Kétrészes cikksorozatunk első részében arról beszéltünk, hogyan hoztam létre hatékony lájkszerző Facebook-hirdetéseket egy korábbi projektemhez.
Most bemutatjuk, hogy milyen típusú blogbejegyzéseket készítettünk, és azokat hogyan népszerűsítettük a közösségi médiában.
Csak egy kis emlékeztető: a szóban forgó üzletág esztétikai kezeléseket kínált nemcsak magyar, hanem brit (és ír) pácienseknek is, akik az Egyesült Államokban és a sztárok körében népszerű arcfiatalítást féláron kaphatták meg a londoni árakhoz képest.
De hogy érvényesíthessék ezt az árelőnyt, a pácienseket meg kellett győznünk az alábbiakról:
- nem a Balkánra jönnek (hanem egy biztonságos klinikára),
- nem hamisítvány a kezelés (hanem az eredeti protokollt és gépet használjuk),
- nem kell félniük a rejtett költségektől (mert nincsenek),
- és a kezelés hatásos.
Mindezt online, a személyes találkozó lehetősége és a klasszikus értékesítési technikák nélkül, lényegében a budapesti burokból.
Hogyan győzöl meg valakit arról, hogy nincs kockázat?
Amikor elhatároztuk, hogy a brit (és az ír) piacra lépünk, akkor tudtuk, hogy a legnagyobb feladatunk az lesz, hogy a szigetországi érdeklődők bizalmát megszerezzük. Messze van nekik Budapest: el kell oszlatni a kétségeiket, hogy a számukra félig-meddig ismeretlen városban a teljesen ismeretlen klinika megbízható.
A céges blog és a Facebook abban segített, hogy ezt költséghatékonyan megtehessük. Ne feledd, kedves olvasó, mit írtam: nem volt forrásunk arra, hogy kiutazzunk esztétikai kiállításokra. Arra sem, hogy szerepeljünk angol (vagy ír) tévékben.
Szerencsére a termék és annak neve ismert volt, így a helyzet olyan, mintha azt mondtuk volna, hogy Lexusokat adunk el, csak épp nem ismersz minket, a kereskedőket.
A terméket tehát elfogadták, a kétségek pedig inkább a kezelést végző szolgáltatóval kapcsolatban merültek fel. Éppen ezért a célcsoportot arról kellett meggyőznünk, hogy a biztonságos, komoly amerikai hivatalok engedélyével rendelkező esztétikai kezelést mi, itt Budapesten el tudjuk végezni.
A meggyőzéshez a következő pilléreket használtuk:
- Videók. Óriási szerencsénk volt, hogy a terméket gyártó cégnek voltak saját testimonial videói, és hogy azok nagyon jó minőségben készültek. A páciensek vállalták a nevüket és az arcukat, dekoratívak voltak, ugyanakkor elhittem, hogy segített nekik a kezelés. Ez leginkább azoknak szólt, akik még nem ismerték (annyira) ezt az arcfiatalító módszert.
- Rendszeres posztok a Facebookra. Az eredeti páciensektől származó idézetek mellett sok képet tettünk ki az intézményünkről, ami azért elég impozáns volt. Azt mutattuk vele: „Ide jössz, látod? Nincs okod félni!”
- Folyamatosan hangsúlyoztuk a hitelességelemeinket: a kezeléseket egy klinikán és orvosi asszisztenciával végezzük (a tényleges kezelést egy asszisztens csinálta, de folyamatosan bent volt egy orvos is).
- És persze a céges blog, ahol szabadon garázdálkodhatunk a termékelőnyök kiemelésével.
