Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Interjú: Így lehetsz sikeres a saját blogoddal

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: interjú

A Privatbankar.hu tartalommarketing-sorozatot indít, engem pedig megtiszteltek azzal, hogy szakértőként kérdeztek egy interjúban. Az interjú hasznos lett, és szeretném, ha 1 év múlva is rátalálhatnál és a tartalommarketinges erőfeszítéseidet segíthetném e tippekkel. Ezért az utánközlés.

Az interjú eredetileg itt jelent meg: Így lehetsz sikeres a saját blogoddal.

Nem kell hozzá mágia, hogy a céged vonzó módon szólhasson közönségéhez a tolakodó reklámok helyett – véli Sipos Zoltán, a Privátbankár.hu tartalommarketing-szakértője, aki havonta jelentkező cikksorozatunkban segíti a vállalkozók eligazodását a tartalommarketing új és izgalmas világában. Sipos Zoltán a tartalomstratégiák kidolgozásával foglalkozó Kreatív Kontroll Kft.ügyvezetője emellett pedig a marketingszöveg.com blog szerzője: feltett szándéka, hogy Magyarországon is meghonosítsa a tartalommarketinges szemléletet, egyre több céget rávezetve arra, hogy lehet értékkel reklámozni.

Privátbankár.hu: Tartalom mindenkinek?

Sipos Zoltán: Az első beszélgetésünk alkalmával arra keressük a választ, hogy mely cégnek érdemes foglalkoznia a potenciális vásárlók számára hasznos tartalom előállításával, és ha erre adja a fejét, hogyan kezdjen hozzá? Sokakat visszatart az, hogy nem tudják, merre és milyen témákhoz nyúljanak ezzel a régi-új szemlélettel.

A tartalommarketinget jobban is megismerheted korábbi cikkünkben, mostani interjúnk pedig segít eldönteni, hogyan vedd kezedbe az irányítást és adj vásárlóidnak értékes információt.

Valóban igaz, hogy mindenki képes saját cégéről minőségi tartalmat előállítani?

Részben igaz.

Kell hozzá egy alapvető igényesség, továbbá az a szándék, hogy értéket adj és valódi kérdésekre válaszolj. Ha van időd és energiád, akkor készíthetsz minőségi tartalmakat – ez nem az újságírók, vloggerek (stb.) privilégiuma. A YouTube legnagyobb sztárjai amatőrként kezdték, majd beletanultak. Tucatjával ismered azokat a cikkeket, melyeket nem újságíró vagy profi blogger írt (profi alatt azt értsük, amit a szó jelent: ebből él), mégis villámgyorsan elterjedtek, mert eltaláltak egy fontos témát.

Azonban a tartalomkészítés önálló szakma. Felépíthetsz a kertedben egy úszómedencét, ha utánaolvasol alaposan és van némi kézügyességed – de egyszerűbb megbízni egy kivitelezőt.

Ha a piacod nagyon kompetitív és a konkurenseid profi tartalomkészítőkkel készítik az anyagaikat és még a publikálásukat is percre pontosan belőtték, akkor nincs választásod, ha versenyben szeretnél maradni: bízz meg te is profi tartalomkészítőket.

Három választásod van, ha elkezded:

  1. csinálod, de nem tanulod igazán – így mindig sufnituning lesz egy kicsit
  2. csinálod és beletanulsz – sok-sok idő alatt megtanulsz egy új szakmát
  3. felveszel valaki(ke)t vagy kiszervezed

A 21. században élünk. Feltételezem, hogy nem magadnak szövöd a ruháidat (pedig megtehetnéd), nem te csinálod a könyvelésedet (hanem a könyvelőd), nem te hurcolod a leveleidet (hanem a posta).

A sarki zöldségesem és az óriásvállalat ugyanúgy tud profitálni belőle?

Mindkettő emberekkel kommunikál. Ha elfogadjuk, hogy minden vállalatnak szüksége van marketingre - márpedig elfogadjuk -, akkor minden vállalatnak szüksége van tartalommarketingre is – ez ugyanis egy marketingkommunikációs szemléletváltás. Szemléletváltás azért, mert ugyanazokat az üzleti célokat érjük el tartalommarketinggel, amelyeket régen reklámmal értünk el, csak más az útvonal, más a tartalom, más a csatorna.

A többség bezárja a reklámokat, de keresi a tartalmakat? Akkor reklám helyett tartalmat készítek.

