Hírlevelet írni nem könnyű. Főleg, ha hetente egyet kiküldesz ugyanarra a listára.
Hogyan érd el, hogy ne unjanak rád? Hogyan tartsd alacsonyan a leiratkozást, és hogyan érd el, hogy ne legyenek torkig azzal a feliratkozóid, hogy el akarsz nekik adni?
Úgy, hogy nem adsz el nekik. Vagy éppen csak mintegy mellékesen teszed azt.
Úgy, hogy megleped őket. Úgy, hogy valami hasznosat is adsz nekik.
Mutatom, hogyan írtam meg az eddigi egyik legjobb eredményeket hozó hírlevelünket (és persze a pontos számokat is.)
A levél tárgya
Zoli vidéken van, ezért gyorsan küldök neked egy e-könyvet
Itt két fontos dolgot kell megjegyeznem.
1. A tárgy nem tartalmaz valótlanságot. Egy előfizetőnk meg is kérdezte, miért teszünk úgy, mintha Zoli nem tudott volna erről – egyszerűen azért, mert tényleg így volt. Szerencsére van akkora szabadságunk, hogy megtehetjük ezt.
Fontos, hogy bármilyen trükkösen fogalmazol is, soha ne állíts valótlanságot. Az ugyanis kiderül, az pedig negatívan csapódik majd le rajtad.
A jó marketinges nem hazudik, hanem sztorizik, ezt Godin könyve óta tudjuk és valljuk is.
2. A sztori. „A főnök vidéken van” tippet már ebben a cikkben is olvashattad, most végre nekem is alkalmam volt kipróbálni.
Ez egy remek sztori: ha a feliratkozóid megszokták, hogy egy címzettől kapnak egy adott hírlevelet egy ilyen fogással akár megtöbbszörözheted a megnyitási arányt. Ugyanis nemcsak más címzettet fognak látni, egyben egy eleve érdekes történetet sugall maga a tárgysor is.
Próbáld ki – hagyd ott a levelezőt valakinek, akiben megbízol a cégben. Mondd meg, hogy írjon egy hírlevelet egy előre megadott témában, majd menjen ki az ő nevével. De figyelj arra is, hogy egy ilyen trükköt nagyon ritkán játszhatsz csak el, ezért valóban jó levélnek kell lennie.
Íme, maga a levél:
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.