Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Hogyan építs pénzben mérhető bizalmat néhány hirdetéssel? (Kisokos Facebook-hirdetéshez) – 2. rész

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Esettanulmány, Hogyan írjak ütős posztot a közösségi médiára?, Ingyenes
  • Címkék: blog, céges blog, facebook, hirdetés

Kétrészes cikksorozatunk első részében arról beszéltünk, hogyan hoztam létre hatékony lájkszerző Facebook-hirdetéseket egy korábbi projektemhez.

Most bemutatjuk, hogy milyen típusú blogbejegyzéseket készítettünk, és azokat hogyan népszerűsítettük a közösségi médiában.

Csak egy kis emlékeztető: a szóban forgó üzletág esztétikai kezeléseket kínált nemcsak magyar, hanem brit (és ír) pácienseknek is, akik az Egyesült Államokban és a sztárok körében népszerű arcfiatalítást féláron kaphatták meg a londoni árakhoz képest.

De hogy érvényesíthessék ezt az árelőnyt, a pácienseket meg kellett győznünk az alábbiakról:

  • nem a Balkánra jönnek (hanem egy biztonságos klinikára),
  • nem hamisítvány a kezelés (hanem az eredeti protokollt és gépet használjuk),
  • nem kell félniük a rejtett költségektől (mert nincsenek),
  • és a kezelés hatásos.

Mindezt online, a személyes találkozó lehetősége és a klasszikus értékesítési technikák nélkül, lényegében a budapesti burokból.

Hogyan győzöl meg valakit arról, hogy nincs kockázat?

Amikor elhatároztuk, hogy a brit (és az ír) piacra lépünk, akkor tudtuk, hogy a legnagyobb feladatunk az lesz, hogy a szigetországi érdeklődők bizalmát megszerezzük. Messze van nekik Budapest: el kell oszlatni a kétségeiket, hogy a számukra félig-meddig ismeretlen városban a teljesen ismeretlen klinika megbízható.

A céges blog és a Facebook abban segített, hogy ezt költséghatékonyan megtehessük. Ne feledd, kedves olvasó, mit írtam: nem volt forrásunk arra, hogy kiutazzunk esztétikai kiállításokra. Arra sem, hogy szerepeljünk angol (vagy ír) tévékben.

Szerencsére a termék és annak neve ismert volt, így a helyzet olyan, mintha azt mondtuk volna, hogy Lexusokat adunk el, csak épp nem ismersz minket, a kereskedőket.

A terméket tehát elfogadták, a kétségek pedig inkább a kezelést végző szolgáltatóval kapcsolatban merültek fel. Éppen ezért a célcsoportot arról kellett meggyőznünk, hogy a biztonságos, komoly amerikai hivatalok engedélyével rendelkező esztétikai kezelést mi, itt Budapesten el tudjuk végezni.

A meggyőzéshez a következő pilléreket használtuk:

  • Videók. Óriási szerencsénk volt, hogy a terméket gyártó cégnek voltak saját testimonial videói, és hogy azok nagyon jó minőségben készültek. A páciensek vállalták a nevüket és az arcukat, dekoratívak voltak, ugyanakkor elhittem, hogy segített nekik a kezelés. Ez leginkább azoknak szólt, akik még nem ismerték (annyira) ezt az arcfiatalító módszert.
  • Rendszeres posztok a Facebookra. Az eredeti páciensektől származó idézetek mellett sok képet tettünk ki az intézményünkről, ami azért elég impozáns volt. Azt mutattuk vele: „Ide jössz, látod? Nincs okod félni!”
  • Folyamatosan hangsúlyoztuk a hitelességelemeinket: a kezeléseket egy klinikán és orvosi asszisztenciával végezzük (a tényleges kezelést egy asszisztens csinálta, de folyamatosan bent volt egy orvos is).
  • És persze a céges blog, ahol szabadon garázdálkodhatunk a termékelőnyök kiemelésével.

