Hát megtörtént.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) tartalommarketing-tagozatot alapított. A tagok: Tartalomgyár, Crane, Café Next, Origo, és természetesen yours truly, a Kreatív Kontroll.
(Itt van a DIMSZ-es bemutatkozónk, hisz tagok vagyunk.)
Ha rendszeres olvasója vagy az épp most olvasott szakmai blogunknak, akkor tudod, hogy milyen elhivatottan képviseljük, tanuljuk, felfedezzük és írjuk a tartalommarketinget. Ez a jövő (és a jelen) marketingkommunikációja: noninvazív reklámozás, mellyel a marketingkommunikáció valóban hozzáadott érték lehet. Hiszen nem attól lesz értékes egy reklám, ha díjakat nyer – az huszadrangú szempont. Az ügyfélközpontú cég az ügyfelek szavára ad – mert az a valódi díj.
E tagozat alapításának nagyon kellemes hatásai lesznek, ügyfélként is érezni fogod, hogy javul a szakma.
Lemaradt a magyar piac
Az USA-ban nem kell (annyira) magyarázni a tartalommarketinget, mert már kb. egy évtizede pörög. Beágyazott és elismert szemlélet, és látják az eredményeket is.
Itthon viszont erős ügyféledukációra van szükség, melyet mi annyira komolyan veszünk, hogy még egy nyomtatott magazint is kiadunk a témában.
De hiába vagyunk a legnagyobb tartalomkészítő cég, mi nem tudunk a teljes szakma lenni. Ezért kell az ilyen kezdeményezés, mely összefogja a hazai tartalommarketing-kivitelezőket, és lefekteti a szakmai alapokat.
Az itthoni tartalommarketing pedig szintet léphet.
Hiánypótlás
Mindig hangsúlyozottan kivitelezők voltunk, és most is azok vagyunk. Engem mindig az eredmények, az átadott doc-fájlok és az élesített kampányok érdekeltek. Viszont a stratégiaalkotás hiányzott szolgáltatáspalettánkról, mert más cégre vártunk és szerénykedtünk. Úgy voltam vele, hogy biztosan lesz cég, amely a tartalomstratégiát felvállalja, és álompartnerek leszünk (ő kiszolgálja ezt az igényt, mi kiszolgáljuk a tartaloméhséget).
Időközben eltelt 3-4 év, 1500 ügyfél, több tucat előadás és bőven száz feletti szakmai cikk, kiadtuk hazánk első és egyetlen tartalommarketing-magazinját és még inbound-vizsgát is tettem. Erőteljesen mocorogtunk a szakmában: hiánypótló szakmai anyagainkból dolgozik Sas István is (és neki is tetszik a kedvenc mondatom: a tartalommarketing nem kierőszakolja az ügyfél figyelmét, hanem kiérdemli).
És nemrég csatlakozott hozzánk Pásztor Krisztina, aki ismert és elismert inbound-specialista, így a megrendelői nyomásnak megfelelve már nemcsak tartalmat tudunk neked adni, hanem teljes tartalommarketing-stratégiát is.
Szövegírásban már piacvezetők voltunk.
Immár 20 fős szakembergárdával a legnagyobb hazai tartalommarketing-ügynökség vagyunk.
Senki nem ért semmit
A tartalommarketingesek több időt töltöttek el a szakmai piszmogással, mint tényleges ügyféledukációval. 2015 van – ma már nem definiálni kell a tartalommarketinget, hanem tényleges megoldásokat átadni az ügyfeleknek.
Ma az ügyféledukáció nem azt jelenti, hogy „készíts minőségi tartalmat”. Ez nem szakmai álláspont, mert ezt a laikus is tudja.
A tartalommarketinges ügyféledukáció legfontosabb feladata az, hogy az ügyfeleink ne pusztán halljanak a tartalommarketingről, hanem megértsék a szemlélet lényegét. Ne kampányszemlélettel gondoljanak rá, hanem folyamatosan adjanak értéket. Ne a korábbi hirdetési gyakorlataikat használják, ha azzal elreklámosítják a tartalmat. Ne 1 hónap alatt próbáljanak meg pozitív ROI-t elérni a céges magazinjukon, hanem gondolkodjanak féléves vagy éves ciklusokban. Ne azonnal akarjanak minden látogatónak eladni, hanem építsenek sales funnelt.
A content marketing a legjobb dolgok egyike, ami a marketinggel történhetett – más hirdetési eszközökkel összehasonlítva a tartalommarketing már-már zavarbaejtően olcsó, és még szerethető is. A vásárlók számára: mert végül is a marketing róluk szól, nem rólunk.
Tartalommarketing-kisokos készül
A tagozat első feladata egy szakmai kisokos elkészítése lészen. Ha elkészült, letöltheted a DIMSZ honlapjáról, de kitesszük mi is.
Amíg erre vársz, addig olvasd a 40 oldalas ingyenes kiadványunkat a céges blogolásról.
[urlap]
A könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj tőlem: általában havonta foglalom össze a cikkeimet bennük. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatvédelmi számunk: NAIH-61059/2012.
És adj ennek a cikknek egy megosztást, hadd lássa ország-világ, hogy a tartalommarketing végre kiforrja magát itthon is.
Show More