Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Több tartalom, rosszabb eredmények?

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: statisztika

A TrackMaven friss white-paperje (jelentésnek fordítjuk) szerint a kevesebb tényleg több, és nem több tartalomra van szükséged (vagy jobb terjesztésre), hanem kevesebb, ámde jobb tartalommal érhetsz el sikereket.

Igen, már megint a minőségi tartalomról lesz szó.

Nem a levegőbe beszélnek: a white-paper 8800 cég 2013–2014 közötti adatait használja, amely 13 816 703 piece-t (tartalmat) jelent és 7 194 443 381 interakciót. Mindezt a saját platformjukon gyűjtötték.

A minta tehát nagy, az insightok pedig fontosak, úgyhogy olvasd el ezt a cikket, ha a tartalommarketingben sikereket szeretnél elérni.

Mellékszál #1: tulajdonképpen szerencsénk van, hogy Magyarországon lemaradásban van a digitális marketing (már a nyugati országokhoz képest), mert az alábbi hibákat neked már nem kell elkövetned.

Mellékszál #2: Ez az anyag a TrackMaven tartalomstratégiájának a része, értékajánlatuk szerint a szoftver „competitive intelligence for digital marketers”. Egy Bentley árában fogadnék rá, hogy egyik buyer personájuk engem ír le (ügynökségi marketinges), és pontosan tudják, hogy a jelentésüket le fogom tölteni. Generáltak egy leadet.

No, szerintem csapassuk.

Dráma a Pinteresten: több pin, kevesebb interakció

A Pottery Barn marketingosztálya 2014 elején elhatározta, hogy a Pinterestet immár nemcsak használják (profiljukba vág), de bővülnek: többet, jobbat, nagyobbat. Havi 38-ról havi 170-re növelték a kirakott pineket, követőbázisuk 11,4%-kal megnőtt.

Jónak tűnt minden, ám pár hónap alatt kiderült, hogy interakciókat (lájkokat, repineket, kommenteket) veszítenek – durván 75%-kal csökkent az engagement.

1

 

Több tartalommal tehát kevesebbet értek el. Ez egy tartalommarketinges rémálom és egy, a józan paraszti észnek ellentmondó folyamat egyszerre, úgyhogy a mélyére ásunk.

A piaci helyzet

2013–2014 között a cégek 78%-kal több tartalmat készítettek, ám az engagement 60%-kal csökkent.

A közösségi oldalakon a branded content elérése és engagementje 2014 végére alacsonyabb, mint valaha.

A céges blogbejegyzések 43%-a 10-nél kevesebb interakciót vált ki.

Telítődött a tartalompiac?

Minden piacnak van egy telítődési szintje, amikor több terméket felvenni már nem tud. A digitális világban a figyelmeddel fizetsz a cégnek, mert (remélhetőleg) értékes tartalmat ad neked. (Nevezhetnők figyelmi piacnak.)

Viszont a te napod is csak 24 órából áll, és nem egész nap olvasod a céges blogokat. Tehát szűrsz.

Lehet, hogy több a választék, de egy szint után nem számít. Emberfüggő, de mondjuk 100 blogot még lehet követni. Ha ez a 100 blog megvan, akkor lényegtelen, hogy azon kívül 10 000 vagy 10 millió olyan blog van, amit nem olvasol.

Ezt kicsiben már megfigyelhetted az internet előtt is: 1995-ben egy átlagos amerikai háztartás 45 tévécsatornából választhatott, 2013-ban már 189 csatorna küzdött a figyelemért. (via Nielsen)

A csatornarobbanás ellenére az átlagos amerikai 17 csatornát követ hosszú évek óta. Lásd az alábbi képet.

2

A Nielsen következtetése az, hogy a nagyobb választék nem egyenlő a nagyobb tartalomfogyasztással, a minőség pedig felértékelődik. A választások sokaságában úgy érheted el a célcsoportodat, ha te vagy a legjobb választás.

A figyelemért vívott harcban pedig konkurenseddé válik a Coca-Cola is. Vajon érdekesebb a tartalmad, mint az övék? Tovább megyek: a te anyagaidat olvassam, vagy az épp felfutó vírusvideón kacarásszak?

Nem hiszek neked

Nehezen tagadható, hogy az ügyfeled informálódni szeretne a vásárlási döntés meghozása előtt. A CEB számait szoktuk idézni (le köll tölteni): a B2B vásárló a folyamat 57%-át már elvégezte, mire a cég egy illetékesével valamilyen csatornán szóba áll (ha úgy nézed: félig már meghozta a vásárlói döntést).

