Beszélik a tartalommarketinget a szövegírók, a kreatív ügynökségek, marketingkommunikációs szakemberek és úgy mostanában mindenki.
De mi az a tartalommarketing? Egyszerű szövegírás? Sima publikálás?
Ebben a bejegyzésben ezt határozzuk meg. Tartozunk ezzel, hiszen az első hazai content marketing meetup szervezőiként a kérdés jogos: mégis mondjuk meg, miről van szó pontosan.
A forrásokat dőlt betűvel jeleztem, és ha fontosnak tartottam, akkor [kapcsos zárójelben] kiegészítettem, illetve magyaráztam a szakértők definícióit, hogy minél érthetőbb legyen. (Minden definíciót zárójelben számoztam)
Miért van szükség ennyi definícióra?
Azért, mert minden szakértő egy kicsit más oldalról közelít a tartalommarketing felé, és a sok definícióból összeállhat a legteljesebb kép. Emellett célom az, hogy valamilyen szakmai minimumra eljussunk. Csalódott lennék, ha úgy jönne át Magyarországra a tartalommarketing, hogy valaki félreérti vagy leegyszerűsíti azt, és az a csonka, hibás meghatározás terjedne el.
A pontos meghatározás a te érdeked is, nemcsak az enyém. A rosszul definiált tartalommarketingre nem tudod felépíteni a leghatékonyabb tartalommarketing-stratégiát. A hatékonyság romolhat, mert a hibás meghatározás miatt bizonyos részeket egyszerűen kihagysz az alkalmazás során. Ha pedig az eredmények elmaradnak, akkor csalódhatsz a tartalommarketingben, és emiatt hátat fordíthatsz egy nagyszerű lehetőségnek.
Pedig a tartalommarketing az a terület, ahol bármelyik cég versenyezni tud akár a Coca-Colával is. (Sőt végül is kell is neki: minden személynek csak huszonnégy órája van egy nap tartalmat fogyasztani, s ha a kólás cégtől olvas, nem tőled, máris kevesebb ideje marad rád.)
A márkaépítést az a cég nyeri, akinek több pénze van kiplakátolni a várost. A hagyományos marketingkommunikációban szinte ledolgozhatatlan előnyt élvez az, aki évekre be tud költözni a legnagyobb elérésű és legértékesebb reklámsávba.
Viszont zseniális tartalmat bárki létrehozhat. Az interneten ingyenes a terjesztés. A kiváló ötletekhez elég egy agy.
És az interneten nincs kibérelhető reklámidő – mindenről el lehet kattintani. Hiába költ egy cég rengeteget, ha az a minőségben nem látszik.
A tartalommarketinget a minőség nyeri, nem a pénz.
[msz_checklist_59_urlap title="59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez" body="Hová küldhetem?" notice="*A csekklista megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket." image="https://kreativkontroll.hu/wp-content/uploads/2016/10/ebook_kep_1.png"]
Tartalommarketing a Wikipedián
(1)
Tartalommarketing minden olyan marketing, amely tartalmat állít elő, azt publikálja és különböző csatornákon terjeszti azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen. Az információ bemutatható a legkülönbözőbb formákban, ideértve a híreket, videókat, jelentéseket, ekönyveket, infografikákat, esettanulmányokat, használati utasításokat, cikkeket, fotókat és így tovább.
A tartalommarketing informatív és edukatív anyagokkal kelti fel a termék vagy szolgáltatás iránti érdeklődést. A sikeres tartalommarketingesek „folyamatosan kiváló minőségű tartalmakat adnak, amelyek megoldják az emberek problémáit”.
Wikipedia
(2)
A tartalommarketing egy gyűjtőnév az olyan marketingmódszerekre, amelyek során tartalmat hoznak létre és osztanak meg azért, hogy egy jól körülhatárolt és megismert potenciális ügyfélcsoport figyelmét a cég megszerezze és megtartsa, mindezzel pedig nyereséges ügyfélinterakciókat érjen el.
