Honnan tudhatod, ha neked már egyedire van szükséged?
Webfejlesztőként sokszor hallottuk a kérdést, mikor érdemes webáruház fejlesztése mellett dönteni. Tapasztalataink alapján 3 olyan helyzet van, amikor megéri vállalkozásodnak ez a befektetés.
1. Ha már van egy bérelhető webshopod és dübörög az üzlet
Árulkodó jelek, hogy egyedi fejlesztésre van szükséged: A vásárlások száma töretlenül növekszik, évről-évre nagyobb profitot termelsz és úgy érzed, hogy itt az ideje a dimenzióváltásnak.
Újabb funkciókra, vállalatirányítási rendszerrel történő összekötésre vagy egyedi módosításokra van szükséged, azonban ezeket a sablonban nem lehet megvalósítani.
2. Korábban fejlesztettek neked egy webshopot, de már kinőtted
Árulkodó jelek, hogy egyedi fejlesztésre van szükséged: Itt már egyedi webshoppal rendelkezel, azonban ez nem az a minőség, ami céged képéhez illik. A fejlesztő jó néhány éve számla és szerződés nélkül összerakta neked, azóta pedig örülsz, ha félévente fel tudod venni vele a kapcsolatot. Céljaidhoz és státuszodhoz illő egyedi webáruház után vágyakozol. (Na meg arra, hogy elérd a fejlesztőt.)
3. Új webáruházat nyitsz piacodon és már az első pillanattól kezdve tarolni szeretnél
Árulkodó jelek, hogy egyedi fejlesztésre van szükséged: Közép- vagy nagyvállalat döntéshozójaként, marketingeseként új piaci szegmenst szeretnétek elérni termékeitekkel, azonnal egyeduralkodóként online marketing és bevétel terén. A vállalati működéshez használt rendszerek összekötése a webshoppal alap elvárásaid közé tartozik. Emellett szeretnéd, hogy fejlesztési kéréseid kiemelt prioritásban, azonnal kezeljék a fejlesztők.
Szerintem tudod, hogy a HELL ENERGY melyik helyzetben volt.
Kulcstényező a határidő – egyedi webshop fejlesztése 1,5 hónap alatt
2019 tavaszán a HELL ENERGY-nek egyedi webáruházra volt szüksége, mondhatni azonnal. Ekkor egy ajánlás után keresték meg csapatunkat.
A közös nevezőt már az első hívás során megtaláltuk, a projekt hamarosan elindult. Óriási feladat előtt álltunk: rekordidő alatt egyedi webshop az ország egyik legismertebb márkájának.
Gondolom nem mondok újat azzal, hogy az egyedi fejlesztések nem készülnek el egyik-napról a másikra. A tervezés, specifikáció és a funkciók felépítése legtöbb esetben akár 4-5 hónapot is igénybe szokott venni, egy 76 munkanapos webshop fejlesztés is kiemelkedően jó eredménynek számít.
A HELL ENERGY Store építésénél azonban rekord rövid határidőkkel dolgoztunk. 1,5 hónapunk volt arra, hogy elkészítsük a működőképes szoftvert, amely naponta több 1.000 látogatót is fogadhat, együttműködik a vállalat raktárkezelő és ERP szoftvereivel, valamint megjelenésében is illik a márka nevéhez.
Az ilyen kihívások miatt szeretjük hivatásunkat. Március utolsó napjaiban el is kezdtük a projekt tervezését és néhány napon belül elkészítettük a specifikációt, amelyben a következő időszak fejlesztési szakaszairől, szükséges funkciókról és megvalósításukról mindent megtalálhattak a fejlesztők és megrendelőink egyaránt.
Elkezdődött a fejlesztés
A webáruházat 6 ütemben fejlesztettük, így a különböző ütemek elkészítése után megrendelőnknek lehetősége volt az elkészült funkciók megtekintésére.
A kapcsolattartás egy ekkora horderejű projektnél kiemelten fontos, a Budapest-Fertőszentmiklós távolság azonban nem tette lehetővé a heti személyes találkozót. Így a kommunikáció kizárólag telefonon és e-mailben zajlott a HELL ENERGY marketingeseivel. Biztosítottuk nekik a lehetőséget arra, hogy csapatunkat, sőt, a projektre dedikált fejlesztőket is bármikor elérhették kérdéseikkel. Ez mit jelentett pontosan?
