Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Marketingleckék gyermekkorodból: 3 befolyásolási lecke mesékből, amiket eddig észre sem vettél

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: befolyásolás, marketing

Biztosan megmosolyogtat, hogy ismert meséket marketingnyelvre fordítottunk.

Ennél azonban többről van szó. A jó mesék és a jó marketingszövegek azért hatnak célcsoportjukra, mert valós emberi érzésekről, a döntések mozgatórugóiról, titkos vágyakról szólnak.

A marketingmesék tanulsága éppen az, hogy a meggyőzés módszereivel milyen körültekintően kell bánni. Nézzünk hát meg ismert meséket úgy, ahogy eddig még nem láthattad őket: marketingszemüvegen keresztül.

Sárkányellátó Vállalat – a bukásra ítélt employer brand

A sárkányfűárus Csukás István Süsüjének tenyérbemászó intrikusa. Mikor megismerjük, épp a királyfira próbál rásózni egy adag sárkányfüvet: „Itt a valódi, itt a fű! Sárkány ellen sárkányfű!”

A fű azonban a nyakán szárad, mert a környék egyetlen szóba jöhető sárkánya, Süsü barátságos jószág, aki ellen nem kell védekezni. (Bónusz, hogy a fű amúgy is hatástalan, amit a sárkányfűárus a királyfinak be is ismer.)

Az emberek nem félnek a sárkánytól, sőt befogadják, ellátják feladattal. Süsü fát vág, szenet éget, hordót gurít. A sárkányfű ilyen körülmények között nem fogy, a sárkányfűárus kesereg, hogy nincs munkája. De mivel már ükapja is sárkányfűárus volt, nem akarja a családi vállalkozást feladni, inkább éhezik, elkeseredésében végül elcsen egy perecet is. Mikor az emberek kigúnyolják, hogy éhenkórász és naplopó, bosszút esküszik.

Ebben a feszült helyzetben pattan ki fejéből az ötlet: továbblép és Sárkányellátó Vállalatot alapít. Ez lefoglalja a többieket, őt pedig vezető állásba repíti.

Ehhez királyi engedély kell, ám a királyt előbb meg kell győzni a vállalat létjogosultságáról, hiszen ilyen irányú problématudata nincs.

A sárkányfűárus mesteri befolyásolással veszi rá a királyt, hogy támogassa célját.

  • Furfangosan nem az önös megoldással (a vállalatalapítással) indít, hanem királyi kontextusba helyezi az ötletet és így szól: „Egy szörnyű igazságtalanságra szeretném felhívni a figyelmedet!”
  • Rögtön konkrétummá alakítja a felütést: „Süsü mindenkivel törődik, de ővele senki sem”.
  • Most már kimondhatja a megoldást: a Sárkányellátó Vállalat majd gondoskodik Süsüről.
  • Okosan a király szemszögéből fogalmazza meg, milyen előnnyel jár mindez: „nyugodtan mehetsz vadászni, mert megszüntetted az égbekiáltó igazságtalanságot!”
  • És még ezt is megfejeli azzal, hogy hozzáteszi, „nem kell hozzá semmi más, mint egy pecsét, egy aláírás és karhatalom!”

Itt már magára gondol, dörzsölt kereskedőként pontosan tudja, hogy akkor tartják majd hitelesnek állításait, ha azokat kellőképpen alátámasztja. A fokozás pedig bájosan brutális: a pecsét az alap, aláírás is kell, és biztos, ami biztos, jöhet a karhatalom is.

A Sárkányellátó Vállalat márkaígérete meglehetősen álságos. A felszínen minden Süsü ellátásáról szól, valójában a Sárkányfűárus bosszújáról van szó, aki parancsolgatni akar azoknak, akik kinevették.

A sekélyes employer brand előrevetíti, hogy a cég nem lesz hosszú életű.

A vállalat csakhamar be is csődöl, mert mikor kiderül, hogy ehetetlen a Süsünek főzött leves, a király ráébred, hogy méltatlan tevékenységhez adta aláírását, pecsétjét, no meg a karhatalmát. Mindent visszavon, a sárkányfűárust szépreményű vezetőből lefokozza kisegítővé, ezentúl az a munkája, hogy legyezi Süsüt.

A tanulság: ha van egy generációk óta létező családi vállalkozásod, amelynek termékeire helyi célcsoportodnak nincs többé igénye, ne esküdj bosszút, inkább keress máshol vevőket. De mindenekelőtt: ne hazudj terméked hatásosságával kapcsolatban, mert mindenképp pórul jársz.

Csukás István Süsü, a sárkány című meséjét teljes terjedelmében itt tudod elolvasni a Digitális Irodalmi Akadémia oldalán.

Borsószem-hercegkisasszony – a demonstráció diadala

Andersen meséje egy királyfiról szól, aki „igazán trónra termett” hercegkisasszonyt szeretne feleségül venni.

Hősünknek van tehát egy konkrét célja (GOAL): nősülni. És egy vágya (NEED) is: hozzáillő hercegleányt találni. A céljához képest a vágya elég homályos, semmit sem tudunk meg arról, milyen egy trónra termett leány.

Lehet, hogy ez a ő baja is, hiszen nem talál a megfelelő lányra, csalódottan tér hát haza szüleihez.

Aztán mégis találkozik egy vérbeli hercegkisasszonnyal, aki palotájuk kapuján zörget be egy szörnyű vihar idején.

Látszólag olyan, mint az összes többi lány, de egyvalamiben mégis másnak bizonyul. Húsz derékaljon és húsz vastag pehelydunnán keresztül is megérzi azt a borsószemet, amit a királyfi anyja tesz az ágy deszkájára. A királyfi ebből már látja, hogy ezúttal szerencséje van és megházasodik.