Ez az 57% annyit jelent, hogy megfogalmazza az igényét, rákeres, megnézi a piacot, összehasonlítja az árakat, körbenéz a közösségi felületeken. A te digitális jelenléted megállja a helyét? Azért kérdezem, mert a vásárló megtalálhatja a válaszokat nálad... vagy a konkurensednél. Főleg akkor, ha a konkurensed egy jó tartalomstratégia mentén pont azt az információt adja meg a potenciális vásárlónak, amelyre ő akkor és ott és úgy épp kíváncsi.

Ha a céged digitális jelenléte szegényes, akkor az ügyfél nem nálad fog vásárolni. Nézd meg, hogy én hogyan vásároltam laptopot (első kiemelés).

A digitális jelenlétedet úgy növelheted, hogy megtöltöd tartalommal azokat a csatornákat, amelyeket az ügyfeled követ(het) – legyen az social media vagy a találati oldal. Az ügyfelek viszont látják, hogy a branded content elszaporodott, és tudják azt is, hogy a cégek többsége dicsérni fogja magát – vagyis a cégek anyagaiból nem kapnak objektív képet.

Ezért a „user generated content” felé fordul az információéhes vásárlód (minden olyan tartalom ugc-nek számít, amit nem te hozol létre, de nem is médiamegjelenés, hanem a vásárlóid és ügyfeleid készítik – lsd. kommentek, értékelések stb.). A Baynote felmérése ezt megerősíti: az online vásárlók 48%-át „mindig” vagy „gyakran” befolyásolják az online értékelések, de még a bolti vásárlóik 37%-a is főleg az értékelések alapján dönt.

„Minden csatornán vidám a műsor”

Itthon még győzködjük a cégvezetőket, hogy az árva Facebook-oldaluk mellett legyenek jelen minden olyan csatornán, ahol a célcsoportjuk is jelen van (Google+, LinkedIn, Twitter, fórumok, Reddit stb.). Nem azt mondom, hogy ezek mindegyikén jelenj meg. Kérlek olvass figyelmesen: azt mondom, hogy azokon légy jelen, amelyeken a célközönséged is jelen van.

Nyugaton fejlettebb a tartalommarketing, a cégek több közösségi oldalon kommunikálnak, terjesztik az anyagaikat, ám az elérés és az interakció szegényes.

3

„Minél több tartalom” a hívószó – e cég marketingesei (és ügynökségei) egyre jobban terjesztik az egyre több tartalmukat, ám nem olyan tartalmakat hoznak létre, melyeket valóban érdemes megosztani (értsd: minőségi). Egyébként a CMI kutatásából is tudjuk, hogy az egyik, ha nem a legnagyobb kihívás a minőségi tartalomkészítés. Említettem már, hogy szövegírókra van szükséged?

Egyébként a B2C és B2B cégek egyre több social csatornát használnak – átlagosan 7, illetve 6 csatornán vannak jelen. Lásd a Content Marketing Institute 2015-ös B2B, illetve B2C felmérését. Mindkettő Észak-Amerikát vizsgálja, egyébként itt már kimazsoláztuk a B2B reportot.

Az egyre több csatornán elszórt egyre több tartalom azt a látszatot kelti, hogy ezek a cégek kiváló tartalomstratégiával sikeresen kommunikálnak – ám jellemző, hogy a tartalomszolgáltatásuk nem csatornára és közönségre szabott (magyarul mindenhol kb. ugyanazt osztják meg). Így viszont az egyre több tartalommal egyre kevesebb interakciót érnek el.

A minőségi tartalom adatközpontú

A legnagyobb kihívás évről évre az, hogy a tartalom eredményességét mérjék. Nem azért, mert a feladat lehetetlen (2015. van, még azt is látjuk, hogy meddig görgetsz az oldalon), hanem azért, mert...

  • rossz dolgokat mérnek
  • és azt sem folyamatosan

Az átlagos cég havi 1 alkalommal (vagy negyedévente) ránéz a Google Analyticsre (mert javítja a tartalmaidat, ha tudod olvasni), és kiértékelnek valamit.

Kapnak valamit.

A tartalommarketingjük is valamilyen lesz.

Ráadásul lábon lövik magukat, mert a reakcióidejük legalább 1 hónapos csúszásban lesz (a digitális világban szélsebesen pörög az idő, már a múlt heti vírusvideókra sem emlékszem).