Napi akár 3-4 email, vagy 2-3 hívás. Különösen az élesítés előtti hetekben növekedtek ezek a számok, hiszen az utolsó simításokat gyorsan, hatékonyan, a legjobb megoldásokat keresve kellett velük közösen megtalálnunk.
A fő pontokat jellemzően minden beszélgetés végén írásban is rögzítettük, mert tudtuk, hogy később fontos lehet. Egyrészt így pontosabb, másrészt: „ami le van írva, az át van gondolva” – legalábbis mi hiszünk ebben és ezért szeretünk írásban is kommunikálni, ha valami igazán fontos.
Így 150km-es távolságból is biztosak lehettek abban, hogy projektjük jó irányba halad.
A nagyvállalati funkciók
A projektben 2 fejlesztőnk és 1 projektmenedzserünk vett részt, ők az időszak alatt dedikáltan a HELL ENERGY Store felépítésével foglalkoztak.
Az új funkciók folyamatosan készültek el. Bekerült a kiválasztott számlázóprogram, a fizetési lehetőségek és a webáruházt összekötöttük a vállalatirányítási szoftverrel.
Utóbbi nagymértékben könnyíti meg a beérkező rendelések feldolgozását, raktárkészlet kezelését és könyvelését.
A webshop marketingjében meghatározó szerepe van az influenszer kampányoknak, ehhez egyedi kuponkezelő rendszert készítettünk. Április-május fordulóján pedig elérkeztünk a front buildhez, azaz a weboldal megjelenésének fejlesztéséhez.
Május 27 reggelét jelölte ki indulásként ügyfelünk marketinges csapata. Méghozzá időzített élesítésben. Amikor a visszaszámláló nullát ütött, életre kelt a webáruház. Csapatunk így ünnepelte az indulást.
Az egyedi webáruház elkészítésének teljes folyamata, a fejlesztési ütemek és az ütemek alatt végrehajtott lépések. Egy ilyen összetett rendszer felépítése még a rövid határidők mellett is több, mint 500 fejlesztési óra. Emellett pedig még számolni érdemes a projektmenedzsment, kapcsolattartartás és adminisztráció idejével is, amely további 40-50 órát is jelenthet még.
Eltűnés helyett rendelkezésre állás
Ha a cél a piacvezető pozíció és a megrendelések számának növelése, önmagában a szép és funkcionális webshop nem elég. A marketing tevékenység mellett folyamatos fejlesztői támogatásra is szükség van új termékportfóliók megjelenítésében, egyedi akciók vagy nyereményjátékok megvalósításában.
Ilyenkor alapvető, hogy a fejlesztőt el tudd érni, mivel a határidők és a gyors reakció a továbbiakban is elvárás lesz a vezetőségtől. Ez a gyors reakció csapatunknál azt jelenti, hogy a HELL ENERGY Store marketingeseinek hívása prioritást élvez, összeköttetésben vannak a projekt fejlesztőivel, így őket is elérhetik szükség esetén, fejlesztései kéréseiket prioritással kezeljük (1-2 munkanapon belül elkészítjük), e-maileikre pedig 1-2 órán belül választ kapnak.
Összegzés
Egyedi webáruház fejlesztése nem minden vállalkozás számára a legjobb megoldás. Azonban ha céged kinőtte a bérelhető konstrukciót, elégedetlen vagy korábbi webshopoddal vagy a webáruház nyitásával azonnal piacvezető szeretnél lenni, érdemes az egyedi fejlesztésben gondolkodni.
A HELL ENERGY marketingeseinek egyértelmű célja volt az indulás utáni piacvezető pozíció. Ehhez egy nagy vállalkozás döntéshozójának arra van szüksége, hogy megbízhasson a projekt kivitelezőjében. Hiszen a határidők betartása, a funkciók működése és a megjelenés elvárt színvonala a marketingesek számára volt talán a legfontosabb. A sikeres projekttel ők nyűgözhették le a vezetőséget és léptek előre karrierjükben.
Ha szeretnél további sikertörténeteket olvasni vagy még több részletet megtudni a HELL ENERGY Store fejlesztéséről, töltsd le Webfejlesztési sikerreceptek című kiadványunkat!