A tartalommarketing ideája az, hogy ha a célpiacnak magas minőségű, releváns és értékes információt adunk, akkor azzal üzleti eredményeket érünk el. Ez a stratégia megtartja és növeli az olvasottságot, illetve javítja a márkahűséget.
Wikipedia
Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!
Más szakértők így definiálják a tartalommarketinget
(3)
Marketingtechnika, amellyel folyamatosan létrehozunk és terjesztünk értékes és releváns tartalmat azért, hogy egy jól behatárolt célcsoportot figyelmét felkeltsük és megtartsuk – és végül nyereséges ügyfélinterakciókat mozdítsunk elő.
Content Marketing Institute
(4)
Művészete az olyan kommunikációnak, amikor úgy beszélsz az ügyfeleiddel és az érdeklődőkkel, hogy nem akarsz nekik minden percben eladni. Olyan marketing, ami nem tolakszik. A terméked vagy szolgáltatásod reklámozása helyett információkat adsz, emiatt tudatosabb és tájékozottabb ügyfeleid lehetnek.
A tartalomstratégia esszenciája az a meggyőződés, hogy ha mi cégként folyamatosan értékes és hasznos információkkal látjuk el a potenciális ügyfeleinket, akkor végeredményben megjutalmaznak minket a hűségükkel és ügyfelekké válnak.
Content Marketing Institute
(5)
Az ügyfeleidet nem érdekli se a személyed, se a terméked, se a szolgáltatásod. Magukkal vannak elfoglalva, a saját vágyaikkal és a saját igényeikkel foglalkoznak. A tartalommarketing arról szól, hogy azt az érdekes információt hozd létre, amely a közönségedet szenvedélyesen érdekli. Emiatt fognak figyelni rád.
Content Marketing Institute
(6)
A hagyományos marketing és reklám az, hogy elmondod az egész világnak, hogy rocksztár vagy. A tartalommarketing során megmutatod, hogy tényleg az vagy.
Robert Rose
(7)
Vásárolhatsz figyelmet (reklámokkal).
Kikönyöröghetsz egy kis figyelemet (PR-rel).
Foglalkozhatsz egyesével az emberekkel, hogy figyeljenek rád (sales).
De akár birtokolhatod is a figyelmet azzal, hogy létrehozol valami érdekeset és értékeset, majd azt ingyenesen elérhetővé teszed. Lehet ez egy YouTube-videó, egy blog, egy kutatás, fotók, infografikák, tweetek, ekönyvek és Facebook-oldalak.
David Meerman Scott
(8)
Tartalommarketing minden, amit egy személy vagy szervezet létrehoz és megoszt azért, hogy elmesélje a történetét és megossza az üzenetét. Viszont ami biztosan nem: egy felmelegített sajtóközlemény blogbejegyzésként tálalva.
Ann Handley, Marketing Profs
(9)
A tartalommarketing: stratégia mentén megalkotott ötletek, információk és forrásanyagok. A tartalommarketing viszont nem egyenlő az átkattintások, retweetek, lájkok, megosztások és +1-ek száma. Ezek pusztán azok a mérési szempontok, amelyekkel megállapítható, hogy az alkalmazott tartalomstratégia működik-e.
Dr. William J. Ward
(10)
Tartalommarketing az, amit a keresők elvárnak.
Dan Blumenthal
(11)
Sztorizás eladásokért.
Push Social
(12)
A tartalommarketing stratégiája taszítás helyett magához húz. A tartalom nem szakít félbe, hanem vonz.
Rebecca Lieb, Advertising Age
(13)
Egy stratégia, illetve taktikai arzenál, amellyel üzleti célokat érhetünk el úgy, hogy a vásárlói ciklus minden állomását tartalommal szolgáljuk ki.
A tartalommarketing a marketingstratégia része, és a fókusz az igényekre, viselkedésre, konverziós célokra, visszajelzésekre, kapcsolódási pontokra és úgy általában a célcsoportok élményeire esik.
Content Marketing Experience
(14)
Létrehozod és terjeszted az ingyenes és értékes tartalmakat azért, hogy érdeklődőket vonzz magadhoz, őket vásárlóvá konvertáld, a vásárlókat pedig visszatérő vásárlókká.