Orvos kezel:
A kedvcsináló posztok egyike:
Illusztris környezet („Jó helyre jössz”):
Árösszehasonlítás:
Testimonial és before-after:
Blog: Jennifer Aniston is ezt a kezelést ajánlja
Az első cikkben leírtuk, de azért ismételjük el a termékelőnyöket:
- 50-60 százalékos árelőny
- Budapest mint népszerű turisztikai desztináció (előny: jól fogod magad érezni)
- orvosi háttér (valódi előny: jól fog sikerülni a kezelés)
- az eredeti gép és protokoll használata (nincs kockázat, ugyanazt kapja a páciens, mint otthon)
A 4 termékelőnyt 4 fontos core-tartalommal segítettük meg első körben:
- az árelőnyhöz a „Mennyibe kerül [ez a kezelés]?”
- az orvosi háttérhez a „Mondj nemet a megereszkedett bőrre”
- az eredeti amerikai protokollt a sztárokat felvonultató „Jennifer Aniston egyszerű titka” című cikkel
- a budapesti kikapcsolódást pedig egy csoportos utazás lehetőségével. A kampány az „Egy nap a luxusban” címet kapta, és az érkezők lehetőséget kaptak arra, hogy kipróbálják a velünk szoros partneri viszonyban álló, házon belül található wellness-szolgáltatást.
Az ezeken felül született tartalmak esetében is ügyeltünk a következőkre:
- az anyagok legalább 1000-1500 szavasak legyenek
- erősen indítsunk („Készen állsz arra, hogy visszafordítsd az időt? Próbáld ki a világsztárok egyik legnépszerűbb kezelését...”)
- a cím hatásos és megnyerő, a formázás pedig kényelmesen olvasható legyen (szellős végeredményt szerettünk volna)
- rengeteg link legyen bennük (saját és külső oldalakra)
- a fotók és a videók se hiányozzanak, mert az illusztrált tartalom jobban teljesít
Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a keresőben és a közösségi médiában is megfelelő legyen a cikk megjelenése (meta adatok), hiszen számoltunk vele, hogy idővel jó helyen fognak szerepelni a cikkek a keresőben.
Teszteltük a címeket is: 2-3 havonta egy kicsit átírtuk őket, és figyeltük, hogy mi történik. Tudtuk, hogy ha a keresés után nem kattintanak rá az emberek, akkor a Google folyamatosan hátrébb fogja rangsorolni, és akkor a többi munka is veszendőbe megy.
Mindent, amit elvár a Google
A cél minden esetben az volt, hogy megfeleljünk a Google aktuális algoritmusa által állított rangsorolási tényezőknek, például:
- engagement (time-on-site, vagyis az oldalon töltött idő; bounce rate, vagyis hogy ne pattanjon le az olvasó)
- link velocity
Hogy a látogatói adatok jók legyenek, ezért több szövegdobozt és egy CTA-t is létrehoztunk, illetve sokat segítettek a beágyazott videók (amelyekre szívesen kattintottak az olvasók), így pedig az oldalon töltött idő megnőtt.
A link velocity-t úgy támogattuk meg, hogy folyamatosan átlinkeltünk a tulajdonunkban álló más weboldalakról a cikkekre, és a partnereinket is megkértük erre.
A link velocity leegyszerűsítve az, hogy az oldalad milyen gyorsan (vagy lassan) szerez linkeket. Ha a linkszerzésed mintázata (szerzett linkek típusa, linkek száma stb.) nagyjából fedi azt, ami az iparágadban megszokott, illetve az oldaltípusodnál szokásos, akkor jó vagy. Ha nem (pl. már nem kapsz egy linket sem vagy épp természetellenesen gyorsan kapod a linkeket), akkor az negatívan befolyásolja a rangsorolásodat.
Viszont mindenképp meg akartuk dobni a közzététel utáni első néhány nap olvasottságát, ezért az első körös munkákban fontos szerepet kapott az adott cikk hirdetése a Facebookon.
Hogy ezt miképp teheted meg te is? Lássuk!
Szponzorált Facebook-bejegyzés
A bejegyzéshez fűződő aktivitás növeléséhez a hirdetéskezelőben kattintsunk az Aktivitás fülre, majd válasszuk ki a megfelelő rubrikát.
