Humorban nem ismerünk tréfát: a mémek és az inside joke szerepe a marketingben

A mémek az internetes társadalom kulturális közös nevezői lettek – az influencer marketing pedig csak még tovább erősíti ezt a hullámot. Manapság pedig már egyre több brand ismeri fel a meme-ekben rejlő lehetőségeket. És hogy miért beszélek most én is ezekről? Kkv-ként épp egy ilyen olcsó, de hatékony, potenciálisan virális terjedést elérni képes marketingeszközre van … Read more

7 alternatív terjesztési módszer, hogy a cikkeid még több olvasóhoz jussanak el

A helyzet általában a következő: megírod és élesíted a cikked, majd rutinszerűen bemásolod a linket a Facebook-oldaladra, aztán megosztod és várod a csodát. A legtöbben ezt így csinálják, és a helyzet most nem rózsás nekik, hiszen az új algoritmusfrissítés miatt várhatóan tovább esnek az amúgy sem magas organikus elérések. Te ilyenkor két dolgot tehetsz:
  • beállsz a károgók közé, akik szerint Zuckerberg szemét, neked pedig jár placc a hírfolyamokon
  • vagy alternatív módszereket kezdesz el keresni és helyzeti előnybe hozod magad a többiekkel szemben
Csak akkor olvasd tovább ezt a cikket, ha a második opció mellett döntesz.

Miért nem elég a Facebook?

Valószínűleg ismered ezt a létezésünk okát firtató kérdést:
Ha nem fotózom le magam edzés közben és nem töltöm fel a képet az Instára, akkor vajon edzettem-e?
Ami a testmozgással kapcsolatban viccesen hangzik, az kikerülhetetlen a blogposztok terjesztésekor. A facebookos megosztás nem csak azért kevés, mert megint megvágták az organikus eléréseket – hiszen ha nem így tettek volna a Menlo Parkban, neked akkor is azon kéne ügyködnöd, hogy minél több felületen próbáld meg elérni a potenciális olvasóidat. Mivel egyre többen használják a régi jól bevált módszereket, ezért egy szimpla Facebook-megosztás már nem feltétlenül üti meg az ingerküszöböt. Nem töröd meg a mintát, nem emelkedsz ki, vagyis nem fognak kattintani és egyre kevesebb embert érsz majd el. Éppen ezért neked új ötletekre és trükkökre van szükséged, hogy kiléphess a megszokott keretek közül. Hogy ezt megtehesd, összeszedtünk 7 opciót, amivel még több olvasódhoz juthatsz el (akár ingyen). Read More

Instagram-tartalommarketing: regisztrációtól a haladó szintig (példákkal, esettanulmánnyal)

#mostmegtudodmirejóazinsta A tartalommarketingben az Instagram hatalmas szereppel bír. Itthon még nem robbant be száz százalékig, de tökéletesen hatékony eszköz. Ezért is szégyellem, hogy egy teljes éve készülök cikket írni róla, mégis csak most jutottam el idáig. Cserébe viszont ez alapos lesz: mindent megtalálsz benne, ami a tartalommarketing kapcsán kérdésként felvetődhet benned a regisztrációtól kezdve az esettanulmányokig. Az, hogy most leültem elkészíteni ezt az írást, egy előfizetőnknek köszönhető, aki nemrég megkért, írjunk erről, és válaszoljuk meg néhány kérdését. Ezek többek között:
„Mi az az Instagram, miért jó az nekünk, milyen profillal regisztráljunk (céges, személyes, márkanév)? Egyáltalán mi a különbség a Facebook és közte, illetve aki főleg szöveges tartalmat, oktatótartalmat gyárt, nem egy utazóblogger vagy beautyblogger, az mi a fittyfenét tegyen az Instagramra, ha nem akarja saját magát?”
Sok jogos kérdés, ugorjunk fejest. Megmutatom neked, hogyan működik a tartalommarketing az Instagramon.

Miért használd az Instát?

Kezdjük a statisztikával. A MediaQ kutatásai szerint az Instagram magyar felhasználóinak tábora lassan, de biztosan növekszik és fiatalodik. Aktív (heti) felhasználók száma (Magyarországon):
  • 2015-ben: 840 000
  • 2016-ben: 942 000
A közönség fő jellemzői:
  • 2015-ben: 30 alattiak, jómódúak, nagyon sokat fényképeznek
  • 2016-ben: 25 alattiak, nagyon sokat fényképeznek

Az adatok összegyűjtéséért köszi a Közösségi Kalandozásoknak.

