Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Tartalom és employer branding: építs profi csapatot tartalommarketinggel

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: employer brand, közösségi tartalom, social media, tartalommarketing

Képzeld el, hogy soha többé nem kell álláshirdetést feladnod.

Nem neked kell kutatni a szakemberek után, hanem ők keresnek meg téged. Mert jól ismernek és nálad akarnak dolgozni.

Számtalan cikk szól arról, hogyan találd meg az ideális munkaerőt, épp ezért én most egészen másról fogok írni: röviden az employer brandingről, és hosszabban arról, hogyan használhatod a tartalommarketinget a munkáltatói márkád megerősítésére.

Mi az employer brand?

Az employer brand, vagyis munkáltatói márka nem az, amit jelenlegi és jövőbeni dolgozóid a cégedből érzékelnek.

Nem egyszerűen a kép, amit mutatsz, mert az talán csak egy üres burok: az, hogy plakátokon, videókban azt mutogatod, milyen széles mosollyal dolgoznak nálad a kollégák minden nap, még senkit nem győz meg.

Branddel minden vállalat, minden cég rendelkezik – a kérdés csak az, hogy ezt tudatosan építi-e, vagy a jó szerencsére hagyja, hogy milyen kép alakul ki róla azon szakemberek fejében, akik a fennmaradását és fejlődését biztosíthatnák.

Ez a brand piramisszerűen épül fel, a szakemberek hét szintjét határozzák meg. Ezek felülről lefelé haladva:

A márkaígéret: az amit magunkról állítunk, amit a szakemberek és a piac felé is kommunikálunk.

A vállalati személyiség: amit a vállalatunkról gondolnak, az a kép, amely az alsóbb szintek alapján kialakul rólunk.

A vállalat értékei, filozófiája: mindaz, ami mellett a vállalat kiáll, amiben a munkatársak, kollégák hisznek, amit felvállalunk.

Jutalmazás és ösztönzés: azok a megoldások, amelyekkel az alkalmazottakat motiváljuk, amivel munkájukat jutalmazzuk.

Munkáltatói értékek: mindazok az értékek, azok a kézzelfogható dolgok, amelyekkel jobbá tesszük a nálunk dolgozók életét, amikkel elmondhatják azt, hogy ettől jobb lett az életük, mióta nálunk dolgoznak.

Végül legalul találhatók a bizonyítékok: a belső programok, tanulmányok, tapasztalatok, beszámolók, vélemények, amelyek alátámasztják mindazt, hogy az egész piramis nem a semmire épül.

employer_branding_piramis

Gyönyörű ábrázolás a The Social Recruitertől.

Mindezeket a tartalommarketing eszközeivel nagyszerűen kommunikálhatod. Csinálhatod persze rosszul is: éppen tegnapi cikkünkben olvashatsz arról, hogyan rombolta saját brandjét a Walmart azzal, hogy egy titokban finanszírozott blogon azt igyekezett kommunikálni, mennyire boldog mindenki, aki náluk dolgozik.

Ezzel azon felül, hogy igyekeztek érintettségüket eltitkolni, az volt a baj, hogy csak a márkaígérettel foglalkoztak – miközben bizonyítékok híján légvárat építettek.

Tartalom mint bizonyíték

Ha bármit kommunikálsz magadról, észben kell tartanod, hogy ez is marketingkommunikáció. Employer brandet épp úgy kell építened, mintha egy termékedet építenéd fel: saleses gondolkodással.

Természetszerűleg tehát azzal kell leginkább foglalkoznod, hogy a célpiacod (a számodra tökéletes szakemberek, akiket magadhoz akarsz vonzani) miért is hinnék el bármilyen állításodat.

Kézzelfogható dolgokra van szükséged, olyasmire, amit megmutathatsz, hogy tessék, nem a levegőbe beszélek. Ilyenből számos fajtát ismerünk.

Készíts kutatásokat magadról

Lehet saját kutatás – arról, hogy a dolgozóid mit gondolnak és mennyire elégedettek, hogy hogyan növekszik a cég, mennyit áldoz a társadalmi felelősségvállalásra és így tovább. (Saját kutatás készítéséről ajánlom ezt a cikkünket.)

A számok hitelességet adnak, főleg akkor, ha nem egyszerűen egy belső adatbázist nyálazol át, hanem kérdezel. Mi például rendszeresen készítünk anonim belső felmérést arról, hogy szövegíróink mennyire vannak megelégedve a munkával, a fizetésükkel, a belső kommunikációval és így tovább.

