Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Így neveld a fogyasztódat – közösségimédia-platformok gyerekeknek

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős posztot a közösségi médiára?, Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: közösségi média

Elmehet-e olyan messzire egy cég a médiafelületei építésekor, hogy már nem is a jelenlegi közönségéhez, hanem a jövőbeli, most még gyermekkorú fogyasztóihoz szól?

Hogyne: vannak, akik már meg is tették.

Ebben a cikkben két, döntően 13 év aluliaknak szóló közösségi szolgáltatásról, a Messenger Kidsről és a Lego Life-ról lesz szó. Elvileg mindkettő ugyanazt a célt szolgálja (minél biztonságosabb közösségimédia-platformot kínálni a gyerekeknek), de a gyakorlatban nem is állhatnának távolabb egymástól.

Míg a Messenger Kids lényegében a Facebook belépőterméke, addig a Lego Life éppen a Facebook- és Messenger Kids-függőséget hivatott csökkenti.

Külön csavar a történetben, hogy valójában a Lego lépett előbb: 2017 elején indította el az appját, míg a Facebook 2017 végén. Ráadásul míg a Lego Life 30-nál is több országban elérhető, a Messenger Kids az Egyesült Államokon kívül csak néhány helyen.

Nemcsak magukkal a szolgáltatásokkal, hanem tanulságos marketingkommunikációjuk egy szeletével is megismerkedhetsz, ami legalább olyan izgalmas lesz, mint maguk az appok.

De induljunk kicsit távolabbról.

A függetlenség napja

A Google+ megszűnéséről szóló hírek után pár órával izgalmas gondolatkísérlet kezdődött a Marketingszoveg.com zárt előfizetői csoportjában. Ami nem is meglepő, hiszen ez a fejlemény önmagán túlmutatva egyben azt is üzente, hogy egyik napról a másikra bármelyik közösségi oldal eltűnhet vagy elvesztheti jelentőségét, amelyre most építesz. (És bármennyire is tudható volt, hogy a Google+ aligha lép ki valaha is a Facebook árnyékából, még így is hátborzongató volt a megszüntetéséről olvasni.)

Főként arról folyt a diskurzus, hogy mi lenne a tartalommarketinggel és az online marketingeszközökkel a közösségi oldalak, sőt, maga az internet nélkül.

Újra meg újra a tartalmi kommunikáció fontossága merült fel, amelyről már olvashattál a blogban.

Ez a megközelítés arról szól, hogy ne építs egyetlen csatornára vagy médiafelületre, inkább viselkedj kiadóként, szólítsd meg minél több releváns csatornán a célközönségedet. (A legutóbbi Kontent magazinban is bemutattunk pár olyan felületet, amely Facebook-függőségedet csökkentheti.)

A Google+ megszűnésének híre más fényben tüntette fel a gyerekeknek szóló közösségimédia-felületek témáját is. Lehetetlen volt nem észrevenni (főleg ami a Legót illeti), hogy egy cég annyira komolyan is veheti, hogy ne függjön másoktól, hogy még közösségi oldalt is hajlandó készíteni jövőbeli célcsoportjának. (Azaz a gyerekeknek, akik felnőttként már nem szüleik pénzét, hanem sajátjukat költhetik kedvenc márkájukra.)

De kell egyáltalán közösségi média a 13 év alatti gyerekeknek?

A szabályozás kijátszható

A legnépszerűbb közösségimédia-oldalak a felhasználási feltételeik szerint nem javasolják a regisztrációt 13 év alattiaknak. Szigorú tiltásról azonban aligha beszélhetünk, a Facebook is csak úgy fogalmaz, „a Facebook nem használható (…), ha 13 év alatt vagy”. A WhatsAppon például 16 év a korhatár, az Instagramon, a Twitteren vagy a YouTube-on a Facebookhoz hasonlóan 13 év.

A szabályozás azonban könnyen kijátszható, bizonyára nem lep meg, hogy igen sok 13 év alatti gyerek van jelen a felnőttek közösségi oldalain.

Egy brit kutatás szerint:

  • Az 5–7 évesek 3%-ának már van közösségimédia-profilja.
  • A 8–11 éveseknél ez az arány már 23%.
  • A 12–15 évesek 74%-a rendelkezik saját profillal a közösségi médiában.

(Hozzá kell tennünk, hogy a Messenger Kidsen és a Lego Life-on kívül több más, kevésbé komplex és kevésbé ismert, 13 év alatti gyerekek által is használható chatszolgáltatás, kép- és videomegosztó app létezik. Ha kíváncsi vagy konkrét márkanevekre, ennek az amerikai nonprofit szervezetnek az oldalán találsz egy válogatást a szerintük biztonságosnak tekinthető oldalakról.)