Aki olvasta előző cikkünket, sőt meg is valósított már lájkgyűjtő hirdetést, azt ismerős kép fogadja:
Itt lényegében a célközönség beállításánál ugyanaz a teendő, mint amit az oldalhirdetésnél tapasztaltunk, de azért van pár eltérés, amire mi építettünk is:
- A szponzorált bejegyzést háromfelé osztottuk: egy ment az oldal lájkolóinak, kettő pedig A/B-tesztelés szerint.
- Az A csoportban a fiatalabb nőkre, a B-ben az idősebb nők megszólítására helyeztük a hangsúlyt. Más nyelvezetet és megközelítést használtunk (a kezelés megelőzésre is jó, ez a fiatalok esetében számít), valamint mást emeltünk ki, más képet használtunk.
- Az oldallájkszerző kampánnyal ellentétben ezek gyorsabb kampányok voltak (1 hetesek maximum), mert azt szerettük volna, ha a lehető leghamarabb fel tudjuk turbózni az olvasottságot, és ezáltal a Google szemében is gyorsan nő az ázsiónk.
Arra célszerű figyelned, hogy a hirdetések megjelenésének optimalizálásakor a bejegyzéshez kötődő aktivitást válaszd, ne a sima megjelenéseket vagy a napi egyedi elérést.
Ha beállítottad az adott hirdetés célzását és elmentetted a célközönséget (hogy később ne kelljen az egész folyamatot újra megcsinálni), akkor nyilván kattints a folytatás gombra.
És lőn:
Vagyis az érdemi rész.
Mit, hol állíthatsz itt be?
- Összekapcsolás Facebook-oldallal: itt add meg, hogy melyik Facebook-oldaladról szeretnél posztot kiválasztani.
- Oldalbejegyzés kiválasztása: itt választhatod ki a hirdetni szándékozott posztot.
- Jobb oldalt pedig látod a hirdetés előnézetét: a linkelt cikk címét és a metaleírást korábban, a cikk írásakor kell megadnod, de plusz szöveget írhatsz fölé. Mi mindig a célcsoportnak megfelelő üzenetet próbáltuk használni: a fiataloknak a megelőzés fontosságát kommunikáltuk, az idősebbeknek azt, hogy egy 1 órás kezeléssel 10 évet is fiatalodhatnak. További kulcsüzeneteink voltak: mindez 50-60 százalékkal olcsóbban kapható Budapesten; úgy, ahogy Jennifer Aniston megtette; biztos orvosi háttér segítségével, ahol zéró a kockázat.
Ha megvagy, küldheted is a megrendelést, de fontos, hogy folyamatosan ellenőrizd, hogyan teljesítenek ezek a hirdetések a későbbiekben, mert az így leszűrtek meghatározhatják a későbbi paramétereket.
Mondok egy példát: idővel mi is felismertük, hogy a megelőzés (bármily szép és hasznos) nem foglalkoztatja annyira a fiatalokat, ezért azt lecseréltük, és a fiatalabb nők esetében az alábbiakra mentünk rá:
- a kezelés összeköthető a plasztikai sebészettel (főleg utána, mert felerősíti annak hatását)
- vagy ha már látszódik egy kis megereszkedés az arcon, akkor most tegyen ellene az olvasó, és ne várjon addig, amíg a helyzet tovább romlik
Csak ennyi?
Ha elkezded a saját kampányaidat, rá fogsz jönni, hogy a feladat maga roppant egyszerűnek tűnik, de a folyamatos menedzselés komoly feladat, ami megköveteli az alázatot.
A marketing nagy csapdája ez: nagyon könnyűnek tűnik, de a megfelelő menedzselés és az apró finomságok (ahol a profit van) bonyolítják.
Tartsd szem előtt, hogy nem lehetetlen ilyen célokat elérni (mint ami nekünk sikerült az ilyen kampányokkal), de ehhez rendszeres odafigyelésre van szükséged. Amennyiben elkezdtél egy ilyen kampányt, akkor többe kerül azt negligálni, mint időt áldozni a folyamatos kontrollra.
Show More