Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 14 perc

Hogyan írj PR-cikket? (23 elemes csekklista)

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős blogbejegyzést?, Szövegírás
  • Címkék: ingyen-pr-cikk, pr

A kommunikációs túlnépesedés korát éljük.

Vajon ha összeadnánk minden eddig papírra vetett/nyomtatott karaktert, akkor az több vagy kevesebb lenne, mint ami most online elérhető? Valószínűleg a munka egyik felével sem végeznénk egyhamar, az egyre újabb és újabb tartalmakkal pedig lépést sem tudnánk tartani.

A netes „tömegnyomor” miatt borzasztóan nehéz kiválasztani, hogy mi a hasznos és mi nem, és az embernek sokszor ideje sincs megismerkedni valamivel, mert a régi tartalmak helyébe azonnal két új lép.

Tartalomgyártóként ez néha rémálom is lehet, és az ember folyamatosan felteszi magának a kérdést:

Érdemes ezek után PR-cikket írni?

Ha hatékonyan szeretnél értékesíteni, akkor igen, de nem mindegy, hogyan csinálod.

adv1
Ha már az E-commerce tréningünkön annyi szó esett a projektorokról… (via www.profitable-copy.com)

Mit kell tudnod a PR-cikkről?

PR-cikknek nevezzük azokat a tartalmakat, amelyeket egy adott szervezet (cég, intézmény, de akár hatóság is) a sajtótermékekben, online médiában megjelentet.

Van, hogy nem kerül pénzbe (ha jól megírod, érdekes a téma, akkor le is hozzák, saját kutatások esetén például erre jó esélyed van), de ma már egyre gyakrabban kell fizetni érte. Persze jellemzően még így is olcsóbb, mint egy sztenderd A4-es hirdetés, ráadásul azokat érheted el a segítségével, akik amúgy egy teljes oldalas kreatívra már oda sem figyelnének.

A PR-cikkekről korábban mi is írtunk már, de rögtön leszögeztük, hogy azt inkább advertorialnak nevezzük, és az nem is feltétlenül PR-, sokkal inkább marketingtevékenység.

Hogy miért? Azért, mert PR az, amikor egy sajtóközleményt küldesz ki, és azt a szerkesztőségekben eldöntik, hogy lehozzák-e végül vagy sem. Advertorial ellenben az, amikor megállapodsz egy online magazinnal arról, hogy mint szakértő írsz nekik egy cikket arról, ami foglalkoztatja az olvasóikat. Esetleg fizetsz azért, hogy a Nők Lapjában olyan cikk jelenjen meg, ami a rólad és a termékedről szól. Vagy épp kikerül a blog.hus tartalmad az Index főoldalára.

Az olvasónak tisztában kell lennie azzal, hogy mit olvas, ezért az ilyen fizetett megjelenést jelezni szokták, így: (x).

A PR-cikk/advertorial azért terjedhetett el és lehetett népszerű, mert a használatával másképp érhető el a célközönség, mint mondjuk egy natív hirdetéssel. Az ugyanis tartalomnak tűnik, nem pedig reklámnak.

Fontos, hogy a PR-cikk

  • objektív,
  • informatív,
  • olvasmányos (érdekes)
  • és hatékony legyen.

Utóbbit értsd úgy: nemcsak felkelti a figyelmet, és nemcsak jó érzés olvasni, de el is érhető vele a kitűzött cél. A legtöbb esetben ez azt jelenti, hogy elad, de ugyanilyen fontos lehet a vevőkapcsolatok ápolása is.

Hogy ezt hiba nélkül elérhesd, jöjjön a lényeg: a 23 elemes csekklista, három részre bontva, hogy könnyebb legyen feldolgozni és felhasználni a tanácsokat.

adv2
Az index.hu jobb oldali sávjában lehet megjelenni PR-cikkekkel (lásd halvány lila keret).

Az első fázis: tervezés

Mielőtt nekiállnál az írásnak, ülj le és tervezd meg aprólékosan a cikkedet. Tudnod kell az alapokat:

  • milyen felületre,
  • kinek,
  • miről,
  • milyen stílusban
  • és céllal írsz.

1. Mi a téma? Új termék, termékfrissítés vagy arculatváltás? Esete válogatja, de azt mindig pontosan tudnod kell előre, hogy miről szeretnél írni. Sokan elfelejtik ezt letisztázni,  pedig minden mondatnak vissza kell utalnia a főtémára. Az egész szövegnek

2. Kinek írsz? Azt gondolnád, hogy mindegy, de a célközönséged meghatározza a stílust és a szerkezetet, amit használni fogsz. Amikor tavaly két PR-cikket is írtam az Ultherapy nevű non-invazív arcszépészeti eljárásról, akkor pontosan tudtam, hogy a 39-65 éves, természetes megoldásokat kereső és magas beosztásban dolgozó hölgyeket kellett megcéloznunk, és ennek megfelelően alakítottam a szöveget, a stílust, a szóhasználatot.

Az első anyag az index.hun jelent meg, a második pedig a femcafe.hun. A cikkek stílusának tökéletesen meg kellett szólítania a célközönséget (a termék speciális tulajdonságai miatt).