Mi történik itt valójában?

Az öreg királyné az egyetlen, aki jól tudja, hogy nem a leányokkal van gond, a fia fejében kell rendet tenni. Lecsap a kínálkozó lehetőségre és egy okos húzással megnöveli a portéka értékét. Ehhez pedig a demonstráció bevált technikáját alkalmazza, azaz bemutatja a terméket (igen, a hercegkisasszonyt) használat közben.

Ezt pedig azért tudja megtenni hatásosan, mert jól ismeri a királyfi fájdalompontját.

Még szép, hogy ismeri, hiszen ő tehet róla.

A fájdalompont nem más, mint hogy a királyfi mikroközösségi nyomás alatt áll. Annyira meg akar felelni a királyi család szigorú elvárásainak (nem vehetsz el akárkit, csak „trónra termett” lányt), hogy dönteni sem mer, nehogy csalódást okozzon.

A megoldás egyszerű, a bemutatónak mindenkit meg kell győznie arról, hogy megvan az igazi.

„Most már aztán láthatták, hogy vérbeli hercegkisasszony a vendégük” – a többes szám jelzi, hogy a borsószemes demonstráció hatásosnak bizonyul.

A borsószem – mint az „igaziságot” alátámasztó tárgyi bizonyíték – a kincseskamrába kerül.

A tanulság: tapints rá minél előbb vevőid fájdalompontjára, mert nem lesz olyan szerencséd, hogy más teszi meg helyetted.

Hans Christian Andersen Borsószem-hercegkisasszony című meséjét a Magyar Elektronikus Könyvtár oldalán itt olvashatod.

Misi Mókus örökké termő fája – a hájpolt termék

Misi Mókus Szajkó nénitől hall róla, hogy „vannak madarak, akik messze röpülnek a tél elől, oda, ahol mindig meleg van, és mindig teremnek a fák”. Mikor rákérdez arra, hogy ott is élnek-e mókusok, azt a választ kapja, hogy bizonyára, „mégpedig milyen boldogan”.

Ennek hatására úgy dönt, nem unatkozik tovább az iskolában, ahol amúgy is azzal keserítik el, hogy „mag csak nyáron van a fán”. Inkább megkeresi ezt a távoli, vonzó tájat.

Hajmeresztő kalandok után el is jut az örökké termőnek nevezett fáig.

Első pillantásra úgy tűnik, az ígéretek megfelelnek a valóságnak. „Itt aztán arany az élet. Nem kell fáradnia a mókusnak a magszedéssel, gyűjtögetéssel, az elrakással télire. Csak hancúrozik, játszik a fán vagy a fa alatt vígan, szabadon, gondtalanul, dologtalanul a mókus.” – lelkendezik.

Csakhogy az idill mókushorrorrá változik. Az örökké termő fa alatt jóllakott, kövér mókusok heverésznek, és amikor jön a vérszomjas sakál, kegyetlenül összetépi a leglustábbat. Misi Mókust ennél jobban nem kell meggyőzni róla, hogy otthon szebb is, jobb is. Hazamegy és levonja a tanulságot: „bolondot járatott velem a kíváncsiságom azzal az örökké termő fával.” 

Mi a legfontosabb, amit megtudunk az örökké termő fáról? Az, hogy „mindig terem.”

Mi lehetett volna Misi Mókusnak gyanús ebben az állításban?

Egy fa, amelynek az egyik ága teli van virággal, a másikon éppen érik a gyümölcs, a harmadikról pedig már potyog is, meghazudtolja a természet törvényeit. Még ha valóságosnak tűnik is, túl szép, hogy igaz legyen.

Az sem véletlen, hogy épp a kíváncsi kis Misi Mókus dőlt be az örökké termő fa ígéretének. Az iskolázott mókus nem vágyik aranyéletre, hiszen tisztában van vele, hogy élete a télre tartalékolás jegyében telik.

A tanulság: egy termék felesleges hájpolása, valótlanságok állítása etikátlan, büntethető és nem fenntartható. Szajkó néni is megkapja a magáét: „…szégyellje magát! Magát kellene elsősorban megbüntetni” – osztja ki a (jó)madarat Misi Mókus tanítója.

Tersánszky Józsi Jenő Misi Mókus kalandjai című meseregényét itt találod.

Most te mesélj

Felfedeztél gyermekmesékben marketingtanulságokat? Oszd meg velünk kommentben, éljük át újra a gyermekkorunk úgy, hogy közben fejlődünk a marketingben is.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk„Muti, mit forgattál 2.” [Újabb 5 videó elemzése]
Következő cikk2018 marketingtrendjei (beszámoló a 28. Országos Marketing Konferenciáról)Következő

Ezeket olvastad már?

Látom, hogyan hirdetsz! Marketinges cégek és nagy webáruházak Facebook-hirdetései

Június 28-ától minden Facebook-oldal aktív hirdetéseit egyetlen menüpont alatt megnézheted. Kapva kaptunk az alkalmon és

Elolvasom »

A céges blog mégsem hatékony?

„Egy blog nem kerül sokba, de nem hatékony” – legalábbis egy ismert tartalommarketing-szakértő szerint (aki

Elolvasom »

152 133 okom van arra, hogy elolvasd ezt a cikket: bizonyítottan sikert és bukást hozó e-mail-tárgymezők

Szenvedsz a tárgymezőírástól. Onnan tudom, hogy én is. Az e-mail-marketing legérzékenyebb pontja egyértelműen a tárgymezőírás.

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.