A magyar Instán a felhasználók 60%-a 25 év alatti, további 23% a 25–34 éves korosztályba tartozik, és azt is tudjuk róluk, hogy a nők, ha nem is elsöprő, de szignifikáns többségben vannak. Essünk túl a nyilvánvalón: ez a platform a vizuális tartalmakra épít elsősorban. Eltér a Facebooktól, mert a fotót és videót helyezi a középpontba, a szövegnek itt alig jut szerep. Eltér a Pinteresttől, mert itt nem a tartalmak gyűjtögetéséé a főszerep. Eltér a Snapchattől, mert nem rövid életű, szűk közönségnek szóló tartalmat osztasz meg, hanem hosszú távon építesz brandet. A főszerep a brandépítésé – a korábban említett utazó- vagy beautybloggerek ezért is vannak ennyire otthon ezen a felületen. De maga a Kánaán ez a gasztrobloggereknek, életművészeknek (lásd: Dan Bilzerian) és bárkinek, akinél a vizualitás eleve főszerepet kap. Ez persze nem zárja ki, hogy bármilyen más piacon, témában sikeres legyél Instagramon. A Kontetben nemrég megjelent egy cikkem Undorító tartalommarketing címmel – anyaggyűjtés közben belefutottam egy boncmester fiókjába, aki kismacskákat posztol. Illetve dehogy. Hullákból kivett szerveket, roncsolódott végtagokat, tüdőből formált szívet Valentin-napra. Mire számítottál? Mellesleg több mint 1 millió követője van, és már tapogatózik a merchandising felé. A neve Nicol Angemi, keress rá, ha akarsz, én be nem linkelem.

Építs okosan vizuális brandet

Előfizetőnk megkérdezte, miről posztoljon.
„Például én, akinek két orvosi témájú weboldala van. Magyar kórházakat csak nem fotózhatok…”
Ilyen esetben (ha nem a személyes brandet akarod elsősorban erősíteni, hanem elérést növelni) ideje elővenned a kapcsolódó témákat, megnézni azt, hogy a célközönséged mi iránt érdeklődik még. Ha orvosi témájú weboldalakat olvasnak, jó eséllyel érdekli őket az egészség. Egészséges étkezés, wellness, sport. A shoulder niche kutatás a tartalommarketing egyik nulladik lépése. Tartsd szem előtt, hogy az érzelmekre kell hatnod, és az Insta egyértelműen a pozitív üzenetek platformja (és ezek valóságosságáról, igazságtartalmáról most felesleges volna vitát kezdenünk). Ha kutyamenhelyed van, aranyos kutyusokat mutass, ha egészségügyi témájú a vállalkozásod, egészséges embereket, ahogy mondjuk sportolnak. Ha duguláselhárítással foglalkozol, gyönyörű konyhák és fürdőszobák vagy éppen kemény munkában lévő szakemberek képei kerülhetnek fel.

A profilod felépítése

Ha a téma megvan, el kell döntened, személyes márkát akarsz-e építeni (mint mondjuk Dan Bilzerian, Vajna Tímea, Dukai Regina és így tovább) vagy inkább a vállalati brandet akarod-e erősíteni (mint mondjuk mi, de a HubSpotnál találsz még pár elképesztően erős példát). Handle: a handle az azonosítód, amiből az Insta többek között a profilod URL-jét generálja majd. Szinte mindegy, mit választasz, a felhasználónevet is beolvassák a keresők, Instán pedig inkább a hashtagek számítanak, tehát a rangsorolásodon nem változtat érdemben. Profilkép: Valami, ami illik a branded profiljába. Ha vállalati a profil, akkor legyen a logód, ha személyes brand, akkor egy felismerhető, profi fotó. Esetleg valami más, kifejezetten rád jellemző grafika, a lényeg, hogy első pillantásra azonosítható legyen. Bemutatkozás (bio): röviden, velősen mutatkozz be. Ki vagy te, mit posztolsz, milyen értékeket vallasz. A stílusod egyezzen más csatornákon folytatott kommunikációddal. (Használhatsz emojikat is, ha jónak látod figyelemfelkeltés céljából.) Felhasználónév: Saját neved vagy branded neve. Ne csicsázd, legyen egyértelműen azonosítható, ez alapján találnak meg és ismernek fel. Hivatkozás: a hirdetésektől eltekintve Instán egyetlen esélyed van arra, hogy kattintható linket adj a közönségednek, mégpedig a profilodon. Ha fut egy kampányod, annak a landing oldalát hivatkozd, ha nem, blogodat vagy főoldaladat, esetleg valamilyen releváns örökzöld tartalmat.