3. Tanulmányozd a platformot, ahol megjelensz. Legyen szó offline magazinról vagy online újságról, a cikk illeszkedjen a szóban forgó felület stílusához. Ne csak azt nézd meg, hogy mi a célcsoport, de azt is, hogy milyen szerkezetben közlik ott a cikkeket, és hogy mik az elvárások. Más például egy Men’s Health, egy Femina és egy Origo.

A fentebb említett három cikknél ügyeltünk arra, hogy megfeleljünk az index.hu elvárásainak a headline és a lead hosszát illetően. A femcafe.hu esetében például sokkal több alcímet kellett használnunk. Egyeztess a platform tulajdonosával.

4. Milyen hosszú lesz a szöveg? Ha nincsenek formai követelmények, akkor rajtad áll, lehet tömör, de lehet 1000–1500 szavas szakmai jellegű cikk is. Te döntöd el, de nem találomra. Mennyit hajlandó elolvasni a célközönséged? Mennyi valóban érdekes információd van? Milyen hossz kell ahhoz, hogy minden fontosat átadj?

5. Mi a sztorid? Ha nincs, készíts. A storytelling fontossága nem lehet újdonság neked, ha olvasol minket, de azért frissítsük fel a dolgokat egy picit: egy megfelelő történetet elmesélve az olvasóid érzelmeire hathatsz. Meg kell találnod a sztorit, ami működőképessé teszi a történetedet, ha pedig már van sztorid, akkor kell, hogy legyen annak egy főszereplője is. Visszautalunk az arcszépészeti beavatkozáshoz írt egyik PR-cikkre, ahol egy kétgyermekes, elvált anyuka lett a főszereplőnk.

6. Mi a célcsoportod fájdalma? Mi az, ami foglalkoztatja, és amire megoldást keres? Ez lesz a sztorid alapja, és ebbe a sztoriba kell belehelyezned a főszereplődet.

7. Apellálj a fájdalomra, és mutasd be azt. Ha például a szóban forgó kés nélküli arcfiatalítás a te terméked lenne, akkor szinte adná magát a következő:

  • Egy középkorú, jól szituált, menedzserként dolgozó hölgy
  • önbizalma romokban hever, mert elhagyta a férje.
  • Két gyermeke mellett nem sok ideje jut önmagára,
  • és nem szereti a természetellenes és mesterkélt megoldásokat (plasztika).
  • Ő nem akar hetekig lábadozni. Helyette gyors és kíméletes választ keres a problémájára.

Nos, nem véletlenül használtuk mi sem ezt a sztorit, és nem véletlenül kapcsoltuk össze így a történetet és a főhőst.

Nagyjátékfilmeknél előszeretettel alkalmazzák ezt a módszert (fish-out-of-the-water), amikor a főhősödet bemutatod a normál környezetében, majd gyorsan kirántod onnan. Akkor vagy igazán ügyes, ha ezt egyetlen mondatban el tudod intézni:

Eszter hosszú idő óta először töltötte egyedülállóként a karácsonyt és a szilvesztert, de végül megfogadta, hogy továbblép.

A cél az, hogy az olvasód együtt érezzen a főhősöddel.

8. Mindig legyen egy „fő gonosz”. Bizony, kivétel nélkül, mivel ez is elősegíti az együttérzést. Hogy mi lehet ez? Az öregedés, egy betegség, a szomszéd, sőt, még az aktuális kormány, vagy akár egy kegyetlen multi is. A te terméked/szolgáltatásod dönti el, mi az.

9. Mutasd be a megoldást. Merthogy van egy főhősöd, és van egy ahhoz kapcsolódó történet és probléma, így hát evidens, hogy a te céged mutatja be a megoldást, igaz? A te terméked/szolgáltatásod lesz a válasz a problémára.

Valahogy így:

Eszter a teljes arcot és a nyakat megemelő kezelést választotta, mert komplex változást remélt; a homlokától az orcájáig, az orcájától az álláig, és az állától a nyakáig.

10. Ne felejtsd el a happy endet sem. Merthogy a főhős+probléma+megoldás egyenletnek jó vége kell, hogy legyen.

A szóban forgó példa esetében:

Eszter, akinek önbizalma romokban hevert, úgy tért vissza a fél évvel később esedékes kontrollra, hogy sokkal boldogabb és kiegyensúlyozottabb volt.

Amikor pedig megvannak az alapok, megnyithatod a szövegszerkesztődet.

A második fázis: írás

Előfizetői tartalom

Még van 13 pont, amit előfizetőink már olvasnak.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan kommunikáld a minőségedet?
Következő cikkÍgy fogj meg egy véleményvezért (mutatom a Neil Patelnek küldött levelet)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan keltsd életre a halott listád? (Példa)

Van egy komoly e-mail-marketinges kihívásod – és talán nem is tudsz róla. A listaépítés elején

Elolvasom »

Majdnem minden, amit a hatékony subject line-ról tudnod kell

A vonzó e-mail-tárgymező olyan, mint egy csinos nő. A csinos nő után az összes férfi

Elolvasom »

A reklámszövegírók kedvenc szavai, melyeket azonnal használhatsz (akarathajlító szavak, 2. rész)

Az első részben azokkal az – első ránézésre ártalmatlannak –  tűnő „varázsszavakkal” ismertettelek össze, amelyekkel

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.