Mivel ténylegesen szükségünk van az információra, ezek valóban anonim kérdőívek – viszont az eredmények nagyszerűen kommunikálhatók is. Ezeket feldolgozhatod blogposzt, de akár infografika formájában is.

Tanulj abból, amit mondanak rólad

Figyeld  dolgozóid értékelései olyan oldalakon, mint például a Munkatársaim.hu, vagy éppen a LinkedInen folytatott kommunikációjuk.

Ezek a közösségi médián belül olyan specializált oldalak, ahol kifejezetten lelkesen kutatnak a munkavállalók a cégek után: figyelik, hogy az alkalmazottak mennyire elégedettek, hogyan beszélnek a cégről és így tovább.

Értelemszerűen erre közvetett befolyásod lehet csak: nem mondhatod meg, hogyan értékeljenek és nem is hozhatsz létre hamis profilokat, hogy a renomédat kipofozd, mert ezzel ellentétes hatást érsz majd el nagyon rövid időn belül.

Alkalmazottaid értékeléseiből leszűrheted, mi az, amin javítanod kell, hogy mi hiányzik nekik, milyen pontokon kell aktívabban tenned azért, hogy jobban érezzék magukat.

Arcod a közösségi médiában

Hangod lehet a céges Facebook-oldal, de az arcod az, amit rólad megmutatnak.

A Facebookon és más oldalakon a céggel kapcsolatos posztok, tartalmak bizony ide tartoznak. Bizonyíték az, hogy az alkalmazottaid mit posztolnak az irodából, a céges eseményekről, hogyan mutatják be a saját munkájukat.

Nagyon nem mindegy például, hogy valaki lelkesen, inspiráló környezetként beszél az irodáról, hogy a munkatársakkal készült mosolygós fotót tölt fel vagy éppen képeket arról, hogy mennyire várja a pénteket és mennyire utálja a hétfőt.

Ez természetesen megint olyasmi, amire nincsen befolyásod, de sok információt szerezhetsz – és ha a kollégák beleegyeznek, a céges kommunikációba is beemelheted őket.

Hogy egy példát mondjak: nálunk sokan dolgoznak home office-ban, mivel a szövegírás gyakorlatilag bárhonnan végezhető. A kollégák sokszor még nyaralás közben is dolgoznak vagy éppen képzik magukat – erről képeket raknak fel a Facebookra, amit aztán a céges oldalon is megosztunk.

employer_branding_irodafb

A Kreatív Kontroll-Iroda oldalát én például imádom, tele van nagyszerű személyes tartalommal.

Ugyanígy teszünk a csapatépítőkön készült képekkel és vállalható sztorikkal. Minden olyan személyes jellegű tartalom, amelyet szívesen felhasználhatóvá tesznek a dolgozók (és persze pozitív hangvételű) rendkívüli mértékben megerősíti a munkáltatói márkádat.

Beszámolók, testimonialok

Belső képzést tartasz a kollégáknak? Lőj gyorsan egy fotót az érdeklődéssel csillogó szempárokról, írd le pár szóban, mi történik éppen, és mehet is az idővonalra!

Ha belső üzemi magazint is kiadsz (nem üzleti magazinról beszélek – ha érdekel a kettő közötti különbség, lapozz bele a legújabb Kontent magazinba), akkor nyert ügyed van: közölj interjúkat olyan kollégákkal, akik valamilyen sikert értek el, például eredményesen zártak le egy nagy projektet. Ezt azután más céges csatornáidon is publikálhatod, így befelé és kifelé is erősítve az arculatodat.

Ha a csapatépítőn paintballozni vagy éppen vidámparkba viszed a céget, bérelj egy GoPro kamerát, és vágass belőle egy hangulatos videót – ez már csak azért is nagyszerű megoldás, mert valószínűleg a résztvevők is lelkesen megosztják majd, bizonyítva, hogy nem csak egy jópofizós „nagyon jó itt dolgozni, kár, hogy dróttal rögzítették a mosolyom” videót forgattál.

Most jövök rá, hogy milyen furcsa rendszerbe foglalni azt, ami nekünk a folyamatosan kommunikáló generáció tagjaként természetes – a szerk.

Márkaígéreted: különb vagy, mint mindenki más?