És most jöjjön a két konkrét példa.

A Messenger Kids és a meggyőző kommunikáció

A Magyarországon (még) nem elérhető Messenger Kids főleg arról híresült el, hogy Amerikában folyamatos össztűz alatt áll a civilek részéről.

Idén januárban az egyik legharcosabb szervezet, a Campaign for Commercial-Free Childhood (CCFC) még „csak” a gyerekek személyiségfejlődésére, az internetmentes szabadidőhöz való jogára hivatkozva szólította fel nyílt levélben a Facebookot, hogy hagyjon fel a gyerekeket célzó tevékenységével. A friss, adatvédelemmel kapcsolatos botrányokhoz is kapcsolódva a napokban azért panaszolták be a Facebookot, hogy az adatvédelem nem teljes, a szülői beleegyezés nem felel meg mindenben az amerikai szabályozás, a COPPA előírásainak, így a gyerekek adatai nincsenek biztonságban a Messenger Kids szolgáltatásban.

Kontrollt ígérnek a szülőknek (A képen a messengerkids.com oldalának egy részlete).

A Facebook hivatalosan nem reagált – de ez nem jelenti azt, hogy ne tudnánk, hogyan érvelnek a platform jogosultsága és biztonsága mellett.

Egyik vezető biztonsági munkatárs (aki maga is szülő) már 2017-ben publikált egy cikket a Facebook Newsroomban arról, hogy felelősséget éreznek a gyerekek biztonságáért a közösségi médiában.

Gondolatmenete a következő: ha az amerikai 6–12 éves gyerekek 93%-a rendelkezik okostelefonnal vagy tablettel, ugyanakkor a szüleik szerint 81%-uk a közösségi médiát is kipróbálta már, akkor a Facebooknak nagyon komolyan kell vennie, hogy olyan technológiákat hozzon létre, amelyek a gyerekek biztonságát célozzák. Vagyis ha már ott vannak a 13 év alattiak a közösségi médiában, maradjanak is, de legyenek nagyobb biztonságban. Máshogyan megfogalmazva: ha megakadályozni nem tudod, állj az élére (és lehetőleg teremts egy biztonságos platformot).

A „Hard Questions: So Your Kids Are Online, But Will They Be Alright?” című cikk szövegét azonban nemcsak ezért érdemes elolvasnod, hanem azért is, mert (függetlenül a fenti panaszoktól) a meggyőzés nyelvezetének remek példáival szolgál.

  • Az alcím egy igazi hook, elkapja a figyelmedet és nem ereszti: „Raising the Next Generation: What Are Parents Thinking and How Can Facebook Help?” Már mondat első fele kíváncsivá tesz, hiszen azt, hogy a szülők mit gondolnak, nem tudtad meg. A második rész már a megoldást is felveti, vagyis azt, hogy a Facebook segíthet – izgulhatsz, hogyan.
  • A hook mit sem érne, ha nem kapnánk választ a kérdésekre, de kapunk. A szülői gondolatok a biztonság körül járnak: three out of four parents say they worry about their kids’ online safety and want more control. A Facebook segítsége pedig maga a Messenger Kids: we created Messenger Kids with the belief that parents are ultimately the best judges of their kids’ technology use, and the parents we’ve spoken to have asked for a better way to control the way their children message.
  • A szerző többször is tesz olyan közhelyszerű kijelentéseket a gyereknevelés és a digitális világ kapcsolatáról, melyek már-már bántóan általánosak. Mégis épp ezért hatásosak, hiszen eszedbe sem jut megkérdőjelezni őket, feltételezed mögöttük a csoportmentalitást. Például: Raising a child in today’s digital world can be overwhelming. Vagy: Children today are online earlier and earlier.
  • Az empátia, a szülők problémáinak megértése az egész írást átszövi. A szerző többször is visszatér arra, hogy ő maga is szülő, ahogyan sokan azok a Facebooknál is, ezért megértik az aggodalmakat: I know I’m not alone in the questions I’ve asked, the mistakes I’ve made and the worries I’ve had as a parent when it comes to kids and technology. 
  • Sőt, még a versenytársaik megértése is belefér, mondván, bizonyára ők is sokat gondolnak a technológia szerepére a gyerekek, a családok életében: Many of us at Facebook are parents, and naturally we’re thinking about technology’s role in the lives of children and families. Other technology companies are grappling with this as well.

