Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 16 perc

Boost poszt vagy hirdetéskezelő? (Esettanulmány számokkal)

  • Szerző: Haláchy Nóra
  • Kategóriák: Esettanulmány, Facebook hirdetés
  • Címkék: boost post, facebook hirdetés, hirdetés kezelő

Az online toborzás már véleményem szerint szinte ugyanakkora részben online marketing HR szaktudást igénylő feladat. A hagyományos offline toborzási módszerek nehezen veszik fel a versenyt az esetek többségében az online felületekkel. 

Egy HR-es példán keresztül mutatom be a boost post (poszt kiemelés) és ads manager (hirdetéskezelő) közötti különbségeket, előnyöket, hátrányokat, és azt, hogy mikor érdemes használni szerintünk. Aki azt gondolja, hogy egy teljesen kiegyenlítetlen harcról van szó a hirdetéskezelő számára, annak annyit elárulok, hogy tartogat néhány érdekes fordulatot a cikk (ha nem is túl nagyot).

Toborzásos kampányoknál elég sokszor hallottam, hogy munkaerőhiány van, nincs ember, aki dolgozni akarna. Az a meglátásom, hogy a megfelelő ajánlattal, ami megfelelően van targetálva és egy használható weboldallal meg lehet oldani nagyon sok mindent.

Ahogy sok más iparágban, az ajánlaton múlik nagyrészt a termék sikeressége. Nettó 140 000 Ft-ért egy vidéki kisvárosba 3 nyelven beszélő irodai dolgozót nem lehet találni valószínűleg olyan sokat, mintha egy korrekt ajánlatról lenne szó. Ha nem versenyképes az ajánlat, akkor igazából kenyérpirítóról is hirdethetjük, nem fogja hozni a várt eredményeket.

Ha tehát a stratégiai alapok, az ajánlatod nincs rendben, azon semmilyen hirdetési eszköz nem fog tudni segíteni!

Néhány fogalom, amit a cikkbe fogok használni, de letisztázandó (pro userek nyugodtan ugorják át).

Boost post / poszt kiemelése

Ez az a gomb, ami megjelenik olyan Facebook oldalaknál, ahol admin vagy. Egy nagyon (tényleg nagyon) egyszerűsített hirdetési eszköz, beállíthatod, hogy milyen időtartamban, napi milyen összegért milyen egyszerűsített célközönségnek szeretnél hirdetni. 

Ads manager / hirdetéskezelő:

A boost posthoz képest ezernyi beállítási lehetőség van. A business.facebook.com-on éred el a saját vállalkozáskezelődet (ha van, ha nincs, akkor itt tudsz létrehozni, és innen hozz létre hirdetési fiókot.

Amiket tud az ads manager, de a boost post nem:

  • Elhelyezések módosítása (Hol jelenjen meg a hirdetésed, milyen eszközön, csak hírfolyamban, vagy sztoriban is)
  • Több féle kampánycél kiválasztásának lehetősége, mint például konverziós hirdetések
  • Szélesebb választék hirdetési formátumokat illetően, mint például galériás hirdetések
  • Speciális célzási lehetőségek, mert nem csak demográfia alapján érdemes hirdetni, mint a boost posttal az lehetséges, hanem remarketing célközönségekkel, hasonmás célközönségekkel is. Aki kihagyja ezeknek a célközönségeknek a tesztjét, az elég nagy hátránnyal indul.

Röviden ezeket érdemes tudni a két hirdetési módról.

Mielőtt elkezdtünk együtt dolgozni az ügyfelünkkel, csak boost posztot használtak álláshirdetés típusú hirdetéssel, nem terelték a weboldalra az érdeklődőket. Az álláshirdetéseknél a Facebook egy mini feliratkozó oldalt hoz létre a saját felületén belül, ami az egyes mezőkbe előre ki is tölti a szükséges adatokat, tehát még be sem kell pötyögnie a felhasználónak. Ebből fakadóan az alábbi problémákkal szembesültünk:

  • Nem tudtuk, mennyi a valós konverziós arány, mert ez nem értelmezhető álláshirdetés típusú hirdetésnél. 
  • Mivel több személy adott fel hirdetést a személyes hirdetési fiókjukból a céges kártyával, így nem volt egy adatbázis, ahol átláthattuk volna, pontosan mire, mennyi költés volt, és mennyi eredménye volt ezeknek, mert ezek az adatok szét voltak szórva magánjellegű profilokban.
  • Nem volt remarketing pixel a weboldalban, így semmilyen célközönséggel nem rendelkeztünk, csak a Facebook oldalhoz kapcsolódóakkal (pl. Elmúlt 30-180 napban aktivitást mutatott)

Hogyan álltunk neki a munkának?

