Nagyjából két és fél évvel ezelőtt azt a feladatot kaptam előző munkahelyemen, hogy a cég egyik szolgáltatásával célozzuk meg a külföldi piacokat. Szó szerint a „külföldi piacokat„, hiszen elég kevés információval rendelkeztünk akkoriban arról, hogy a szóban forgó esztétikai beavatkozáshoz melyik országból csábíthatunk pácienseket Magyarországra.
A különleges arcfiatalító kezelést az Egyesült Államokban alkalmazták először, és Magyarországon akkoriban két cég is foglalkozott vele, később pedig beszállt egy harmadik is.
A viszonylag drága beavatkozás és a magyar piac korlátai miatt hamar rájöttünk, hogy érdemes másfelé is kacsingatni. De vajon honnan tudnánk pácienseket ide csábítani? A konkurenseink nem gondolkodtak hasonló szolgáltatásban, mi viszont rendelkeztünk a szükséges tapasztalattal a beutaztatás terén.
Az ötlet tehát jónak tűnt, és az előzetes kutatások alapján rájöttünk, hogy 2 piac lehet érdekes számunkra:
- Norvégia
- és Anglia.
Hirdessünk, de hol?
Mivel a norvég nyelv nem tartozott az erősségeink közé, ezért a fjordok országának piacát az ottani partnerünkre bíztuk, mi pedig vigyázó szemeinket azonnal a ködös Albion felé fordítottuk.
A külföldi páciensek beutaztatásával foglalkozó üzletágban és a back office-ban nem jelentett gondot az angol, és még a javarészt magyarok ügyeit menedzselő front office is meg tudott birkózni a feladattal.
A terv az volt, hogy kihasználjuk következőket:
- A szóban forgó esztétikai kezelés gyakran feleannyiba kerül Magyarországon, mint az Egyesült Királyságban vagy Írországban. Értsd: 50-60 százalékos árelőny.
- Orvosi háttérrel rendelkezünk, miközben sok konkurens lényegében egy kozmetika. Értsd: biztos orvosszakmai háttér.
- Budapest tökéletes desztináció, de a kezelés nem igényli, hogy a páciens másnapig maradjon. Ő dönthet: marad és kikapcsolódik vagy megy vissza azonnal. Értsd: összeköthető a kezelés egy kis szórakozással.
- A kezelés szigorú protokollját az amerikai gyártócég biztosítja, nem kockázatos Magyarországot választani. Apró hozzáfűzés: sok ide látogató külföldi páciens attól fél, hogy lényegében a Balkánra érkezik, és hiába olcsó egy fogászati vagy esztétikai kezelés, de van benne kockázat.
A csillagok állása jónak tűnt: a termékelőnyök miatt érdemes volt beletenni időt és pénzt a terjeszkedésbe, és már csak két kérdésre kellett választ találnunk.
Az egyik kérdés: hol hirdethetünk?
A cég hagyományosan nagy AdWords-használó volt, hitt benne és szerette a vezetőség, ezért az konstans elem lett a stratégiában. De éreztük, hogy egy angol nyelvű weboldal és egy PPC-hirdetés nem lesz elég a világ megváltásához. Nem hittünk benne, és nem is akartunk pénzt pazarolni külföldi magazinokban való hirdetésekre, pedig elhihetitek, sok légitársaság hívott minket, hogy negyedévente megjelenő kiadványaikba nagy kedvezménnyel bekerülhetünk.
Mivel a beavatkozás célcsoportja a 39–70 éves nők voltak, ezért úgy döntöttünk, hogy indítunk egy Facebook-oldalt is, ahol kerülni akartuk az erős salesnyelvezetet. Annyit elmondhatok előre, hogy ez jó döntés volt, hiszen a Facebook-oldal rendkívül fontos lett a későbbiekben, és a növekedést lényegében ennek a platformnak köszönhettük.
Sajnos pontos összeget nem mondhatok, de másfél év alatt cirka 150 lead érkezett be a 2000 fontos kezelésre (több, mint amit az AdWords hozott, pedig az éves Facebook-költés mindössze 1 millió forint körül volt (AdWordsre ennél nagyobb összeget toltunk).
Ehhez viszont a tervezés fázisában jól kellett válaszolni a másik kérdésre:
Másik kérdés: hirdessünk, de mit?
Merthogy a Facebook-oldaladat csinálhatod úgy is, hogy folyton az értékesítést erőlteted, és csinálhatod úgy is, hogy virális tartalmakat próbálsz kreálni, és bízol benne, hogy amikor az emberek megosztják, akkor észreveszik, hogy ez a TE üzeneted.
Pont azt akartuk elkerülni, ami mostanában látható az oldalon:
Ezek nem azok a tartalmakat, amiket szívesen megosztanak az emberek (az idézet alapból jó lenne, de a saleses üzenet miatt láthatóan nem volt sikere), márpedig a lájkolókat igencsak nehéz és költséges dolog volt megszerezni, lévén Egyesült Királyság, drága esztétikai termék, nulláról történő indulás, kezdeti bizalmatlanság stb.
Az oszlopok, amire a várunkat építettük, a következő elemekből állt:
1. Nem szégyelljük: kellettek a hölgyeket lázba hozó idézetek (és ezek önmagukban pompásan futottak):
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.