A szórólapok 98%-át kidobják, de Facebookon követik a kedvenc cégeiket? Akkor szórólap helyett social mediára költöm a büdzsém.

Van egy csomó kérdésük, amelyeket Wikipedián találnak meg? Akkor írok hasznos cikkeket, és inkább én adom meg nekik a válaszokat.

Tehát olyan marketingkommunikációt csinálok, ami a megváltozott vásárlói útvonalakba beleillik, sőt keresik az emberek.

A sarki zöldséges pl. regisztráljon Google Mapsre és tegye magát megtalálhatóvá. Ezután készítsen cikkeket zöldséganalfabétáknak – pl. nekem –, amelyben bemutatja, hogy a fura nevű zöldség finom, ilyen és ilyen tápértéke van, ilyen és ilyen receptekben szerepel, általában ennyibe kerül kilója és így tovább.

Melyek azok a kérdések, amelyeket mindenképp tegyünk fel magunkban, mielőtt tartalom előállítására adjuk a fejünket?

2 kérdéscsoport van. Az egyik a „ki csinálja”, a másik a „mit csináljunk”.

Ki csinálja?

  1. Van erre időm? Költséghatékony, ha ezzel foglalkozom?
  2. Ha van, akkor tudok rendszeresen tartalmakat készíteni, azokat publikálni, majd elemezni?
  3. Milyen minőséget tudok készíteni? A cégem mikor jár jobban: ha én írom meg (megspórolva a tartalomkészítést) vagy ha szakemberekre bízom?

Mit csináljunk?

Itt a tartalomra gondolj úgy, mintha terméket fejlesztenél, majd azt bevezetnéd a piacra. Olvasni igét használok, mintha cikk készülne, de ez behelyettesíthető más tartalomtípusokkal is (mit nézne, mit hallgatna stb.).

  1. Ki az ideális olvasó?
  2. Mit szeretne olvasni?
  3. Miért olvasná el azt, amit írok?
  4. Hogyan segíthetem őt a vásárlásban?
  5. Hol szeret olvasni és milyen formátumban?

Segíteni fog a marketingszoveg.com cikke, amelynek segítségével részletesen megtervezheted a tartalomstratégiádat.

Hogyan vágjunk bele? Írjak, fotózzak, vagy egyből vlog? Mi alapján dönthetem el, hogy az adott tartalom bejöhet majd a célcsoportomnak?

Ne tegyél erőszakot magadon: ha van olyan műfaj, amit imádsz és jól csinálsz, akkor preferáld azt – érződik, ha valamit muszájból csinálsz.

A siker legalább 3 rétegű: empátia, piacismeret és visszajelzések.

Empátia, hogy a célcsoportod cipőjébe bújva gondolkozz el azon, hogy téged milyen tartalmak érdekelnének, mire keresnéd a válaszokat, hol keresnéd azokat, milyen stílust szeretnél.

Piacismeretet feltételez az, hogy tisztában vagy az uralkodó trendekkel, népszerű oldalakkal, gyakori kérdésekkel, kulcsszavakkal, fontos Facebook-csoportokkal – tehát látod, hogy hol milyen anyagok lesznek sikeresek.

A visszajelzés pedig a legértékesebb e három közül. Mindig a piacod dönt. A stratégiádnak és a tartalmadnak nem elvileg kell működnie, hanem a gyakorlatban. A már publikált anyagok kirajzolják, hogy mire kattintanak, mit meddig olvasnak stb.

Minél több a tartalom, annál jobb? Hol és hányszor jelenjek meg? A saját blogom naponta frissüljön?

Minőség > mennyiség. Többet ér egy kiváló cikk, mint 10 olvashatatlan.

Nincsenek általános jó válaszok arra, hogy mit, milyen gyakran és hova posztoljunk. Látatlanban azt sem lehet megválaszolni, hogy „hány lóerős a legjobb autó”. A legjobb autó kinek? Városba teljesen felesleges egy 600 lóerős sportkocsi, mert kihasználhatatlan és csak eszi a benzint – de a versenypályára nem mész a 100 lóerős családi autóddal.

A túl sok tartalom még árthat is. A nyilvánvaló ártalom az, hogy a rossz minőségi mutatók, például a kevés idő az oldalon, vagy a magas lepattanás rontják a rangsorolást. A kevésbé nyilvánvaló hatásokról itt írtunk részletesen.