A tartalmad típusa szorosan kapcsolódik ahhoz, amit értékesítesz. Más szavakkal: informálod és tanítod az embereket azért, hogy ismerjenek és kedveljenek téged, illetve megbízzanak benned annyira, hogy veled üzleteljenek.
Copyblogger
(15)
Tartalommarketing: létrehozni és terjeszteni digitális javakat azért, hogy azzal üzleti eredményeket érjünk el.
Eloqua
(16)
Tartalommarketing az, ha nyilvánosan és ingyenesen megosztasz információkat a cégedről és az iparágadról, szakterületedről. Ez a tartalom formátuma szerint lehet szöveg (blogok, ekönyvek, sajtóközlemények, tweetek stb.), videó, audió és valamilyen online esemény [webináriumok, videostream].
Bryan Haines
(17)
A saját tartalompublikálás összeházasítja a cég marketinges ambícióit a célpiac információigényével. A létrehozott és (nyomtatva, interneten vagy egyéb médiában) terjesztett céges tartalom annyira értékes, hogy a befogadó viselkedését a kívánt irányba tereli.
Custom Content Council
(18)
A tartalommarketing a reklámozás ellentéte. A céged üzleti céljait úgy éred el, hogy olyan anyagokat adsz az ügyfeleidnek, amelyeket tényleg szeretnének megkapni – ahelyett, hogy mindenáron a látómezejükbe akarnád tenni a logódat.
Pontosan azokat az ügyfeleket éred el, akiket szeretnél. A tartalommarketing során segítőkészen megadod nekik azt az élményt, amit szeretnének – ahelyett, hogy egy reklámmal megpróbálnád kizökkenteni őket a tartalomfogyasztásból.
Röviden: ez a hirdetés és reklám evolúciója, amely épp átalakul valami hatékonyabb, célravezetőbb és sokkal kevésbé gyűlöletesebb formába.
Keith Blanchard, Story Worldwide
(19)
Egy szemléletet adsz, nem pusztán egy terméket. Legelőször adj a közönségednek és szolgáld a célpiacodat. Oszd meg velük a legértékesebb információidat, avasd be őket a tapasztalataidba, mindezt anélkül, hogy bármit is kérnél cserébe.
A tartalommarketing sokkal több, mint egy függöny az értékesítésed előtt.
Dan Blank, We Grow Media
(20)
Tartalommarketing minden, amit a cég alkot és megoszt azért, hogy elmondja a történetét. Emberi és közvetlen és nem akar folyamatosan eladni neked. Nem egy taktika, amit kampányszerűen tudsz ki- és bekapcsolni. Új szemléletet követel. Tartalomszolgáltató vagy, és ennek szellemében kell felépítened a teljes marketingstratégiádat, amelynek a tartalom (bármilyen formátumú is legyen) része kell, hogy legyen.
C.C. Chapman
(21)
A tartalommarketing ellátja az ügyfeleidet olyan hasznos információkkal, amelyek a vásárlási döntéshozást elősegítik, segítik a termék használatát, és mindeközben szórakoztatnak. Úgy teljesítheted a szervezeti céljaidat, hogy a kommunikációd nem lesz reklámszerű.
A tartalommarketing legfőbb tulajdonságai:
- Használja a cég kommunikációs arculatát.
- Változatos tartalomformátumokban alkot (szöveg, videó, fotók, audió, prezentációk, ebookok, infografikák stb.).
- Eszközfüggetlen tartalmat hoz létre (PC-ről épp úgy olvasható, mint tabletről és okostelefonról)
- A tartalmakat saját médiafelületeken jelenteti meg és terjeszti (owned media).
- Mérhető eredményeket ad.
Heidi Cohen, Riverside Marketing Strategies
(22)
Tartalommarketing: valamilyen tartalomtípussal (hírlevelek, blogbejegyzések, jelentések, videók, tweetek, podcastek, üzenőfali bejegyzések) azt a közönséget vonzod magadhoz, amelynek értékesíteni szeretnél. Ha a figyelmüket kiváló tartalommal szerzed meg, akkor több lehetőséged van eladni nekik a terméked vagy szolgáltatásod.