  1. Facebook pixel a weboldalba (de ez inkább 0. Lépés volt). Ugye neked van már képpont/pixel elhelyezve az oldaladon? Ha esetleg nem, akkor most intézkedj! Itt találsz segítséget.
  2. Egy nagy közös hirdetési fiókot csináltunk egy új  vállalkozáskezelőben, amiben a hozzáférések is le voltak tisztázva. A vezetőnek már csak ez önmagában heti több órás időmegtakarítás volt, mert nem kellett összeszednie manuálisan az infókat több helyről, hanem valós időben látta az aktuális eredményeket, költéseket. Emellett sokkal egészségesebb, ha nem a privát profilokba van bekötve céges bankkártya.
  3. Beállítottuk a konverziós eseményeket, hogy mérhető legyen az oldalon a jelentkezés folyamata. Előtte semmilyen követőkódot  nem tartalmazott az oldal.

Ezután kezdhettünk neki egy nagyobb költségvetésű kampánynak. Korábban ugyanezt a célt hirdették (boost posttal). Pár órás Excelezés után kiderült, hogy mennyi jelentkező jött pontosan Facebookról, arra mennyi pénz lett elköltve az ő korábbi kampányuk során. Amit sikerült visszafejteni, az az volt, hogy 2300 Ft/jelentkező áron hoztak jelentkezéseket arra az adott hirdetésre.

Emellett még többtízezer szórólappal is bombázták az egész megyét. A szórólapos manőver 1-1,5 millió Ft-ba került mérsékelt eredménnyel (külön telefonszámmal mérték a hatékonyságát). 

Tehát a szórólapos kampány mellett boost postos hirdetéseket futtattak, mindez sok-sok pénzbe került, de kevés volt az eredménye.

3 hetes időszakot kaptunk és a szórólapozás költségével megegyező  büdzsét arra, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. 

Konverziós típusú hirdetéseket készítettünk. A dinamikus kreatívban változatos képi és szöveges megjelenést alkalmaztunk. Több különböző buyer personát szólítottunk meg és mindegyikhet legalább 2 különböző vizuális megjelenéssel, több szövegváltozattal.

Összesen 10 kép, 5 headline, 5 elsődleges szövegváltozatot készítettünk el és hirdettünk. Ez 150 hirdetésváltozat összesen, amit a dinamikus kreatív miatt a Facebook teszteli nekünk és optimalizálja, hogy kinek melyik jelenjen meg a 150 közül. Régen ezek az összetett A/B tesztelési lehetőségek csak külső szoftverrel voltak megoldhatók, de ma már ez is a hirdetéskezelő szerves részét képzi. 

A kampány eredményességét növelte, hogy a weboldalon egy A/B tesztet hajtottunk végre, a kampánnyal egyidőben, hogy igazoljuk, a felesleges dolgok eltávolítása az oldalról, amik nem segítik a konverziót, költséghatékonyabb hirdetéseket eredményeznek.

Ez azért is volt stratégiai fontosságú, mert a jövőben a weboldalra tereléssel szerettük volna kiváltani a Facebookos űrlapos jelentkezést. Minél kevesebb adatot célszerű a kék óriásnál tartani, és a saját weboldal adatbázisában sokkal jobb helyen vannak a jelenkezők adatai, mint a Facebooknál. Ahhoz, hogy a weboldalra terelhessünk felhasználókat, és ez ne okozzon visszaesést a jelentkezőket illetően, néhány módosítást kellett végrehajtani, mert eredeti formájában nem volt alkalmas a felhasználói igények maradéktalan kiszolgálására (szökőévente 1 jelentkező volt az oldalon).

Milyen elemek kerültek eltávolításra a weboldalról?

Törlésre került a szokásos “legdinamikusabban fejlődő”, “versenyképes fizetés” és ehhez hasonló szövegek, illetve UX szempontból (is) teljesen irreleváns gombok, amiket kis túlzással senki nem használt még. Nem életszerű, hogy kitölti az önéletrajzát mezőnként valaki, vagy megpróbálja megérteni a felületet, és időt szán arra, hogy jelentkezni tudjon. Ha nem tudja azonnal, hogy mit kell tennie, akkor kilép. Senki nem fog azért küzdeni, hogy egy felületet használni tudjon, és ez nem iskolai végzettségtől, műveltségtől függ, 

Emellett néhány valós visszajelzést is az oldalba illesztettünk. Ez még messze állt egy landingoldaltól szerkezetileg, sok-sok felsorolásból állt, kevés pszichológiailag segítő elemmel, de már néhány gomb, néhány bekezdés átalakítása hatalmas eredményt hozhat a legtöbb oldal esetében.