Eredményességet mérni nem azért kell, mert a végén kijön egy ROI-százalék (az csak egy szám), hanem azért, hogy reagálj: ha működik valami, abból még többet, ha megbukik valami, azt azonnal leállítod. Viszont a havi egyszeri elemzésnél mire kiderül a probléma, addigra már 7 közösségi felületre felraktad – a közönség pedig látja, hogy téged nem érdemes követni (jövőbeni eredményesség csökken).

Tegyük mindehhez hozzá az élelmes konkurenseket, akik minden nap mérnek, és hamarabb észreveszik a felfutó trendeket, jól működő címsorokat, iparági változásokat, olvasói szokások megváltozásást – és reagálnak rájuk. Ismét 1 hónapos késésben leszel.

A megoldás 2 lépcsős

Egyrészt a mérés már a tartalomkészítés során legyen mindennapos rutinfeladat (értsd: a témaválasztásnál megnézed a korábban már befutott témákat, címadásnál a legtöbb kattintást hozó címek mintájára írsz címet stb.).

Másrészt kezdj el mérni engagement-számokat. A cél nem az, hogy közvetlen ROI-t számolj belőlük (komoly analitikai bukfencekbe kerül a lájkok árát kiszámolni), hanem az, hogy azonnali visszajelzést kapj arról, hogy az épp kirakott posztod tetszik-e a közönségednek, avagy sem.

Ilyen engagement-metric például blogposztnál:

  • oldalletöltés
  • egyedi látogatók
  • lepattanás
  • oldalon töltött idő
  • megosztás
  • komment
  • trackback

(Nem azonos a súlyuk: komment értékesebb, mint a látogató.)

A közösségi felületeiden figyeld és optimalizáld például az alábbiakat:

  • lájk, megosztás, komment (Facebook)
  • retweet, említés, követőszám, fav (Twitter)
  • lájk, komment, követő (Instagram)
  • note (Tumblr)
  • +1, megosztás, követőszám (Google+)

A lista akkor lesz teljes, ha egy cikkben feldolgozom, de a lényeg szerintem érthető (ha mégsem, akkor írd meg kommentben).

Csak akkor van tartalomzaj, ha csinálsz magadnak

Friss tartalommarketingesként veszélyes pozícióban vagy. Látod, hogy ez a jövő, fellelkesülsz, blogolsz, publikálsz, csipogsz és megtöltöd a közösségi felületeidet tartalommal – de az induláskori kiváló eredményeid elkezdenek csökkenni. Pánikszerű reakciód az, hogy a költést növeled – holott optimalizálnod kell (gyakoribb mérés, kevesebb, de jobb tartalom).

E jelentés kulcsmondata (én is használtam már): a jó tartalom legyőzi a rossz terjesztést, de a legjobb terjesztés sem menti meg a rossz anyagokat a kudarctól.

A Pottery Barn javít

Fejezzük be a cikk eleji sztorit.

Észrevették, hogy a hatékonyságuk zuhan, ezért a leírásmentes termékelhelyezéseiket lecserélték: immár vidám, látványos, kedves, inspiratív „how to” anyagokra (a céget mintha Pinterestre találták volna ki: prémium bútorok és lakberendezési cuccok).

4

Az optimalizálás eredménye az, hogy októberben csak 60 pint raktak ki, ám 343 interakciót értek el, ami a júliusi interakciók háromszorosa.

Szeretnéd, hogy a te grafikonjaid is felíveljenek? A saját blogunknál jobb esettanulmány nem kell, úgyhogy írj a jobb alsó sarokban.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikk11 és fél tartalommarketinges blog, amelyet követned kell
Következő cikkA megtérülő tartalommarketing – Így számolj ROI-tKövetkező

Ezeket olvastad már?

A stratégiától a szövegírásig: interjú Pásztor Krisztinával

Rendhagyó anyag ez, az első interjú a blogon. Pásztor Krisztina másoddiplomájához a szakdolgozatot a tartalommarketingről

Elolvasom »

1 biztos módszer, hogy népszerűvé tedd a cikkedet

A tartalomfejlesztés népszerűvé válásával egyre fontosabb, hogy minőségi tartalmat alkossunk. Most már nem fog megfelelni

Elolvasom »

Így kösd össze az ár szerint szegmentált piacaidat 100%-os konverziónövekedéssel

Ha nemcsak a listafeliratkozóidat, de a lehetséges vevőidet is a legmagasabb szinten szegmentálod, azaz nem

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.