Nem állíthatom, hogy a rendezvényekkel kapcsolatos értékelésgyűjtésekről már mindent tudunk. A marketinges elfogadja, hogy a piac mindig változik, a tudás folyamatosan avul.
Azt viszont gyanítom, hogy az alább bemutatott tapasztalattömeg hasznos lesz neked, ha rendezvényeket csinálsz – ugyanis több tucatnyi rendezvény alatt kitapasztaltunk néhány működő fogást, így ezekre már nem neked kell rájönnöd.
Nézzük, hogyan gyűjts értékeléseket.
A cikk elolvasása előtt nézd meg ezt a 2 anyagot
A témáról írtunk már: letölthetővé tettük a „tökéletes értékelőlapot”.
Hasznos továbbá az az anyag is, amely megmutatja, hogy hogyan kommunikálj a rendezvényed különböző szakaszaiban.
Ha még nem láttad ezt a 2 anyagunkat, akkor az elolvasásukkal kezd, mert építünk rájuk.
Legyen értékelőlapod
Mit keres itt ilyen tipp?
Nos, ezt ne tőlem kérdezd, hanem azoktól a rendezvényesektől, akik az eseményük után nem gyűjtenek résztvevői visszajelzéseket.
Ez kihagyott ziccer, mert az értékeléssel:
- közvetlenül növeled a résztvevők elégedettségét (az értékeléskérés puszta ténye is mutatja, hogy érdekel téged az, hogy milyen élményt és értéket kaptak)
- közvetetten növeled az árbevételed (a piackutatás egy olyan lyukas hordó, amit mindig tölteni kell vízzel, hogy a kampány alatt ne maradj szomjas – ráadásul akkor telik meg újra és újra a rendezvényed, ha folyamatosan fejleszted, ahhoz pedig tudnod kell, hogy min kell dolgoznod még)
- kielégíti a kíváncsiságod (valld be: ha előadsz, téged is érdekel)
- plusz egy üzenetet kapsz az utókommunikációhoz ésvagy a következő kampányodhoz (azaz: meg tudod mutatni, hogy a tréningsorozat előző alkalmával milyen jó volt a nap)
- a meghívott előadóidat még jobban tudod szolgálni (ezt előadói kalappal a fejemen mondom: maroknyi rendezvényről kapunk visszajelzéseket, ahonnan pedig kapunk, azt megjegyezzük)
Ha értékeléseket gyűjtesz, már ezzel leléped azokat az eseményeket, ahol ezt elfelejtik (vagy simán ignorálják).
A rendezvényed indulása előtt legyél kész
Minimum azt a döntést hozd meg, hogy papíron kéred-e be vagy digitálisan – ha papíron, akkor logikusan nyomtatnod kell, illetve a rendezvényed menetébe be kell illesztened a folyamatot (mikor kapják meg, hogyan szeded össze). Az eseményed alatt erre aligha lesz időd.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tele a hotel, csúcson a #ContentPlage
Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,
Bár a fönt linkelt cikkben azt olvashatod, hogy a papírra szavaztunk (hatékonysága miatt), legutóbb a Content Plage-on mégis digitális értékelőlapot küldtünk ki.
Ennek okai:
- a nagyobb rendezvény mind értékben, mind elköteleződésben (2 nap Siófokon) ad annyit, hogy a kitöltési hajlandóságot növelje (nagyobb a rendezvény „gravitációja”: egy meetupot könnyebb fejben „nyugtázni”, egy konferenciánál viszont napokig lelkesek maradnak a résztvevők)
- intenzívebb az utókommunikáció, a digitális értékelőlap pedig kommunikációs apropót ad (ha még nem töltötted ki, akkor kérlek, tedd meg, de egyébként itt az Instagramunk, itt az elővételi stb.)
- rugalmasabb neked és a résztvevőknek is (nem egyszerre távozik mindenki, hanem a hotelből különböző időpontokban csekkolnak ki a vendégek)
Megoldható lett volna papírral is?
Meg hát.
De a rendezvényed indulása előtt tudnod kell, hogy melyik verziót választod – és a döntésedet érvekkel támaszd alá (tehát ne azért használj valamit, mert csak az jutott eszedbe).
Figyelj a kitöltések „tisztaságára”
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.