Új korszakba lépett a marketing, a közösségépítés korszakába – írtuk két évvel ezelőtt ezen a blogon és azóta a „nemzetközi helyzet csak fokozódott”.
Seth Godin törzselmélete a szemünk láttára válik valósággá és valid kivitelezői kihívássá.
Ezért ebben a cikkben nem foglak arról győzködni, hogy miért jó, ha létrehozol a vállalkozásod körül egy élő közösséget, mert ezt az „egy jó ötletet hazaviszek”-típusú konferenciákon már ezerszer hallottad.
Inkább mutatok 6 egyszerű és gyakorlatias lépést, melyekkel stabil alapokra vonzó és életerős márkaközösségeket építhetsz.
Válaszold meg a miértet (és csak ezután hozd létre)
Nem azért van szükséged saját Facebook-csoportra, mert én, Sipos Zoli vagy Seth Godin azt mondtuk.
A Facebook-csoport ugyanolyan marketingeszköz, mint az üzleti blog, az e-mail-marketing vagy az Instagram: l’art pour l’art felbuzdulásból, „kötelezőségből” vagy divatból nem építünk platformot. (Túl értékes az időd és túl kevés van belőle ahhoz, hogy alapos ok nélkül a nyakadba vedd egy csoport menedzselésének terhét.)
Akkor építünk online márkaközösségeket Facebook-csoportok létrehozásával, ha ez támogatja a stratégiai céljaink (pl. több és többet költő törzsvásárló, márkaépítés, edukáció és leadgenerálás, social proof gyűjtés, új termék vagy üzletág bevezetése stb.) megvalósítását vagy a marketinggépezetünk más csatornáinak működését.
(A magyarországi Apple-nek pl. nincs hivatalos csoportja, pedig a márka globális szinten az egyik legprofibb közösség- és kultuszépítő cég. Más eszközökkel oldják meg a feladatot.)
Nincs lehangolóbb látvány egy indokolatlan macskás képekkel, 9GAG-gifekkel és Osho-bölcseletekkel elárasztott vagy épp interakciómentes csoportnál, márpedig ez a sors vár rád, ha kristálygömbélességű volt a célkijelölésed.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.