A konkurencia dicsérete az őszinte marketing egyik legmerészebb formája, igaz, ami az nyíltságot illeti, a Lego még ennél is tovább ment...

  A „Legóinstagram” és az őszinte marketing

A 2017 elején indított Lego Life főként 8–12 éves gyerekeknek készült azzal a szándékkal, hogy „extrém módon biztonságos” tér legyen a legókockákból készült alkotások megosztására. (Ezzel a cég szándéka szerint a kockákkal való hagyományos fizikai játékot is ösztönzi.)

Az app leginkább az Instagramhoz hasonlít: a gyerekek képeket tölthetnek fel, melyeket a kis ismerősök rajzokkal értékelhetnek, sőt, még a hashtagek is vizualizáltak. Valós profilfotók helyett csak Lego-avatarok szerepelhetnek, melyekhez az app által generált Lego-becenevet lehet választani. A biztonság érdekében a regisztrációhoz szülői engedély szükséges, emellett minden moderált.

Legóból kirakott emojik (ahogy a lego.com oldalán láthatod).

Az applikációt szűk egy év alatt 3 millióan töltötték le, a havi felhasználók száma 2017 év végén 700 000 feletti volt a híradások szerint. Magyarországon a platform idén lett elérhető.

Az app bevezetésekor alapvetően a saját, meglévő felületeiken kommunikáltak (website, közösségimédia-oldalak), sajtóközleményt tettek közzé és számos interjút adtak.

Ami igazán érdekes, hogy a szakmai fórumokon egyáltalán nem tettek úgy, mintha az app maradéktalanul tökéletes, pláne befejezett lenne, sőt…

Néhány jellemző megnyilatkozás a cég szakembereitől:

  • A kreatív vezető elmondta, hogy semmi sincs kőbe vésve, ha úgy látják, hogy a gyerekek „meglepő módon” kezdik el használni az appot, ezt figyelembe veszik a további funkciók fejlesztésénél.
  • Amikor az app marketingvezetője bepillantást engedett a munkafolyamatba, elárulta, hogy „nem félnek a változtatásoktól”.
  • A Campaignlive.com számolt be arról, hogy a Lego Life globális direktora szerint talán túl hamar tették elérhetővé az appot, mert saját véleményük szerint lett volna min csiszolni a felhasználói élményen, és két hónapba telt, míg mindent pótoltak.

Ez bizony őszinte marketing, melyről már olvashattál itt korábban. Lényege, hogy ha szolgáltatásod esetleges hátrányait nem eltitkolod, hanem kiemeled, az bizalomnövelő hatású lehet. Ésszerű határokon belül persze, hiszen ha csak hibái vannak egy terméknek, azon egy őszinte kampány sem segít. Az őszinte marketing fiatalabb célcsoportnál vagy egy kisebb cégnél talán kevésbé kockázatos.

Itt azonban globális fórumokon, a marketingkommunikációs szakmát képviselő véleményformáló felnőtteknek beszéltek arról, hogy a gyermeknek szánt szuperbiztonságos szolgáltatás nem tökéletes. Persze csak látszólag: a késedelem beismerése vagy a túl korai bevezetés miatti aggodalom éppen azt üzeni, mindent elkövetnek azért (pl. tovább dolgozunk, idegeskedünk), hogy az app tökéletes legyen.

Milyen jövő előtt áll a Messenger Kids és a Lego Life? És milyen csatornákat használnak majd azok a 8–12 évesek, akik ma ott vannak? Csak pár évet kell várni és kiderül.

Ha te is szeretnél bekapcsolódni a cikk elején említett, izgalmas beszélgetésekbe a belső csoportban, ide kattints az előfizetéssel kapcsolatos információkért.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkGyakorlati útmutató: így gyűjts értékeléseket a rendezvényeiden [rendezvénymarketing]
Következő cikkMásolhatatlan content: ezért a marketing jövője a felhasználói tartalomKövetkező

Ezeket olvastad már?

Befolyásold a vásárlód döntéseit „user generated content”-tel

A weboldalad célja az, hogy konvertáljon, ugye? Ha ez a konverzió vásárlás (mert épp az

Elolvasom »

Így használd fel újra a régi tartalmaid (5 gyakorlati tippel)

Nem minden tartalom öregszik szépen. Mindegy, milyen elhivatottsággal vagy tehetséggel blogolsz, tartalmaid nagy része idővel

Elolvasom »

Októberi sikerek és Forbes-cikk

Bár ezt a blogot szakmai oldalként tartom számon, talán időnként belefér némi személyesebb hangvételű anyag

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.