Még tavaly közöltünk egy cikket arról, hogyan írhatsz valóban jó álláshirdetést – ajánlom, hogy frissítsd fel az emlékezetedet, mert ebben rengeteg hasznos instrukciót olvashatsz, amivel hatékonyan érheted el a legjobbakat.

Ha olyasmit csinálsz, ami nem megszokott, amivel megkülönböztetheted magad a többi cégtől, amitől biztos, hogy nálad jó dolgozni (és minderre megvannak a bizonyítékaid is, ne feleddel kommunikálni.

Mi például tavaly készítettünk egy ilyen videót, amikor úgy döntöttünk, jó lenne bővíteni a csapatot:

Ha megnézed, láthatod, hogy átjön belőle a laza hangulat, ami egyébként minket jellemez: nem ülünk riadtan a kamera előtt azon izgulva, vajon kirúg-e a főnök a következő mondatért (még szép, az egyik kamera mögött ült és remekül szórakozott).

Ez a videó színtiszta márkaígéret, amit bármikor alá is tudunk támasztani egyszerűen akár azzal, hogy megmutatjuk valakinek a céges Facebook oldalt.

Kommunikálni csak őszintén és kétirányúan

Mindez a kommunikációról szól, de a bizonyítékokat csakis akkor kommunikálhatod, ha valóban léteznek.

Ha úgy teszel, mint a Walmart vagy más cégek, a netkorban percek alatt buksz le. Hiába állítod magadról, milyen kellemes munkakörnyezetet biztosítasz, ha jön egy volt dolgozó, és anonim módon leírja a cégedhez tartozó oldalon, hogy egy sötét, hideg irodában dolgoztattad őket, ahová a kismamáknak is öt emeletet kell lépcsőzni.

Tartsd észben, hogy a kommunikációnak mindig kétirányúnak kell lennie: a kérdésekre válaszolnod, az észrevételekre reagálnod kell. Mégpedig úgy, hogy nem felejted el: ha valakinek egyszer is túlságosan durván találsz válaszolni, azt könnyen viszontláthatod másnap a neten.

Employer branded felépítéséhez minden rendelkezésedre álló csatornát felhasználhatsz.

  • Kommunikálj a közösségi médiában.
  • Adj ki magazint – ne magadról beszélj benne, de sztorizz, ha tudsz!
  • Blogodban kommunikálhatod az aktualitásokat.
  • Forgass videókat, amelyek átadják a kommunikálni kívánt hangulatot.
  • Ha meghirdetsz egy állást, készíts róla landing oldalt, ahol minden szükséges bizonyítékot megtalálhatnak az érdeklődők.
  • Jelenj meg a szakmai rendezvényeken, konferenciákon, meetupokon, és kommunikálj célcsoportoddal: a szakemberekkel, akikre szükséged van.

Ha bölcsen készítesz tartalmat önmagadról is, akkor végül olyan brandet építhetsz fel, amely vonzza majd a számodra potenciálisan hasznos embereket – és megszűri azokat, akikkel egyébként sem tudnál együttműködni. Ezért az interjúztatással megbízott embered nagyon-nagyon hálás lesz.

A tartalommarketingben legtöbbször azt mondjuk, ne magadról beszélj – ez ebben az esetben is érvényes.

Ne azt mondd el, mennyire jó a vállalatod, hanem mutasd meg, hogy miért az. Hogy hogyan lett jobb az élete annak, aki téged választott. Hogyan képzed. Hogyan zajlanak a mindennapok. Hogy miért kell a legjobbaknak téged választaniuk.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMilliódolláros kudarcok: mit tanulhatsz világcégek megbukott kampányaiból?
Következő cikkHogyan írj gyorsabban több és jobb cikket? Lesd el a profi szövegírók rutinjaitKövetkező

Ezeket olvastad már?

Pillantás a jövőbe: előfizetős rendszerek a cégedben

Az előfizetéses modell a marketing egyik legizgalmasabb és egyik legjövedelmezőbb területe. A koncepció nem új,

Elolvasom »

Kérlek, tanuld meg használni a hashtageket Instagramon!

Hétfőn Balázzsal egész napos telefonos tanácsadást tartottunk az előfizetőinknek. Az egyik kedves olvasónknak adtam pár

Elolvasom »

Így készíts minőségi tartalmat: lépésről lépésre előadás 11 percben

Írj minőségi tartalmat – harsogja az újdonsült tartalommarketing-szakértő. Hát persze, a Forma–1-ben is úgy kell

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.