Használj üzleti profilt!

Több mint egy éve lehetőséged van már üzleti profilt is beállítani. Ebben az a jó, hogy plusz kontaktinformációkat adhatsz meg: felhívhatnak telefonon, küldhetnek neked e-mailt, de még azt is megadhatod, hol található a boltod vagy irodád. Ebben az esetben így néz ki a profilod:

A Fény Utcai Piac egyébként is jól tolja, hozom még őket példaként.

Az üzleti profil további haszna az analitika (így nem vagy más szolgáltatásokra utalva), illetve az applikációból közvetlenül boostolhatod is a posztjaidat, hogy többen lássák azokat. Ezen a ponton hálát kell, hogy mondjak a Crane adatvezérelt marketinggel foglalkozó szakembereinek, nekik hála ugyanis már két éve létezik naprakész Magyar Instagram Körkép. Ebben rengeteg adat és jó tanács gyűlt össze, ha idáig elolvastad a cikket, akkor ez is kötelező anyag. Ebből főként az üzleti profilokról és az analitikáról tudhatsz meg többet, de pár hasznos tippet is olvashatsz benne (néhányat a cikkben bővebben kifejtek).

„Mi a fenét tegyek Instagramra?”

Read More

„Shit advertising doesn’t work” | #DMWF, 1. nap

Amszterdamba utaztunk, hogy a világ legnagyobb brandjei és marketingesei meséljék el nekünk, hogyan legyünk sikeresek idén. A Digital Marketing World Forum első napján minden a tartalommarketingről és a brandépítésről szólt, íme minden, amit megtudtunk az előadásokból. (A DMWF sajtójegyet adott a Kontent magazin szerkesztőségének, és meghívott minket Amszerdamba, hogy közvetítsünk az eseményről.)

Így találd fel magad újra digitálisként

A legelső előadásban Paul Poels, a Philips digitális analitikáért felelős igazgatója arról beszélt, hogyan alakítottak át egy több mint 125 éves múlttal büszkélkedő céget digitális vállalattá. A következő sorok azoknak válhatnak igazán hasznára, akik korábban nem fektettek nagy hangsúlyt az online marketingre, de szeretnék, ha vállalatuk legalábbis elkezdene felzárkózni a világhoz. Az első lépés az volt, hogy kitalálják, fizikai termékeik mellett milyen digitális ajánlatokat tudnak nyújtani a vásárlóknak. Szerencsére nem kellett sokat gondolkodniuk, mégis csak technológiai vállalatról van szó – miután rájöttek, hogy a kulcs a konnektivitás, már nem volt nehéz dolguk. Így születtek meg olyan új, már az IoT világához húzó termékeik, mint az orvosi készülék, amely folyamatosan képes figyelni a páciensek állapotát, és arról valós időben jelt ad a kezelőorvosoknak. Így akárhol legyenek is, ha az adatok azt mutatják, hogy rosszul lettek, az eszköz jelez az orvosnak, a segítség pedig a lehető legrövidebb időn belül megérkezik. Hasonló eszközt készítettek kisgyerekek számára is: a bébimonitor már a múlté, a legújabb eszközökkel már valós időben követhetik a gyerekük egészségi állapotát a szülők. Mindezzel együtt perszonalizált tartalomszolgáltatás is jár: külön applikációt fejlesztettek ki, amely figyeli a felhasználó tevékenységét és az adatokat, majd ez alapján ajánl különféle tartalmakat a szülőknek. Itt persze nem állt meg a termékfejlesztés – már odáig jutottak, hogy létrehozták az első online borotvát is, amely rögzíti a borotválkozási szokásainkat, és ez alapján személyre szabott borotválkozási tippeket szolgáltat, hogy elkerüljük a bőrirritációt. Nagy hangsúly kerül a tartalomra: nem egyszerűen a termék technikai specifikációi azok, melyek miatt érdemes ezt választani. Azért érdemes Philips terméket venni, mert személyre szabott segítséget és tartalmakat kapunk tőlük a mindennapi tevékenységeink hatékonyabbá tételéhez. Paul így foglalta össze az új üzletpolitikát:
„Connection to the customer will be the key to monetization.”
És hogy milyen tartalmakkal teremthető meg a kapcsolat? Paul szerint csak úgy érhetik el bárhol, bármikor a vásárlóikat, ha aktuális, releváns és személyre szabott élményt nyújtanak nekik. Beszélt arról is, hogyan mérik a sikert. A tartalomfejlesztőknél azt figyelik, hogy a tartalom időben elkészül-e, illetve mennyi forgalmat hoz organikusan (SEO) és hirdetésekből (SEA).