Orvos kezel:

A kedvcsináló posztok egyike:

Illusztris környezet („Jó helyre jössz”):

Árösszehasonlítás:

Testimonial és before-after:

Blog: Jennifer Aniston is ezt a kezelést ajánlja

Az első cikkben leírtuk, de azért ismételjük el a termékelőnyöket:

  1. 50-60 százalékos árelőny
  2. Budapest mint népszerű turisztikai desztináció (előny: jól fogod magad érezni)
  3. orvosi háttér (valódi előny: jól fog sikerülni a kezelés)
  4. az eredeti gép és protokoll használata (nincs kockázat, ugyanazt kapja a páciens, mint otthon)

A 4 termékelőnyt 4 fontos core-tartalommal segítettük meg első körben:

  • az árelőnyhöz a „Mennyibe kerül [ez a kezelés]?”
  • az orvosi háttérhez a „Mondj nemet a megereszkedett bőrre”
  • az eredeti amerikai protokollt a sztárokat felvonultató „Jennifer Aniston egyszerű titka” című cikkel
  • a budapesti kikapcsolódást pedig egy csoportos utazás lehetőségével. A kampány az „Egy nap a luxusban” címet kapta, és az érkezők lehetőséget kaptak arra, hogy kipróbálják a velünk szoros partneri viszonyban álló, házon belül található wellness-szolgáltatást.

Az ezeken felül született tartalmak esetében is ügyeltünk a következőkre:

  • az anyagok legalább 1000-1500 szavasak legyenek
  • erősen indítsunk („Készen állsz arra, hogy visszafordítsd az időt? Próbáld ki a világsztárok egyik legnépszerűbb kezelését...”)
  • a cím hatásos és megnyerő, a formázás pedig kényelmesen olvasható legyen (szellős végeredményt szerettünk volna)
  • rengeteg link legyen bennük (saját és külső oldalakra)
  • a fotók és a videók se hiányozzanak, mert az illusztrált tartalom jobban teljesít

Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a keresőben és a közösségi médiában is megfelelő legyen a cikk megjelenése (meta adatok), hiszen számoltunk vele, hogy idővel jó helyen fognak szerepelni a cikkek a keresőben.

Teszteltük a címeket is: 2-3 havonta egy kicsit átírtuk őket, és figyeltük, hogy mi történik. Tudtuk, hogy ha a keresés után nem kattintanak rá az emberek, akkor a Google folyamatosan hátrébb fogja rangsorolni, és akkor a többi munka is veszendőbe megy.

Mindent, amit elvár a Google

A cél minden esetben az volt, hogy megfeleljünk a Google aktuális algoritmusa által állított rangsorolási tényezőknek, például:

  • engagement (time-on-site, vagyis az oldalon töltött idő; bounce rate, vagyis hogy ne pattanjon le az olvasó)
  • link velocity

Hogy a látogatói adatok jók legyenek, ezért több szövegdobozt és egy CTA-t is létrehoztunk, illetve sokat segítettek a beágyazott videók (amelyekre szívesen kattintottak az olvasók), így pedig az oldalon töltött idő megnőtt.

A link velocity-t úgy támogattuk meg, hogy folyamatosan átlinkeltünk a tulajdonunkban álló más weboldalakról a cikkekre, és a partnereinket is megkértük erre.

A link velocity leegyszerűsítve az, hogy az oldalad milyen gyorsan (vagy lassan) szerez linkeket. Ha a linkszerzésed mintázata (szerzett linkek típusa, linkek száma stb.) nagyjából fedi azt, ami az iparágadban megszokott, illetve az oldaltípusodnál szokásos, akkor jó vagy. Ha nem (pl. már nem kapsz egy linket sem vagy épp természetellenesen gyorsan kapod a linkeket), akkor az negatívan befolyásolja a rangsorolásodat.

Viszont mindenképp meg akartuk dobni a közzététel utáni első néhány nap olvasottságát, ezért az első körös munkákban fontos szerepet kapott az adott cikk hirdetése a Facebookon.

Hogy ezt miképp teheted meg te is? Lássuk!

Szponzorált Facebook-bejegyzés

A bejegyzéshez fűződő aktivitás növeléséhez a hirdetéskezelőben kattintsunk az Aktivitás fülre, majd válasszuk ki a megfelelő rubrikát.

Aki olvasta előző cikkünket, sőt meg is valósított már lájkgyűjtő hirdetést, azt ismerős kép fogadja:

Itt lényegében a célközönség beállításánál ugyanaz a teendő, mint amit az oldalhirdetésnél tapasztaltunk, de azért van pár eltérés, amire mi építettünk is:

  1. A szponzorált bejegyzést háromfelé osztottuk: egy ment az oldal lájkolóinak, kettő pedig A/B-tesztelés szerint.
  2. Az A csoportban a fiatalabb nőkre, a B-ben az idősebb nők megszólítására helyeztük a hangsúlyt. Más nyelvezetet és megközelítést használtunk (a kezelés megelőzésre is jó, ez a fiatalok esetében számít), valamint mást emeltünk ki, más képet használtunk.
  3. Az oldallájkszerző kampánnyal ellentétben ezek gyorsabb kampányok voltak (1 hetesek maximum), mert azt szerettük volna, ha a lehető leghamarabb fel tudjuk turbózni az olvasottságot, és ezáltal a Google szemében is gyorsan nő az ázsiónk.