Jason Falls, Social Media Explorer
(23)
Megközelítés, melynek során a cégek arra törekednek, hogy létrehozzanak és megosszanak releváns tartalmakat azért, hogy azzal felépítsék vagy megerősítsük a márka üzenetét. Ha jól és hatékonyan végzik, akkor a tartalommarketing nem a közvetlen értékesítésről szól, hanem a cég pozicionálásáról.
Barry Graubart, Content Matters
(24)
Az a folyamat, mely során direkt vagy indirekt módon népszerűsíted a céget vagy márkát értékközpontú szövegekkel, videókkal és audióval. A tartalom lehet örökzöld (blogbejegyzések, cikkek, ebookok stb.), gyorsan múló (tweetek, Facebook-bejegyzések stb.) vagy társalgási (pl. amikor Twitteren megosztod a legjobb tartalmaidat, vagy amikor egy fórum beszélgetésében részt veszel).
Susan Gunelius, KeySplash Creative
(25)
A tartalommarketing során olyan tartalmat használsz, mely önmagában valódi értéket képvisel (tehát sokkal több, mint sima reklám), és ezzel alapozod meg a szakértői státuszodat, ezzel építed a márkádat és növeled az ügyfeleid számát.
A tartalommarketing mindig is létezett.
Anne Holland, Which Test Won
(26)
Az ügyfeleid igényeit és a céged céljait jól megtervezett tartalommal összekötöd. Olyan tervszerű megközelítés, mely során ügyfeleket vonzol, megtartod a figyelmüket és inspirálod őket a logikus konklúzióra: a vásárlásra és az élménymegosztásra. A vásárlói ciklus minden állomását, illetve a különböző viselkedésű és érdeklődési körű ügyfeleidet mind kiszolgálod különböző tartalommal.
Lee Odden, Online Marketing Blog
(27)
Kreatív tudásmegosztás – a tartalmat több platformon használod, hogy a legtöbb célcsoportodat elérd. Célja, hogy a vásárlói gondolkodást és a viselkedést befolyásolja.
Párbeszédeket indíthatsz el és növelheted a támogatói bázisod.
Jim Siegel, HealthCare Chaplaincy
(28)
A tartalommarketing magába foglalja az évek óta meglévő marketingeszközök széles skáláját, de túl is lép rajtuk. Interaktívabb lesz és új csatornákat és platformokat hódít meg. Hagyományos eszköznek számít a céges tartalom publikálása és az újságokban megjelenő advertorialok [itthon hibásan PR-cikknek hívják]. Az online B2B szektor már legalább egy évtizede sikerrel használja a jelentéseket [white paper] az érdeklődők megszerzésére.
Ma a cégeknek több lehetőségük van, mint valaha.
A közösségi média és a mobileszközök térhódításával a cégek már átléphetik az újságokat, magazionokat, a tévét, és közvetlenül kommunikálhatnak az ügyfeleikkel Twitteren, Facebookon, Foursquare-en és a többi platformon.A médiacégek reagáltak erre, és saját tartalommarketinges csapatot építettek.
Szóval ki számít ma tartalomszolgáltatónak? Ki számít marketingesnek? A tartalommarketing összeházasítja a marketinget a televízióval, rádióval, tartalomszolgáltatással. Releváns és edukatív tartalommal és információval közönséget épít. A cégnek rajongókat, követőket, olvasókat, nézőket és evangelistákat szerez – a cég pedig ebből a csoportból több ügyfelet.
Anna Maria Virzi, ClickZ
(29)
A tartalom: hasznosított információ.
Bob Boiko, Content Management Bible
(30)
Tartalommarketing az, amikor létrehozunk vagy gyűjtünk nemtermékes tartalmakat – amely lehet informatív, edukatív, szórakoztató stb. Ezt eljuttatjuk az ügyfelekhez azért, hogy először megszerezzük a figyelmüket, majd pedig egy adott témára (és annak megoldására) fókuszáljuk az érdeklődésüket. Magunkhoz édesgetjük őket, hogy még többet akarjanak tanulni rólunk.