Búcsú a hagyományos kampányoktól

Read More

Hogyan érheted el, hogy megosszák a tartalmadat? [csekklista példákkal]

Mi a megosztás anatómiája? Mi a legfontosabb dolog, amire oda kell figyelned, ha azt szeretnéd, hogy a tartalmadat emberek tömege ossza meg? Bryan Kramer azt írja egyik könyvében, hogy nincs B2B vagy B2C, csak H2H. Human to human, vagyis ember az embernek kommunikál, hiszen a cégeknek és a termékeknek nincsenek érzelmeik. Mögöttük viszont ott vannak … Read more

Obama és a tartalommarketing

2017. január 20-án lezárult egy korszak: Barack Obama, az Egyesült Államok 44. elnöke leköszön, hogy átadja a helyét Donald Trumpnak. A Fehér Házból kiköltöző demokratát egy republikánus prezident váltja. Egy cikk erejéig tegyük most félre az érzéseinket nemcsak Trumppal, de Obamával kapcsolatban is. Ebben a cikkben lényegtelen lesz a politikai beállítottságod, drága olvasó. Minket most csak és … Read more

Eljött a kötelező multi-platform közösségi marketing ideje (1. rész)

Ha ma valaki az aktuális közösségi marketingről kérdez minket, akkor 2 dolgot biztosan kijelenthetünk: dübörög már nem elég a Facebook Aki szeretné maximálisan kiaknázni a közösségi oldalak előnyeit az értékesítés ésvagy a brandépítés, terén az idén már nem kerülheti meg a rendszerben gondolkodást. A lehető legegyszerűbben: a Facebook az alap, az Instagrammal pedig jó, ha … Read more

1000 szó 1 képkockában: ezért kell neked videomarketing (Best of anyagokkal)

Mi már tudjuk, hogy miért akarsz videós tartalmat magadnak, pedig lehet, hogy még el sem gondolkodtál a kérdésen. Főleg, hogy a reklám- és imázsfilmek készítése ma már nem a nagyvállalatok kiváltsága. Nem kell milliókat kifizetni egy jól kinéző anyagért, és nincs szükség tévés főműsoridőre, hogy százezrek lássák azt. Az igazán hatásos videók ugyanis gyakran online, a … Read more

Tartalom és employer branding: építs profi csapatot tartalommarketinggel

Képzeld el, hogy soha többé nem kell álláshirdetést feladnod. Nem neked kell kutatni a szakemberek után, hanem ők keresnek meg téged. Mert jól ismernek és nálad akarnak dolgozni. Számtalan cikk szól arról, hogyan találd meg az ideális munkaerőt, épp ezért én most egészen másról fogok írni: röviden az employer brandingről, és hosszabban arról, hogyan használhatod … Read more

„Ha a tartalomterjesztők túl akarnak élni, együtt kell működniük” – interjú Magnus Hultmannal

Magnus Hultmannal a Media Hungaryn találkoztam, ahol az egyik legjobb előadást tartotta: azon kevesek egyike volt, akik 10 percben is elképesztően jó, szakmai előadást tudtak tartani. Magnus cége, amely egész Európában terjeszkedik, a Google és a Facebook tartalomterjesztői hatalmának megtörését tűzte ki célul: a nagyok játszóterét egyenlő felek piacává alakítanák. Erről és az online marketing … Read more