Arra célszerű figyelned, hogy a hirdetések megjelenésének optimalizálásakor a bejegyzéshez kötődő aktivitást válaszd, ne a sima megjelenéseket vagy a napi egyedi elérést.

Ha beállítottad az adott hirdetés célzását és elmentetted a célközönséget (hogy később ne kelljen az egész folyamatot újra megcsinálni), akkor nyilván kattints a folytatás gombra.

És lőn:

Vagyis az érdemi rész.

Mit, hol állíthatsz itt be?

  • Összekapcsolás Facebook-oldallal: itt add meg, hogy melyik Facebook-oldaladról szeretnél posztot kiválasztani.
  • Oldalbejegyzés kiválasztása: itt választhatod ki a hirdetni szándékozott posztot.
  • Jobb oldalt pedig látod a hirdetés előnézetét: a linkelt cikk címét és a metaleírást korábban, a cikk írásakor kell megadnod, de plusz szöveget írhatsz fölé. Mi mindig a célcsoportnak megfelelő üzenetet próbáltuk használni: a fiataloknak a megelőzés fontosságát kommunikáltuk, az idősebbeknek azt, hogy egy 1 órás kezeléssel 10 évet is fiatalodhatnak. További kulcsüzeneteink voltak: mindez 50-60 százalékkal olcsóbban kapható Budapesten; úgy, ahogy Jennifer Aniston megtette; biztos orvosi háttér segítségével, ahol zéró a kockázat.

Ha megvagy, küldheted is a megrendelést, de fontos, hogy folyamatosan ellenőrizd, hogyan teljesítenek ezek a hirdetések a későbbiekben, mert az így leszűrtek meghatározhatják a későbbi paramétereket.

Mondok egy példát: idővel mi is felismertük, hogy a megelőzés (bármily szép és hasznos) nem foglalkoztatja annyira a fiatalokat, ezért azt lecseréltük, és a fiatalabb nők esetében az alábbiakra mentünk rá:

  • a kezelés összeköthető a plasztikai sebészettel (főleg utána, mert felerősíti annak hatását)
  • vagy ha már látszódik egy kis megereszkedés az arcon, akkor most tegyen ellene az olvasó, és ne várjon addig, amíg a helyzet tovább romlik

Csak ennyi?

Ha elkezded a saját kampányaidat, rá fogsz jönni, hogy a feladat maga roppant egyszerűnek tűnik, de a folyamatos menedzselés komoly feladat, ami megköveteli az alázatot.

A marketing nagy csapdája ez: nagyon könnyűnek tűnik, de a megfelelő menedzselés és az apró finomságok (ahol a profit van) bonyolítják.

Tartsd szem előtt, hogy nem lehetetlen ilyen célokat elérni (mint ami nekünk sikerült az ilyen kampányokkal), de ehhez rendszeres odafigyelésre van szükséged. Amennyiben elkezdtél egy ilyen kampányt, akkor többe kerül azt negligálni, mint időt áldozni a folyamatos kontrollra.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkHogyan fogok 1000 célcsoportbeli feliratkozót szerezni 2 hónap alatt? (1. rész)
Következő cikk3391%-os látogatottságnövelés céges bloggal (A Marketingszoveg.com meztelenül)Következő

Ezeket olvastad már?

5+1 epic tartalomötlet, ha helyi vállalkozásod van

Ha online akarsz eladni, a tartalommarketinggel szinte már könnyű dolgod van. A célközönséget megtalálnod, kommunikációját

Elolvasom »

A UX a szövegírásban [11 tipp a jobb olvasói élményért]

Talán te is találkoztál már azzal az érdekességgel, hogy külföldi nagy cégek úgynevezett User Experience

Elolvasom »

Sir Richard Branson és a siker mágiája (Traffic & Conversion 2019)

„A vállalkozók vállalkozója, a marketingesek marketingese” – mutatta be Ryan Deiss, a konferenciát szervező DigitalMarketer tulajdonosa a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.