Próbálj ki minden csatornát, amelynek értelme is van - értem ez alatt, hogy ha egy csatornáról nyilvánvaló, hogy a célcsoportod még csak nem is ismeri, akkor azt nem kell kipróbálnod. Próbáld ki a csatornákon a különböző posztolási gyakoriságot. Próbálgasd a különböző tartalomtípusokat.

Idővel látni fogod, hogy melyik az a 2-3-4 csatorna, ahol a kommunikációdba befektetett energia megtérül (ROI) és az eredmények pozitívak – ide több erőforrást csoportosítasz át a rosszabb csatornákról. Látni fogod, hogy mely időpontok működnek a te célközönségednél, mikor a legnagyobb az elérés. Látni fogod, hogy mely tartalmakra reagál a piacod a legjobban – ezekből készíts többet.

A folyamatos tesztelgetés nem megspórolható, mert nem vagy okosabb a piacodnál. Trendkövetéssel, rendszeres auditokkal, konkurenciaelemzéssel, stratégiakészítéssel, piackutatással a tanulási görbe lerövidíthető, de a hatékony cég folyamatosan tanulja a piacát – és ha úgy látja, hogy a 3 éve bevett posztolási gyakoriság már túl alacsony, akkor megnöveli azt.

Stratégiát még nem tud a vállalkozás kidolgozni, de a semmi mentén sem akarja puffogtatni a posztjait. Mi az a maximum öt aranyszabály, amelyek alapján érdemes tervezni a megjelenéseket?

  1. Csak akkor publikáld, ha minőségi. Ne járasd le a cégedet vacakkal, ne rombold a keresőpozícióidat netszeméttel.
  2. Menj a „majdnem biztos sikerre”. Ez csatornakiválasztásra vonatkozik: nem kell marketingesnek lenned, hogy tudd, hogy Facebookon kommunikálnod kell. Ha pedig posztot írsz, akkor válassz olyan témát, amivel nem lőhetsz mellé (folyamatosan 10 kérdés ismétlődik az ügyfélszolgálaton? válaszold meg őket), és kövess egy olyan posztvázlatot, amely már bizonyított
  3. Kérdezd meg a célcsoportodat, hogy miről olvasnának. Ez üti a gondosan megtervezett, ám félrecélzott stratégiát.
  4. Kísérletezz váratlan dolgokkal. A posztjaid többségénél célozd meg a gyors sikereket, de időnként próbálj ki merész témát, merész stílust, vagy épp írd le azokat, amelyeket „mindenki tud” a piacon, de senkinek nincs bátorsága felvállalni. A virális terjedést folyamatosan kutatják a szakemberek, kb. ez a „legbiztosabb” „receptje” (nagyon erős az idézőjel – a viralitásnak nincs receptje).
  5. Végig arra gondolj, hogy ez téged érdekelne-e. Elolvasnád? Megosztanád? Kíváncsi lennél erre a cikkre itt és ilyen stílusban? Ha nem, akkor ne publikáld.
  6. Legyél személyesebb. Szólítsd meg az olvasódat, mert neki írsz, neki segítesz. Legyél a mostaninál jóval közvetlenebb, megközelíthetőbb, és ne ijedj meg a saját stílusodtól. Ezzel a tanáccsal nem lövök mellé: a cégek többsége elbújik a vállalati stíl mögé – amit te is unsz, én is unok, mindenki un.

Tetszett az interjú? Oszd meg, hogy másoknak is tessék.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMozgalomkommunikáció – Tanulságok a Férfiak Klubjától (esettanulmány)
Következő cikkSzirmai Gergely: „Kezeljük végre felnőtt iparágként a videoblogolást!”Következő

Ezeket olvastad már?

Egy fillért sem adok a cuccodért! (5 lépés, hogy az unalmas terméked izgalmas megoldássá alakítsd)

Kedves értékesítő, marketinges, cégvezető! Ahogy Guy Ritchie kultikus filmjében (A Ravasz, az Agy és két

Elolvasom »

Algoritmusálló tartalommarketing: avagy így írj örökzöld tartalmakat

Korábban már írtunk az örökzöld tartalmakról, de mi a helyzet a tartalommarketing keresőoptimalizálás részével? Milyen

Elolvasom »

Hogyan javítsd a szövegeidet 5 perc alatt? (14 lépés)

A varázslat nem az írással kezdődik, hanem a szerkesztéssel. Nekem néha vannak olyan első szövegeim,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.