Sam Decker, Mass Relevance
(31)
Stratégia, amely mentén létrehozol és publikálsz olyan információkat, amellyel bizalmat építesz és tekintélyt szerzel az ideális vásárlóid körében.
Egy útja a kapcsolat- és közösségépítésnek. A kialakult közösség miatt az emberek hűségesek lesznek hozzád és a cégedhez.
Stratégia, hogy felismerhetővé válj, és te legyél a szakterületed véleményvezére.
Eladásokat szerezhetsz anélkül, hogy agresszív reklámtaktikákat kéne használnod.
Neil Patel, QuickSprout
(32)
Terv a jó és hasznos tartalom létrehozására, terjesztésére és kezelésére.
Kristina Halvorson, Brain Traffic
(33)
A tartalomstratégia fő célja: szavak és adatok segítségével olyan tartalmat alkotni, amely értelmes, releváns és interaktív élményeket ad.
Rachel Lovinger, Razorfish
(34)
Terv arra, hogy a hasznos és használható tartalommal (és annak létrehozásával, terjesztésével, kezelésével, felhalmozásával) élményt adj.
Margot Bloomstein, Appropriate
(35)
Egyedi, szakértői és indexelhető tartalmat teszel az oldaladra rendszeresen.
Mark O’Brien
(36)
Tartalommarketing egy szemlélet, egy hozzáállás, egy megközelítés. Megadod a célpiacodnak azokat a tartalmakat, amelyeket eleve keresnek. És ott jelenteted meg a tartalmat, ahol keresik azt, mindezt pedig úgy, hogy figyelembe veszed, hogy a vásárlói ciklusban épp hol tartanak. A tartalommarketing egy stratégiai megközelítés, mely során a tartalmat eszköznek tekinted, a stratégiának pedig mérhető megtérülése van.
Michael Brenner
(37)
A tartalommarketing egy olyan digitális reneszánszát élő marketingmódszer, amelynek az a célja, hogy a célcsoport számára hasznos tartalmat hozzon létre, amellyel a tartalom fogyasztóját fokozatosan vásárlóvá konvertálja, egy olyan médiaplatformon keresztül, melynek központjában a saját médium(ok) állnak – mindezt pedig nem kampányszerűen, hanem a folyamatszemlélet alkalmazásával.
Szurop István, tartalommarketing.hu
(38)
A tartalomstratégia: megadni a jó felhasználónak a jó tartalmat a jó időben.
Kevin P. Nichols, SapientNitro
Tartalommarketing a Kreatív Kontroll szerint
Mi ezt valljuk:
(39)
A piacod figyelmét reklám helyett tartalommal szerzed meg. A reklámmal ráveheted őket a vásárlásra. A tartalommarketinggel megtaníthatod őket vásárolni.
(40)
Létrehozod a saját médiafelületeidet és publikálsz. A tartalmaiddal kiszolgálod az ügyfeleid – amúgy is meglévő – információigényét.
(41)
A cég nem eladni akarja nekem a termékét, hanem megbeszéli velem, hogyan oldhatom meg a problémáimat. Például az ő termékükkel.
(42)
Olyan stratégia, amely nem kierőszakolja a figyelmemet, hanem kiérdemli.
Ne maradj le a többi marketingtippről sem! Lájkold Facebook-oldalamat!
(43)
Fogyasztható cégüzenet. Olyan marketingkommunikáció, amely nem tűnik marketingkommunikációnak, de funkciójában az.
(44)
A tartalommarketing lényege az, hogy ne harcoljunk a minél nagyobb reklámzajjal, ne mindenáron eladni akarjunk, hanem ehelyett adjunk: tartalmat, információkat, segítséget. A látogatók válaszokat keresnek, érdekes és olvasmányos cikkeket, hanganyagokat és videókat.
Show More