Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Így fogj meg egy véleményvezért (mutatom a Neil Patelnek küldött levelet)

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Esettanulmány
  • Címkék: e-mail, influencer, véleményvezér

A linképítésben, az elérés növelésében nagy szerepe lehet annak, hogy véleményvezéreket, népszerű iparági szakértőket célozz meg a tartalmaiddal.

Röviden szóltam már erről, amikor a legelső blogposztod népszerűsítéséről beszéltem, most viszont beleássuk magunkat a témába.

A gond az, hogy a legtöbb ilyen tartalomajánló levél egyszerűen spamnek tűnik. Itthon persze kevésbé elterjedt a gyakorlat, mint angolszász nyelvterületen, de még így is keményen meg kell küzdened azért, hogy egyáltalán megnyissam a leveledet.

Hogy néz ki egy (rossz) kiajánló levél?

Jellemzően egy átlagos levél az alábbi formátumot követi:

  • Szia, olvastam egy bejegyzésed/a blogod. Király vagy!
  • Én is írtam a témában: [URL]
  • Kiajánlod az írásom? Légyszi!

A gyakorlott linképítők sokszor használnak erre a célra template-eket (vagyis sablonokat). Ha száz vagy kétszáz embernek akarsz egy cikket kiküldeni, aligha tehetsz mást, nem igaz?

Logikus ötletnek tűnik.

Mégis haszontalan.

Nagyon is jó, ha van egy listád azokról a véleményvezérekről, akinek el akarod küldeni az írásodat, de nagy balgaság, ha mindenkinek ugyanazt a levelet akarod elküldeni (kis módosításokkal).

Az első lépés persze eleve a lista összeállítása, kezdjük ezzel.

A listád összeállítása

Hogyan találsz olyan embereket, akik hatékonyan növelhetik a láthatóságod és az elérésed, akik ha megosztják a posztodat, forgalmat irányítanak hozzád?

  • Szakmai csoportokat látogatsz a közösségi oldalakon, és megfigyeled, kik a legaktívabbak, kik posztolnak sokat, kinek a megszólalásaira érkezik a legtöbb reakció (lehetőleg pozitív: nyilván ne trollokat keress).
  • Folyamatosan olvasod a szakmai blogokat: a területed tartalomkészítőit ismerned kell (akár konkurensek, akár nem). Készíts ezekről egy listát, és időnként pörgesd végig mindet, figyeld meg, hány megosztás, hány hozzászólás érkezik.
  • Iratkozz fel a szakmai hírlevelekre. Figyeld meg, milyen leveleket kapsz, ha tudod, mérd fel, mekkora lehet az adott lista – ha például ajánlanak egy tartalmat, figyeld meg, hány interakciót szül ez.
  • Figyeld a szakterületed eseményeit is: kik szerveznek ilyeneket, kik adnak elő? Kik azok, akik mindenhol feltűnnek?
  • Figyeld a szaksajtót – de légy okosabb az átlagos PR-osnál. Mindenki ki tudja gyűjteni az impresszumból az újságírók címét, hogy aztán tömeges és soha, senki által nem olvasott leveleket küldözgessen nekik (újságíróként dolgoztam, tudom). Ez persze már külön kategória, és a jó sajtóközleményről írtunk már korábban.

Ha mindezt odafigyeléssel végzed, egy tekintélyes listát gyűjthetsz össze. Ebben érdemes szerepeltetned az alábbi információkat:

  • Név, természetesen.
  • Pozíció, titulus. (Akár csak ennyi: blogger.)
  • Név, szervezet stb.
  • Weboldal URL-je.
  • E-mail-cím.
  • Osztályozás.

Milyen osztályozásra gondolok?

Tim Soulo szerint három csoportba érdemes osztanod a célszemélyeket.

Nagymenők

Óriási eléréssel rendelkező, ismert (és lehetőleg elismert) személyek egy adott területen. (Táplálkozás és életmód témában mondjuk ilyen Schobert Norbi, a vloggereknél Szirmai vagy Dancsó Peti.)

A lehetőség adott: egyetlen megosztás tőlük, és hatalmas közönség elé kerül a tartalmad. De erre kicsi az esélyed is, ők ugyanis elfoglalt emberek, akik a piszlicsáré kuncsorgásnál ezer és egy fontosabb dologgal foglalkoznak naponta, jó eséllyel még komolyan vehető üzleti partnerként is csak 2-3 kör után éred el őket személyesen, nem hogy egy e-mailben.

Kis halak

Kisebb közönséggel rendelkező, de azért szakmai körökben ismerősen csengő nevek.

A nekik küldött leveleket jó eséllyel személyesen olvassák el, bár választ nem biztos, hogy kapsz. A segítségük nagyon hasznos, és nem árt hosszabb távú kapcsolat kiépítésére törekedned – ha esetleg szintet lépnének a későbbiekben.

Újoncok

Értenek a szakmához, de a közönségük még kicsi. Több az idejük és örülnek a figyelemnek, még ha spamet küldesz nekik, jó eséllyel arra is reagálnak. Figyeld őket, de túl nagy hatást ne várj attól, ha együttműködnek veled.

A cél nyilván az, hogy a középső kategóriát elérd, mert itt esélyed és szemmel látható hasznod is lehet.

Tényleg azt akarom, hogy küldözgess személyes leveleket?

Igen, pontosan erre foglak rávenni.

Nyilván utálsz levelezni (vagy csak majd fogsz), és feltételezhetően azok nagy része, akiknek írnál, szintén gyűlöl kéretlen leveleket kapni. A célod tehát az, hogy a leveleid ne legyenek kéretlenek.

Gondolnád, hogy a Tomoson blog idei felmérése szerint a marketingesek közel kétharmada emelte meg idén az influencer marketingre szánt büdzsét?

velemenyvezerek_1

A networking az egyik leghasznosabb marketingtevékenység, amire csak időt áldozhatsz, és ha ötvözöd a direkt marketinggel, ha a hírlevélírási tudásodat is beveted, akkor verhetetlen leszel.

Mutatok néhány példát, hogy működik ez a gyakorlatban.

A levél, amire Pulizzi és Patel 1 nap alatt válaszolt

Előfizetői tartalom

Előfizetőink már a konkrét példákat olvassák. Tarts velük te is!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkHogyan írj PR-cikket? (23 elemes csekklista)
Következő cikk10 hiba, amit elkövethetsz, ha saját magad forgatsz videós anyagotKövetkező

Ezeket olvastad már?

Esettanulmány és interjúk a Burda-ügy margójára: meddig terjed a márkák felelőssége, ha gyerekek szerepelnek a reklámban?

A március 15-i hosszú hétvége egyik legnagyobb figyelmet kapott témája a Burda Magazin szerencsétlen szóválasztása

Elolvasom »

Amit a Metallica taníthat neked a termékbevezetésről (kampánytervvel)

Hosszú, hektikus előjáték után elnyújtott orgazmus – ilyen a termékbevezetés, ha a Metallica csinálja. De

Elolvasom »

[Elemzés] Így ronthatsz el egy landing page-et, ha nem tervezel

Nemrég videón elemeztem egy rosszul sikerült landing oldalt. Ezt most részletes elemzésben, kibővítve is elolvashatod,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.