Az A/B teszt futtatása hatékonyságot növelt az weboldalon. Nem tudjuk a boost post űrlapos hirdetésének konverziós arányával összevetni, mert az ebben a formában nem kinyerhető és nem is lenne teljesen összevethető a kettő, mert az a Facebook felületén egy félig automatikusan kitöltött űrlap volt. Nem lenne igazságos egy weboldal manuális kitöltését összevetni a Facebookon belül maradó félig automatizált adatgyűjtéssel konverziós szempontból.

A weboldal eredeti változata 7,3%-os konverziós arányt eredményezett, a továbbfejlesztett pedig 9,7%-ban konvertálta az oldalmegtekintéseket jelentkezéssé. Ez 2,5 százalékpontos javulás, és több, mint 30%-al több konverzió ugyanannyi oldallátogatóból. Nem tűnik soknak? Gondold át, hogy a saját vállalkozásodban ez mit jelentene árbevétel, profit tekintetében. 

A 3 hetes időszak végére az alábbi eredményekkel zártunk:

424 állásra jelentkező, 316 643 ft költés = 747 Ft/jelentkező

Mi lett volna, ha nem javítunk a weboldalon, akkor is eredményesebb lett volna a hirdetéskezelős megoldás a boost posthoz képest?

Az eredeti weboldal változattal kalkulálva egy jelentkező 1271 Ft-ba került volna. Ezt úgy számoltuk ki, hogy az eredeti oldalváltozat konverziós arányát vettük figyelembe, és azt, hogy mennyi munkamenet volt a hirdetéseinkből. 

Összesítve az eredmények:

Boost post hirdetés: 2300 Ft/jelentkező

Konverziós hirdetés eredeti weboldal változattal: 1271 Ft/ jelentkező

Konverziós hirdetés javított weboldal változattal: 747 Ft/jelentkező

A weboldal módosításának eredménye tehát csak hab volt a tortán, nem önmagában ennek köszönhetően lett hatékonyabb a hirdetés. 

Mennyit kellett volna költeni boost posttal ugyanilyen eredményért?


Jelentkezők költségeJelentkezők számaHirdetési költség
Boost post2300 Ft424975 200 Ft
Hirdetéskezelő 747 Ft424316 643 Ft

Pár héttel később felbuzdulva az eredményeken egy újabb kampányt kértek tőlünk, de most rövidebb időszakra, 10 napra, tehát jóval kevesebb időre, és jelentősen kisebb büdzsével.

Mivel még nem álltak át teljesen a konverziós hirdetésekre, ezért ők ugyanúgy folytatták a boost post hirdetések feladását erre a kampánycélra is. Erre azért is szükség volt, mert a hirdetéskezelőben volt már példa arra, hogy 1-2 hétig elhúzódott az ellenőrzés folyamata, nekik pedig ez nem fért volna bele határidős vállalás miatt. Tehát a boost postos hirdetések mentek tovább részükről a biztonság kedvéért, ha az elfogadás folyamata elhúzódna a hirdetéskezelőben.

A kampány végén az látszott, hogy a hasonló költés mellett a boost post most jobb eredményeket hozott (70.000 Ft alatti költés).

Mi lehet ennek az oka? Valószínűleg több összetevős lehet a dolog.

  • A hirdetéskezelőből használt lookalike (hasonmás) és demográfiai célközönség kiéghetett, és a mi újabb kampányunk már nem ért el annyi olyan új embereket, akiknek releváns lett volna a hirdetés
  • Nagyon rövid idő állt rendelkezésre a kampány futtatására és ennyi idő alatt, ennyi hirdetési büdzséből nem tudott valószínűleg eléggé optimalizálni a Facebook.
  • Frissített hirdetés képekkel, szövegekkel vágtunk bele az új kampányba, de lehet, hogy nem elég különbözőekkel
  • Lehet, hogy más hirdető lépett be pont ebben az időszakban a piacra nagyobb büdzsével, magasabb licit összegekkel

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkSzemétdombból precíziós leadgeneráló üzem, avagy marketingautomatizációs-rendszer bevezetése egy nemzetközi kkv-nál (Esettanulmány)
Következő cikk7 célközönség, akikre muszáj hirdetned FacebookonKövetkező

Ezeket olvastad már?

3391%-os látogatottságnövelés céges bloggal (A Marketingszoveg.com meztelenül)

Ha még mindig nincs céges blogod, akkor az online marketing nevű játékot alapjaiban értetted félre.

Elolvasom »

Így csinálj véleménygyűjtő kampányt (lépésről lépésre)

Kíváncsi vagy az ügyfeleid véleményére, nem? (De.) A visszajelzéseik alapján fejleszted a termékeidet, jobban megértheted

Elolvasom »

Tartalommarketing- és rebranding-esettanulmány: így lett a Billingo vállalkozásból vállalat

Egységben az erő és a tartalommarketing: ahol jó szakemberek találkoznak és segítik egymás munkáját, ott

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.