagyis TTR).

Az összolvasási idő

A Kontent III. évfolyamának 2. számában Mester Tomi az Adatlabortól bővebben is írt erről.

Az összolvasási időt egyszerűen számítjuk: az összes olvasás számát megszorzod az átlagos oldalon töltött idővel.

Így ha adott egy bejegyzésed, amit mondjuk 100-an olvastak el, ás átlagosan fél percet töltöttek az oldalon, akkor a végeredmény 50 perc lesz.

Ezzel nekem egy bajom van: ha csak 5 olvasó látja az oldalt, ők viszont átlag 10 percet töltenek az oldalon, akkor is ugyanerre az eredményre jutsz, holott nyilvánvaló, hogy az utóbbi esetben a sokkal kevesebb látogatót sokkal inkább sikerült elkötelezned. Nagyobb valószínűséggel lesz belőlük visszatérő látogató, lead és ügyfél.

Ebben az esetben pedig a tartalmad egyértelműen hatékonyabb, mint ha 100 embert minimálisan képes csak megfogni.

Persze hosszú távon derül ki igazán, hogy működik-e ez a mérőszám. Ha a nagyobb összolvasási idővel bíró cikkek rendre több feliratkozót, közösségi megosztást, konverziót hoznak, akkor a torzítás ellenére működőképes metrika lehet neked a TTR.

tartalom_sikere_medium

Plusz rendkívül érdekes adatokat nyerhetsz, ha már metrikákat is bevonsz. (Medium)

Görgetési mélység

Persze az oldalon eltöltött idő önmagában megint csak csalóka, mert torzítják az olyan esetek, amikor az oldalad a háttérben megnyitva marad, holott közben nem olvassák.

Éppen ezért azt is érdemes figyelned, mennyire görgetnek le az oldaladon a látogatók.

A görgetés mélységét (scroll depth) egy Analytics-plugin segítségével mérheted hatékonyan (ez a Scroll Depth nevet viseli kreatívan).

tartalom_sikere_sd

Egymáshoz viszonyítva, időben elosztva – mindenhogy érdekes, hogyan görgetnek az oldaladon.

Az emberek többsége nem fogja elolvasni azt, amit írtál – nagy részük csak a headline-t, esetleg az első egy-két bekezdést fogyasztja majd, aztán el is felejtkezik rólad.

Ennek nincs jelentősége, nem is kell, hogy mindenki olvasson téged, elegendő, ha azok szeretik a tartalmadat, akiknek szánod.

Ha azt látod, hogy egy adott cikkben többen és mélyebben görgetnek le, miközben több időt is töltenek az oldalon, akkor már magabiztosan kijelentheted, hogy olyan tartalmat hoztál létre, amit a célközönséged elolvasásra érdemesnek tart.

Nem mindegy, milyen megosztásokat figyelsz

Ha arra vagy kíváncsi, hogy mennyire lett minőségi a tartalmad, nem elég a lájkokat figyelned.

Ehelyett azt ajánlom, ne felejts el rápillantani:

  • Hányan nyomtatták ki a cikket?

Egy online publikált anyagnak a legnagyobb elismerés az, ha valaki kinyomtatja. Ez jó eséllyel azt jelenti, hogy annyira értékes anyagnak tartja, hogy nem elegendő egyszerűen lementenie: magával akarja vinni, lefűzni, a kezébe nyomni valakinek.

Ezt tényleg csak a legértékesebb anyagokkal teszik meg – éppen ezért örülünk mi annyira, amikor valaki pár perccel a megjelenés után már jelzi is, hogy valamelyik cikkünket papírra vetette.

  • Hányan küldték mailben a cikket?

Egy facebookos megosztás csak annyit jelent, hogy valaki eléggé érdekesnek, jónak találta a tartalmat ahhoz, hogy pár másodpercre megjelenjen ismerősei egy részének idővonalán. Már ez is nagy eredmény persze, de ha mailben ajánlja ki, az sokkal erősebb elköteleződést jelent.

Ez azt jelenti, hogy személyesen ajánlja egy vagy több ismerősének minőségi tartalomként.

  • Hányan érkeznek dark social forrásból?

Ha valaki a dark socialból érkezik (hogy mi ez, arról itt olvashatsz bővebben), az azt jelenti, hogy nem egyszerűen rákattintott egy megosztott hivatkozásra. Nagyobb eséllyel azt, hogy lementette a cikket korábban, és most visszatért rá, hogy elolvassa.

Vagy éppen valaki úgy ajánlotta neki a cikket külön üzenetben, kimásolva a linket.

Mindkettő nagyobb elköteleződést jelent, mint ha valaki egyszerűen rákattint az idővonaladon megosztott linkre.

Nem csak ennyit kell figyelned

Ebben a cikkben nem azt mutattam meg, hogy mely mérőszámok a legfontosabbak számodra. Az analitikából elképesztő mennyiségű adatot hámozhatsz ki.

Ami a lényeg:

Ha jól akarsz írni, ha olyan tartalmat akarsz készíteni, amelyet tényleg szívesen olvasnak az emberek, akkor a hagyományos metrikák mellett más számokat is figyelj. Olyasmit is, aminek egyébként nem tulajdonítanál nagy jelentőséget.

Ezekből tudhatod, hogy a szöveged csak funkcionális – vagy valóban élvezetes, olvasmányos tartalom.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkEgy befolyásolási technika, hogy mindenki egyetértsen veled
Következő cikkHogyan írj automatikusan 500 000 termékhez termékleírást?Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan javítsd a szövegeidet 5 perc alatt? (14 lépés)

A varázslat nem az írással kezdődik, hanem a szerkesztéssel. Nekem néha vannak olyan első szövegeim,

Elolvasom »

Tartalommarketing: 18 tartalomtípus, amit ki kell próbálnod

Milyen tartalom hajtja a tartalommarketinget? Ebben a cikkben átvesszük, hogy melyek a legnépszerűbb tartalomtípusok és

Elolvasom »
Következetességi torzítáas

Így tudod mások gondolatait a saját előnyödre fordítani – Példákkal

Tudományos vizsgálatok nélkül is tudjuk: az emberek számára fontos a következetesség (látszata). Az ember szeret

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.